Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 13:28
Thomas
Thomas is offline

We hebben sinds een maand of drie een Labrador Retriever en vooral de laaste paar weken begint hij op sommige momenteel zeer hevig adem te halen. We kunnen er niets aan doen waardoor het stopt, want dat gebeurt meestal vanzelf.

Het lijkt net hyperventilatie, maar ik weet natuurlijk niet of honden dat ook kunnen krijgen en of het dat uberhaupt is. Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen en/of wat het is?

Als het nog een weekje aanhoudt en hij het nog vaak heeft dan zullen we zeker een bezoek aan de dierenarts brengen, want het is zeker geen prettig gezicht wanneer hij zo bezig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2003, 13:39
TechXP
TechXP is offline
Ik zou niet wachten en naar de dierenarts gaan.

Straks komt het doordat er iets in zijn longen zit ofzo.

Misschien ook vragen bij dierenforum.nl (daar zitten vele hondenliefhebbers die er meer van weten of vaker met zoiets te maken hebben gehad)

Je kan iig beter een bezoekje brengen aan de dierenarts.
Oud 08-11-2003, 14:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is jullie hond dan niet gewoon aan het hijgen? Onze golden retriever deed dat namelijk soms ook te pas en te onpas als ie het warm had of als ie net hard had gelopen ofzo maar soms ook zonder dat we er een oorzaak voor konden aanwijzen. Kun je aangeven of het is als je hem net uitgelaten hebt of als het warm weer is bijvoorbeeld?

Ik heb nog nooit gehoord dat honden kunnen gaan hyperventileren maar ik heb ook nog nooit gehoord dat ze dat niet kunnen. Oftewel: ik heb geen idee of dat kan.

Hijgen is heel normaal iig en als dat het is hoef je niet naar de dierenarts maar als je twijfelt dan is het verstandig om even langs de dierenarts te gaan.
Oud 08-11-2003, 14:48
Thomas
Thomas is offline
Het gaat veel verder dan hijgen, maar het is zo moeilijk uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 11:34
Eend
Eend is offline
heeft ie een dubbele ademhaling op zo'n moment?
Dus moeite heeft met uit ademen of in ademen waardoor hij extra kracht moet gaan zetten om aan lucht te komen of juist van lucht af te komen?

zodra dit het geval is moet je een dierenarts raadplegen. Dit kan iets in zijn middenrif kunnen zijn.

Ik heb hier een boek met ademhalingssysteem van honden ed. Ik zal ff voor je kijken verder
Oud 09-11-2003, 11:43
Eend
Eend is offline
ik heb het ff doorgelezen.
Ik denk dat jou hond het benauwd krijgt door één of andere reden, waardoor hij vreemd gaat ademhalen.
Heeft jou hond dit wanneer hij druk gespeeld heeft? Of echt gewoon plotseling?
Als ie het krijgt als ie druk gespeeld heeft, kan het zijn, dat ie op de verkeerde manier ademhaalt oid.

Als ie het krijgt als ie gewoon rustig zit is de situatie al wat ernstiger. Vaak worden honden benauwd door hartkwalen, wat ook uitzaaiingen van een kwaadaardige tumor in de longen kan zijn.
Hierbij treed er dus een vochtontwikkeling op (vocht achter de longen)

Bij een longinfectie zijn de dieren niet alleen benauwd, maar maken ze ook een zieke indruk.

Ik weet niet of jou hond dat ook maakt? Ik zou hem iig even na laten kijken bij de dierenarts Ik ben zelf ook maar iemand van de EHBO, de rest doet de deierenarts vaak
Oud 09-11-2003, 12:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Onze hond heeft hartruis en iets waardoor er vocht in zijn longen komt. Hierdoor lijkt het soms alsof hi geen adem heeft en dan heeeel hard begint op te snuiven,a slof die echt 10 minuten adem heeft ingehouden. Nu heeft die pillen en heeft die alleen nog maar last van vocht in longen, maar niet meer van dat gehijg.

Het is zeer zeker niet normaal en ik denk dat je dit bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 11:00
Thomas
Thomas is offline
We gaan morgen even naar de dierenarts, want we weten echt niet waar het aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 13:10
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Wawl schreef op 13-11-2003 @ 12:00:
We gaan morgen even naar de dierenarts, want we weten echt niet waar het aan ligt.
Dat is altijd het verstandigst, die kan het dan irl bekijken en dan heb je ook zekerheid.
Oud 15-11-2003, 12:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Wawl schreef op 13-11-2003 @ 12:00:
en wat was het?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 21:05
Thomas
Thomas is offline
Mijn moeder wilde toch niet gaan, want hij heeft er sindsdien geen last meer van gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 22:12
Somebody Special
Somebody Special is offline
Maak hier een profiel aan en stel je vraag.
Oud 16-11-2003, 10:16
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 15-11-2003 @ 23:12:
Maak hier een profiel aan en stel je vraag.
Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten