Advertentie | |
|
![]() |
|
Ehm... ik koop meestal wel cosmetica en make-up die niet op dieren zijn getest, van de body shop of van de hema. Ik loop wel op leren schoenen, om praktische redenen. Ik verafschuw bont (JAK) en krokodillenleren tasjes?
![]() ![]() En tja van kleding, eigenlijk let ik daar nooit zo op, ook omdat ik niet weet in welke winkels het wel of niet door kinderen gemaakt is, best slecht eigenlijk, maarja... Verantwoord winkelen is moeilijk
|
![]() |
Mijn make-up is niet getest op dieren (volgens die proefdier consumenengids), ik gebruik wel haarverf wat waarschijnlijk wel getest is, net als zeep en andere cosmetica. Liever gebruik ik niet op dieren geteste dingen.
Bont is zwaar ![]() Tasjes liever niet.
|
Mn tasjesgebruik is redelijk, ik heb vaak een tas bij en anders neem ik niet bij iedere winkel een tasje maar stop ik alles bij elkaar...
Op make-up en verzorgingsproducten ben ik tegenwoordig vrij oke, producten die ik niet vaak gebruik en dus nog heb van een jaar of zo geleden gebruik ik natuurlijk nog wel totdat het op is.. Maar ik ben lid van de proefdiervrij en de gebruik de cosmeticagids regelmatig om te checken welke producten goed en fout zijn.. Ik gebruik zo min mogelijk dierlijke producten, maar ik denk dat in mijn schoenen wel leer zit en sowieso in mijn paardrijchaps en schoenen... verder bedreigde of sowieso diersoorten die speciaal voor hun huidje worden doodgemaakt als krokodillen, nertsen, weet ik veel wat zou ik nooit gebruiken.. ik ben altijd meer op de hoogte geweest en meer betrokken geweest met dierenrechten en dergelijke dan zielige kindertjes.. Als er een duidelijke lijst is van wat wel en niet goed is dan zou ik kunnen overwegen om daar in de toekomst ook vaker rekening mee te houden.. Natuurlijk helpt het niet veel in mn eentje, maar alle beetjes helpen ook en ik steek ook mijn familie en omgeving aan ![]()
|
Verwijderd
|
Ik probeer het wel, maar eigenlijk let ik er te weinig op. Plastic tassen gebruik ik niet vaak, ik neem meestal mijn eigen tas mee. En als ik wel een plastic tas heb laat ik die nooit zomaar ergens achter.
Make-up gebruik ik niet, en producten als shampoo enzo koop ik niet als ik weet dat ze op dieren getest zijn. Maar ik zou best wel eens wat vaker in de cosmeticagids kunnen kijken.. Ik heb wel leren schoenen, leren jassen wil ik niet, en ook bont en krokodillenleer enzo vind ik vreselijk. En kleding gemaakt door kinderen.. ik heb echt geen flauw idee welk merk dat wel of niet laat doen, dus daar let ik ook niet zo op. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ten eerste altijd mijn eigen tas bij me als ik naar de stad ga ofzo. Dus ik neem bijna nooit tasjes aan.
En over het algemeen gebruik ik wel verzorgingsproducten die op dieren zijn getest. Douchegel etc. Spulletjes die me moeder koopt. Als ik zelf producten koop ga ik wel vaker naar The Body Shop. En leer daar let ik niet op, ik draag bijna nooit leer. Bontjassen enz. dat hoeft voor mij niet. Dan let ik er wel op dat het niet echt bont is. Als ik ooit bont zou kopen... En ja, ik ben ongeveer h&m verslaafd... Ik wist geneens dat alle kleding door kinderen werd gemaakt ![]() Dit was een erg informatief stuk.. ![]() |
![]() |
|
Ik doe zoveel mogelijk in een plastic tas die ik bij mijn eerste aankoop heb gekregen. Ik ga niet zover dat ik met nertsen en krokodillen rond ga lopen, maar leren schoenen deren me niet.
Schelpen laat ik liggen, koraal al helemaal. Dat is toch veel mooier in zijn natuurlijk omgeving. Dierentesten vind ik verschrikkelijk, maar hoe weet je in godsnaam of iets op dieren is getest? Z'n konijntje op make-up heb ik echt nog NOOIT kunnen vinden en de fabrikanten van shampoos en zepen zetten het er ook nooit op en willen het niet eens zeggen (zie een stuk over shampoo in de Consumentengids een tijd terug). Dus hoe graag ik het zou willen, zoiets is onmogelijk (gezien mijn butget ook nog eens.) Of ik was me niet meer. Maar dat lijkt niet zo'n goed idee. Eigenlijk doe ik meer dingen onbewust goed, dan bewust goed ![]()
||
Citaat:
Je kunt in de winkels inderdaad niet echt zien wat proefdiervrij is en wat niet, verstandig is dus om van te voren dat al uitgezocht te hebben.. proefdiervrij staat alles wat je wilt weten ![]() Zelf hou ik me gewoon aan de regel: huismerken zijn ![]()
|
Verwijderd
|
ik prop meestal zoveel mogelijk in 1 platic tasje, leren schoenen doe ik wel aan en sinds mn vriend het boek 'no logo' heeft gelezen kijk ik ook wel een beetje naar waar het gemaakt is... maar ik heb niet veel geld en ik koop daarom het liefst zo goedkoop mogelijk dus waarschijnlijk heb ik wel make-up dat op dieren is getest en heb ik broeken die voor een kwartje door een 40-jarige vrouw met 7 kinderen in Taiwan in elkaar zijn gezet.
Als ik meer geld ga verdienen hoop ik beter te gaan letten op milieu, afkomst, dierentesten etc.... |
![]() |
|
|