Advertentie | |
|
![]() |
|
Ach, ook de drugscene is trent gevoelig. Tegenwoordig is XTC en Coke enorm in, over een paar jaartjes is dat weer over. Waarschijnlijk is dan een andere drug in
![]() Gelukkig kan er in Nederland heel open over worden gedaan zodat het lijkt dat iedereen hier zwaar aan de drugs zit. Ook enquetes wijzen uit dat enorm veel jongeren in aanraking gekomen zijn met drugs, maar meestal is dat eenmalig en laten ze het daarna erbij zitten. In Amerika is het allemaal veel erger, alleen niet zo open.
||
Citaat:
![]()
|
*ahum*
ik denk dat echt nog lang niet de helft van de mensen die naar lowlands gaat strak staat oid maar goed.....dan het volgende, wat is slechter? leven op bier en wiet op lowlands of een keer strak staan...
||
Citaat:
|
Ik heb zelf tot aan mijn zeventiende braaf geen drugs gebruikt, behalve wat kruiden, die nu zo goed als niet bekend zijn. Alruin, alsem, als het je wat zegt.
ergens midden in m'n zeventiende, ging ik wat blowen, dat beviel me wel. vanaf toen heb ik langzaam verder gekeken en geprobeerd, hoewel ik braaf van de harddrugs af ben gebleven. ach, dat wel of niet veel blowen ligt allemaal aan de omgeving waarin je bent. Bij mijn vriendengroep heb je feestjes, waarbij de helft apestoned ligt te wezen, maar als je geen zin hebt of om principes niet drinkt of blowt, wordt daar niet moeilijk om gedaan. Wellicht zijn de meeste redenen om aan de drugs te gaan nogaltijd de groepsdruk, nieuwsgierigheid en de tolerantie/acceptatie van de mensen om je heen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik zie zelf ook dat het gebruik veel erger word.
Vrienden van me die gestopt waren met alles, en langzaam aan weer begonnen met blowen en pillen slikken om verschillende redenen. Ook zie ik dat jongere mensen ( 14/15 jaar ) al paddo's en XTC geprobeerd hebben ( ik was zelf ook rond die leeftijd maar dat was eenmalig, zij hebben al vaker geslikt en ook grotere hoeveelheden en porties ). Ook zie je heel veel jongeren va die leeftijd die blowen, toen ik rond die leeftijd was, was ik zo'n beetje de enige uit mijn klas die het deed. Er word cker in mijn omgeving ook veel meer gehandeld ( ok ik verkocht zelf ook wel mijn eigen kweek maar dat was aan vrienden en niet zoveel ) en alles word goedkoper. Mensen/vrienden die naar me toe komen of ik zakken van 100 pillen wil kopen. Ook vrienden van mij die kleine handeltjes zijn begonnen of willen beginnen. Ook grenzen die verlegd worden, mensen die ineens tog een keertje coke proberen of willen proberen, of speed gaan nemen of pure xtc pillen slikken, terwijl ze eerst zeiden gestopt te zijn of nooit verder te gaan dan wiet. |
![]() |
|
jah ik merk het ook wel..
in mijn vrienden en kennissenkring zijn we allemaal steeds iets verdergegaan (aan het gaan). wat begon met blowen heeft geleud tot dagelijks blowen.. mensen gingen paddows proberen ephedra slavia enz.. nja nu gebruiken er steeds meer harddrugs. waaronder ik zelf ook btje aan het beginnen ben met hd. mensen gebruiken coke, lsd, speed, xtc, 2cb nja van alles en nog wat..
||
Citaat:
||
Citaat:
Joyce (soms een beetje recalsitrant ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
In Amerika, maar ook in Frankrijk bijvoorbeeld, neemt het drugsgebruik ook toe, 't ligt dus niet echt aan ons landje ofzo... Of bedoel je iets anders?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ik wil een saaichange! #1484 Thomasvan'taug | 500 | 29-08-2011 12:23 | |
Studeren |
Drugs mondeling Verwijderd | 5 | 18-01-2011 13:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bestaat er een causaal verband tussen het gebruik van cannabis en agressie? Verwijderd | 48 | 27-04-2009 10:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dagelijks gebruik cannabis schaadt geest jongeren dystopia | 26 | 03-12-2002 19:43 | |
Lifestyle |
Straight Edge(sXe) dr martens | 101 | 08-10-2002 20:10 |