Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2003, 12:21
Anna
Anna is offline
Sinds gister heb ik internet via @home. Nu kan ik dus niet meer internetten op mijn andere computer, terwijl dat wel wou toen ik nog internet had via AlwaysAccess..

Het ligt niet aan het netwerk,want hij deelt wel gewoon de printer,en hij herkent de netwerkkabel ook.

Weet iemand hoe ik dit oplos??
Oud 25-10-2003, 12:29
cltcl
cltcl is offline
heb je alle instellingen wel gewijzigd? (wilde gok)
Oud 25-10-2003, 12:30
Anna
Anna is offline
Citaat:
cltcl schreef op 25-10-2003 @ 13:29:
heb je alle instellingen wel gewijzigd? (wilde gok)
wat moet ik wijzigen dan?? eergister kon mijn computer wel gewoon verbinding maken, vandaag niet meer OP mijn computer boven is niks veranderd..dus beneden zou ik dus dingen veranderen moeten...maar wat??
Oud 25-10-2003, 12:55
TIGEK
TIGEK is offline
Welke OS hebje,
Is er al een netwerk

even deze beantwoorden.
Oud 25-10-2003, 13:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 25-10-2003 @ 13:55:
Is er al een netwerk
Lezen, "Het ligt niet aan het netwerk,want hij deelt wel gewoon de printer,en hij herkent de netwerkkabel ook."

Anyway, heb je voor Alwaysaccess TCP/IP instellingen moeten doen? Is de server de verbinding wel aan het doorverbinden? Hoe share je je verbinding eigenlijk?
Oud 25-10-2003, 22:06
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Waarschijnlijk heb je voor @home je computernaam van de server moeten veranderen? Daardoor kunnen andere Pc's het internetsignaal over het netwerk niet meer vinden? Misschien moet je ff opnieuw je gateway instellen..

Wat ook zou kunnen is dat je ff opnieuw je Internet-verbinding moet delen. Waarschijnlijk heb je 2 netwerkkaarten in je Pc zitten waar het internet binnen komt. Eén daarvan zorgt voor het Internet; en die moet gedeeld staan...

Bij Windows XP ziet het zo uit:

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 09:16
Gimme more beer
Citaat:
KoffieKoek schreef op 25-10-2003 @ 23:06:
Waarschijnlijk heb je voor @home je computernaam van de server moeten veranderen? Daardoor kunnen andere Pc's het internetsignaal over het netwerk niet meer vinden? Misschien moet je ff opnieuw je gateway instellen..
Lijkt me heel sterk dat daar iets aan veranderd is, of heeft @home het bij jullie geinstalleerd? En dan nog, netwerkidentificatie hoeven ze helemaal niet te veranderen.

Citaat:
Bij Windows XP ziet het zo uit:
[afbeelding]
Vind eens een goeie host!
Oud 26-10-2003, 11:08
Verwijderd
Hoe ziet je netwerk eruit?
Je hebt de modem toch niet direct op de hub of switch geprikt?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 11:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
zet ICS aan. Pleur 2 netwerkkaarten in de 1ste computer die direct aan is gesloten op je modem. De ene netwerkkaart sluit je aan op je modem de andere op de andere computer met een Crosscable(als je direct op de 2de comp aanstluit). De ip-adres van dat netwerkkaart is 192.168.0.1 en de ipadres van de netwerkkaart op de 2de computer is 192.168.0.2 Subnetmask is bij allebei 255.255.255.0 DNS is op de 2de computer 192.168.0.1 En op de eerst computer zet je bij de eigenscahppen van je LAN verbinding internet delen aan. Werkt perfect hier
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:17
Orion16
Orion16 is offline
Heb je geen router ofzo dan kun je gewoon binnen Windows XP je verbinding delen, heel eenvoudig, rechtermuisklik op je verbinding bij Instellingen -> Netwerkverbindingen, de optie om te delen staat erbij. Geen gezeik met ip-adressen ook. In de browser (ik ga even uit van Internet Explorer) op de andere pc schakel je al je dial-up verbindingen uit en laat je IE alles automatisch herkennen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:29
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-10-2003 @ 10:16:
Lijkt me heel sterk dat daar iets aan veranderd is, of heeft @home het bij jullie geinstalleerd? En dan nog, netwerkidentificatie hoeven ze helemaal niet te veranderen.

Vind eens een goeie host!
Bij @home moet je de computernaam veranderen als je lid word. (Ik zeg niet dat dat de oorzaak is, tis een suggestie).

En dat plaatje word gehost op een vrij snelle upload site. Als jij er problemen mee hebt kan je beter een snellere site zoeken, i.p.v. te miepen als een oud wijf... lol. Dan lever je een betere bijdrage

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 16:17
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 26-10-2003 @ 15:29:
Bij @home moet je de computernaam veranderen als je lid word.
OMG wat lomp! En dan hebben ze zeker ook zo'n policy dat je je internet officieel niet mag delen met meerdere pc's
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 26-10-2003 @ 17:17:
OMG wat lomp! En dan hebben ze zeker ook zo'n policy dat je je internet officieel niet mag delen met meerdere pc's
Idd lomp,
maar dat delen niet in de plicy staat vind ik totaal niet vreemd..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 18:00
Anna
Anna is offline
Ik moest inderdaad mijn computernaam van beneden veranderen van @home.

Hoe doe ik die gateway opnieuw instellen??
Oud 26-10-2003, 18:17
Martin
Martin is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 26-10-2003 @ 17:17:
http://help.home.nl/verbinding

Verbinding delen mag gewoon bij @home, ze leveren dan alleen geen support.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:02
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Anna schreef op 26-10-2003 @ 19:00:
Ik moest inderdaad mijn computernaam van beneden veranderen van @home.

Hoe doe ik die gateway opnieuw instellen??
Ik zou eerst eens ff wat belangrijke vragen beantwoorden die in dit topic al zijn gesteld. Daarmee kunnen we een beter beeld krijgen van je situatie.

[*] Welke Windowsversie heb jij? (Win'98, Win XP, of misschien wat anders).

[*] Op de Pc waar Internet wél werkt moet je eens controleren of dat Internet ook gedeeld staat, zodat je 2e Pc gebruik kan maken van dat Internetsignaal.

Nou hoe doe je dat...

In het Configuratiescherm kan je de 'Netwerkeigenschappen' opvragen. Ik hoop voor jou dat er dan 2 netwerkkaarten (symbooltjes) worden weergegeven. Op het Netwerkkaart-symbooltje waar je Internet op zit, klik je met de rechtermuisknop aan; en vervolgens kies je voor 'Eigenschappen'. Kijk nog maar eens goed naar mijn plaatje een paar reply's hierboven.

Kun je nu zien of je Internet gedeeld is?

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 22:07
Anna
Anna is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 26-10-2003 @ 21:02:
Ik zou eerst eens ff wat belangrijke vragen beantwoorden die in dit topic al zijn gesteld. Daarmee kunnen we een beter beeld krijgen van je situatie.

[*] Welke Windowsversie heb jij? (Win'98, Win XP, of misschien wat anders).

[*] Op de Pc waar Internet wél werkt moet je eens controleren of dat Internet ook gedeeld staat, zodat je 2e Pc gebruik kan maken van dat Internetsignaal.

Nou hoe doe je dat...

In het Configuratiescherm kan je de 'Netwerkeigenschappen' opvragen. Ik hoop voor jou dat er dan 2 netwerkkaarten (symbooltjes) worden weergegeven. Op het Netwerkkaart-symbooltje waar je Internet op zit, klik je met de rechtermuisknop aan; en vervolgens kies je voor 'Eigenschappen'. Kijk nog maar eens goed naar mijn plaatje een paar reply's hierboven.

Kun je nu zien of je Internet gedeeld is?
Internet staat uiteraard gedeeld..daarom snap ik er ook niks van waarom ie het niet doet boven

Windows XP trouwens..
Oud 27-10-2003, 07:38
Gimme more beer
Citaat:
KoffieKoek schreef op 26-10-2003 @ 15:29:
En dat plaatje word gehost op een vrij snelle upload site. Als jij er problemen mee hebt kan je beter een snellere site zoeken, i.p.v. te miepen als een oud wijf... lol. Dan lever je een betere bijdrage
Ik heb een paar zeer goede servers!

Maar het ging mij meer om het feit dat er zo nu en dan een wit plaatje in beeld komt met daarop de tekst dat het plaatje niet beschikbaar is ofzo. Doe ik ook altijd hoor, daar heb ik .htaccess files voor staan, maar dan upload ik het ook niet op die servers
Oud 28-10-2003, 18:55
Anna
Anna is offline
up
Oud 28-10-2003, 19:24
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Bekijk nog eens ff de TCP/IP-instellingen van de Pc waar het Internet niet werkt. Dat schermpje ziet er zo uit:

Je vindt het onder Configuratiescherm>> Netwerkeigenschappen>> Rechtermuisklik op Netwerkkaart-symbooltje>> Kiezen voor Eigenschappen>> en dan staat er op het tabblad Algemeen ‘Internet-protocol TCP/IP’ (misschien moet je daarvoor ff naar onderen scrollen). Vervolgens dubbeklikken op dat TCP/IP.

De Standaard-gateway die je moet invullen is het IP-nummer van de PC waar Internet wel werkt. Zo heb ik het in ieder geval. Dat IP nummer vind je door hetzelfde TCP/IP-schermpje onderen op te roepen; en ff te kijken wat daar bij IP staat.

Voor een (eventueel) DNS-nummer van jou PC boven moet je ff in de handleiding van @home kijken. Dat zou ik zo niet weten. Of ff spieken hoe het onderen staat ingesteld.

Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 21:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten