Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 16:29
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Hoi mensen,

Anderhalf jaar geleden is er een einde gekomen aan een acht maanden lange relatie die ik had met een meisje waar ik erg veel van hield.

Het is nogal op een nare manier uitgegaan. We kregen namelijk een heftige ruzie, waarin ik heb geroepen dat ze zichzelf maar van kant moest gaan maken. Vervolgens hebben we het uitgepraat, maar 's avonds heb ik toen besloten naar haar toe te gaan om het uit te maken, omdat voor mijn gevoel ik nooit meer goed kon maken wat ik had gezegd.

Ik kan haar echter nog steeds maar niet loslaten en kan ook niet open staan voor een nieuwe liefe. Ze komt iedere keer terug in mijn dromen en is iedere dag in m'n gedachten. Hoe kan het dat ik het na anderhalf jaar nog steeds niet verwerkt heb? En hoe kom ik ooit over haar heen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2003, 17:03
L*c
L*c is offline
weet niet... kennut probleem
Oud 28-10-2003, 17:08
coopergirl
coopergirl is offline
Offtopic:
Het is nu vrij verleidelijk om te zeggen 'niet zeuren, het ligt aan de adolescentie'....
Oud 28-10-2003, 17:08
Verwijderd
Het is inderdaad een lastige situatie, misschien doordat je nog wat schuldgevoel hebt over wat je hebt gezegd, het verwerken ervan iets langer duurt. Ik weet eigenlijk geen andere oplossing dan het van je af te schrijven/praten, en het de tijd geven.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
L*c schreef op 28-10-2003 @ 18:03:
weet niet... kennut probleem
maandag praten we erover op msn okeej?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 18:38
Verwijderd
-> l&r
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 20:41
femkeb
femkeb is offline
het idd van je af proberen te schrijven/praten. Als je er nog niet zeker over bent of zij het jou nog kwalijk neemt wat je hebt gezegt of zich er nog rot over voelt dan nog een keer erover gaan praten. Anders er veel over praten en schrijven voor jezelf, alles wat je erover denkt en wat voor verklaring je ervoor hebt vooral ook erachterkomen waarom je het zei (en dat kan ook best zijn omdat je toen zo kwaad was)
dat werkt bij mij vaak om het wat uit mijn gedachten te krijgen of het bij jou ook werkt weet ik niet.
Oud 28-10-2003, 21:00
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat je last hebt van een ontzettend schuldgevoel (over hetgeen je hebt gezegd) en dat je daarom nog zoveel aan haar denkt. Was het eigenlijk wel de bedoeling dat na die ruzie de relatie beeindigd werd?

Was je ex het er mee eens dat je het uitmaakte omdat je zoiets vreselijks hebt gezegd? Dus wat was de reden dat het uitging?
Ga alles nog eens op een rijtje zetten en praat er met je ex over (als ze dat tenminste wil).
Oud 28-10-2003, 21:24
Unexplained
Unexplained is offline
Breng haar een bloemetje (of een bosje rozen ofzo) om het goed te maken, alsnog. Zeg erbij dat je er nog steeds spijt van hebt.

Vraag haar dan gelijk of ze nog boos op je is. Zo nee, dan is het afgerond. Zo ja, dan heb JIJ in ieder geval alles gedaan wat redelijk binnen jouw machten ligt.
Oud 29-10-2003, 11:36
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 28-10-2003 @ 22:00:
Ik denk dat je last hebt van een ontzettend schuldgevoel (over hetgeen je hebt gezegd) en dat je daarom nog zoveel aan haar denkt. Was het eigenlijk wel de bedoeling dat na die ruzie de relatie beeindigd werd?
Was niet gepland, maar het leek me de enige reeële mogelijkheid en daar denk ik nog steeds zo over.

Was je ex het er mee eens dat je het uitmaakte omdat je zoiets vreselijks hebt gezegd? Dus wat was de reden dat het uitging?

Mijn verstand zij dat ik weinig anders kon doen.

Ga alles nog eens op een rijtje zetten en praat er met je ex over (als ze dat tenminste wil).
Lijkt me na anderhalf jaar beetje te laat. Waarschijnlijk ben ik al lang uit haar gedachten.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:06
Auntie M
Auntie M is offline
Dan zit er echt niets anders op om er voor jezelf een punt achter te zetten. Uit je antwoorden begrijp ik nu eigenlijk dat je nu een beetje zit door te miespelen over wat je gezegd hebt toen. Je hebt het gezegd en daaruit de concequenties genomen...klaar.
Trek er lering uit dat je niet zomaar alles kunt zeggen, ook niet in ruzies omdat dat dus ook nare consequenties kan hebben maar ga nu in godsnaam verder met je leven.
Oud 29-10-2003, 12:50
L*c
L*c is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-10-2003 @ 18:22:
maandag praten we erover op msn okeej?
s goed ... k zie wel...
Oud 29-10-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 28-10-2003 @ 22:24:
Breng haar een bloemetje (of een bosje rozen ofzo) om het goed te maken, alsnog. Zeg erbij dat je er nog steeds spijt van hebt.

Vraag haar dan gelijk of ze nog boos op je is. Zo nee, dan is het afgerond. Zo ja, dan heb JIJ in ieder geval alles gedaan wat redelijk binnen jouw machten ligt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 14:37
Scatterheart
Scatterheart is offline
Blijven proberen en niet teveel vastblijven hangen. Komt vanzelf wel.
Oud 31-10-2003, 13:45
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Met haar gaan praten lijkt me het beste, en anders moet je toch gewoon verder..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten