Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ik heb me niet echt hoeven aan te passen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met name langzame koolhydraten, dat zit in bruinbrood bijvoorbeeld, dat verteerd heel langzaam waardoor je dus langer met een vol gevoel zit en dus weinig trek hebt. Bij vlees is dat niet het geval, dat bestaat uit vet en eiwitten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je persee savonds een 'compleet' maaltijd wilt hebben.. dan ga je maar aan de vegatarische vleesvervangers. Heb je toch nog een beetje het idee dat je een soort van stuk "vlees" eet, maar das wel vet-arm. En het is trouwens zowiezo stukke gezonder dan die dode beesten Toen ik begon met "dieeeten" werd ik ook meteen vegatarier (ik mag me eigenlijk niet echt zo noemen.. ik eet namelijk wel nog gewoon vis). Dus ben toen bij elk maaltijd het vlees gaan vervangen voor sojaprodukten, Tivall/Quorn. Resultaat was dus dat ik savonds gewoon een compleet maaltijd voor me neus kreeg, dankzij die vleesvervangers, zonder dat ik vet combineerde met aardappelen/rijst/pasta. Ik merk het nu nog steeds nu ik ben afgevallen. Ik kan echt zoveel eten als ik wil. Af en toe eet ik een week lang elke dag 6 tot 8 dubbele boterhammen per dag met vet-arm beleg en ik kom geen gram bij.. maar zodra ik het ga combineren met vettige dingen durf ik na 2 dagen niet meer op de weegschaal te staan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En alsof al dat genetisch gemanipuleerde soja-gedoe ze gezond is...??? Ik eet het ook, hoor, daar niet van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vegatarische vleesvervangers hoort niet thuis in het vakje 'vet'. Dus je kunt dat natuurlijk gewoon combineren met koolhydraten (aardappelen etc.). En als je het gewoon zo eet..dat kan ook gewoon.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 20:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon vet. Bijvoorbeeld vette vis ofzo, dat kun je gewoon eten. Zolang je er maar matig gebruik van maakt, en het ligt er ook weer aan welke soorten vetten je naar binnen werkt. Je hebt, laat ik het simpel houden, 'goede' vetten en 'slechte' vetten. Je moet natuurlijk zoveel mogelijk van de 'goede' inplaats van de 'slechte' vetten naar binnen krijgen, maar het heeft wel zijn grenzen natuurlijk..te veel vet naar binnen krijgen is altijd slecht, mensen die aanleg hebben om 'dik' te worden die komen dan dus aan |
![]() |
|
Heel simpel: alle maaltijden in een redelijk vast patroon gebruiken zonder tussendoortjes (uitgezonderd fruit) en bij die maaltijden letten op:
-halvarine ipv boter of margaringe op je brood -in olie bakken ipv boter -zonder sausjes -weinig (varkens)vlees (70 gram is voldoende per dag) -meergranenbrood -veel groente -zo min mogelijk kant-en-klare producten gebruiken, zodat je precies in de gaten kunt houden wat je eet
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Aan de andere kant, waarom zou je bij een 'anti-allergie-dieet' btw geen pasta's mogen terwijl je wel dingen als brood mag? Als je geen pasta's met saus ed mag, oké, maar verder zit er toch niks in pasta wat er ook niet in brood ed zit of wel? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|