Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2003, 17:36
fractuur
fractuur is offline
Het zit zo:

Een jongen uit mn leerjaar vindt me leuk, terwijl ik toch echt met allerlei hints probeer duidelijk te maken dat ik hem niet zie zitten. En dat 'leuk vinden' uit zich in naar me staren, soms ook als hij in gesprek is met de persoon die naast me zit. Het laatste schoolfeest heb ik hem afgewezen. Ik was met hem aant dansen, en toen wilde hij me zoenen. Bij willen is het gebleven, want op eens zag ik ergens anders een boeiender persoon lopen. Het is niet zo lullig gegaan als het beschreven staat, mar tkwam dr op neer. Nu dacht ik eigenlijk (2 maanden na het schoolfeest) dat het wel over was, maar hij blijft naar me kijken, en vanmorgen vond ie het ook nodig om me na te fluiten. (en als ik ergens een hekel aan heb...) Hoe moet ik nou reageren?/ Want ik wordt het langzamerhand wel zat..
Oud 23-10-2003, 17:42
Angeles
Angeles is offline
Niks, denk ik, zolang hij geen toespelingen maakt, je kunt hem nou eenmaal niet verbieden om naar je te kijken.
Oud 23-10-2003, 17:42
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
ff goed flink duidelijk zijn

desnoods in aanwezigheid van veel mensen

dat het goed hard overkomt

zo'n persoon is natuurlijk UBERTRIEST
Oud 23-10-2003, 17:45
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik zou naar de schoolleiding stappen. Hoef je zelf verder ook de confrontatie niet aan. Als je dit aan de leiding op school verteld, dan zullen zij dat heus uitzoeken en zij zijn waarschijnlijk ook de enige die het kunnen stoppen.

Maar als je al wist dat hij jou leuk vindt waarom ging je dan met hem dansen of wist je dat toen nog niet?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:48
Angeles
Angeles is offline
Ik denk niet dat de schoolleiding daar iets aan gaat doen, eigenlijk, zolang hij niks doet verder. Nogmaals, je kunt hem echt niet verbieden om naar je te kijken, hoe vervelend dat ook is.
Oud 23-10-2003, 17:57
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Angeles schreef op 23-10-2003 @ 18:48:
Ik denk niet dat de schoolleiding daar iets aan gaat doen, eigenlijk, zolang hij niks doet verder. Nogmaals, je kunt hem echt niet verbieden om naar je te kijken, hoe vervelend dat ook is.
Zij heeft er last van, het belemmerd haar dus daar hoort de schoolleiding wel wat aan te doen. Zou wel erg worden als hij eerst iets moest doen (ongewenste intimiteiten) voordat school optreedt. Ik heb het dan gewoon over dat iemand met hem moet praten, en hem een waarschuwing geeft.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:06
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 23-10-2003 @ 18:42:

zo'n persoon is natuurlijk UBERTRIEST
Gasten die posten zoals jij dat doet, die zijn ubertriest....
Oud 23-10-2003, 18:07
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 23-10-2003 @ 18:57:
Zij heeft er last van, het belemmerd haar dus daar hoort de schoolleiding wel wat aan te doen. Zou wel erg worden als hij eerst iets moest doen (ongewenste intimiteiten) voordat school optreedt. Ik heb het dan gewoon over dat iemand met hem moet praten, en hem een waarschuwing geeft.
Iemand mág gewoon kijken. Natuurlijk voelt dat wel ongemakkelijk, maar ik denk toch echt niet dat ze het hem kunnen verbieden. Waarschijnlijk zullen ze haar ook aanraden om te proberen het te negeren. Wat kunnen ze anders doen, hem straffen omdat hij haar kant opkijkt? Dat is toch niet realistisch.

Het is soms best hinderlijk als iemand verliefd op je is als dat niet wederzijds is, maar zolang hij niet echt iets doet is er toch niks aan te doen. Hoe zie je zo'n waarschuwing voor je?

Hooguit kan ze zelf tegen hem zeggen dat hij haar beter uit zijn hoofd kan zetten omdat het toch nooit iets zal worden.

Als je gestalkt wordt, kan de politie ook vaak pas iets doen als je echt bedreigd wordt, niet als iemand bijvoorbeeld constant langs je huis fietst of bij je naar binnen gluurt.
Oud 23-10-2003, 18:13
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Angeles schreef op 23-10-2003 @ 19:07:
Iemand mág gewoon kijken. Natuurlijk voelt dat wel ongemakkelijk, maar ik denk toch echt niet dat ze het hem kunnen verbieden. Waarschijnlijk zullen ze haar ook aanraden om te proberen het te negeren. Wat kunnen ze anders doen, hem straffen omdat hij haar kant opkijkt? Dat is toch niet realistisch.

Het is soms best hinderlijk als iemand verliefd op je is als dat niet wederzijds is, maar zolang hij niet echt iets doet is er toch niks aan te doen. Hoe zie je zo'n waarschuwing voor je?

Hooguit kan ze zelf tegen hem zeggen dat hij haar beter uit zijn hoofd kan zetten omdat het toch nooit iets zal worden.
Edit: stond onzin, verkeerd gelezen

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 23-10-2003 @ 18:45:

Maar als je al wist dat hij jou leuk vindt waarom ging je dan met hem dansen of wist je dat toen nog niet?
Ik vermoedde het, maar ja, zeker weten doe je dat niet.. En aangezien hij met mij begon te dansen vond ik het ook niet zo erg.. k dans met wel meer jongens op zo'n avond.. Maar ja, goed. Achteraf isset misschien stom idd..

De schoolleiding.. Ik kan ook naar de politie stappen voor een straatverbod.

Maar geod,

@Fooijdonk: Ik ben normaal wel zo'n tiep dat over direct at van zegt als ik iets irritant of vervelend vind, maar dit is wel ontzettend lullig als je dr iets over zegt, komt dirct zo hard aan..

Of hebben jullie tips om -subtiel- wat tegen hem te zeggen, als ie me weer nafluit oid?
Oud 23-10-2003, 18:17
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 23-10-2003 @ 19:13:
We hebben het hier niet over een puber, maar over een volwassen man die waarschijnlijk wel wat verantwoordelijksheidgevoel is.

Hoe ik me zo'n waarschuwing voor me zie? Twee volwassen mensen die een serieus gesprek voeren, en dat aan de leraar duidelijk wordt gemaakt dat het zo niet kan. Want dit kan niet. Het is wel erg makkelijk om te zeggen, ja hij heeft nog niets gedaan dus kan je niets zeggen. Dat kan wel. Je hoort gewoon naar de les te kunnen gaan en door de gangen te lopen zonder dat je last (in ieder geval dit soort last) van leraren hebt.
Hoe kom je erbij dat het een leraar is dan? Volgens mij staat er in het eerste bericht toch echt 'een jongen uit mijn leerjaar', dus een jongen uit hetzelfde jaar als zij die ongeveer even oud is.
Oud 23-10-2003, 18:21
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 23-10-2003 @ 19:06:
Gasten die posten zoals jij dat doet, die zijn ubertriest....
ach ja ieder zijn mening

ik heb er tenminste een

en je kan mijn niet verwijten dat het een verkeerde is
Oud 23-10-2003, 18:22
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Angeles schreef op 23-10-2003 @ 19:17:
Hoe kom je erbij dat het een leraar is dan? Volgens mij staat er in het eerste bericht toch echt 'een jongen uit mijn leerjaar', dus een jongen uit hetzelfde jaar als zij die ongeveer even oud is.
Euhhh ben er vandaag niet helemaal bij ..

Maar goed dan nog, je mag iemand niet pesten en als je last van iemand hebt dan hoort dat opgelost te worden evt. met de schoolleiding erbij. Als iemand een bord voor z'n kop heeft dan is dat misschien wel de manier...

Vaag had het echt verkeerd gelezen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:25
Angeles
Angeles is offline
En ik denk dus dat de schoolleiding daar niks aan doet. Komt echt wel vaker voor op een middelbare school, hopeloos verliefde jongetjes (en meisjes).

Dan kan ze het toch maar beter zelf zeggen.
Oud 23-10-2003, 18:26
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Angeles schreef op 23-10-2003 @ 19:25:
En ik denk dus dat de schoolleiding daar niks aan doet. Komt echt wel vaker voor op een middelbare school, hopeloos verliefde jongetjes (en meisjes).

Dan kan ze het toch maar beter zelf zeggen.
Ja dat is waar, had het echt verkeerd gelezen .. Dom! Maar idd, je hebt gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:08
Sithan
Sithan is offline
Sja, lastige situatie lijkt me....want ik vind t eerlijk gezegd ook nogal vergaan om hem te verbieden naar je te kijken aangezien dat niet meer realistisch is...je kan ook iemand niet verbieden verliefde gevoelens te hebben aangezien je daar geen echte macht over hebt...Je kan alleen maar negeren als je t mij vraagt, en niet naar hem kijken...
Oud 24-10-2003, 17:08
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Sithan schreef op 23-10-2003 @ 20:08:
Sja, lastige situatie lijkt me....want ik vind t eerlijk gezegd ook nogal vergaan om hem te verbieden naar je te kijken aangezien dat niet meer realistisch is...je kan ook iemand niet verbieden verliefde gevoelens te hebben aangezien je daar geen echte macht over hebt...Je kan alleen maar negeren als je t mij vraagt, en niet naar hem kijken...
Ik weet het ik weet het. Maar steeds vraagt ie mn aandacht, ook als het niet nodig is. En dat gestaar negeer ik ook, aar ik voel me dr nogal ongemakkelijk bij. -oja, als hij nog 1x fluit zeg ik er wat van. Tis het enige waar ik -denk ik- een opmerking over zou kunnen maken..
Oud 24-10-2003, 17:11
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
fractuur schreef op 23-10-2003 @ 19:13:
Of hebben jullie tips om -subtiel- wat tegen hem te zeggen, als ie me weer nafluit oid?
"Rot toch op.. heb je niks beter te doen..?" Is ene subtiele hint..
Oud 24-10-2003, 17:12
Punkygirl
Punkygirl is offline
Of als ie weer eens staart..
"Kwijlbakje nodig? "
Reageren

Regels voor berichten