Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof er wel in dat mensen eeuwig denken dat ze verliefd zijn, en dat mensen eeuwig aan één persoon blijven klitten, maar dat wordt dan hoofdzakelijk veroorzaakt door een gebrek aan iets beters/spannenders, en op latere leeftijd door het feit dat je gewoon niet meer op zoek bent naar vurige liefde maar wel naar vriendschap.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Niet dat ik er zelf ervaring mee heb, maar ik denk dat je niet je hele leven hetzelfde tegen een relatie aankijkt.
Je zult altijd wel het gevoel hebben dat je bij elkaar past en dat je van elkaar houdt, maar aan het begin is het belangrijk dat het spannend is. Later slaat dat meer om in een soort zorgzaamheid en tevredenheid en wederzijds respect. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat een relatie jaaaren lang spannend blijft, maar misschien hoeft dat wel helemaal niet als je ouder bent. Als je dat accepteerd dan is er sprake van 'eeuwige liefde' en als het spanned blijft is dat natuurlijk mooi meegenomen! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Neen ik geloof er niet in. Totaal nie!
Als een vriendin van me zegt, 'hij is de ware'. Dan trek ik al een gezicht van 'what the fuck?!?' Mensen blijven toch nooit tot hun dood bij elkaar, enkel uit liefde. Volgens mij veranderen veel liefdesrelaties uiteindelijk in 'vriendschaprelaties'. Maar dan ook enkel vriendschaprelaties.
||
Citaat:
![]() Maar eeuwige liefde... daar geloof ik pas in als ik het mee maak.
|
Dat hangt van de soort liefde af.
Eeuwige liefde voor een partner, nee daar geloof ik niet in, alhoewel je leven lang vreselijk veel om diegene kan blijven geven. Eeuwige liefde alsin vriendschap en familie liefde, ja daar geloof ik wel in.
|
Ik weet eigenlijk niet of ik er in geloof..
Dacht altijd van wel, totdat mijn vriendje me dumpte *nu gaat iedereen zeggen: meisjemeisje, je bent pas 16.. ik weet het, maar het is niet uit te leggen* Heb nu alleen maar het gevoel dat ik eeuwig verliefd op hem blijf ![]() Maar volgens mij kan eeuwige liefde wel bestaan. Als ik naar mijn ouders kijk, denk ik dat zij hun hele leven bij elkaar zullen blijven. Die mensen zijn echt te gelukkig samen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee daar geloof ik niet in. Je zal wel heel je leven van iemand kunnen houden, maar eeuwige liefde vind ik een beetje te veel van het goede. Het gevoel kun je natuurlijk ook verkrijgen, dat wanneer je verliefd bent, of in een relatie zit, dat het voor altijd zal duren. En dat gevoel heeft een rustgevend of geruststellend effect, denk ik. Maar personally nee. Niets is van lange duur op deze wereld dus, dat zeer zeker niet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
(ver)drinkend op de liefde Verwijderd | 4 | 02-01-2005 11:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Eeuwigheid in liefde murwari | 3 | 13-09-2002 17:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hallo wat is eeuwig dan?? gothicje | 12 | 17-08-2002 22:46 | |
Liefde & Relatie |
Eeuwige liefde??? Frida | 7 | 18-04-2002 12:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Eeuwige liefde Amiah | 0 | 10-11-2001 11:15 |