Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 20:31
rodina
rodina is offline
Ja rare titel misschien..

Neemjij je eigen tas mee, of neem je bij iedere zaak klakkeloos een plastic tasje aan, die je vervolgens overal maar laat slingeren?
Een prachtige asbak eventueel van een of andere heilige schelp afgezet met stukjes bloedkoraal, koop je die?
Koop jij verzorginsproducten (shampoo, make-up) waar van je geet dat die op dieren zijn getest, of loop je daar met een grote boog om heen?
Koop je leren schoenen, of vind je het zonde van dat koetje? Of prefereer jij liever die hele mooie bontjas van nertsen of iets in die trant, krokodillenleren pumps misschien?
Koop jij kleding waarvan je weet dat de kleding geproduceert is door kinderen?

Hoever denk jij na bij het kopen van spullen? Of maakt het je allemaal geen kloot uit zolang het maar mooi is en enigszins te betalen?
Oud 26-10-2003, 20:39
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik doe mijn best, maar het schiet er nog al eens (te vaak naar mijn zin) bij in.
milieu- en dier-bewust ben ik meer dan kind-vriendelijk, daar weet ik (wat een beroerd excuus) ook minder van (in de zin van: welke producten/merken worden wel of niet door zwoegende derdewereldkindjes gemaakt)
Oud 26-10-2003, 20:43
rodina
rodina is offline
Kben niet dierbewust.
Leren schoenen alleen al om praktische redenen, leren jassen hoeft dan weer niet zo. Koraal vind ik geweldig, noem maar op. Krokodillentasjes, ach ja een mooi krokodillentasje is niet lelijk hoewel ik eerder een mooie plastice zou kopen dan een echte.
Bontjassen.. tja die dingen zijn vaak zo enorm mooi...
Kinderen.. kheb een teringhekel aan kinderen en aangezien h&m enorm goedkoop is..
kheb altijd een eigen tas mee, kzeg ook snel; 'dat gaat zo wel mee'
Oud 26-10-2003, 20:46
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Hmmm.
Ik neem altijd een eigen tas mee, en heb vrijwel nooit plastic tasjes. Zonde en nutteloos vind ik die, als je toch een tas mee hebt zelf.
Leren schoenen koop ik wel, omdat ik anders zo moet zoeken naar (skate) schoenen die niet van leer zijn. Je hebt minder keus, en ik heb geen problemen met leren schoenen.
Een bontjas zou ik nooit kopen, ten eerste vind ik het lelijk en ten tweede zijn er gewoon ontzettend veel beestjes (nertsen bijv.) nodig voor zo'n jas en dat vind ik heel erg zielig.
Make-up ed. die ik heb zijn waarschijnlijk wel allemaal op dieren getest. Heel erg, dat wel, maar spullen van de Body Shop ben ik niet zo dol op.
Kleding die door kinderen geproduceerd is.. tja daar kun je eigenlijk moeilijk om heen, óf het wordt erg duur. De gehele H&M collectie is door kinderen gemaakt... Hier houd ik dus ook geen rekening mee.
Oud 26-10-2003, 20:49
Gwen.
Gwen. is offline
Ik ben vrij alert op plastictasjesgebruik, als ik kleine dingen koop of een tas bij me heb stop ik het liever daar in, of stop bij de volgende winkel gekochte spullen in de plastic tas die ik net gehad heb.
Ik koop toiletartikelen die op dieren getest zijn ja. Daar voel ik me ook regelmatig schuldig over maar ben wel erg gesteld op mijn huid en daar koop ik dan duurdere producten voor.
Ik heb ook schoenen waar leer in is verwerkt. En volgens mij ook kleren die door kinderen zijn gemaakt in ontwikkelingslanden. Dat vind ik wel vervelend, maar daar is bijna niks meer aan te doen. Volgens mij zijn zelfs H&M producten door Vietnamese wezen gemaakt. Eigenlijk kan ik daar niet veel over zeggen want ik weet niet over welke merken het gaat. Maar ik denk het haast wel, want je kan er niet omheen.
Hardhout, koraal etcetera koop ik niet. Maar daar hoef ik ook nooit een afweging over te maken want dat soort woondecoratief spul hoef ik nooit aan te schaffen.
Ik denk wel na, maar ik doe er niet altijd wat mee.
Wat ben ik een slecht mens.
Ik zou er graag wel wat mee doen, met al die wetenschap. Maar ik wil ook graag mijn kleren en mijn make-up blijven kopen. Oei..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:52
rodina
rodina is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 26-10-2003 @ 21:49:

Ik zou er graag wel wat mee doen, met al die wetenschap. Maar ik wil ook graag mijn kleren en mijn make-up blijven kopen. Oei..
Precies. Maar ja wat moet je er aan doen, alle zaken gaan boycotten?
Oud 26-10-2003, 20:53
frozenfountain
frozenfountain is offline
Oh, ik ben echt heel erg

Ik vind krokodillenleer/slangenleer tassen zo mooi, maar zo duur En ik koop ook altijd leren schoenen (betere kwaliteit). Bontjassen vind ik niet mooi, ik hou wel van harige knuffelige beestjes, dus ik vind het zielig op die dood te maken.

En verzorgingsproducten, daar let ik eigenlijk nooit op...

Ik neem nooit een tas mee voor m'n aankopen. Maar als ik al een tas heb dan neem ik bij de volgende winkel geen tasje.

En kinderen, ik vind kinderen wel lief, maar ik koop toch weleens iets bij de H&M
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:53
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
rodina schreef op 26-10-2003 @ 21:52:
Precies. Maar ja wat moet je er aan doen, alle zaken gaan boycotten?
als íedereen dat zou doen, zou het weer een probleem worden; als niemand meer die dingen koopt dan verdienen die kinderen helemaal niets meer..
een oplossing is er zo 123 niet, geloof ik.
Oud 26-10-2003, 21:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik koop juist dingen waar kinderen voor worden afgebeuld en afgeslacht.. Ik ben zo aardig namelijk..

Voor de rest wel wat netter voor het milieu en dier dan het gemiddelde.
Oud 26-10-2003, 21:26
Verwijderd
Urm huh? Hoe weet je nou of de kleding door kinderen is gemaakt?

Ik dacht overigens dat kleding altijd door machines werd gemaakt

Ik accepteer zelden een tasje, behalve als ik er nog geen 1 bij me heb (of als het een hele coole is)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:30
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Ik ben heel dier- en milieubewust en dat uit zich ook absoluut in mijn winkelgedrag.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:35
Synonym
Synonym is offline
Ehm... ik koop meestal wel cosmetica en make-up die niet op dieren zijn getest, van de body shop of van de hema. Ik loop wel op leren schoenen, om praktische redenen. Ik verafschuw bont (JAK) en krokodillenleren tasjes?

En tja van kleding, eigenlijk let ik daar nooit zo op, ook omdat ik niet weet in welke winkels het wel of niet door kinderen gemaakt is, best slecht eigenlijk, maarja...

Verantwoord winkelen is moeilijk
Oud 26-10-2003, 21:41
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik winkel dierbewust. Leer vind ik niet eens mooi, ik koop geen spullen die op dieren zijn getest en bont vind ik al helemaal walgelijk, lijkenjas.
Oud 26-10-2003, 21:46
Mysterons
Mysterons is offline
Mijn make-up is niet getest op dieren (volgens die proefdier consumenengids), ik gebruik wel haarverf wat waarschijnlijk wel getest is, net als zeep en andere cosmetica. Liever gebruik ik niet op dieren geteste dingen.
Bont is zwaar , net als krokodillenleren tasjes etc. Alleen in mn schoenen is denk ik leer verwerkt.
Tasjes liever niet.
Oud 26-10-2003, 21:53
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Pax Eversor schreef op 26-10-2003 @ 22:30:
Ik ben heel dier- en milieubewust en dat uit zich ook absoluut in mijn winkelgedrag.
Oud 26-10-2003, 21:56
Roxy
Roxy is offline
Mn tasjesgebruik is redelijk, ik heb vaak een tas bij en anders neem ik niet bij iedere winkel een tasje maar stop ik alles bij elkaar...

Op make-up en verzorgingsproducten ben ik tegenwoordig vrij oke, producten die ik niet vaak gebruik en dus nog heb van een jaar of zo geleden gebruik ik natuurlijk nog wel totdat het op is.. Maar ik ben lid van de proefdiervrij en de gebruik de cosmeticagids regelmatig om te checken welke producten goed en fout zijn..

Ik gebruik zo min mogelijk dierlijke producten, maar ik denk dat in mijn schoenen wel leer zit en sowieso in mijn paardrijchaps en schoenen... verder bedreigde of sowieso diersoorten die speciaal voor hun huidje worden doodgemaakt als krokodillen, nertsen, weet ik veel wat zou ik nooit gebruiken..

ik ben altijd meer op de hoogte geweest en meer betrokken geweest met dierenrechten en dergelijke dan zielige kindertjes.. Als er een duidelijke lijst is van wat wel en niet goed is dan zou ik kunnen overwegen om daar in de toekomst ook vaker rekening mee te houden..

Natuurlijk helpt het niet veel in mn eentje, maar alle beetjes helpen ook en ik steek ook mijn familie en omgeving aan
Oud 26-10-2003, 22:18
Firefly
Firefly is offline
Ik heb er zo'n Scheithekel aan dat ze bij elke winkel er al automatisch een plastic tasje omheen doen, terwijl ik altijd een tas meenemen als ik iets ga kopen. Grromm
Oud 26-10-2003, 22:25
Jules
Jules is offline
Ik wil die tasjes vaak wel, maar ik hergebruik ze ook veel, als ik ga logeren enzo

Nou dat wilde ik even laten weten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 22:31
Verwijderd
Ik probeer het wel, maar eigenlijk let ik er te weinig op. Plastic tassen gebruik ik niet vaak, ik neem meestal mijn eigen tas mee. En als ik wel een plastic tas heb laat ik die nooit zomaar ergens achter.

Make-up gebruik ik niet, en producten als shampoo enzo koop ik niet als ik weet dat ze op dieren getest zijn. Maar ik zou best wel eens wat vaker in de cosmeticagids kunnen kijken..

Ik heb wel leren schoenen, leren jassen wil ik niet, en ook bont en krokodillenleer enzo vind ik vreselijk.

En kleding gemaakt door kinderen.. ik heb echt geen flauw idee welk merk dat wel of niet laat doen, dus daar let ik ook niet zo op.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 07:42
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Ik heb ten eerste altijd mijn eigen tas bij me als ik naar de stad ga ofzo. Dus ik neem bijna nooit tasjes aan.
En over het algemeen gebruik ik wel verzorgingsproducten die op dieren zijn getest. Douchegel etc. Spulletjes die me moeder koopt. Als ik zelf producten koop ga ik wel vaker naar The Body Shop. En leer daar let ik niet op, ik draag bijna nooit leer. Bontjassen enz. dat hoeft voor mij niet. Dan let ik er wel op dat het niet echt bont is. Als ik ooit bont zou kopen...
En ja, ik ben ongeveer h&m verslaafd... Ik wist geneens dat alle kleding door kinderen werd gemaakt .

Dit was een erg informatief stuk..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 08:29
Qamra
Qamra is offline
Ik doe zoveel mogelijk in een plastic tas die ik bij mijn eerste aankoop heb gekregen. Ik ga niet zover dat ik met nertsen en krokodillen rond ga lopen, maar leren schoenen deren me niet.

Schelpen laat ik liggen, koraal al helemaal. Dat is toch veel mooier in zijn natuurlijk omgeving.

Dierentesten vind ik verschrikkelijk, maar hoe weet je in godsnaam of iets op dieren is getest? Z'n konijntje op make-up heb ik echt nog NOOIT kunnen vinden en de fabrikanten van shampoos en zepen zetten het er ook nooit op en willen het niet eens zeggen (zie een stuk over shampoo in de Consumentengids een tijd terug). Dus hoe graag ik het zou willen, zoiets is onmogelijk (gezien mijn butget ook nog eens.) Of ik was me niet meer. Maar dat lijkt niet zo'n goed idee.

Eigenlijk doe ik meer dingen onbewust goed, dan bewust goed
Oud 27-10-2003, 10:45
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-10-2003 @ 09:29:
Dierentesten vind ik verschrikkelijk, maar hoe weet je in godsnaam of iets op dieren is getest? Z'n konijntje op make-up heb ik echt nog NOOIT kunnen vinden en de fabrikanten van shampoos en zepen zetten het er ook nooit op en willen het niet eens zeggen (zie een stuk over shampoo in de Consumentengids een tijd terug). Dus hoe graag ik het zou willen, zoiets is onmogelijk (gezien mijn butget ook nog eens.) Of ik was me niet meer. Maar dat lijkt niet zo'n goed idee.
The Body Shop is de bekendste winkel als het gaat om proefdiervrije artikelen, wel liggen de prijzen iets boven gemiddeld vandaar dat mensen dat idee hebben dat het gezien budget onmogelijk is om proefdiervrij te kopen.. Dat is onzin.
Je kunt in de winkels inderdaad niet echt zien wat proefdiervrij is en wat niet, verstandig is dus om van te voren dat al uitgezocht te hebben.. proefdiervrij staat alles wat je wilt weten

Zelf hou ik me gewoon aan de regel: huismerken zijn . In Nederland mogen wettelijk gezien geen dierproeven uitgevoerd worden op cosmetica, dus producten die in nederland gemaakt worden kun je zien als proefdiervrij. Terwijl de grote dure merken in het buitenland de dierproeven doen en dat naar nederland exporteren..
Oud 27-10-2003, 12:43
Verwijderd
ik prop meestal zoveel mogelijk in 1 platic tasje, leren schoenen doe ik wel aan en sinds mn vriend het boek 'no logo' heeft gelezen kijk ik ook wel een beetje naar waar het gemaakt is... maar ik heb niet veel geld en ik koop daarom het liefst zo goedkoop mogelijk dus waarschijnlijk heb ik wel make-up dat op dieren is getest en heb ik broeken die voor een kwartje door een 40-jarige vrouw met 7 kinderen in Taiwan in elkaar zijn gezet.

Als ik meer geld ga verdienen hoop ik beter te gaan letten op milieu, afkomst, dierentesten etc....
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:45
Verwijderd
of jullie moeten goedkope winkels weten waar producten als 'vegetarische' schoenen, broeken waarvoor de maker een normale beloning krijgt en dierproefvrije make-up verkocht wordt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten