Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2002, 18:03
bambykill
bambykill is offline
Sinds kort is mijn neef bij ons komen wonen, gewoon omdat het niet lekker ging, nou ja. Te veel aan de drugs en veel te veel schulden blabla. Dus we vingen hem op, dat was 3 weken geleden.

Nu kan ik me voorstellen dat het in het begin een beetje wennen is en toen ik hem meenam naar mijn vrienden heeft hij amper 2 woorden gesproken. Maar nu heeft hij dat nog steeds en omdat hij geen vrienden in de buurt heeft zitten claimt hij mij juist heel erg. En het erge daaraan is dat hij ook nooit iets tegen mij zegt, of m.a.w. het minimale. Het enige wat hij me verteld is hoe geweldig een speed of een coke ervaring nou wel niet is en dat is nou weer net iets wat ik eigenlijk niet wil horen. Ik betrap mezelf er nu op dat ik excuses verzin om even zonder hem te zijn maar dat is geen oplossing en ik eigenlijk vind ik het best wel een kutactie van mezelf, maar aan de andere kant wil ik wel gewoon af en toe wat privacy in huis.

Ik heb er ook al met mijn pa over gesproken, hij begreep het wel (Daar zijn je ouders voor) maar hij wist het verder ook niet.

Iemand?
Oud 18-04-2002, 22:54
zonneschijn
zonneschijn is offline
misschien moet je je neef gewoon eens heel duidelijk zeggen hoe jij er over denkt. of als dat niet helpt, gewoon je eigen gang blijven gaan, dat klinkt misschien heel hard, maar je moet ook rekening met jezelf blijven houden, je leeft niet alleen voor andere mensen, en als jij je zelf ongelukkig voelt door iets, dan moet je daar iets aan doen
en ik weet het, dit is heel makkelijk gezegd, ik kan ook geen mensen afwijzen, en natuurlijk is dat extra moeilijk als het familie van je is, maar ja de enige tip die ik je kan geven is; probeer het hem uit te leggen, dat ie zich niet bepaald leuk gedraagt.
dat heeft iemand bij mij ook wel eens gedaan, toen ik teveel liet merken dat ik depressief ben en zwaar ongelukkig, en nu probeer ik daar rekening mee te houden. misschien helpt het bij hem ook....
succes in elk geval
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 15:34
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
wat zonneschijn zegt ben ik het mee eens.
als je hem gaat ontwijken maar niks tegn hem zegt weet hij ook niet wat er in jou omgaat en zal hij er gewoon mee door gaan.

als ik jou was zou ik gewoon naar hem toe gaan en proberen met hem te praten.
gewoon aan hem vertellen dat je het zo niet redt en dat jij ook je eigen leven heb t en af en toe ook wel wat pivacy wil.
en je mag best wel een beetje hard zijn want dan weet hij tenminste zeker wat je bedoeld. als je hem hebt gekwetst ken je altijd sorry zeggen en wat leuks met hem gaan doen.
vertel hem dat hij vrienden moet maken en niet alleen maar over zijn drug ervaringen moet praten omdat jij daar geen behoefte aan hebt.
vertel hem gewoon alles wat je dwarszit over hem...
misschien helpt dat. vertel hem er ook bij dat je hem niet laat vallen maar dat je gewoon af en toe ook alleen wil zijn.

succes en veel liefs
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 11:17
bambykill
bambykill is offline
Ja hoor, het is hem gelukt.
Mijn neef heeft gisteren nieuwe vrienden gemaakt. En dan nog wel de mensen die mij met boze gezichten aanstaren alsof ik iets smerigs en onwaardigs ben. Elke keer als ik ze zie lijkt het wel alsof ze moeite doen om me niet in elkaar te schoppen. Maar goed mijn neef zit nu niet meer voortdurend bij mij en dat is dan weer positief. Ook al kan ik er niet echt positief over denken.
Oud 20-04-2002, 16:57
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Mijn neef heeft gisteren nieuwe vrienden gemaakt. En dan nog wel de mensen die mij met boze gezichten aanstaren alsof ik iets smerigs en onwaardigs ben. Elke keer als ik ze zie lijkt het wel alsof ze moeite doen om me niet in elkaar te schoppen. Maar goed mijn neef zit nu niet meer voortdurend bij mij en dat is dan weer positief. Ook al kan ik er niet echt positief over denken.
nou beter toch!!
ik snap niet waarom dat niet goed zou zijn
en als ze jou willen slaan hadden ze dat allang gedaan en nu misschien omdat ze je neef kennen gaat het over..

wees blij dat ie nie meer op je lip zit

liefs en succes
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 18:56
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Oud 21-04-2002, 09:56
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Wel beter dat hij nu ook vrienden heeft maar wat voor types zijn dat dan?
Oud 21-04-2002, 19:38
bambykill
bambykill is offline
Huisje boompje beestje mensjens die veel blowen en zichzelf ontzettend stoer vinden en daarnaast veel hardcore luisteren.
Als een kledingstuk geen merkje bevat, dan maar liever niet en alles draaid om je image. 'k denk niet dat het echt positief is. En al helemaal niet voor mijn, mentaal zwakbegaafde neef
Oud 23-04-2002, 13:54
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Huisje boompje beestje mensjens die veel blowen en zichzelf ontzettend stoer vinden en daarnaast veel hardcore luisteren.
Als een kledingstuk geen merkje bevat, dan maar liever niet en alles draaid om je image. 'k denk niet dat het echt positief is. En al helemaal niet voor mijn, mentaal zwakbegaafde neef
nee zeker niet positief. Ik denk dat je hem gewoon z'n gang moet laten gaan, maar let wel een beetje op of ie niet de "verkeerde" kant op gaat!!

Laatst gewijzigd op 23-04-2002 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 22:28
zonneschijn
zonneschijn is offline
op zich fijn natuurlijk dat je neef vrienden heeft gevonden, alleen jammer dat het zulke mensen zijn, echt mensen waar ik liever niet mee om zou gaan , als ik dat zo lees...........ik zou zeggen: als ze echt zo rot tegen je doen, probeer ze dan gewoon zoveel mogelijk te vermijden, je kan er verder weinig tegen doen denk ik. en als jouw neef zich prettig voelt in gezelschap van hen dan kan je er echt helemaal niks tegen doen...ik bedoel, de vriendjes van mn broertje zijn ook vreselijk maar daar luistert ie ook niet naar ( soort zoekt soort in zijn geval)
wat ik probeer te zeggen is dat je hem niet kunt verbieden met deze mensen om te gaan, dus zul je ze moeten accepteren, maar dat hoeft niet te betekenen dat je dr gezellig bij moet gaan zitte. ga ze gewoon uit de weg.
maar inderdaad, zoals Iotje zei; hou het een beetje in de gaten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten