Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 11:16
MUTS123
MUTS123 is offline
Zondag komt er hier een of andere vage vriend van mijn vader eten. De laatste keer dat ie hier was begon ie helemaal enthousiast te doen over pendelen en dat ie dat de volgende keer bij ons wilde doen En dat komt ie doen dus zondag.
Maar wat houdt pendelen in? Het heeft toch hopelijk niks te maken met geesten oproepen? Want dat wil ik absoluut NIET in mijn huis.
Oud 04-12-2003, 16:43
Meartje
Meartje is offline
pendelen??
wat is dat??
maar als je niet wil dat hij dat in jouw huis doet...
zeg hem dat dan gewoon. het is tenslotte jouw huis.
Oud 04-12-2003, 16:46
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 04-12-2003 @ 17:43:
[B]pendelen??
wat is dat?? ]
Dat wil ik dus ook wel even weten

Citaat:
maar als je niet wil dat hij dat in jouw huis doet...
zeg hem dat dan gewoon. het is tenslotte jouw huis.
Ja zo makkelijk gaat dat niet. Die man heeft al een hekel aan me en mijn ouders denken over dit soort dingen heel lacherig en nuchter ("Hahaha...is toch leuk joh! Niets aan de hand!")
Oud 04-12-2003, 17:24
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Op deze site vind je wel wat pendelen inhoudt...
Oud 04-12-2003, 18:46
Tio
Tio is offline
Als ik het goed heb, is pendelen werken met een touwtje met een gewichtje eraan. Kan vanalles zijn. Zo'n pendel gebruik je om om raad te vragen. Een pendel kan een positief of een negatief (ja/nee) antwoord geven, door op een bepaalde manier uit te slaan (te gaan bewegen), terwijl je hem stil vasthoudt.
Heeft dus niets met geesten te maken.
Oud 04-12-2003, 18:58
CryperA
CryperA is offline
Er zijn anders nog zat boeken over pendelen te vinden (Pendelen van A tot Z, Praktisch pendelen voor beginners, Praktisch pendelboek etc.) dus informatie te weinig is er zeker niet

Persoonlijk vind ik pendelen voor mezelf kut, omdat ik de pendel zodanig beinvloed dat die de kanten uitslaat die ik wil dat die uitslaan. Dus als je zelf pendelt, houd er rekening mee dat je deze ook zelf ontzettend kunt beinvloeden naar wat je wil horen.
Oud 04-12-2003, 19:02
AngelLena
AngelLena is offline
Pendelen heeft in zekere zin wel iets met een andere wereld te maken en ook met geesten. Met pendelen leg je contact met een andere wereld waardoor je antwoorden op je vragen kan krijgen. Met de juiste voorzorgsmaatregelen kan dit een erg doeltreffend medium zijn. Er zijn helaas ook mensen die pendelen gebruiken om de geestenwereld aan te roepen en daar hun vragen stellen, voornamelijk over aanwezige geesten. In dat geval vind ik pendelen geen super plan.

Dat zou ik eens even nagaan, wat hij nou precies van plan is ermee, hoe hij het doet en waarom. En als jij er geen geod gevoel over hebt, dan zou ik het zeer zeker niet toelaten dat hij dat in jou bijzijn doet. Ook bij twijfel, niet aan beginnen. Met dit soort dingen moet je 100% zeker van je zaak zijn. Ben je dat niet, geef het dan maar op want dan kan de uitwerking ervan minder positief zijn dan bedoeld.
Oud 04-12-2003, 20:10
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Zoals Angelena al zei.. Het heeft wel zeker met de geestelijke wereld te maken!
Maar ik denk dat het ook wel zo werkt met de geestelijkewereld dat: als jij niets met het te maken wil hebben het ook niet zomaar op je afkan komen..!

Als je het ook echt niet wil(wat zeer begrijpelijk is!) moet je ook echt naar een andere kamer zijn!
en als deze man aan je vraagt waarom jij er niet bij gaat zitten!
Zeg dangewoon eerlijk dat je er geen behoefte aan hebt, of dat je gewoon niet genoeg erover weet om je hand erin te steken.!
En vraag deze man ook vanuit welke bron hij werkt!
Waar haalt hij zen insperatie vandaan! waar zen kracht. enzo..

Ik zou je natuurlijk echt totaaal afraden om er bij te gaan zitten!
Want als je er bij blijft en die geesten komen, zullen ze natuurlijk ook proberen jouw te beinvloeden!

Nou succes er mee... en misschien moet je toch es proberen om bescherming te vragen aan God/Jezus.. bedoel als hij echt de gene is die hij zegt dat hij is! dan waarom zou je dan niet iets aan hem vragen! bedoel je kan het in iedergeval proberen right!?

ke succes ermee! God's zegen man!
and keep it cool!!
Oud 04-12-2003, 20:33
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 04-12-2003 @ 21:10:
Zoals Angelena al zei.. Het heeft wel zeker met de geestelijke wereld te maken!
Maar ik denk dat het ook wel zo werkt met de geestelijkewereld dat: als jij niets met het te maken wil hebben het ook niet zomaar op je afkan komen..!

Als je het ook echt niet wil(wat zeer begrijpelijk is!) moet je ook echt naar een andere kamer zijn!
en als deze man aan je vraagt waarom jij er niet bij gaat zitten!
Zeg dangewoon eerlijk dat je er geen behoefte aan hebt, of dat je gewoon niet genoeg erover weet om je hand erin te steken.!
En vraag deze man ook vanuit welke bron hij werkt!
Waar haalt hij zen insperatie vandaan! waar zen kracht. enzo..

Ik zou je natuurlijk echt totaaal afraden om er bij te gaan zitten!
Want als je er bij blijft en die geesten komen, zullen ze natuurlijk ook proberen jouw te beinvloeden!

Nou succes er mee... en misschien moet je toch es proberen om bescherming te vragen aan God/Jezus.. bedoel als hij echt de gene is die hij zegt dat hij is! dan waarom zou je dan niet iets aan hem vragen! bedoel je kan het in iedergeval proberen right!?

ke succes ermee! God's zegen man!
and keep it cool!!
Met pendelen roep je niet per se de geestenwereld aan om even een kleine correctie te geven. Het is mogelijk, maar hoeft niet per se.
Oud 04-12-2003, 20:46
kleine wicca
kleine wicca is offline
Met pendelen kan je contact maken met andere werelden...(geesten, hoe je t ook wil noemen), maar ik geloof dat de meeste mensen dat niet doen. Ik heb het zelf ook regelmatig gedaan....voor mij houdt het in dat je contact met jezelf maakt. Je stelt een vraag....over wat er gaat gebeuren in de toekomst bijvoorbeeld, en het antwoord zit al in je, maar je bent je er niet bewust van. dmv van pendelen (en vooral de concentratie daarbij) kun je tot jezelf komen. De pendel wordt dus ook niet bewogen door geesten ofzo...maar door kleine spierbeweginkjes van jezelf....maar zulke kleine bewegingen dat je je daar niet bewust van bent....Je kan dus ook alleen maar vragen stellen over persoonlijke dingen van jou (of voor een ander), je kan niet dmv een pendel erachter komen onder welke van de drie bekertjes het balletje ligt bijvoorbeeld, dat is namelijk iets wat je niet KAN weten, ook niet in je onderbewustzijn!
Oud 04-12-2003, 22:10
MUTS123
MUTS123 is offline
Nouja dat ie 't komt doen kan ik in elk geval niet meer tegen houden, aangezien mijn ouders het allemaal wel best vinden en die toch echt nog de baas zijn hier
Nouja, wat het ook moge zijn.....ik denk niet dat ik er bij wil zijn want als ik ook maar verhalen HOOR over geesten of iets wat er mee te maken heeft blijf ik weer 3 weken doodsbang in mijn eigen huis, vandaar dat ik hier ook eigelijk zelden kom.
Bedankt!
Oud 05-12-2003, 00:29
pe51
pe51 is offline
Normaal is met pendelen dat je er geen geesten mee oproept. De pendel is een spreekbuis van je eigen onbewuste geest, net zoals de tarot dat is. En dan zijn er natuurlijk wel mensen die menen dat ze er geesten mee moeten oproepen, maar die snappen niet, hoe je een pendel moet gebruiken, of ze misbruiken de pendel bewust, dat kan ook nog.

Als je pendelt, moet je het dus nooit aan "een ander" vragen, je vraagt het "aan je onbewuste" of "aan de pendel", maar je moet niet gaan denken dat het iemand ánders is, die via de pendel tot je mag praten.

Dus het ligt het meest voor de hand, dat hij geen geesten oproept met de pendel. Vooral niet als hij het al vaker gedaan heeft. Het zijn maar een paar uitzonderingen die dat doen. Kleine kans dus, dat waar is, waar je bang voor bent.

Maar als je dat moeilijk vindt om te vertrouwen, dan zou ik als ik je was, voor die tijd dat hij pendelt, iets leuks verzinnen om te gaan doen, ergens anders. En je kunt in ieder geval het idee vasthouden in jezelf dat je met die pendel niets te maken hebt. Zo hoef je niet bang te worden van geesten.

groeten, peter.
Oud 07-12-2003, 19:13
nobody_knows_me
nobody_knows_me is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 04-12-2003 @ 21:46:
[Je kan dus ook alleen maar vragen stellen over persoonlijke dingen van jou (of voor een ander), je kan niet dmv een pendel erachter komen onder welke van de drie bekertjes het balletje ligt bijvoorbeeld, dat is namelijk iets wat je niet KAN weten, ook niet in je onderbewustzijn! [/B]
Er zijn ook mensen die vragen stellen voor anderen. Bijv: past deze steen bij [naam]? Dit kan je onderbewustzijn toch ook niet weten? En als het 'zero point field' bestaat, dan zou je als je pendelt daar op af kunnen stemmen, en dan kun je dus alles weten!?
Oud 07-12-2003, 21:45
Verwijderd
Pendelen heeft niets met geestenoproepen te maken Dat denken wel meer mensen, maar dat is niet zo Het heeft te maken met aardstralingen, dus totaal niet met geesten. Maar met energie enzo

DD
Advertentie

Regels voor berichten