Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 09:18
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Hey, Ik zou graag Engels leraar worden (op een school of dus particulier), dat kan via havo en verder maar zijn er ook andere mogelijkheden?

Kan je ook bijvoorbeeld bij een school gewoon alleen het worden van Engels leraar leren?

Dus dat je ook een diploma / certificaat krijgt.

Mijn doel is om uiteindelijk in Japan Engels leraar te worden, ik heb tevens gehoord dat daar ook mensen zijn die het verschil tussen your en you're niet eens weten maar toch Engels leraar zijn.

Maar ik heb wel liever voor de zekerheid een leraars-diploma/certificaat.

Het lijkt me beetje onnodig om andere dingen te leren waar ik uiteindelijk (voor mijn doelvak) niks aan heb, misschien in het dagelijkse leven zou het handig zijn maar niet voor dat.
Advertentie
Oud 07-09-2005, 09:26
Qamra
Qamra is offline
Zelfs mijn neef is in het oosten leraar engels geweest en die heeft alleen de mavo gedaan. Zo moeilijk is het niet om aan de bak te komen als engels leraar.

Ga engels studeren.
Oud 07-09-2005, 09:56
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-09-2005 @ 10:26 :
Zelfs mijn neef is in het oosten leraar engels geweest en die heeft alleen de mavo gedaan. Zo moeilijk is het niet om aan de bak te komen als engels leraar.

Ga engels studeren.
bedankt voor je reactie, maar heeft hij daarvoor nog opleidingen Engels gedaan of niet, of boeken gelezen ofzo?

Bedankt!
Oud 07-09-2005, 11:36
Verwijderd
In Japan en China zijn er inderdaad docenten Engels die slechter Engels spreken dan de meeste Nederlandse 3hv leerlingen. Ze zijn daar dan ook blijblijblij met mensen uit het westen.

Ik weet niet precies welke vaardigheden je op wilt doen (of welke er precies nodig zijn om in Japan les te kunnen geven), maar als je de lerarenopleiding Engels doet, dan krijg je alle Engels en didactische vaardigheden die je nodig hebt, en meer. Dit is een 4-jarige HBO-opleiding. Misschien kun je ook toe met een MBO-opleiding tot klassenassistent. Ik weet echter niet of die ook per vak bestaan.

By the way, er zijn heel veel Engelssprekenden die het verschil tussen your en you're niet kennen
Oud 07-09-2005, 11:41
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 07-09-2005 @ 12:36 :
In Japan en China zijn er inderdaad docenten Engels die slechter Engels spreken dan de meeste Nederlandse 3hv leerlingen. Ze zijn daar dan ook blijblijblij met mensen uit het westen.

Ik weet niet precies welke vaardigheden je op wilt doen (of welke er precies nodig zijn om in Japan les te kunnen geven), maar als je de lerarenopleiding Engels doet, dan krijg je alle Engels en didactische vaardigheden die je nodig hebt, en meer. Dit is een 4-jarige HBO-opleiding. Misschien kun je ook toe met een MBO-opleiding tot klassenassistent. Ik weet echter niet of die ook per vak bestaan.

By the way, er zijn heel veel Engelssprekenden die het verschil tussen your en you're niet kennen
Engels begrijp ik goed, maar om het beter te begrijpen kan ik ook veel boeken lezen, misschien ook een boek lezen 'Leraar zijn voor dummies' ofzo ;p ... kan ook gewoon Engelse leerboeken aanschaffen en daarmee les geven, Engels leraren gebruiken het ook en die begrijpen Engels dus als er iemand iets niet snapt kan je altijd helpen.

Dus veel zou er niet voor moeten gebeuren, behalve 1 ding en dat is ervoor zorgen dat je als leraar geen vraag krijgt dat je zelf niet weet, en dat zal vast wel iedere leraar overkomen lol.

Maar ik denk dat ik met mijn redelijke kennis van Engels wel red in Japan, als die mensen die er nauwelijks wat van kunnen... zich kunnen redden dan zou ik het ook moeten kunnen .

Eigenlijk moet ik dan ook wel basis Japans leren, ach ja ik kijk Anime dus ik leer al wat Japans

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 11:44.
Oud 07-09-2005, 11:49
Verwijderd
Ben je de Japanse taal machtig? Van anime alleen leer je natuurlijk geen grammatica, waar het wel zeer bevorderlijk voor is is je kennis van uitspraak, situaties, intonatie e.d. Ik kijk zelf echt ongelooflijk veel anime maar nu ik sinds een tijdje ook serieus bezig ben, met studieboeken erbij, de grammatica te bestuderen dan ontdek je dat het in werkelijkheid heel anders ligt.
Oud 07-09-2005, 11:51
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2005 @ 12:49 :
Ben je de Japanse taal machtig? Van anime alleen leer je natuurlijk geen grammatica, waar het wel zeer bevorderlijk voor is is je kennis van uitspraak, situaties, intonatie e.d. Ik kijk zelf echt ongelooflijk veel anime maar nu ik sinds een tijdje ook serieus bezig ben, met studieboeken erbij, de grammatica te bestuderen dan ontdek je dat het in werkelijkheid heel anders ligt.
Dat ben ik nog niet, daarvoor moet ik boeken induiken maar je leert de taal door de vertalingen wel meer te begrijpen en JUIST omdat ik/wij anime kijken word het Japans leren makkelijker, want wij studeren zelfs als we onszelf aan het entertainen zijn.

Maar ik denk wel dat je beter in Japan zou moeten wonen wil je echt de taal beetje leren want met boeken alleen duurt het langer.
Oud 07-09-2005, 11:58
Verwijderd
Mja, het grootste probleem is natuurlijk het gebrek aan praktijkoefening, dat geldt voor vrijwel al het taalonderwijs. Je moet al welhaast een jaar in het land van je keuze wonen wil je de spreekvaardigheid echt goed onder de knie krijgen. Daarvoor is anime en meer in het algemeen Japanse media, niet alleen anime maar ook muziek, films en dergelijke, natuurlijk ook redelijk geschikt, want dat zijn allemaal native speakers.

Maar als je leraar Engels wilt worden dan zou ik gewoon Engelse taal en letterkunde gaan studeren, of iets in die geest. En dan maar hopen dat je in Nederland behaalde master in Japan erkend wordt.
Oud 07-09-2005, 12:01
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2005 @ 12:58 :
Mja, het grootste probleem is natuurlijk het gebrek aan praktijkoefening, dat geldt voor vrijwel al het taalonderwijs. Je moet al welhaast een jaar in het land van je keuze wonen wil je de spreekvaardigheid echt goed onder de knie krijgen. Daarvoor is anime en meer in het algemeen Japanse media, niet alleen anime maar ook muziek, films en dergelijke, natuurlijk ook redelijk geschikt, want dat zijn allemaal native speakers.

Maar als je leraar Engels wilt worden dan zou ik gewoon Engelse taal en letterkunde gaan studeren, of iets in die geest. En dan maar hopen dat je in Nederland behaalde master in Japan erkend wordt.
Ik luister veel muziek en ik zing soms mee (lyrics erbij ;p) zo leer je ook sneller de taal te kunnen spreken.

Verder boeken kopen want een opleiding volgen heeft niet altijd veel nut, want je betaald je dan scheel aan onzinnige dingen zoals biologie dat je dan uiteindelijk niet nodig hebt tijdens het Engels lesgeven, en leraren hulp kan door mensen op internet vervangen worden of door internet zelf

Dus het zou wel moeten lukken
Oud 07-09-2005, 12:17
Verwijderd
Om docent Engels te worden moet je of de lerarenopleiding Engels (hbo) doen of je moet Engelse taal en letterkunde (universiteit) studeren en vervolgens je lesbevoegdheid halen. Klassenassistent bestaat, voor zo ver ik weet, niet per vak. (Heel soms wel soortgelijke dingen als een opleiding/cursus voor TOA, maar dat is niet wat TS zoekt, denk ik.)
Oud 07-09-2005, 12:43
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2005 @ 13:17 :
Om docent Engels te worden moet je of de lerarenopleiding Engels (hbo) doen of je moet Engelse taal en letterkunde (universiteit) studeren en vervolgens je lesbevoegdheid halen. Klassenassistent bestaat, voor zo ver ik weet, niet per vak. (Heel soms wel soortgelijke dingen als een opleiding/cursus voor TOA, maar dat is niet wat TS zoekt, denk ik.)
Dan vraag ik me af of ze het controleren of je zo'n diploma hebt of niet.

als je particulier leert en gewoon zelf thuis doet of dat je bij de persoon zelf thuis komt, dan iedergeval niet lijkt mij.
Oud 07-09-2005, 13:10
Roos
Roos is offline
Je wilt in Japan leraar Engels worden.
Dan denk ik dat je de nadruk eerder op Japans moet leggen.
Oud 07-09-2005, 13:17
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-09-2005 @ 14:10 :
Je wilt in Japan leraar Engels worden.
Dan denk ik dat je de nadruk eerder op Japans moet leggen.
Dat valt op zich mee, mensen die Engels willen leren hebben meestal wel iets meer Engelse kennis dan een Japanner die dat niet wilt, ze leren op kleuterschool / middelbare school ook gewoon Engels.

Dus ze hebben iedergeval basis kennis, een vriend van mij kan bijna geen Japans en hij heeft 1 jaar in Japan gewoond zonder echte moeilijkheden, ze spreken daar niet SUPER Engels maar ook niet heel slecht, ze begrijpen je vaak wel.

Dan is Japans natuurlijk mooi meegenomen, en je hebt altijd nog pocket vertaal machine's die het nog redelijk kunnen vertalen
Oud 07-09-2005, 13:43
Verwijderd
Je kennis van het Japans schijnt inderdaad niet geweldig te hoeven zijn, kijk maar naar die reusachtige leraar-Engels-in-Japan projecten voor Amerikanen.
Oud 07-09-2005, 13:50
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-09-2005 @ 14:43 :
Je kennis van het Japans schijnt inderdaad niet geweldig te hoeven zijn, kijk maar naar die reusachtige leraar-Engels-in-Japan projecten voor Amerikanen.
Alleen met werk krijgen is het moeilijk, tenzij het handarbeid is of Engels leraar natuurlijk

Maar ik ben een harde werker (dat heb ik gemerkt toen ik bij een supermarkt werkte) ik werk hard, harder dan andere mensen en ik streef ervoor om het goed te doen en zo snel mogelijk.
(daarmee bedoel ik mee dat ik dus niet elke keer ga praten met mensen en dus tijd verspeel dus niet dat ik alles half-assed doe XD)
Oud 07-09-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 13:01 :
Verder boeken kopen want een opleiding volgen heeft niet altijd veel nut, want je betaald je dan scheel aan onzinnige dingen zoals biologie dat je dan uiteindelijk niet nodig hebt tijdens het Engels lesgeven, en leraren hulp kan door mensen op internet vervangen worden of door internet zelf
Bij de lerarenopleiding Engels (hbo) krijg je geen biologie. Je krijgt veel Engels, veel didactiek en wat andere dingen als PPO (zelfstudievaardigheden en meer) en drama. Maar je krijgt geen biologie, Frans, muziek of andere schoolvakken.

Als je wat boeken in wilt zien, kan ik je wat titels geven...
Oud 07-09-2005, 14:11
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 07-09-2005 @ 15:04 :
Bij de lerarenopleiding Engels (hbo) krijg je geen biologie. Je krijgt veel Engels, veel didactiek en wat andere dingen als PPO (zelfstudievaardigheden en meer) en drama. Maar je krijgt geen biologie, Frans, muziek of andere schoolvakken.

Als je wat boeken in wilt zien, kan ik je wat titels geven...
Het vervelende daarvan is is dat ik niet zo'n schoolliefhebber ben en ik leer liever alleen en het lijkt mij dat je die lesboeken kan kopen en zelfs andere boeken ervoor kan kopen waaruit je kan leren, het enige wat je dan niet hebt is een leraar... maar ik hou ook niet echt van kennismaken met groepen. (ik ben schizoide)

Ik ben liever rond mijn 22e al in Japan, want ik heb een vaag voorgevoel dat ik niet zo superoud ga worden dus ik zou liever nog wat jaren in Japan willen doorbrengen.
Oud 07-09-2005, 14:18
Verwijderd
als je niet graag met groepen kennismaakt, waarom wil je dan leraar worden?
Oud 07-09-2005, 14:21
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-09-2005 @ 15:18 :
als je niet graag met groepen kennismaakt, waarom wil je dan leraar worden?
particulier leraar en met leerlingen heb je niet een persoonlijke band, je praat dan wel eens met ze maar daar blijft het bij.

Als je leerling zelf bent dan zeuren leraren over je als je geen vrienden maakt met andere leerlingen enzo (mbo / hbo zal dat wel minder zijn) maar dan willen ze wel allemaal kennis met je maken enzo, ben ik niet echt een liefhebber van.
Oud 07-09-2005, 15:32
Verwijderd
Wat wil je nou dan? Van engels leraar een cariere maken of dat gewoon een jaar/paar jaar doen?

Voor het eerste zou ik wel een studie volgen voor het tweede niet.
Oud 07-09-2005, 15:34
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Arenda schreef op 07-09-2005 @ 16:32 :
Wat wil je nou dan? Van engels leraar een cariere maken of dat gewoon een jaar/paar jaar doen?

Voor het eerste zou ik wel een studie volgen voor het tweede niet.
tuurlijk, anders moet ik keihard werken met mijn handen
Oud 07-09-2005, 16:59
Verwijderd
Jij houdt dus meer van zelfstudie?

Dan is LVO* Engels via de LOI misschien wat voor jou. Je krijgt alle informatie over wat je precies moet doen thuisgestuurd en je mag het zelf maken. Meestal is het eindproduct een portfolio (verslag), maar je moet ook zo nu en dan een tentamen maken, vooral voor de echte kennismodules. Ook moet je via internet samenwerken met medestudenten en eens in de zoveel tijd (elke maand geloof ik) moet je een dagje college volgen. Ook moet je stage lopen, 32 weken in de totale studie. De LOI doet het in samenwerking met hogeschool Windesheim, dus collegedagen zijn in Zwolle. Het is nog steeds een vierjarige opleiding, alhoewel het theoretisch mogelijk is dat je het sneller doet.

Meer informatie

* Lerarenopleiding Voortgezet Onderwijs
Oud 07-09-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 13:43 :
Dan vraag ik me af of ze het controleren of je zo'n diploma hebt of niet.

als je particulier leert en gewoon zelf thuis doet of dat je bij de persoon zelf thuis komt, dan iedergeval niet lijkt mij.
Als docent op een school wel, als je iets particulier doet (wat bij (bij)les ook vaak zwart is), dan ligt het er aan of je leerlingen er om vragen, lmd.
Oud 07-09-2005, 17:54
Barry K
Barry K is offline
Mijn indruk is dat je japans puur gebaseerd is op dingen die je gehoord hebt. Nog geen eens basisstof.

Van engels weet je misschien gemiddeld.

Verder lijkt het of je geen zin heb om ook maar enigzins een studie wil doen en of je ook wel kan doen alsof je een opleiding gedaan hebt terwijl je gewoon een paar boeken hebt gelezen.

Ik vind het een baggerinstelling... zo kom je nergens.
Overhaasde beslissingen zijn haast nooit goed, misschien dat je nu wel graag naar Japan wil en daar Engels wil gaan geven maar je zult toch echt een opleiding moeten gaan doen naar mijn mening.
Oud 07-09-2005, 18:02
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Barry K schreef op 07-09-2005 @ 18:54 :
Mijn indruk is dat je japans puur gebaseerd is op dingen die je gehoord hebt. Nog geen eens basisstof.

Van engels weet je misschien gemiddeld.

Verder lijkt het of je geen zin heb om ook maar enigzins een studie wil doen en of je ook wel kan doen alsof je een opleiding gedaan hebt terwijl je gewoon een paar boeken hebt gelezen.

Ik vind het een baggerinstelling... zo kom je nergens.
Overhaasde beslissingen zijn haast nooit goed, misschien dat je nu wel graag naar Japan wil en daar Engels wil gaan geven maar je zult toch echt een opleiding moeten gaan doen naar mijn mening.
Ik wil geen opleiding doen wegens persoonlijke redenen en financiele redenen, die leraren helpen me alleen een beetje en ik krijg een papiertje ... als ik dat zonder leraren kan doen en zonder papiertje (lesgeven in Japan) dan doe ik dat liever ^_^ dan hoef ik alleen boeken te kopen en zelf aan de slag te gaan.

Baggerinstelling? hmmm dat zal ook echt als ik iedergeval 1 keer in Japan willen geweest te zijn in mijn leven en eigenlijk daar ook begraven wil worden.... zo'n instelling heeft iemand die een baggerinstelling heeft niet.

het is geen overhaasde beslissing want ik heb hier al langer aan gedacht (1.5 jaar lang) dus dat kan je het niet echt noemen ^^;;
Advertentie
Oud 07-09-2005, 18:08
Verwijderd
Als je les wilt geven heb je een opleiding en een diploma nodig, dat is ook mijn mening. Ik denk ook niet dat een school je aanneemt zonder diploma (iig niet als je geen native speaker bent, anders zou je heel misschien nog een kans maken). En in Japan is onderwijs volgens mij behoorlijk belangrijk, kan me niet voorstellen dat ze daar dan bij een jong persoon genoegen nemen met alleen middelbare school Engels. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar dat is mijn idee.

Een goede instelling om docent te worden/docent te zijn heeft met heel wat meer te maken dan alleen maar in een land willen zijn en er begraven worden. Lesgeven vraagt bepaalde vaardigheden en bovendien een grote kennis van hetgeen waar je les in geeft: en daar is dus een opleiding voor nodig. Zo'n opleiding duurt 4 jaar, waarvan je misschien ook wel een stage in het buitenland kan lopen. Mij lijkt dat die vier jaar dan best te doen zijn. Als je iets echt wilt moet je je er voor in zetten, later zul je ook dingen tegen komen die je minder prettig vindt (zelfs in Japan) en je kunt niet overal onderuit. (En LOI is ook altijd nog een optie.)
Oud 07-09-2005, 18:11
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2005 @ 19:08 :
Als je les wilt geven heb je een opleiding en een diploma nodig, dat is ook mijn mening. Ik denk ook niet dat een school je aanneemt zonder diploma (iig niet als je geen native speaker bent, anders zou je heel misschien nog een kans maken). En in Japan is onderwijs volgens mij behoorlijk belangrijk, kan me niet voorstellen dat ze daar dan bij een jong persoon genoegen nemen met alleen middelbare school Engels. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar dat is mijn idee.

Een goede instelling om docent te worden/docent te zijn heeft met heel wat meer te maken dan alleen maar in een land willen zijn en er begraven worden. Lesgeven vraagt bepaalde vaardigheden en bovendien een grote kennis van hetgeen waar je les in geeft: en daar is dus een opleiding voor nodig. Zo'n opleiding duurt 4 jaar, waarvan je misschien ook wel een stage in het buitenland kan lopen. Mij lijkt dat die vier jaar dan best te doen zijn. Als je iets echt wilt moet je je er voor in zetten, later zul je ook dingen tegen komen die je minder prettig vindt (zelfs in Japan) en je kunt niet overal onderuit. (En LOI is ook altijd nog een optie.)
zijn er ook andere mogelijkheden dan mbo --> hbo ... ik vin het maar te langdradig allemaal ... tegen de tijd dat ik met die opleidingen klaar ben ben ik allang de pijp uit.

particulier kan tevens wel.
Oud 07-09-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 19:11 :
zijn er ook andere mogelijkheden dan mbo --> hbo ... ik vin het maar te langdradig allemaal ... tegen de tijd dat ik met die opleidingen klaar ben ben ik allang de pijp uit.

particulier kan tevens wel.
Volgens mij is daar al antwoord op gegeven? Voor zo ver de mensen hier weten kan dat dus niet.

Ik vraag me af wie er Engelse les gaat volgen bij een jong persoon zonder opleiding en zonder diploma...maar goed, dat is mijn idee.

Ik denk dat je er veel te simpel over denkt...lesgeven is heel wat meer dan alleen een boekje doorwerken. Als het zo werkte hadden die mensen jou daar niet nodig, dan konden ze immers ook zelf wel een boekje doorwerken (wat jij zelf dus wilt en anderen ook wilt laten doen -> waarom hebben ze jou dan nodig? jij denkt het toch ook zelfstandig te kunnen, waarom zij dan niet?).
Oud 07-09-2005, 18:16
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2005 @ 19:13 :
Volgens mij is daar al antwoord op gegeven? Voor zo ver de mensen hier weten kan dat dus niet.

Ik vraag me af wie er Engelse les gaat volgen bij een jong persoon zonder opleiding en zonder diploma...maar goed, dat is mijn idee.

Ik denk dat je er veel te simpel over denkt...lesgeven is heel wat meer dan alleen een boekje doorwerken. Als het zo werkte hadden die mensen jou daar niet nodig, dan konden ze immers ook zelf wel een boekje doorwerken (wat jij zelf dus wilt en anderen ook wilt laten doen -> waarom hebben ze jou dan nodig? jij denkt het toch ook zelfstandig te kunnen, waarom zij dan niet?).
wie gaat er een huis-aan-huis kapper laten langskomen die geen opleiding heeft gehad of schilder

als je goedkoper aanbied en goed les geeft is er niks aan de hand, en zoals in de eerste reactie ... als die persoon alleen mavo heeft dan heeft hij geen leraar opleiding gevolgt.

Besides niet iedereen kijkt naar diploma ofzo als je les geeft (particulier) als je advertenties zet dat je Engels les geeft dan denken ze daar niet aan.

Geen leeftijddiscriminatie A.U.B.

staat in de regels geen discriminatie ^_^
Oud 07-09-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 19:16 :
wie gaat er een huis-aan-huis kapper laten langskomen die geen opleiding heeft gehad of schilder
Ik niet.

Citaat:
als je goedkoper aanbied en goed les geeft is er niks aan de hand
Dan zul je je zelf wel eerst vreselijk moeten bewijzen. En die kans moet je wel krijgen. En dan nog, ik zou liever voor een ervaren iemand, met diploma kiezen en dan wat meer betalen.

Citaat:
als die persoon alleen mavo heeft dan heeft hij geen leraar opleiding gevolgt.
Dus? Jij toch ook niet? Of begrijp ik nu iets niet?

Citaat:
Besides niet iedereen kijkt naar diploma ofzo als je les geeft (particulier) als je advertenties zet dat je Engels les geeft dan denken ze daar niet aan.
Je hebt daar ervaring mee? Alle mensen die ik ken die (bij)les hebben gehad of hebben, hebben wel gekeken of die persoon een diploma had of iig een opleiding die daar mee te maken had volgde. Ik denk dat de meerderheid van de mensen er wel aan denkt.

Maar goed, als je vind dat iedereen hier uit z'n nek lult, dan vertrek je morgen toch naar Japan en dan probeer je het uit? Misschien kan je hier over een jaar dan nog eens komen vertellen hoe het gaat?
Oud 07-09-2005, 18:25
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2005 @ 19:20 :
Ik niet.

Dan zul je je zelf wel eerst vreselijk moeten bewijzen. En die kans moet je wel krijgen. En dan nog, ik zou liever voor een ervaren iemand, met diploma kiezen en dan wat meer betalen.

Dus? Jij toch ook niet? Of begrijp ik nu iets niet?

Je hebt daar ervaring mee? Alle mensen die ik ken die (bij)les hebben gehad of hebben, hebben wel gekeken of die persoon een diploma had of iig een opleiding die daar mee te maken had volgde. Ik denk dat mensen er wel aan denken.

Maar goed, als je vind dat iedereen hier uit z'n nek lult, dan vertrek je morgen toch naar Japan en dan probeer je het uit? Misschien kan je hier over een jaar dan nog eens komen vertellen hoe het gaat?
Tuurlijk moet je jezelf bewijzen, maar als hun het kunnen met mavo opleiding en weinig verstand van Engels waarom zou ik met een VMBO-T diploma (D niveau mavo) en middelmatig verstand van Engels het niet kunnen dan?

Ikzelf zou er niet zo aan denken, maar je kan altijd nog proeflessen geven zodat ze kunnen beoordelen of je goed genoeg bent

Citaat:
sorry hoor maar ik vind dat als je als mod wel anders had moeten reageren, je mag dan wel hoger op dit forum zijn maar dit is een beetje onzin, ik heb niet gezegt dat iedereen uit hun nek lult, ik zeg alleen dat 2 opleidingen te langdradig is en dat ik dat voor persoonlijke en financiele redenen niet kan doen.

Voortaan beter lezen voordat je ZELF ook echt vaag uit je nek lult.

Dit deel van het forum is om vragen te stellen over opleidingen en met zulke opmerkingen help je me niet echt.
Oud 07-09-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 13:01 :
Ik luister veel muziek en ik zing soms mee (lyrics erbij ;p) zo leer je ook sneller de taal te kunnen spreken.

Dus het zou wel moeten lukken
Heb je überhaupt wel eens je best gedaan om te zoeken? Als je - zoals gezegd - gewoon de lerarenopleiding Engels doet, leer je ook precies dat en krijg je echt geen biologie ofzo . En wat boekjes doorlezen maakt je geen leraar.
Oud 07-09-2005, 18:27
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-09-2005 @ 19:27 :
Heb je überhaupt wel eens je best gedaan om te zoeken? Als je - zoals gezegd - gewoon de lerarenopleiding Engels doet, leer je ook precies dat en krijg je echt geen biologie ofzo
ik had het over andere opleiding niet specifiek engels leraar opleiding.

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 18:31.
Oud 07-09-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 19:25 :
Tuurlijk moet je jezelf bewijzen, maar als hun het kunnen met mavo opleiding en weinig verstand van Engels waarom zou ik met een VMBO-T diploma (D niveau mavo) en middelmatig verstand van Engels het niet kunnen dan?
Over welke 'hun' heb je het?

Citaat:
sorry hoor maar ik vind dat als je als mod wel anders had moeten reageren, je mag dan wel hoger op dit forum zijn maar dit is een beetje onzin, ik heb niet gezegt dat iedereen uit hun nek lult, ik zeg alleen dat 2 opleidingen te langdradig is en dat ik dat voor persoonlijke en financiele redenen niet kan doen.

Voortaan beter lezen voordat je ZELF ook echt vaag uit je nek lult.
Behalve mod ben ik ook gewoon een mens en een lid van dit forum, wat maakt dat ik, net als jij en alle anderen, mag zeggen wat ik denk, mits ik me aan de regels houd. En voor zo ver ik kan beoordelen doe ik dat. Mijn post heeft geen donder te maken met dat ik 'hoger op dit forum ben' of wat dan ook: ik geef, net als anderen, mijn mening. En als je die niet zint, tja, jammer dan. Ik zeg niet dat je zegt dat iedereen uit zijn nek lult, ik vind alleen dat je de indruk wekt dat je dat vindt. Je zegt nl dat je die opleidingen niet nodig hebt en dat je het zonder ook wel kan, enz. Misschien moet je zelf eerst eens wat beter lezen voordat je zegt dat iemand dingen zegt die hij/zij niet zegt?

Citaat:

Dit deel van het forum is om vragen te stellen over opleidingen en met zulke opmerkingen help je me niet echt.
Misschien is het je opgevallen dat ik al echt antwoord gegeven heb? En je wat dat betreft dus al geholpen heb? Dat het niet het antwoord is dat jij wil horen en dat ik daar een opmerking over maak, dat is een tweede, maar het is niet zo dat ik alleen dat doe. Ik snap het probleem dus niet zo (behalve dat ik dingen zeg die je niet wilt horen).

Ik bedacht me btw nog een eventuele optie (N.B. ik probeer je dus WEER te helpen), misschien dat je die nog wilt weten? Ik denk alleen dat ook deze optie alleen geldt als je al havo of vwo hebt gedaan. Maar misschien zou je in Japan eens op zoek kunnen gaan naar een (internationale) school waar je een lerarenopleiding Engels kunt volgen? Dan doe je een opleiding, krijg je een diploma en je zit in Japan. Of misschien LOI doen, maar dan tijdens dat je dat doet al in Japan wonen oid?
Oud 07-09-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 19:27 :
ik had het over andere opleiding niet specifiek engels leraar opleiding.
Ja, maar wat wil je nou? Leraar Engels worden? Ja? DAN DOE JE DE LERARENOPLEIDING!

wazige gast .
Oud 07-09-2005, 18:42
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
Over welke 'hun' heb je het?
over die leraren in Japan die nauwelijks Engels kunnen en zoals die persoon waarover Qamra het had.

Citaat:
Behalve mod ben ik ook gewoon een mens en een lid van dit forum, wat maakt dat ik, net als jij en alle anderen, mag zeggen wat ik denk, mits ik me aan de regels houd. En voor zo ver ik kan beoordelen doe ik dat. Mijn post heeft geen donder te maken met dat ik 'hoger op dit forum ben' of wat dan ook: ik geef, net als anderen, mijn mening. En als je die niet zint, tja, jammer dan. Ik zeg niet dat je zegt dat iedereen uit zijn nek lult, ik vind alleen dat je de indruk wekt dat je dat vindt. Je zegt nl dat je die opleidingen niet nodig hebt en dat je het zonder ook wel kan, enz. Misschien moet je zelf eerst eens wat beter lezen voordat je zegt dat iemand dingen zegt die hij/zij niet zegt?
Ik heb niet gezegd dat je geen mens was maar het is wel raar dat je voor de gek houdt als ik wat probeer te vragen, dat ik wat anders reageer dan 'een normaal persoon' wat ik dus niet ben dan hoef je niet zo kinderachtig te doen, nu kan ik tegen jou zeggen wat een baggerinstelling.

Als je hoger bent moet je het goede voorbeeld geven, zo'n opmerking geven kan ik ook aanzien als belediging, dat je me voor jouw plezier mij voor de gek houdt.

Als ik dat vindt dan zeg ik dat wel, jij geeft dus antwoord voor mij en zo 'denk' ik dus?

die laatste zin slaat ook op jou, jij zegt dat ik dus vindt dat iedereen lult uit zijn nek maar dat zei ik niet.

Citaat:
Misschien is het je opgevallen dat ik al echt antwoord gegeven heb? En je wat dat betreft dus al geholpen heb? Dat het niet het antwoord is dat jij wil horen en dat ik daar een opmerking over maak, dat is een tweede, maar het is niet zo dat ik alleen dat doe. Ik snap het probleem dus niet zo (behalve dat ik dingen zeg die je niet wilt horen).
Ik zei in één van mijn eerdere posts: 'Verder boeken kopen want een opleiding volgen heeft niet altijd veel nut'
lijkt het er dan op dat ik dan naar een mbo -> hbo opleiding zoek?

Citaat:
Ik had btw nog een eventuele optie (N.B. ik probeer je dus WEER te helpen), misschien dat je die nog wilt weten? Ik denk alleen dat ook deze optie alleen geldt als je al havo of vwo hebt gedaan. Maar misschien zou je in Japan eens op zoek kunnen gaan naar een (internationale) school waar je een lerarenopleiding Engels kunt volgen? Dan doe je een opleiding, krijg je een diploma en je zit in Japan. Of misschien LOI doen, maar dan tijdens dat je dat doet al in Japan wonen oid?
Hmm ik heb net mijn diploma voor VMBO-T gehaald, dan heb ik vast en zeker een HAVO/VWO diploma? dus het helpt me niet echt veel ^^;;

LOI heb je zeker ook HBO ofzo voor nodig?
Oud 07-09-2005, 18:43
OnegaiNL
OnegaiNL is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-09-2005 @ 19:42 :
Ja, maar wat wil je nou? Leraar Engels worden? Ja? DAN DOE JE DE LERARENOPLEIDING!

wazige gast .
Sorry hoor dat ik een mongool ben ...

OVER DIE LERARENOPLEIDING INFORMEER IK NU TOCH OOK OF NIET SOMS GAPPIE?
Oud 07-09-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
OnegaiNL schreef op 07-09-2005 @ 19:42 :
Ik heb niet gezegd dat je geen mens was maar het is wel raar dat je voor de gek houdt als ik wat probeer te vragen, dat ik wat anders reageer dan 'een normaal persoon' wat ik dus niet ben dan hoef je niet zo kinderachtig te doen, nu kan ik tegen jou zeggen wat een baggerinstelling.
Ik geloof dat je het interpreteren van andermans reactie beter achterwege kunt laten, je interpretatie klopt nl van geen kanten.

Citaat:
Als je hoger bent moet je het goede voorbeeld geven, zo'n opmerking geven kan ik ook aanzien als belediging, dat je me voor jouw plezier mij voor de gek houdt.
Volgens mij is het niet aan jou om mij te vertellen wat ik wel en niet moet doen. Ik mag mijn mening geven, als mens, en dan kan het gebeuren dat ik iets zeg wat jij liever niet wilt horen of op een manier die jij liever niet ziet, kan gebeuren, maar dat maakt niet meteen dat wat ik zeg of de manier waarop ik dat doe fout is.
Je opmerking over 'dat je me voor jouw plezier voor de gek houdt' komt echt volledig uit het niets, net als de opmerking dat ik je probeer te beledigen of wat dan ook. Hiervoor geldt ook: je kunt beter niet zelf een betekenis aan dingen geven, want ook hier klopt het nl niet. (En dit is niet bedoeld als belediging of wat dan ook, dat is gewoon zoals ik het zie: ik weet zelf nl heel goed hoe ik dingen bedoel en dat is dus niet zoals jij denkt dat ik ze bedoel.)

Citaat:
Als ik dat vindt dan zeg ik dat wel, jij geeft dus antwoord voor mij en zo 'denk' ik dus?
Volgens mij begrijp je me niet.

Citaat:
die laatste zin slaat ook op jou, jij zegt dat ik dus vindt dat iedereen lult uit zijn nek maar dat zei ik niet.
Zoals ik al zei: ik zeg nergens dat je dat zegt.

Citaat:

Ik zei in één van mijn eerdere posts: 'Verder boeken kopen want een opleiding volgen heeft niet altijd veel nut'
lijkt het er dan op dat ik dan naar een mbo -> hbo opleiding zoek?
Lees je eerste post nog eens door, dan weet je het antwoord zelf al. (Je vraag is: "Kan je ook bijvoorbeeld bij een school gewoon alleen het worden van Engels leraar leren?" En het antwoord is: "Ja, dat kan, op de lerarenopleiding Engels.")

Citaat:
Hmm ik heb net mijn diploma voor VMBO-T gehaald, dan heb ik vast en zeker een HAVO/VWO diploma?
Waar zie je dat ik dat zeg? Juist: nergens. Ik zeg dat je dat vast nodig hebt, oftewel: misschien moet je dat dan eerst gaan halen als je zo graag iets wilt bereiken.

Er is GEEN mbo opleiding waarmee je docent Engels kunt worden. Als je dus een diploma wilt hebben mbt docent Engels, dan zul je HBO moeten gaan doen. Wil je geen HBO doen, dan kun je dat diploma niet halen. Zo simpel is het. Aan jou de keus wat je gaat doen.

Wat je voor de LOI nodig hebt weet ik niet, waarschijnlijk kom je daar snel genoeg achter door even naar hun site te gaan. Beetje eigen initiatief is ook niet verkeerd.

Verder lijkt me dat dit topic niet zo heel veel nut meer heeft, het antwoord op je vragen is gegeven. Informatie over de LOI ed kun je op de site van die instellingen heel goed zelf op zoeken.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten