Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 13:02
funkypunk
funkypunk is offline
uhm, ik heb last van een cultuurschok
tot voor kort dacht ik dat iedereen een beetje blowde en dat het verder niet veel voorstelde in Nederland (ik heb gezien waar het Amerikaanse beleid toe leid).
Nu vraag ik me af wat voor drugs je gebruikt, hoe vaak, hoe oud was je en vertel ook vooral over je ervaringen!!!
Oud 26-10-2003, 13:04
alcoholnicotine
ik zou zeggen, kijk dit forum even door en je vind het antwoord en verschillende topics over je vragen...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:20
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 26-10-2003 @ 14:02:
uhm, ik heb last van een cultuurschok
tot voor kort dacht ik dat iedereen een beetje blowde en dat het verder niet veel voorstelde in Nederland (ik heb gezien waar het Amerikaanse beleid toe leid).
Nu vraag ik me af wat voor drugs je gebruikt, hoe vaak, hoe oud was je en vertel ook vooral over je ervaringen!!!
Het drugsgebruik neemt toe de laatste jaren. Vroeger was t naar mijn id idd meer blowen en zuipen, en dat was t, maar tegenwoordig valt dat erg tegen. Het kan ook liggen aan de mensen waar mee ik om ga en mn eigen ontwikkeling, maar ik zie ook in scenes dat harddrugsgebruik steeds meer voorkomt en geaccepteerd wordt (zoals in de gothic-scene) en bijvoorbeeld op Lowlands heb ik nu ook t id dat iedereen savonds strak staat van de pillen, waar dat vroeger niet t geval was.
Maar nog steeds wordt er in Amerika over de hele linie twee keer zoveel drugs gebruikt als hier, dus maak je maar geen zorgen .

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:27
Tsasil
Tsasil is offline
Ach, ook de drugscene is trent gevoelig. Tegenwoordig is XTC en Coke enorm in, over een paar jaartjes is dat weer over. Waarschijnlijk is dan een andere drug in

Gelukkig kan er in Nederland heel open over worden gedaan zodat het lijkt dat iedereen hier zwaar aan de drugs zit. Ook enquetes wijzen uit dat enorm veel jongeren in aanraking gekomen zijn met drugs, maar meestal is dat eenmalig en laten ze het daarna erbij zitten. In Amerika is het allemaal veel erger, alleen niet zo open.
Oud 26-10-2003, 13:42
zeehond23
zeehond23 is offline
zwaar illigaal trekt nou eenmaal, dus vandaar dat het in amerika veel "erger" is.
Oud 26-10-2003, 14:57
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 26-10-2003 @ 14:20:
Het drugsgebruik neemt toe de laatste jaren. Vroeger was t naar mijn id idd meer blowen en zuipen, en dat was t, maar tegenwoordig valt dat erg tegen. Het kan ook liggen aan de mensen waar mee ik om ga en mn eigen ontwikkeling, maar ik zie ook in scenes dat harddrugsgebruik steeds meer voorkomt en geaccepteerd wordt (zoals in de gothic-scene) en bijvoorbeeld op Lowlands heb ik nu ook t id dat iedereen savonds strak staat van de pillen, waar dat vroeger niet t geval was.
Maar nog steeds wordt er in Amerika over de hele linie twee keer zoveel drugs gebruikt als hier, dus maak je maar geen zorgen .
dit is precies wat ik bedoelde
Oud 26-10-2003, 15:00
Blenderhead
Blenderhead is offline
*ahum*

ik denk dat echt nog lang niet de helft van de mensen die naar lowlands gaat strak staat oid

maar goed.....dan het volgende, wat is slechter? leven op bier en wiet op lowlands of een keer strak staan...
Oud 26-10-2003, 18:08
Verwijderd
dilemma
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:25
funkypunk
funkypunk is offline
het gaat er niet om hoe erg het is... ik ben vooral benieuwd hoeveel er geconsumeerd wordt en hoe vaak
Oud 26-10-2003, 22:11
Verwijderd
enquete doen? Toch raad ik aan es rond te kijken op het forum.

En ik kan je vertellen dat 80%van de jeugd in Baarle blowt waarvan een harde kern dagelijks 3 tot 4.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 22:38
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-10-2003 @ 23:11:
enquete doen? Toch raad ik aan es rond te kijken op het forum.

En ik kan je vertellen dat 80%van de jeugd in Baarle blowt waarvan een harde kern dagelijks 3 tot 4.
in jouw kringen wel, maar er zijn er waarschijnlijk ook vrij veel die het niet doen....
Oud 26-10-2003, 22:48
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik heb zelf tot aan mijn zeventiende braaf geen drugs gebruikt, behalve wat kruiden, die nu zo goed als niet bekend zijn. Alruin, alsem, als het je wat zegt.
ergens midden in m'n zeventiende, ging ik wat blowen, dat beviel me wel. vanaf toen heb ik langzaam verder gekeken en geprobeerd, hoewel ik braaf van de harddrugs af ben gebleven.

ach, dat wel of niet veel blowen ligt allemaal aan de omgeving waarin je bent. Bij mijn vriendengroep heb je feestjes, waarbij de helft apestoned ligt te wezen, maar als je geen zin hebt of om principes niet drinkt of blowt, wordt daar niet moeilijk om gedaan.
Wellicht zijn de meeste redenen om aan de drugs te gaan nogaltijd de groepsdruk, nieuwsgierigheid en de tolerantie/acceptatie van de mensen om je heen.
Oud 26-10-2003, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 26-10-2003 @ 23:48:
nogaltijd de groepsdruk, nieuwsgierigheid en de tolerantie/acceptatie van de mensen om je heen.
je vergeet naar mijn idee een heel belangrijke reden: Vluchtgedrag.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 23:05
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-10-2003 @ 23:59:
oeh, die ook. da's wel een hele 'sterke'.
Oud 27-10-2003, 08:07
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-10-2003 @ 23:59:
dat verschilt per persoon, ik gebruik niet om weg te vluchten uit de realiteit, maar ik vlucht alleen weg van dat akelige nuchtere gevoel
Oud 27-10-2003, 09:56
Verwijderd
Ik zie zelf ook dat het gebruik veel erger word.
Vrienden van me die gestopt waren met alles, en langzaam aan weer begonnen met blowen en pillen slikken om verschillende redenen.
Ook zie ik dat jongere mensen ( 14/15 jaar ) al paddo's en XTC geprobeerd hebben ( ik was zelf ook rond die leeftijd maar dat was eenmalig, zij hebben al vaker geslikt en ook grotere hoeveelheden en porties ). Ook zie je heel veel jongeren va die leeftijd die blowen, toen ik rond die leeftijd was, was ik zo'n beetje de enige uit mijn klas die het deed.
Er word cker in mijn omgeving ook veel meer gehandeld ( ok ik verkocht zelf ook wel mijn eigen kweek maar dat was aan vrienden en niet zoveel ) en alles word goedkoper. Mensen/vrienden die naar me toe komen of ik zakken van 100 pillen wil kopen. Ook vrienden van mij die kleine handeltjes zijn begonnen of willen beginnen.
Ook grenzen die verlegd worden, mensen die ineens tog een keertje coke proberen of willen proberen, of speed gaan nemen of pure xtc pillen slikken, terwijl ze eerst zeiden gestopt te zijn of nooit verder te gaan dan wiet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:38
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
jah ik merk het ook wel..
in mijn vrienden en kennissenkring zijn we allemaal steeds iets verdergegaan (aan het gaan).
wat begon met blowen heeft geleud tot dagelijks blowen.. mensen gingen paddows proberen ephedra slavia enz.. nja nu gebruiken er steeds meer harddrugs. waaronder ik zelf ook btje aan het beginnen ben met hd.
mensen gebruiken coke, lsd, speed, xtc, 2cb nja van alles en nog wat..
Oud 27-10-2003, 23:28
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 27-10-2003 @ 17:38:
jah ik merk het ook wel..
in mijn vrienden en kennissenkring zijn we allemaal steeds iets verdergegaan (aan het gaan).
wat begon met blowen heeft geleud tot dagelijks blowen.. mensen gingen paddows proberen ephedra slavia enz.. nja nu gebruiken er steeds meer harddrugs. waaronder ik zelf ook btje aan het beginnen ben met hd.
mensen gebruiken coke, lsd, speed, xtc, 2cb nja van alles en nog wat..
dit gevoel heb ik dus ook en het is dus niet algemeen geldend voor iedereen, maar denk toch echt dat op het moment 'in' is om drugs te gebruiken
Oud 28-10-2003, 11:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 28-10-2003 @ 00:28:
dit gevoel heb ik dus ook en het is dus niet algemeen geldend voor iedereen, maar denk toch echt dat op het moment 'in' is om drugs te gebruiken
....'Pubers' (VRESELIJK WOORD, maar dit ter zake) willen zich afzetten tegen hun ouders/ regels en zelf grenzen leren stellen. Tegenwoordig is de opvoeding over het algemeen veel vrijer geworden. Misschien dat er ook drugs wordt gebruikt om tegen regels e.d. aan te schoppen.

Joyce (soms een beetje recalsitrant )
Oud 29-10-2003, 19:24
zeehond23
zeehond23 is offline
blowen is toch wel een soort opstapdrug
Oud 29-10-2003, 20:28
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 29-10-2003 @ 20:24:
blowen is toch wel een soort opstapdrug
ik denk idd dat er maar weinig mensen zijn die beginnen met speed/pillen/coke etc.
*hoophoop*
Oud 29-10-2003, 20:47
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-10-2003 @ 12:10:
....'Pubers' (VRESELIJK WOORD, maar dit ter zake) willen zich afzetten tegen hun ouders/ regels en zelf grenzen leren stellen. Tegenwoordig is de opvoeding over het algemeen veel vrijer geworden. Misschien dat er ook drugs wordt gebruikt om tegen regels e.d. aan te schoppen.

Joyce (soms een beetje recalsitrant )
Mja, ik zie bij 'pubers' waarbij de ouders veel strenger zijn evengoed zwaar drugsgebruik, vaak zelfs meer en gevaarlijker dan bij de relaxtere ouders.... Ze doen t gewoon in t geheim dan, tot smoesjes verzinnen als 'ik blijf bij een vriendin slapen' om naar een feest te kunnen..
Oud 29-10-2003, 20:49
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 29-10-2003 @ 21:28:
ik denk idd dat er maar weinig mensen zijn die beginnen met speed/pillen/coke etc.
*hoophoop*
En wiet is vooral een opstap drugs omdat t toch wat meer in de buurt komt van harddrugs door de sociale omstandigheden, naar mijn id...
Oud 29-10-2003, 20:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
*hoophoop*
meestal met alcohol
Oud 30-10-2003, 16:20
DarkCat
DarkCat is offline
's Middags zie je een paar kleine jongetjes die staan te knikkeren met een peuk in hun bek. 's Avonds ga je uit en dan kom je een 15-jarig drugsdealertje tegen. Dan ga je toch even nadenken
Oud 30-10-2003, 16:21
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
*hoophoop*
Nouh, als ik zo om me heen kijk in de kroeg, is het harddrugs season begonnen..
Oud 30-10-2003, 20:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nou... Ik ken een aantal menschen uit m'n directe omgeving die absoluut niet kúnnen roken... Zij zijn eerst begonnen met smart/ ecoproducts en de harddrugs....
Oud 31-10-2003, 18:24
zeehond23
zeehond23 is offline
Misschien hebben "we" onself toch een beetje in de vingers gesneden met het gedoogbeleid
Oud 31-10-2003, 21:24
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 31-10-2003 @ 19:24:
Misschien hebben "we" onself toch een beetje in de vingers gesneden met het gedoogbeleid
Hoezo?
In Amerika, maar ook in Frankrijk bijvoorbeeld, neemt het drugsgebruik ook toe, 't ligt dus niet echt aan ons landje ofzo...
Of bedoel je iets anders?
Oud 01-11-2003, 13:45
jasmijn84
jasmijn84 is offline
Citaat:
*hoophoop*
ik ben wel met xtc begonnen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:56
funkypunk
funkypunk is offline
gisteren was ik op een freak party en toen was er een standje waar ze gewoon testers verkochten voor je pilletjes/speed en coke....
ik was verbaasd, maar vond het wel zeer goed, om mensen tegen zichzelf te beschermen met verkeerde dope
Oud 01-11-2003, 15:05
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
ik ben wel met xtc begonnen
ik ken iemand die met LSD begonnen is.
maar de meeste mensen beginnen toch met cannabis.
Reageren

Regels voor berichten