Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 23:12
Verwijderd
Ik heb er al een hele tijd last van dat ik ontzettend moet hoesten zodra ik in sigarettenrook (van anderen, rook zelf niet) zit of heb gezeten. Vaak heb ik dan een paar dagen later nog last. Het is dan echt zo'n soort blafhoest (weet even niet hoe ik het anders moet noemen).
Nu is daar opzich wel mee te leven, maar het lijkt wel of het de laatste tijd steeds erger wordt. Ik kan gewoon nergens komen waar gerookt wordt, zonder dat ik ontzettend begin te hoesten en de dag(en) daarna ook nog.
Weet iemand hoe dit komt en wat je ertegen kan doen?
En zeggen dat ik rokerige ruimtes moet vermijden werkt niet, want dan kan ik bijna nergens meer komen.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 08:04
Auntie M
Auntie M is offline
ff naar de dokter gaan en naar je longen laten luisteren...misschien heb je een lichte bronchitus of zo
Oud 28-10-2003, 09:24
Gatara
Gatara is offline
Meestrijden voor een rookvrije omgeving

k heb er ook last van. Kan er steeds slechter tegen: benauwdheid en geirriteerde slijmvliezen (ogen, neus, keel).

Ik denk overigens dat dat laatste ervoor zorgt dat je gaat hoesten. Het hoeft dus niet iets met je longen zelf te maken heben.
Oud 28-10-2003, 09:31
Aries
Aries is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 28-10-2003 @ 00:12:
Ik heb er al een hele tijd last van dat ik ontzettend moet hoesten zodra ik in sigarettenrook (van anderen, rook zelf niet) zit of heb gezeten. Vaak heb ik dan een paar dagen later nog last. Het is dan echt zo'n soort blafhoest (weet even niet hoe ik het anders moet noemen).
Nu is daar opzich wel mee te leven, maar het lijkt wel of het de laatste tijd steeds erger wordt. Ik kan gewoon nergens komen waar gerookt wordt, zonder dat ik ontzettend begin te hoesten en de dag(en) daarna ook nog.
Weet iemand hoe dit komt en wat je ertegen kan doen?
En zeggen dat ik rokerige ruimtes moet vermijden werkt niet, want dan kan ik bijna nergens meer komen.
Alvast bedankt.
Heb ik ook .. Mijn longen zijn schone lucht gewend..
en ik vind dat de ROKERS zich aan de NIET ROKERS aan moeten passen .. NIET ANDERSOM !!!

er wordt altijd door rokers beweerd van dan zetten we een raampje open .. of van jij komt hier zitten .. maakt wat mij betreft geen FUCK uit..
in mijn buurt wordt niet gerookt .. punt uit !!!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 11:26
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Aries schreef op 28-10-2003 @ 10:31:
Heb ik ook .. Mijn longen zijn schone lucht gewend..
en ik vind dat de ROKERS zich aan de NIET ROKERS aan moeten passen .. NIET ANDERSOM !!!

er wordt altijd door rokers beweerd van dan zetten we een raampje open .. of van jij komt hier zitten .. maakt wat mij betreft geen FUCK uit..
in mijn buurt wordt niet gerookt .. punt uit !!!
Dat klopt wat je zegt maar 1 ding vindt ik zo dom
gaan mensen in de rokerscoupe van de trein zitten (de rest van de trein is niet roken) en dan gaan ze zitten zeuren dat je rookt dan deni ik ook van val toch dood.
Oud 28-10-2003, 14:50
rodina
rodina is offline
zelf roken helpt het beste
Oud 28-10-2003, 16:19
stouver
stouver is offline
ik krijg ook altijd last van mijn keel (maar dat duurt niet tot een paar dagen daarna ) en hele rode en jeukende ogen.
van sigarenrook moet ik altijd niezen (niesen?? met een S of met een Z )

*sorry verder weet ik ook niets*
Oud 28-10-2003, 17:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 28-10-2003 @ 12:26:
Dat klopt wat je zegt maar 1 ding vindt ik zo dom
gaan mensen in de rokerscoupe van de trein zitten (de rest van de trein is niet roken) en dan gaan ze zitten zeuren dat je rookt dan deni ik ook van val toch dood.
dat is inderdaad achterlijk dan.
zelf kan ik ook niet tegen rook, maar ik ga dan ook nooit in een rokerscoupe zitten.

ik kan er ontzettend slecht tegen: ga hoesten, krijg hoofdpijn, wordt duizelig en ben er ook eens door flauw gevallen. bovendien ben ik vaak de volgende dag erg ziek als ik (gedurende een lange tijd) in een rokersruimte ben geweest.

je kan plekken waar wordt gerookt idd niet altijd vermijden, maar toch kan je wel opletten met waar je heen gaat. Zoals het voorbeeld van de rokerscoupe heb je ook restaurants, openbare gelegenheden, foyers enz. met aparte rokers- en niet-rokenruimtes.
ga bijvoorbeeld minder naar discotheken maar ga gewoon wat anders leuks doen met vrienden!
Verder helpt water drinken bij mij goed en ga ik af en toe even een luchtje scheppen (of gewoon ff dichtbij het raam staan).
Tja, d'r zit weinig anders op, maar d'r zijn gelukkig genoeg plekken waar zowel met de roker als met de nietroker rekening wordt gehouden
Oud 28-10-2003, 20:07
Wokkeltje
Wokkeltje is offline
Hoi,
Ik heb er ook heelll erg last van...
Ik doe er niet zo heel veel aan zo veel mogelijk vermijden en jah gewoon zeggen dat je er last van hebt tegen degene die roken alst goed is houden ze dan op.... En jah miss ff langs de huisarts gaan dan kan die je miss wel verder helpen. Op tijd even naar buiten lopen werkt bij mij meestal ook wel. Meer weet ik niet sorry
(btje onzinnige post maar ok)
Sterkte ermee

kuz
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 28-10-2003 @ 15:50:
zelf roken helpt het beste
dat is absoluut niet waar. en mijn eigen moedertje is daar het voorbeeld van, die heeft 3 jaar gerookt en is daarna gestopt. later kreeg ze ook nog heel erg last van bronchitus. als ze nu zelf in andermans sigarettenrook zit krijgt ze het ook heel erg benauwd.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 22:56
Verwijderd
Anderen zeiden idd ook al dat het best weleens bronchitis ofzo kan zijn. Zoals ik al zei is het echt zo'n blafhoest, dus ik denk niet dat het alleen maar een geïrriteerde keel ofzo. Maar ik denk dat ik inderdaad maar een keer langs de dokter ga, want het vermijden van rokerige ruimtes is voor mij dus niet te doen, omdat er op m'n werk in de kantine, in de kantine van de sportclub en bij een soort jeugdclub waar ik zit allemaal behoorlijk veel gerookt wordt. Dat zou dus eigenlijk betekenen dat ik bijna heel mijn sociale leven ervoor op moet geven en dat ben ik eigenlijk ook niet van plan.
Heeft iemand misschien tips wat ik er verder aan zou kunnen doen, behalve rokerige ruimtes mijden en frisse lucht opzoeken, want raam openzetten werkt vaak ook niet, omdat iedereen dan weer begint te zeuren dat ze het koud krijgen en het raam weer dicht gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 23:25
Verwijderd
Ga eens naar de dokter zou ik zeggen, wat jij vertelt klinkt niet meer normaal.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 07:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 28-10-2003 @ 23:56:
Anderen zeiden idd ook al dat het best weleens bronchitis ofzo kan zijn. Zoals ik al zei is het echt zo'n blafhoest, dus ik denk niet dat het alleen maar een geïrriteerde keel ofzo. Maar ik denk dat ik inderdaad maar een keer langs de dokter ga, want het vermijden van rokerige ruimtes is voor mij dus niet te doen, omdat er op m'n werk in de kantine, in de kantine van de sportclub en bij een soort jeugdclub waar ik zit allemaal behoorlijk veel gerookt wordt. Dat zou dus eigenlijk betekenen dat ik bijna heel mijn sociale leven ervoor op moet geven en dat ben ik eigenlijk ook niet van plan.
vanaf januari 2004 mag er ook niet meer gerookt worden in (sport)kantines.
www.rookvrijewerkplek.nl
Oud 29-10-2003, 08:17
Auntie M
Auntie M is offline
Eigenlijk is het ook een stuk frisser als er niet gerookt wordt, je stinkt niet meer uit je bek, je haren, kleren en ruimte waarin je leeft ruiken frisser, maar die rookhoekjes zijn altijd zo verdomde gezellig. (denk dat ik maar weer ga roken )
Oud 01-11-2003, 21:36
boer
boer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-10-2003 @ 11:23:
www.rookvrijewerkplek.nl
Is dat echt waar, dat zou wel beter zijn. Heb mee vanmiddag ontzettend zitten ergeren aan de rook in de kantine van de club waar we moesten voeltballen. Ik ben alleen wel bang dat het niet werkt, dat er in sportkantines gewoon gerookt blijft worden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 03:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-10-2003 @ 08:53:
www.rookvrijewerkplek.nl
Goed zo, zo hoort het

Gelukkig sport ik niet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-10-2003 @ 00:25:
Ga eens naar de dokter zou ik zeggen, wat jij vertelt klinkt niet meer normaal.
dat is het juist wel. althans, er zijn heel veel mensen die hier last van hebben, alleen wordt het (meestal) door rokers als een kleinigheidje afgedaan, terwijl mensen er echt heel erg last van kunnen hebben.
En de dokter kan er ook niks aan doen, behalve vaststellen dat je idd bronchitis hebt.

Overigens ben ik tegen dat rookverbod in sportkantines. Daarmee bereiken ze alleen maar dat de clubs naar de klote gaan, omdat iedereen na een wedstrijd niet meer in de kantine, maar in het naastgelegen café nog wat biertjes achter over slaat.
Oud 02-11-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 02-11-2003 @ 13:10:
dat is het juist wel. althans, er zijn heel veel mensen die hier last van hebben, alleen wordt het (meestal) door rokers als een kleinigheidje afgedaan, terwijl mensen er echt heel erg last van kunnen hebben.
En de dokter kan er ook niks aan doen, behalve vaststellen dat je idd bronchitis hebt.
Wat gemeen van die rokers
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:07
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2003 @ 13:37:
Wat gemeen van die rokers
waar slaat dat nou weer op? Ik zei meestal omdat ik niet alle rokers over één kam wil scheren. En bovendien zeg ik niet dat ik het ze kwalijk neem (zij weten immers niet wat het is), maar dat ik dat heb vastgesteld. Het verklaart dus alleen maar waarom zoveel mensen denken dat het iets uitzonderlijks is, terwijl vrij veel mensen hier last van hebben.

Regels voor berichten