|
|
Bekijk resultaten poll: Wat voor soort internetverbinding gebruik jij? | |||
Inbel-verbinding |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 6.48% |
Kabel-verbinding |
61 | 56.48% |
xDSL-verbinding |
38 | 35.19% |
Satelliet-verbinding |
2 | 1.85% |
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Satelliet is echt door middel van een schotelantenne ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ADSL (768/128)*; ik wilde sneller internet, mijn ouders werden niet zo blij van de bezetting van de telefoonlijn (56 K-modem) en de kosten. Bovendien zou de overstap makkelijk gaan en gaf Planet een mooie introductieprijs.
Planet Internet (voormalig World Access); goed, hard- en software heeft altijd zonder problemen gewerkt. Weinig tot geen downtime van de ISP. Ik heb nog nooit een andere provider gehad. Sneller uploaden zou wel mooi zijn, maar verder ben ik tevreden. *Binnenkort schijnt het 1024/160 te worden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Lidmaatschap van HCC om ook die hcc-beurs in de komen voor niks (lol.. ![]() ![]() ![]() Nadeel van HCCnet is wel n's dat de pop-3 mail soms traag is of het helemaal niet doet, heel af en toe. Maar 't is lekker snel ![]() Voor mensen die ook in een boerengat wonen en /of ADSL willen van KPN: Xs4all & Zon is ook heel goed. ![]() Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 22:03. |
![]() |
|
[vote]Kabel-verbinding[/vote]
(UPC) Chello, ik heb er niet zelf voor gekozen, maar dat heeft m'n broer (lang geleden) voor mij gedaan (samen met mijn ouders) 16Kb/s upload, ongeveer 160 Kb/s download Ik heb er heel soms problemen mee, maar als er een probleem is kun je de telefonische hulp slecht bereiken, alleen 's ochtens vroeg, of tussen de middag kun je ze bereiken Goede installatie, verwisselen van modems nooit last van gehad (wel gebeurd, alles verliep zoals het hoort) Verder heb ik geen data-limieten Overall: tevreden gebruiker
|
![]() |
Chello hier, omdat er (nog) geen ADSL is en kabel nog altijd het meeste biedt tov ADSL van KPN. Downtime heb ik een jaar al niet meer gehad en die helpdesk heb ik na 2minuten meestal wel aan de lijn (ook al lang niet meer nodig geweest).
Waneer (sorry, áls) BBned hier ooit beschikbaar komt (of Tiscali, 3072/512 voor €50 is ook wel relaxed), stap ik zo snel mogelijk over op ADSL, aangezien de uploadsnelheid van Chello en van alle andere kabelaars, nogal laag ligt. (128K) |
![]() |
|
Ik heb een prima kabelverbinding (Chello) en heb daar vrijwel nooit problemen mee. Soms switch ik even van DNS-servers omdat die een beetje gaar zijn. De support van UPC is trouwens wel dik verneukt, je hangt zo een uur aan de 0900-lijn voor je iemand te spreken krijgt. Gelukkig heb ik die shite niet zo vaak nodig.
![]()
|
inbel
zowel thuis als op mn tijdleijke kamer bij beide heb ik 12 move (tiscali) als provider en daar ben ik uiterst tevreden voor, de zenden je geen spam op je email die je van hen krijgt en het is een gratis aanmelding zonder al te vele poespas per december is thuis ADSL beschikbaar en zullen we daar ook gelijk gebruik van maken (wij wonen in één van die gemeentes waar het net en planet de forumieren te vroeg verzonden ![]() ![]() en als ik ene kamer in enschede heb, krijg ik daar ook ADSL en dat hoop ik binnen een weke of 8-10 te hebben komt dus gelukkig verandering in ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb ADSL van Planet. Heb het 768/128 (wordt dus 1024/320) abonnement, zou graag een ander hebben (heb gekeken naar Demon die 8 mbit variant) maar dan zit je enkele weken zonder internet, en dat kan absoluut niet (schoolwerk...). Om die zelfde reden viel ook de 3 mbit variant van Tiscali af. Had ik éindelijk m'n vader zo ver dat 'ie een keer wou kijken naar iets anders dan we nu hebben, kun je toch niet makkelijk overstappen ![]() Ben tevreden over Planet wat betreft stabiliteit; zelden down, hun snelheidsverhoging was de vorige keer op tijd doorgevoerd. Negatieve punten vind ik de prijs (al betaal ik dat zelf niet, maar goed): voor minder geld heb je betere abonnementen, voor iets meer ook (Demon). Maar ja balen he, je kan niet overstappen ![]() |
![]() |
|
ADSL (8Mbps / 512kbit)
ISP: Cistron Broadband Reden: Cistron is een van de beste ISPs van Nederland. Regelmatig staat zij bovenaan de testen, en werd laatst met een 9,0 beoordeeld. XS4ALL was tweede met een 8,1. Groot voordeel van Cistron vind ik dat ze een echte always on-verbinding gebruiken. Geen nare technieken als PPTP/VPN/PPPoE, maar gewoon een Direct IP Bridge. Kabeltje in je computer en je bent online, zo hoort het. Verder vind ik het fijn dat Cistron geen poorten blockt, thuisnetwerk en eigen servers draaien toelaat en een goed privacy-beleid nahoudt. En een datalimiet van 100GB is natuurlijk heel fijn te noemen. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(hoorde ik)
||
Citaat:
http://www.bysky.nl/ Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 11:11. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Basic XS4ALL ADSL. Begon ooit met 512/128, dat werd vrijwel direct nadat ik het geďnstalleerd had verhoogd naar 768/128, en het wordt nu begin november weer verhoogd, ditmaal naar 1024/160. Toch niet slecht, ik betaal nog steeds evenveel per maand, best aardig van XS4ALL
![]() ![]() Verder is de kwaliteit van de verbinding ook perfect, mits de server snel genoeg is zit je aan een realisatie van zo'n 80-85 KB/sec bij 768 KBit/sec. Het enige nadeel is dat de upload zo enorm gecastreerd is. Maar ach, het is voldoende snel om games online te kunnen spelen en als ik iets groots wil uploaden dan is daar altijd De Nacht, om aan te laten staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik heb PublishNet, de snelste versie (8/1, is dus 8 mbit down en 1 up).
Kost 72 euro (vanaf maart ofzo). Heerlijk snel, geen 'inbellen' of iets dergelijks (zoals bij mxstream moet), geen problemen mee.
|
Ik internet thuis en bij m'n ouders via ADSL
thuis 8/1 mbit, universiteits abbo €39 per maand, gedeeld over 7 man en bij paps en mams 256/65 kbit (wordt 384/69 kbit) van planet voor €35 euro ofzo. best duur als je het zo vergelijkt ![]() verder internet ik nog wel 's via de wireless verbindingen van de universiteit, via GPRS in de trein en staat mijn server aan een 100 mbit ethernet verbinding, 3 opties die ik in de poll mis
|
Kabel, @Home
8 mbit down 16 KBps up Afgezien van de installatiemonteur in het begin nooit problemen mee gehad. Mail- & newsserver lagen er soms uit. De laatste tijd gaat het een stuk minder; het abonnementsgeld blijft stijgen, terwijl de snelheden (waaronder die belachelijke upload) officieel gelijk blijven. In de praktijk lijkt het er echter op dat @Home de max DL verlaagd heeft. Zelf beweren zij bij hoog en laag van niet. Daarnaast valt bij mij regelmatig de verbinding weg; soms maar voor 20 seconden, maar nét genoeg om je uit MSN te gooien en je langverwachtte XDCC download eruit te gooien. Het kan zijn dat dit aan mijn brakke router ligt, maar mijn buurjongen meldt hetzelfde... Cijfer voor de eerste 2.5 jaar: 8 Cijfer voor afgelopen 6 maanden: 5.5
|
in ons belgen landje hebben we niet veel keus, ik heb hier kabel en satteliet voor een of andere vage reden
![]() voorbeeld: aflvering van charmed (450 MB) op 30 minuten ![]()
|
@home
![]() Internet ligt er vrij vaak uit, en in het begin hadden ze het bij de buren erin gepleurt in plaats van bij ons ofzo ![]() ![]() Snelheid is ook niet om over naar huis te schrijven, s'ochtends en in de uren dat er nauwelijks iemand online is, dan is de snelheid opzich wel redelijk, maar s'avonds & in het weekend als er veel online zijn dan is het pas echt irritant, dan is 't niet vooruit te branden soms. |
![]() |
|
![]() |
chello hier, enige klachten die ik heb zijn mn huisgenoten die erg graag leechen, waardoor er geen bandbreedte overblijft
![]() keuze heb ik niet zelf gemaakt, het zit bij de huur inbegrepen, de huisbaas heeft de keuze dus gemaakt ![]()
|
Wat voor soort internetverbinding heb jij? Waarom heb je voor dit verbindingstype gekozen? Wat vond jij belangrijk bij het maken van de keuze?
Wat is jouw provider? Wat zijn jouw positieve/negatieve ervaringen? Wat vindt jij een opvallend detail van jouw provider? Heb je ook nadelige ervaringen met andere providers? ADSL. Snel (768/128) en geen telefoontikken en je bent niet in gesprek. Planet Internet. Eh. Het lag in het begin iets te vaak plat naar mijn zin. Maar nu heb ik nergens meer last van. ![]() ![]() Zou ik zo gauw niet weten... Misschien dat planet.nl-gedoe waar je niets aan hebt en volgens mij niemand gebruikt. ![]() edit: snelheid was ik nog vergeten.
Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 10:33. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Kabel-verbinding
Chello classic bij UPC. Waarom? Dit was 5 jr geleden (ofzo) het nieuwste van het nieuwste, btw was het toen nog van TeleKabel. Negatieve ervaringen: overname door UPC -> veel uitval. Tegenwoordig niet meer. Ik wil mn vader overhalen voor Demon ADSL 2048/1024 maar die €5 extra vind ie vast te duur...
|
![]() |
over satelliet internet (was hierboven een discussie over), een abonnement waarmee je ook via satelliet kan uploaden is natuurlijk superduur (ergo niet voor particulieren beschikbaar, ook niet op bysky.nl). je hebt dan zelf ook apparatuur nodig die de gegevens naar de satelliet kan sturen. en da's nogal uberexpensive.
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Geen internetverbinding meer Win7 Loempiavouwer | 6 | 22-11-2011 20:30 | |
Software & Hardware |
Internetverbinding zoeken duurt lang Daantje_0705 | 3 | 24-06-2007 18:25 | |
Software & Hardware |
Internetverbinding tijdsduur meten Mankind | 9 | 01-02-2007 12:53 | |
Software & Hardware |
[Kazaa] beinvloedt extreem de snelheid van mijn internetverbinding? Gatara | 14 | 10-08-2003 15:36 | |
Software & Hardware |
Netwerk chatprogramma (zonder internetverbinding) Mara | 7 | 18-04-2003 14:43 | |
Software & Hardware |
Internetverbinding automatisch laten opstarten? Slither | 4 | 09-02-2003 12:18 |