Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 21:10
D@mien
D@mien is offline
Ik zit hier met de computer van een kennis die geveld is door een virus. Na de HDD eruit gehaald te hebben en op een andere bak Mcafee eroverheen heb laten draaien (Win98 wou nieteens opstarten...laatstaan de virussen killen) vond hij 22 virusbestanden. Onder deze bestanden stond het bestand 'oqmvb.exe' deze was geinfecteerd met het 'w32/Swen@MM' (iets in die trant) virus.
Nadat McAfee hem had verwijderd (hij kon em niet opschonen) hem ik de schijf weer in de computer gepropt een opgestart..
Hij starte nu wel op (hij had eerst last van oa het bugbearvirus) maar ik krijg nu de melding dat ie oqmvb.exe zoekt... en ik kan dat neit annuleren...hij wil per se dat bestand hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dat via XP kan oplossen? (ik heb de probleemschijf als slave in een andere comp gezet)
Als iemand een andere manier weet is et natuurlijk ook goed...
Oud 22-10-2003, 21:14
belgo
belgo is offline
Stop de schijf terug in de oorspronkelijke pc, start in veilige modus (dit moet wel kunnen aangezien opstartbestanden dan worden overgeslagen).

Kopieer c:\windows\system.dat en c:\windows\user.dat naar een ander mapje als backup.

Open regedit. Even zoeken naar alle sleutels met 'oqmvb' als inhoud en die sleutels verwijderen (ze zullen hoofdzakelijk in ..\CurrentVersion\Run\ zitten).

Computer herstarten en hopen dat het geholpen heeft

Als je iets gruwelijk vern**kt kun je altijd de backup-kopieen van system.dat en user.dat terugzetten in c:\windows\
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:54
D@mien
D@mien is offline
1 probleempje...als ik regedit wil openen gaat ie zeuren dat het 'geen geldige win32 toepassing' is...dit zegtie bij wel meer .exe bestanden...
[EDIT]Ik ben btw windows ingekomen dmv het aanmaken van een dummy bestand van oqmvb.exe[/EDIT]

Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 22:07
belgo
belgo is offline
Oh, ik zit met het verkeerde virus in mijn hoofd.. hier kun je een removal-tool downloaden:

http://securityresponse.symantec.com...oval.tool.html

Meer info over het virus zelf:

http://securityresponse.symantec.com...swen.a@mm.html
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 23:27
D@mien
D@mien is offline
Dat heeftet gefixt...tnx!!!
Reageren

Regels voor berichten