Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 20:54
Verwijderd
Beste all,

Ik heb een sub-/tropisch zoetwater aquarium (nog net niet genoeg centen voor een zoutwatertank, maar die komt eraan!).
De temperatuur is 26,5 graden Celsius.
Het water is behandelt.
Ik heb een filter (normale, geen biologisch), een zuurstofpompje (kleintje), een paar kleinere waterplantjes, en goed licht.

De volgende vissensoorten zitten erin:
- 2 goeramies (gisteren gekocht)
- 7 sumatraantjes (gisteren gekocht)
- 25 guppies (+/-, tis bij de konijnen af)
- +/- 12 platys en zwaarddragers en combinaties daarvan
- 2 algeneters
- 2 zalmkleurige/albino baarsachtige visjes
- 10 oranje tetra's en neon tetra's

Gisteravond viel me op dat een groot aantal kleinere vissen de hele tijd aan de oppervlakte zwommen.
Vanmiddag was dit ook het geval. Ik heb vanmiddag een aantal slakken en wat alg verwijderd. Ook heb ik het filter schoongemaakt. Er zit een 35 watt aquarium goedgekeurde TL-buis in.
De temperatuurmeter klopt ook, want ik heb het nagemeten.
Zelfs de grote algeneters gaan af en toe zuurstof happen. Heeft iemand énig idee waar dit aan kan liggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 09:11
AlopiA
AlopiA is offline
Hoe groot is je aquarium? Het klinkt namelijk of het een drukke boel is Dat kan dus (een van) de oorzaken zijn -> teveel vissen in een te klein aquarium.
Het kan ook zijn dat er niet genoeg planten in staan, mijn aquarium heeft een aantal kleine plantjes en een aantal grotere tot net onder het wateroppervlak.
Nu zwemmen bij mij de guppies ook vaak in de bovenste helft van het water, dus dat lijkt me vrij normaal
Oud 09-02-2005, 14:32
Verwijderd
Ik heb het filter op maximum gezet en doorgespoeld met kraanwater, een extra dopje van dat blauwe spul erin gegooid en de steen van de zuurstofpomp eraf gehaald en het lijkt nu beter. Ik heb van de dierenwinkel nieuwe sumatraantjes gekregen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 21:51
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Heb je een zuurstof steentje/slangetje dat op de bodem ligt?
Veel mensen denken dat er hierdoor meer zuurstof in het water komt. Maar wat er eigenlijk gebeurd is dat de zuurstof die uit de slang komt direct omhoog gaat en daarbij zelfs nog zuurstof uit het water mee neemt. Dit werk dus eigenlijk verkeerd om. Je kan het luchtslangetje beter vlak onder het wateroppervlak hangen zodat de zuurstof diep de bak in wordt geblazen.
Reageren

Regels voor berichten