Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Wat voor soort internetverbinding gebruik jij?
Inbel-verbinding 7 6.48%
Kabel-verbinding 61 56.48%
xDSL-verbinding 38 35.19%
Satelliet-verbinding 2 1.85%
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 21:40
Martin
Martin is offline
Wat voor soort internetverbinding heb jij? Waarom heb je voor dit verbindingstype gekozen? Wat vond jij belangrijk bij het maken van de keuze?

Wat is jouw provider? Wat zijn jouw positieve/negatieve ervaringen?

Wat vindt jij een opvallend detail van jouw provider? Heb je ook nadelige ervaringen met andere providers?

(Doel van dit topic: Ervaringen met providers en soorten internetverbinding uitwisselen om zo mensen een goede keuze te kunnen laten maken tussen de vele providers die ons land rijk is)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 21:46
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Dat is dan helaas een inbelverbinding voor mij (ISDN). Waar ik woon, een klein dorpje, valt er niet zo veel te kiezen. ADSL is er niet, satelliet ook niet, wifi komt misschien. Mijn provider is Het Net, is wel oké maar is zoals bijna alle inbelabo's duur vawege telefoontikken. Ik overweeg wel om over te stappen naar het 100-uur ISDN abo van Planet Internet.
Oud 18-10-2003, 21:46
Martin
Martin is offline
Ik heb nu een ADSL-verbinding via Demon Internet. De reden dat ik ben overgestapt is dat ik nogal slechte ervaringen heb met @home. Verbinding die wegviel, problemen met hun DHCP-server, DNS die eruit lag, slechte bereikbaarheid van de helpdesk en onvakkundigheid van de callcentermedewerkers.

Bovendien heb ik door @home al vele dagen zonder internet moeten zitten omdat zij mij een niet werkende test-modem hadden geďnstalleerd en door andere administratieve fouten.

Mijn enigste positieve ervaring van @home is de downloadsnelheid, die is goed te noemen. Dit in tegenstelling tot de uploadsnelheid.

De reden dat ik nu als provider Demon Internet heb gekozen is vooral omdat de verbindingsspecificaties (1024/512) i.c.m. het abbonementsgeld (€ 39)mij wel aansprak. De hoge upload vind ik een groot voordeel, ik kan nu makkelijker bestanden sharen met vrienden/bekenden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:47
Martin
Martin is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 18-10-2003 @ 22:46:
satelliet ook niet,
Geen satelliet-internet mogelijk? Toch een beetje vreemd aangezien dit een technologie is die een enorm deel van de aardbol kan bestrijken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:50
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Martin schreef op 18-10-2003 @ 22:47:
Geen satelliet-internet mogelijk? Toch een beetje vreemd aangezien dit een technologie is die een enorm deel van de aardbol kan bestrijken.
Onder satelliet verstaan we toch Digitenne? Dat is bij mij niet mogelijk. En dan nog is er toch ook een upstream verbinding nodig? En het is ook nog eens duur, dacht ik.
Oud 18-10-2003, 21:51
Martin
Martin is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 18-10-2003 @ 22:50:
Onder satelliet verstaan we toch Digitenne? Dat is bij mij niet mogelijk. En dan nog is er toch ook een upstream verbinding nodig? En het is ook nog eens duur, dacht ik.
Satelliet != Digitenne

Satelliet is echt door middel van een schotelantenne
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:56
Verwijderd
ADSL (768/128)*; ik wilde sneller internet, mijn ouders werden niet zo blij van de bezetting van de telefoonlijn (56 K-modem) en de kosten. Bovendien zou de overstap makkelijk gaan en gaf Planet een mooie introductieprijs.

Planet Internet (voormalig World Access); goed, hard- en software heeft altijd zonder problemen gewerkt. Weinig tot geen downtime van de ISP. Ik heb nog nooit een andere provider gehad.

Sneller uploaden zou wel mooi zijn, maar verder ben ik tevreden.

*Binnenkort schijnt het 1024/160 te worden .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:56
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Martin schreef op 18-10-2003 @ 22:40:
Wat voor soort internetverbinding heb jij? Waarom heb je voor dit verbindingstype gekozen? Wat vond jij belangrijk bij het maken van de keuze?

Wat vindt jij een opvallend detail van jouw provider? Heb je ook nadelige ervaringen met andere providers?

(Doel van dit topic: Ervaringen met providers en soorten internetverbinding uitwisselen om zo mensen een goede keuze te kunnen laten maken tussen de vele providers die ons land rijk is)
Ik heb ADSL 1024/160 van HCCnet, 't was het goedkoopste ADSL van KPN. Geen datalimiet enzo.. Ook een Ethernetmodem besteld en die aan m'n switch gehangen om zo met alle 5 de pc's hier het net op te kunnen. ideaal. Nooit meer inbellen of aanmelden, gelijk online, de hele dag

Lidmaatschap van HCC om ook die hcc-beurs in de komen voor niks (lol.. ) Nu zijn er wel goedkopere en allerlei acties maar dit was toen gewoon een errug goede aanbieding. Ik heb het in juli 2003 gehad omdat er voorheen helemaal niets was in dit boerendorpje (net als Sander Salamander), maar door de vele acties gelukkig wel Ben echt blij dat ik niet meer met een 56k modem zit! Nu is er KPN adsl.. Ben overigens errug te spreken hoor van het dekkingspercentage van KPN. Zijn er al 350 mensen die ADSL in jouw boerengat willen dan kun je 'n actie starten

Nadeel van HCCnet is wel n's dat de pop-3 mail soms traag is of het helemaal niet doet, heel af en toe. Maar 't is lekker snel En ik kom ook op de newsserver van Xs4all (newszilla) dus da's ook mooi meegenomen als je veel met nieuwsgroepen aan het klooien bent.

Voor mensen die ook in een boerengat wonen en /of ADSL willen van KPN: Xs4all & Zon is ook heel goed. Zolang je maar geen Planet neemt (bagger datalimiet van 700mb bij lite-abonnement en gewoon slecht mn vriendin had dr ook problemen mee en t was bij haar traag) en let erop dat je geen datalimiet hebt.

Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 22:03
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
2048/512 (wordt 2Mb-8Mb/1Mb) van Demon.

erg tevreden over. ik heb dit abonnement, omdat ik simpelweg veel gebruik maak van internet. goede ervaring met demon, gratis helpdesk (0800 nummer), af en toe wat probleempjes, maar alles wordt netjes afgehandeld. two thumbs up voor demon.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 22:05
dafelix
dafelix is offline
[vote]Kabel-verbinding[/vote]

(UPC) Chello, ik heb er niet zelf voor gekozen, maar dat heeft m'n broer (lang geleden) voor mij gedaan (samen met mijn ouders)

16Kb/s upload, ongeveer 160 Kb/s download

Ik heb er heel soms problemen mee, maar als er een probleem is kun je de telefonische hulp slecht bereiken, alleen 's ochtens vroeg, of tussen de middag kun je ze bereiken

Goede installatie, verwisselen van modems nooit last van gehad (wel gebeurd, alles verliep zoals het hoort)

Verder heb ik geen data-limieten

Overall: tevreden gebruiker
Oud 18-10-2003, 22:37
LB06
LB06 is offline
Chello hier, omdat er (nog) geen ADSL is en kabel nog altijd het meeste biedt tov ADSL van KPN. Downtime heb ik een jaar al niet meer gehad en die helpdesk heb ik na 2minuten meestal wel aan de lijn (ook al lang niet meer nodig geweest).

Waneer (sorry, áls) BBned hier ooit beschikbaar komt (of Tiscali, 3072/512 voor €50 is ook wel relaxed), stap ik zo snel mogelijk over op ADSL, aangezien de uploadsnelheid van Chello en van alle andere kabelaars, nogal laag ligt. (128K)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 22:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb een prima kabelverbinding (Chello) en heb daar vrijwel nooit problemen mee. Soms switch ik even van DNS-servers omdat die een beetje gaar zijn. De support van UPC is trouwens wel dik verneukt, je hangt zo een uur aan de 0900-lijn voor je iemand te spreken krijgt. Gelukkig heb ik die shite niet zo vaak nodig.
Oud 18-10-2003, 23:16
WolterB
WolterB is offline
inbel

zowel thuis als op mn tijdleijke kamer
bij beide heb ik 12 move (tiscali) als provider en daar ben ik uiterst tevreden voor, de zenden je geen spam op je email die je van hen krijgt en het is een gratis aanmelding zonder al te vele poespas

per december is thuis ADSL beschikbaar en zullen we daar ook gelijk gebruik van maken (wij wonen in één van die gemeentes waar het net en planet de forumieren te vroeg verzonden )

en als ik ene kamer in enschede heb, krijg ik daar ook ADSL en dat hoop ik binnen een weke of 8-10 te hebben

komt dus gelukkig verandering in
Oud 18-10-2003, 23:18
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
snees schreef op 18-10-2003 @ 22:56:

Sneller uploaden zou wel mooi zijn, maar verder ben ik tevreden.

Jij ook weer blij

Ik heb ADSL van Planet. Heb het 768/128 (wordt dus 1024/320) abonnement, zou graag een ander hebben (heb gekeken naar Demon die 8 mbit variant) maar dan zit je enkele weken zonder internet, en dat kan absoluut niet (schoolwerk...). Om die zelfde reden viel ook de 3 mbit variant van Tiscali af. Had ik éindelijk m'n vader zo ver dat 'ie een keer wou kijken naar iets anders dan we nu hebben, kun je toch niet makkelijk overstappen Al las ik bij tiscali dat je eind 2003 zonder wachten over zou kunnen stappen, maar ik weet niet wat daar van waar is.

Ben tevreden over Planet wat betreft stabiliteit; zelden down, hun snelheidsverhoging was de vorige keer op tijd doorgevoerd. Negatieve punten vind ik de prijs (al betaal ik dat zelf niet, maar goed): voor minder geld heb je betere abonnementen, voor iets meer ook (Demon). Maar ja balen he, je kan niet overstappen Maar goed, als ik het zo hoor/lees mag ik al blij zijn dat ik ADSL heb...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 08:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
ADSL (8Mbps / 512kbit)

ISP: Cistron Broadband

Reden: Cistron is een van de beste ISPs van Nederland. Regelmatig staat zij bovenaan de testen, en werd laatst met een 9,0 beoordeeld. XS4ALL was tweede met een 8,1.

Groot voordeel van Cistron vind ik dat ze een echte always on-verbinding gebruiken. Geen nare technieken als PPTP/VPN/PPPoE, maar gewoon een Direct IP Bridge. Kabeltje in je computer en je bent online, zo hoort het.

Verder vind ik het fijn dat Cistron geen poorten blockt, thuisnetwerk en eigen servers draaien toelaat en een goed privacy-beleid nahoudt.

En een datalimiet van 100GB is natuurlijk heel fijn te noemen.
Oud 19-10-2003, 09:00
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-10-2003 @ 09:32:
thuisnetwerk en eigen servers draaien toelaat
Is ook toegestaan bij Demon
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 09:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 19-10-2003 @ 10:00:
Is ook toegestaan bij Demon
Woei

Alleen bij Demon moet je wel inbellen he. :/
Oud 19-10-2003, 09:12
coffee_mug
coffee_mug is offline
chello.
gaat wel snel, is positief
ligt er wel eens uit. das gaar
Oud 19-10-2003, 09:23
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-10-2003 @ 10:01:
Woei

Alleen bij Demon moet je wel inbellen he. :/
Dus niet. DSL-modem aansluiten, netwerkkabel erin, MAC-adres registreren voor een vast IP-adres en surfen maar!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 09:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 19-10-2003 @ 10:23:
Dus niet. DSL-modem aansluiten, netwerkkabel erin, MAC-adres registreren voor een vast IP-adres en surfen maar!
Dat is wel
Oud 19-10-2003, 09:33
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
heb nu adsl van wanadoo
telefoonrekening werd te hoog, dit is goedkoper voor mij, en had al inbel-verbinding bij wanadoo.
adsl bevalt me uitstekend, lekker snel, niet nadenken over telefoontikken enzo
Oud 19-10-2003, 09:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Martin schreef op 18-10-2003 @ 22:47:
Sattelieten zelf kunnen idd het grootste deel van de aarkloot bestrijken, maar dan heb je het wel alleen over download. Voor de upload heb je dan een tweede verbinding nodig, en daarvoor is een snelle (zeg maar T1/T2) verbinding wel errug lekker.
Oud 19-10-2003, 10:03
Martin
Martin is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-10-2003 @ 10:41:
Sattelieten zelf kunnen idd het grootste deel van de aarkloot bestrijken, maar dan heb je het wel alleen over download. Voor de upload heb je dan een tweede verbinding nodig, en daarvoor is een snelle (zeg maar T1/T2) verbinding wel errug lekker.
Upstream kan ook perfect via de satelliet....
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 11:00
Koning
Koning is offline
Citaat:
Martin schreef op 19-10-2003 @ 11:03:
Upstream kan ook perfect via de satelliet....
ik hoorde van niet, het internet was wel rap, maar je kan niet uploaden, je kan niks naar de uploaden ofzo, althans niks groots,

(hoorde ik)
Oud 19-10-2003, 11:09
Martin
Martin is offline
Citaat:
Sync schreef op 19-10-2003 @ 12:00:
ik hoorde van niet, het internet was wel rap, maar je kan niet uploaden, je kan niks naar de uploaden ofzo, althans niks groots,

(hoorde ik)
Het kan dus wel.
http://www.bysky.nl/

Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 11:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 11:49
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik heb sinds kort 512/256 ADSL bij Solcon/BBned, bevalt tot nu toe prima. Voor 30 november upgrade BBned/Solcon ons geheel kosteloos naar 1024/512, alle abonnementen gaan 1 stap hoger zeg maar
Oud 19-10-2003, 11:53
Verwijderd
Basic XS4ALL ADSL. Begon ooit met 512/128, dat werd vrijwel direct nadat ik het geďnstalleerd had verhoogd naar 768/128, en het wordt nu begin november weer verhoogd, ditmaal naar 1024/160. Toch niet slecht, ik betaal nog steeds evenveel per maand, best aardig van XS4ALL

Verder is de kwaliteit van de verbinding ook perfect, mits de server snel genoeg is zit je aan een realisatie van zo'n 80-85 KB/sec bij 768 KBit/sec. Het enige nadeel is dat de upload zo enorm gecastreerd is. Maar ach, het is voldoende snel om games online te kunnen spelen en als ik iets groots wil uploaden dan is daar altijd De Nacht, om aan te laten staan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:00
TIGEK
TIGEK is offline
Kabel Zeelandnet 512/192 wordt 1024*512
Oud 19-10-2003, 12:06
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-10-2003 @ 12:53:
Basic XS4ALL ADSL. Begon ooit met 512/128, dat werd vrijwel direct nadat ik het geďnstalleerd had verhoogd naar 768/128, en het wordt nu begin november weer verhoogd, ditmaal naar 1024/160. Toch niet slecht, ik betaal nog steeds evenveel per maand, best aardig van XS4ALL

Verder is de kwaliteit van de verbinding ook perfect, mits de server snel genoeg is zit je aan een realisatie van zo'n 80-85 KB/sec bij 768 KBit/sec. Het enige nadeel is dat de upload zo enorm gecastreerd is. Maar ach, het is voldoende snel om games online te kunnen spelen en als ik iets groots wil uploaden dan is daar altijd De Nacht, om aan te laten staan.
Same goes for me. Maarre.. de upload wordt binnekort verhoogd naar 320 KBit/sec ipv 160... Scheelt weer wat he
Oud 19-10-2003, 12:27
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 19-10-2003 @ 13:00:
Kabel Zeelandnet 512/192
Idem
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:32
ekki
ekki is offline
Ik heb PublishNet, de snelste versie (8/1, is dus 8 mbit down en 1 up).
Kost 72 euro (vanaf maart ofzo).

Heerlijk snel, geen 'inbellen' of iets dergelijks (zoals bij mxstream moet), geen problemen mee.
Oud 19-10-2003, 12:42
Verwijderd
ADSL van Tiscali. Geweldig, nooit problemen mee, noch met hard en software, noch met de verbinding, helpdesk is vrijwel altijd bereikbaar (niet dat ik hem nodig heb ofzo) en 50mb homepage

Wel de light versie trouwens, €30 in de maand ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:43
Orion
Orion is offline
Ik internet thuis en bij m'n ouders via ADSL

thuis 8/1 mbit, universiteits abbo €39 per maand, gedeeld over 7 man

en bij paps en mams 256/65 kbit (wordt 384/69 kbit) van planet voor €35 euro ofzo. best duur als je het zo vergelijkt

verder internet ik nog wel 's via de wireless verbindingen van de universiteit, via GPRS in de trein en staat mijn server aan een 100 mbit ethernet verbinding, 3 opties die ik in de poll mis
Oud 19-10-2003, 12:58
NielZ
NielZ is offline
Kabel, @Home
8 mbit down
16 KBps up

Afgezien van de installatiemonteur in het begin nooit problemen mee gehad. Mail- & newsserver lagen er soms uit.
De laatste tijd gaat het een stuk minder; het abonnementsgeld blijft stijgen, terwijl de snelheden (waaronder die belachelijke upload) officieel gelijk blijven. In de praktijk lijkt het er echter op dat @Home de max DL verlaagd heeft. Zelf beweren zij bij hoog en laag van niet.
Daarnaast valt bij mij regelmatig de verbinding weg; soms maar voor 20 seconden, maar nét genoeg om je uit MSN te gooien en je langverwachtte XDCC download eruit te gooien. Het kan zijn dat dit aan mijn brakke router ligt, maar mijn buurjongen meldt hetzelfde...
Cijfer voor de eerste 2.5 jaar: 8
Cijfer voor afgelopen 6 maanden: 5.5
Oud 19-10-2003, 13:17
Verwijderd
kabel - chello
weinig tot geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:33
WijfMan
WijfMan is offline
Ik heb nu Fast ADSL (1536/256 Kbit/s) bij Xs4all
En dat gaat worden 2048/640 Kbit/s

Ik wilde eerst bbned gaan nemen maar nu wacht ik daar maar even mee
Al scheelt dat straks nog maar een paar euro
Dus who knows
Oud 19-10-2003, 16:24
Apomes
Apomes is offline
in ons belgen landje hebben we niet veel keus, ik heb hier kabel en satteliet voor een of andere vage reden ., ik gebruik de satteliet lekker snel.
voorbeeld: aflvering van charmed (450 MB) op 30 minuten . uploaden is perfect mogelijk hoor.
Oud 19-10-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 19-10-2003 @ 14:17:
kabel - chello
weinig tot geen problemen mee
mee eens
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:46
Verwijderd
Kabel: Chello Classic
Best wel duur, wel erg snel.

Waarom?
Inbelinternet zou voor ons te duur zijn, vanwege veel internetten en ADSL kon je bij ons begin 2001 nog niet krijgen...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:02
Thomas
Thomas is offline
Kabelverbinding.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 09:58
Chimera
Chimera is offline
768/128 ADSL bij XS4All, maar ga misschien overstappen naar Demon, 8/1 voor maar 15 piek meer.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 11:32
Thompie
Thompie is offline
Kabelverbinding van Chello...

Niet echt negatieve ervaringen, behalve dat internet heel soms uitvalt, maja dat heeft iedereen wel es.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:28
RomeoP
RomeoP is offline
@home

Internet ligt er vrij vaak uit, en in het begin hadden ze het bij de buren erin gepleurt in plaats van bij ons ofzo , dus duurde 't nog een tijd voordat we konden internetten

Snelheid is ook niet om over naar huis te schrijven, s'ochtends en in de uren dat er nauwelijks iemand online is, dan is de snelheid opzich wel redelijk, maar s'avonds & in het weekend als er veel online zijn dan is het pas echt irritant, dan is 't niet vooruit te branden soms.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:02
zazzie
zazzie is offline
chello hier, enige klachten die ik heb zijn mn huisgenoten die erg graag leechen, waardoor er geen bandbreedte overblijft

keuze heb ik niet zelf gemaakt, het zit bij de huur inbegrepen, de huisbaas heeft de keuze dus gemaakt
Oud 21-10-2003, 20:06
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Kabel-verbinding.

Multikabel, ook wel quicknet. Geen problemen, service uitstekend. Onlangs nog snelheden verdubbeld gekregen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:28
GeritoDM
GeritoDM is offline

ADSL. Snel (768/128) en geen telefoontikken en je bent niet in gesprek.

Planet Internet. Eh. Het lag in het begin iets te vaak plat naar mijn zin. Maar nu heb ik nergens meer last van.

Zou ik zo gauw niet weten... Misschien dat planet.nl-gedoe waar je niets aan hebt en volgens mij niemand gebruikt.

edit: snelheid was ik nog vergeten.

Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:47
Spacey
Spacey is offline
anders zet je er even 10Mbit/100Mbit bij ofzo.
Oud 21-10-2003, 21:56
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Martin schreef op 18-10-2003 @ 22:40:
Wat voor soort internetverbinding heb jij?

Kabelinternet

Waarom heb je voor dit verbindingstype gekozen? Wat vond jij belangrijk bij het maken van de keuze?

Omdat het toen na telefoon de enige oplossing was

Chello, en eigk geen problemen mee, behalve trage upload

Oud 21-10-2003, 22:02
deathz0rz
deathz0rz is offline
Kabel-verbinding

Chello classic bij UPC. Waarom? Dit was 5 jr geleden (ofzo) het nieuwste van het nieuwste, btw was het toen nog van TeleKabel. Negatieve ervaringen: overname door UPC -> veel uitval. Tegenwoordig niet meer. Ik wil mn vader overhalen voor Demon ADSL 2048/1024 maar die €5 extra vind ie vast te duur...
Oud 21-10-2003, 23:24
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
over satelliet internet (was hierboven een discussie over), een abonnement waarmee je ook via satelliet kan uploaden is natuurlijk superduur (ergo niet voor particulieren beschikbaar, ook niet op bysky.nl). je hebt dan zelf ook apparatuur nodig die de gegevens naar de satelliet kan sturen. en da's nogal uberexpensive.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten