Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2003, 15:28
murwari
murwari is offline
Dieet-gerechten
Omdat dit onderwerp in de poll ook zeer goed scoorde is dit het nieuwe centrale thema geworden.

Hebben jullie bepaalde ideetjes rond dit thema, lekker en toch gezond voor de lijn? Kan je ze hier kwijt. Eens kijken hoe we gezond, lekker en gevarieerd kunnen dieten

Pas wel op, het is wel de bedoeling dat je gerechten gaat posten die ook gezond blijven om te dieten, anderen worden niet op prijs gesteld
Oud 11-08-2003, 11:32
Verwijderd
Pff kheb echt geen zin om al die gezonde dieet gerechten hier te posten.
Maar ik kan je wel 1 tip geven. Houd vet en koolhydraten gescheiden. Dus bijvoorbeeld geen vlees (vet) combineren met aardappelen/rijst/pasta (koolhydraten). Ja het is een hele klus en hoop gedoe.. maar ik ben dankzij deze manier van eten wel 35 kilo afgevallen.. dus ik ben het levend bewijs dat het goed voor de lijn is
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 13:20
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
3307 schreef op 11-08-2003 @ 12:32:
Pff kheb echt geen zin om al die gezonde dieet gerechten hier te posten.
Maar ik kan je wel 1 tip geven. Houd vet en koolhydraten gescheiden. Dus bijvoorbeeld geen vlees (vet) combineren met aardappelen/rijst/pasta (koolhydraten). Ja het is een hele klus en hoop gedoe.. maar ik ben dankzij deze manier van eten wel 35 kilo afgevallen.. dus ik ben het levend bewijs dat het goed voor de lijn is
eet je 's avonds dan alleen aardappelen met groente of alleen vlees met groenten?
Oud 11-08-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 11-08-2003 @ 14:20:
eet je 's avonds dan alleen aardappelen met groente of alleen vlees met groenten?
Nou ik ben vegatarier... ik eet vegatarischie vleesvervangers en daar zit zowiezo al nauwlijks vet in. Met andere woorden.. aardappelen, groenten, vegatische "vlees".
Dus ik heb me niet echt hoeven aan te passen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:15
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Als ik geen vlees eet, krijg ik altijd vrij snel weer honger...
Geen vlees eten = geen optie
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 11-08-2003 @ 16:15:
Je kunt wel vlees eten.. maar niet samen tegelijk met aardappelen rijst etc.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:36
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 11-08-2003 @ 16:15:
Ja dat hebbik ook. Dat komt geloof ik doordat het langer duurt voordat vlees is verteerd ofzo
Oud 11-08-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 11-08-2003 @ 16:36:
Ja dat hebbik ook. Dat komt geloof ik doordat het langer duurt voordat vlees is verteerd ofzo
Koolhydraten zorgen ervoor dat je geen honger meer hebt.
Met name langzame koolhydraten, dat zit in bruinbrood bijvoorbeeld, dat verteerd heel langzaam waardoor je dus langer met een vol gevoel zit en dus weinig trek hebt.
Bij vlees is dat niet het geval, dat bestaat uit vet en eiwitten
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:36
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
3307 schreef op 11-08-2003 @ 16:36:
Je kunt wel vlees eten.. maar niet samen tegelijk met aardappelen rijst etc.
Dus?
"smiddags vlees eten en 's avonds alleen rijst?

Lijkt me niet echt smakelijk
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 11-08-2003 @ 19:36:
Dus?
"smiddags vlees eten en 's avonds alleen rijst?

Lijkt me niet echt smakelijk
Tja.. bijvoorbeeld, maar je kunt beter zeggen, smiddags vet en savonds de koolhydraten.. het kan natuurlijk ook andersom zolang je het maar niet samen naar binnen werkt
En als je persee savonds een 'compleet' maaltijd wilt hebben.. dan ga je maar aan de vegatarische vleesvervangers. Heb je toch nog een beetje het idee dat je een soort van stuk "vlees" eet, maar das wel vet-arm.
En het is trouwens zowiezo stukke gezonder dan die dode beesten

Toen ik begon met "dieeeten" werd ik ook meteen vegatarier (ik mag me eigenlijk niet echt zo noemen.. ik eet namelijk wel nog gewoon vis). Dus ben toen bij elk maaltijd het vlees gaan vervangen voor sojaprodukten, Tivall/Quorn. Resultaat was dus dat ik savonds gewoon een compleet maaltijd voor me neus kreeg, dankzij die vleesvervangers, zonder dat ik vet combineerde met aardappelen/rijst/pasta.

Ik merk het nu nog steeds nu ik ben afgevallen.
Ik kan echt zoveel eten als ik wil. Af en toe eet ik een week lang elke dag 6 tot 8 dubbele boterhammen per dag met vet-arm beleg en ik kom geen gram bij.. maar zodra ik het ga combineren met vettige dingen durf ik na 2 dagen niet meer op de weegschaal te staan
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:18
Verwijderd
Citaat:
3307 schreef op 12-08-2003 @ 08:45:
Ik kan echt zoveel eten als ik wil. Af en toe eet ik een week lang elke dag 6 tot 8 dubbele boterhammen per dag met vet-arm beleg en ik kom geen gram bij.. maar zodra ik het ga combineren met vettige dingen durf ik na 2 dagen niet meer op de weegschaal te staan
En als je wel vetachtige dingen' eet, maar niet in combinatie met aardappelen/rijst/granen ed? Kom je dan ook aan? Of dan opeens niet?

En alsof al dat genetisch gemanipuleerde soja-gedoe ze gezond is...??? Ik eet het ook, hoor, daar niet van.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2003 @ 13:18:
En als je wel vetachtige dingen' eet, maar niet in combinatie met aardappelen/rijst/granen ed? Kom je dan ook aan? Of dan opeens niet?

En alsof al dat genetisch gemanipuleerde soja-gedoe ze gezond is...??? Ik eet het ook, hoor, daar niet van.
Snap de vraag niet helemaal
Vegatarische vleesvervangers hoort niet thuis in het vakje 'vet'. Dus je kunt dat natuurlijk gewoon combineren met koolhydraten (aardappelen etc.). En als je het gewoon zo eet..dat kan ook gewoon..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 19:18
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Je zegt dat je koolhydraten niet met vetten moet combineren.

De vraag is dus, wat als iemand heeft veel vet eet... zoals elke dag een zak patat... kom je dan ook aan?

Hmm wacht ff... zak patat is slecht voorbeeld...

... mua... gewoon VET eten..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 19:28
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
3307 schreef op 13-08-2003 @ 16:04:
Snap de vraag niet helemaal
Vegatarische vleesvervangers hoort niet thuis in het vakje 'vet'. Dus je kunt dat natuurlijk gewoon combineren met koolhydraten (aardappelen etc.). En als je het gewoon zo eet..dat kan ook gewoon..
producten zijn nooit alleen vet of alleen koolhydraten, dus je combineert altijd vetten en koolhydraten. dat jij zo bent afgevallen komt volgens mij meer doordat je bewuster met eten bezig bent. bij alles wat je eet moet je nadenken, op de verpakking kijken, etc. onderzoek (heb geen bron, ik heb dit ooit eens gelezen) wijst uit dat de raarste diëten kunnen werken, als het de mensen maar bewust met eten bezig houdt.
Oud 14-08-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef op 13-08-2003 @ 20:28:
producten zijn nooit alleen vet of alleen koolhydraten, dus je combineert altijd vetten en koolhydraten. dat jij zo bent afgevallen komt volgens mij meer doordat je bewuster met eten bezig bent. bij alles wat je eet moet je nadenken, op de verpakking kijken, etc. onderzoek (heb geen bron, ik heb dit ooit eens gelezen) wijst uit dat de raarste diëten kunnen werken, als het de mensen maar bewust met eten bezig houdt.
Ja natuurlijk komt het grote deel door het bewust bezig houden met eten. Maar wat ik zoal eerder heb zitten vertellen, dat je bepaalde dingen zoveel mogelijk gescheiden moet houden heeft ook enorm veel geholpen. Ik zei het eerder al dat ik zoveel kan eten als ik wil.. maar wanneer ik vettige producten ga combineren met koolhydraten, dan heeft dat een negatief effect op mijn gewicht. Ik ben nu al 4 jaar bezig met gezonde voeding en een bewuste manier van eten. En in die 4 jaar ben ik erachter gekomen dat dit gewoon echt werkt. Maarja het kan ook zijn dat het alleen maar bij mij werkt en verder bij andere niet.

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 13-08-2003 @ 20:18:
Je zegt dat je koolhydraten niet met vetten moet combineren.

De vraag is dus, wat als iemand heeft veel vet eet... zoals elke dag een zak patat... kom je dan ook aan?

Hmm wacht ff... zak patat is slecht voorbeeld...

... mua... gewoon VET eten..
Ohww snap nu wat je bedoelt ja.
Gewoon vet. Bijvoorbeeld vette vis ofzo, dat kun je gewoon eten. Zolang je er maar matig gebruik van maakt, en het ligt er ook weer aan welke soorten vetten je naar binnen werkt. Je hebt, laat ik het simpel houden, 'goede' vetten en 'slechte' vetten.
Je moet natuurlijk zoveel mogelijk van de 'goede' inplaats van de 'slechte' vetten naar binnen krijgen, maar het heeft wel zijn grenzen natuurlijk..te veel vet naar binnen krijgen is altijd slecht, mensen die aanleg hebben om 'dik' te worden die komen dan dus aan
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:04
doosjuh16
doosjuh16 is offline
Kheb ook een soort dieet maar is echt vreselijk.... dit is wat ik allemaal niet mag eten... melk, suiker, soja, sinaasappel, tomaat, pasta's of chinees, varkensvlees.... en helemaal nix van kruiden ofzow =(
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 23:20
huytuneng
huytuneng is offline
Heel simpel: alle maaltijden in een redelijk vast patroon gebruiken zonder tussendoortjes (uitgezonderd fruit) en bij die maaltijden letten op:
-halvarine ipv boter of margaringe op je brood
-in olie bakken ipv boter
-zonder sausjes
-weinig (varkens)vlees (70 gram is voldoende per dag)
-meergranenbrood
-veel groente
-zo min mogelijk kant-en-klare producten gebruiken, zodat je precies in de gaten kunt houden wat je eet
Oud 09-12-2003, 23:21
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
Doosjuh14 schreef op 01-12-2003 @ 21:04:
Kheb ook een soort dieet maar is echt vreselijk.... dit is wat ik allemaal niet mag eten... melk, suiker, soja, sinaasappel, tomaat, pasta's of chinees, varkensvlees.... en helemaal nix van kruiden ofzow =(
Heeft dat laatste niet te maken met het vasthouden van vocht? Daarnaast: wat mag je nog wel eten? Dit lijkt meer op een anti-allergiedieet dan een 'normaal' dieet.
Oud 10-12-2003, 07:22
Verwijderd
Citaat:
huytuneng schreef op 10-12-2003 @ 00:21:
Heeft dat laatste niet te maken met het vasthouden van vocht? Daarnaast: wat mag je nog wel eten? Dit lijkt meer op een anti-allergiedieet dan een 'normaal' dieet.
Dat is het, denk ik ook. Ik heb ongeveer hetzelfde dieet, ik mag alleen nog meer niet.

Aan de andere kant, waarom zou je bij een 'anti-allergie-dieet' btw geen pasta's mogen terwijl je wel dingen als brood mag? Als je geen pasta's met saus ed mag, oké, maar verder zit er toch niks in pasta wat er ook niet in brood ed zit of wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten