Ik ben een reguliere forummer hier, maar ik post dit topic onder een andere nickname, omdat er familieleden van mij op dit forum zitten en ik niet wil dat ze dit lezen.
Al sinds mijn pubertijd heb ik me steeds depressief gevoeld en zag ik altijd sterk op tegen iedere dag. Op mijn 17e is dat nog erger geworden toen ik een bepaalde ziekte kreeg (daar wil ik niet over uitweiden omdat familieleden me anders zouden herkennen, ondanks de andere nickname). Mijn depressie en minderwaardigheidscomplex is toen stukken erger geworden. Het was al erg genoeg omdat ik al een lichamelijke handicap heb, maar toen ik die ene ziekte er nog bij kreeg, werd alles nog erger.
Ik heb één propedeusejaar verneukt en zit nu in het 1e jaar van een andere opleiding, maar ik heb het gevoel dat ik ook dit zal verneuken. Ik ben totaal niet gemotiveerd, wat door mijn depressie komt. Ik heb het gevoel dat ik door mijn lichamelijke handicap en de ziekte niet de opleiding kan doen wat ik wil doen, ik ben als het ware beperkt in mijn keuze van opleidingen en dus beroepen. Er zijn nog wel beroepen die ik misschien zou kunnen doen, maar die vind ik niet leuk, en dat werkt ook demotiverend. Plus ik ben ook een zeer stil & introvert persoon en houd niet echt van contact met mensen, ik ben een beetje bang van mensen omdat ze zo bevooroordeeld zijn en me niet moeten.
Ik heb het gevoel dat ik in mijn leven niet verder kán komen dan de middelbare school, en dat ik nooit een goede baan, een goed leven en een gezin kan hebben. Dat mijn capaciteiten dus niet verder gaan dan dat. Ik voel me zo dom.
Het liefste zou ik willen
weglopen van mijn innerlijke problemen en problemen op school. Weglopen naar een vreemd land, wegvluchten uit de realiteit en niets meer moeten van die grote, boze maatschappij. Ik voel me zo verstikt, beperkt en gevangen in dit leven, ik zit als het ware met m'n rug tegen de muur. Ik denk ook al jaren aan zelfmoord (heb ook al verscheidene keren aan automutilatie gedaan), maar de laatste tijd worden die ideëen versterkt. Ook die zelfmoordgedachten, door te denken dat er gauw een einde aan deze misère zal komen, blokkeren als het ware al mijn mogelijkheden in dit leven om verder te komen.
Het klinkt misschien een beetje vaag allemaal, maar wie herkent dit gevoel?