Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 10:51
Aries
Aries is offline
Ik ben een beginner op Wicca gebied en ik had een vraagje
'n vriendin van me zit de laatste tijd helemaal niet lekker in d'r vel .. beetje depressief zelfs .. en da's eigenlijk helemaal niet zoals ze is..

Weten jullie een ritueel om iemand anders wat meer kracht te geven .. ik weet wel hoe ik mijn eigen energie niveau kan verhogen .. maar ik wil haar dus helpen

alvast bedankt

Blessed be
Advertentie
Oud 28-10-2003, 19:43
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
een pentagramketting inwijden in bv een rivier... draag je die krijg je energie... draag je als je kracht nodig hebt ofz...
geen id of het tegen depressiviteit helpt... ik dachtut wel
Oud 29-10-2003, 16:05
goddezzz
goddezzz is offline
Bergkristallen staan volgens mij in teken van het tegen gaan van depressies. Misschien helpt het een beetje .

Veel succes met je vriendin in deze moeilijkere tijd.

xxx
Oud 29-10-2003, 16:35
AngelLena
AngelLena is offline
Ben geen wicca, wel traditioneel heks. Zuiver bergkristal is inderdaad een optie. Pentagram inwijden kan je doen, maar dat inwijdingsritueel is nog niet zo makkelijk en volgens mij ook puur wicca. Heb er binnen mijn taditionele heksen cirkel nog maar weinig tot niets van gehoord iig. Maar zou zomaar kunnen.

Wat je ook kan doen wat misschien iets makkelijker is is gewoon een liefde en licht spreuk uitspreken over haar en dat combineren met een kruidenthee waarin depressie tegengaande kruiden zitten. Vaak hoeft dit maar 1 malig en 't is over. Vergeet niet dat ze zelf uit haar depressie moet komen. Alles wat je met je heksenkunsten kan doen is tijdelijke verlichting geven. Als zij het tijdens die verlichting voor elkaar kan krijgen dat ze uit haar depressie komt is dat mooi, maar dat gebeurd helaas niet altijd. Hou daar wel rekening mee.
Oud 29-10-2003, 16:49
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
ben je heks dan? Dacht dat heksen symbool voor het kwaad stonden, maar kan het mis hebben.
Sorry no offence
Oud 29-10-2003, 17:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 29-10-2003 @ 17:49:
ben je heks dan? Dacht dat heksen symbool voor het kwaad stonden, maar kan het mis hebben.
Sorry no offence
Pentagram is een ster met 5 hoeken waarvan 1 hoek naar boven wijst en hij is omtrokken met een cirkel en staat symbool voor de natuurlijke elementen. Hetgeen waar de hekserij om draait.

Wijst de punt naar onderen dan heb je te maken met een pentakel wat symbool staat voor het satanisme en dat betekent niet veel goeds nee.

Dat is als je bedoelde dat je dacht dat het pentagram slecht was.

Als je bedoelde dat de heksen zelf het symbool van het kwaad stonden. Absoluut niet waar. Eerder symbool van het evenwicht en goedheid. Hekserij is een natuurgeloof die uitgaat van liefde en licht en natuurlijk de natuur.
Oud 29-10-2003, 18:43
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
Sorry no offence
daar hebben de fijne christenen voor gezorgt

maar ontopic blijven...
Oud 29-10-2003, 19:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-10-2003 @ 18:02:
wat symbool staat voor het satanisme en dat betekent niet veel goeds nee.
nou....valt ook wel weer mee...satanisme is toch neit van satanen maar van satanisten? of vallen beiden onder satanisme? Naja iig is het zo stom nog niet
Oud 29-10-2003, 19:36
Sentingua
Sentingua is offline
Koop anders een amhetisten (is dat goed geschreven , het zijn iig paarse stenen ) armband
Oud 29-10-2003, 21:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-10-2003 @ 20:30:
nou....valt ook wel weer mee...satanisme is toch neit van satanen maar van satanisten? of vallen beiden onder satanisme? Naja iig is het zo stom nog niet
Je hebt satanen en satanisten. Satanisten leven om het even heel grof in de mond te nemen in een wat egocentrische wereld en satanen in een wereld die draait om het aanbidden van satan. Klopt. Maar de aanbidders van satan of iig het geloof wordt satanisme genoemd, net als het geloof van de satanisten. Dus is beetje dubbele betekenis in 1 woord... Maar ik bedoel daarmee dus gewoon de satanen.
Oud 29-10-2003, 21:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-10-2003 @ 22:48:
Je hebt satanen en satanisten. Satanisten leven om het even heel grof in de mond te nemen in een wat egocentrische wereld en satanen in een wereld die draait om het aanbidden van satan. Klopt. Maar de aanbidders van satan of iig het geloof wordt satanisme genoemd, net als het geloof van de satanisten. Dus is beetje dubbele betekenis in 1 woord... Maar ik bedoel daarmee dus gewoon de satanen.
precies...ik vroeg me al af, wat nou bij de term satanisme hoorde...hmm
Oud 29-10-2003, 22:55
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-10-2003 @ 22:50:
precies...ik vroeg me al af, wat nou bij de term satanisme hoorde...hmm
volgens mij allebei, zou niet weten hoe ik ze anders moet noemen zonder dat het helemaal onduidelijk wordt wat je er nou mee bedoeld...
Oud 30-10-2003, 09:11
Aries
Aries is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-10-2003 @ 17:35:
Ben geen wicca, wel traditioneel heks. Zuiver bergkristal is inderdaad een optie. Pentagram inwijden kan je doen, maar dat inwijdingsritueel is nog niet zo makkelijk en volgens mij ook puur wicca. Heb er binnen mijn taditionele heksen cirkel nog maar weinig tot niets van gehoord iig. Maar zou zomaar kunnen.

Wat je ook kan doen wat misschien iets makkelijker is is gewoon een liefde en licht spreuk uitspreken over haar en dat combineren met een kruidenthee waarin depressie tegengaande kruiden zitten. Vaak hoeft dit maar 1 malig en 't is over. Vergeet niet dat ze zelf uit haar depressie moet komen. Alles wat je met je heksenkunsten kan doen is tijdelijke verlichting geven. Als zij het tijdens die verlichting voor elkaar kan krijgen dat ze uit haar depressie komt is dat mooi, maar dat gebeurd helaas niet altijd. Hou daar wel rekening mee.
Ik ben nog niet zo ver dat ik weet of ik Wiccan of gewoon heks ben .. maar op de een of andere manier vind ik heks n btje vreemd klinken .. ( kan aan mij liggen hoor)

Dinsdag heb ik even d'r foto vastgepakt en volgens mij heeft dat al wat gedaan .. ik was zo moe als een hond daarna
en ik heb met d'r afgesproken dat ik een keer samen met haar ga mediteren , dan kan ik d'r wat dingen leren waar ze zichzelf mee kan helpen. maar ik dacht dat er misschien een ritueel was dat je met z'n 2en kon doen ..

in elk geval bedankt allemaal.

blessed be
Oud 30-10-2003, 11:07
goddezzz
goddezzz is offline
je kunt haar ook bevoorbeeld leren hoe knopen magie werkt. Als je vriendin vaker behoefte heeft aan een extra stoot energie kan dat ook werken
Oud 30-10-2003, 13:57
Aries
Aries is offline
Citaat:
goddezzz schreef op 30-10-2003 @ 12:07:
je kunt haar ook bevoorbeeld leren hoe knopen magie werkt. Als je vriendin vaker behoefte heeft aan een extra stoot energie kan dat ook werken
Lieverd dat weet ik zelf nog niet eens
Oud 30-10-2003, 16:43
goddezzz
goddezzz is offline
uhm okeej...je kunt ook een kruidenzakje voor d'r make...

je zou bijvoorbeeld rozemarijn kunnen gebruiken. Verdrijft negatieve energie en depressie en zorgt ervoor dat je mentaal sterker wordt.
daarbij moet je ook even kijken welke kleur stof en draad je pakt. Zo verdrijft zwart bijvoorbeeld ook negatieve gevoelens.
Maar je moet even kijken wat voor je vriendin het beste is.

Dit is een vrij gemakkelijke ritueel.
Je kunt zelf de tekst verzinnen die je tijdens het naaien opzegt.

xxx
Oud 30-10-2003, 18:39
Verwijderd
Er zijn geen vaste rituelen. Je kunt beter zelf iets in elkaar steken, werkt 10 keer zo goed en is veel persoonlijker dus veel krachtiger. Er zijn natuurlijk dingen die je kunt gebruiken in je ritueel (zoals dat kruidenzakje - dat kan ze overigens ook gewoon bij zich dragen, net als bepaalde stenen).

Edelstenen:
tegen depressie werken Lapis Lazuli, bergkristal en barnsteen.
Het geestelijk evenwicht: Bergkristal, calciet.
Geluk: pyriet
Energie geestelijk: fluoriet, labradoriet
Moed en zelfvertrouwen: granaat
opwekkend: Beryl
Zelfvertrouwen: citrien, granaat, bergkristal.

Plant: Marjolein zou werken tegen neerslachtigheid. te dragen als amulet

Kaarsen:
Zilveren kaarsen verwijderen negativiteit en bemoedigen stabiliteit.
Rode kaarsen: vitaliteit
Donkerblauw: wegenemn van angsten en tegen negatieve energie.

etherische olieën:

Kamperfoelie: mentale kracht
Pepermunt: genezing, geluk
Sandelhout: bescherming, zuivering en spiritualiteit
Wisteria: mentale kracht

Als je een ritueel wilt uitvoeren, best bij afnemende maan: gaat negatieve krachten tegen - dus als je de negatieve krachten wilt wegzenden. Om positieve krachten op te bouwen is het het best om bij nieuwe of toenemende maan te werken.

Zo...
Oud 30-10-2003, 19:16
wiccan_maatjuh
wiccan_maatjuh is offline
Lekker uitgebreid antwoord daar kun je wat mee....

Amethist werkt alleen tegen migraine buzzin
Oud 30-10-2003, 20:33
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Mutant schreef op 30-10-2003 @ 19:39:
Edelstenen:
tegen depressie werken Lapis Lazuli, bergkristal en barnsteen.
Het geestelijk evenwicht: Bergkristal, calciet.
Geluk: pyriet
Energie geestelijk: fluoriet, labradoriet
Moed en zelfvertrouwen: granaat
opwekkend: Beryl
Zelfvertrouwen: citrien, granaat, bergkristal.

Plant: Marjolein zou werken tegen neerslachtigheid. te dragen als amulet

Kaarsen:
Zilveren kaarsen verwijderen negativiteit en bemoedigen stabiliteit.
Rode kaarsen: vitaliteit
Donkerblauw: wegenemn van angsten en tegen negatieve energie.

etherische olieën:

Kamperfoelie: mentale kracht
Pepermunt: genezing, geluk
Sandelhout: bescherming, zuivering en spiritualiteit
Wisteria: mentale kracht
[/B]
with all due respect, er zijn geen bewijzen voor de werking van dit alles.

Toch LIJKT het effect te hebben, dat is omdat mensen worden afgeleid etc en denken dat ze genezen worden. Dus nu een advies waarmee je de meeste kans hebt haar te helpen:

Doe iets, maakt niet uit wat, en doe het erg overtuigd en vriendelijk en beweer dat het een magisch effect heeft. Hiermee heb je grootste succeskans - om de waarheid wel te ondersteunen zou ik adviseren achteraf te zeggen dat wat je deed onzin was.
Oud 30-10-2003, 22:04
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
wiccan_maatjuh schreef op 30-10-2003 @ 20:16:
Lekker uitgebreid antwoord daar kun je wat mee....

Amethist werkt alleen tegen migraine buzzin
en tegen oa ook:
  • menstruatie pijnen
  • depressie
Oud 30-10-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 30-10-2003 @ 21:33:
with all due respect, er zijn geen bewijzen voor de werking van dit alles.

Toch LIJKT het effect te hebben, dat is omdat mensen worden afgeleid etc en denken dat ze genezen worden. Dus nu een advies waarmee je de meeste kans hebt haar te helpen:

Doe iets, maakt niet uit wat, en doe het erg overtuigd en vriendelijk en beweer dat het een magisch effect heeft. Hiermee heb je grootste succeskans - om de waarheid wel te ondersteunen zou ik adviseren achteraf te zeggen dat wat je deed onzin was.
I know, maar er werd raad gevraagd, dus ik ben mijn kennis over die dingen maar es gaan doorspitten . Ik geloof er zelf in en ik weet dat er bepaalde dingen al zijn gelukt.
Zeker geloof ik in de energie van de stenen, alles heeft energie/uitstraling/trillingen, dus daar werk ik zeker mee. Dat bepaalde kruiden een uitwerking hebben, vind ik vrij logisch, er zijn genoeg medicijnen gebaseerd op de werking van bepaalde kruiden/planten.
En de maan, ik ben ervan overtuigd dat de maan ook een invloed heeft op ons leven, gewoon, ze heeft aantrekkingskracht, het is een hemellichaam, ze zorgt voor eb en vloed, waarom zou dat ook niet een bepaald iets in ons lichaam teweegbrengen?

En als het alleen maar werkt door het geloof erin, dan heeft het toch geholpen, ook al was het een placebo-effect. Zolang de persoon er maar vanaf is.
Oud 30-10-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
buzzin schreef op 30-10-2003 @ 23:04:
en tegen oa ook:
  • menstruatie pijnen
  • depressie
Amethist is naast bergkristal een van de meest veelzijdige stenen. Zorgt voor innerlijke rust, werkt tegen slapeloosheid en is de perfecte meditatiesteen, ook door de kleur.

Ik heb er een heel document van gemaakt over de info die ik erover had verzameld
Oud 31-10-2003, 04:03
Rerisen Phoenix
Citaat:
Mutant schreef op 31-10-2003 @ 00:07:
1) Zeker geloof ik in de energie van de stenen, alles heeft energie/uitstraling/trillingen, dus daar werk ik zeker mee.
2) Dat bepaalde kruiden een uitwerking hebben, vind ik vrij logisch, er zijn genoeg medicijnen gebaseerd op de werking van bepaalde kruiden/planten.
3) En de maan, ik ben ervan overtuigd dat de maan ook een invloed heeft op ons leven, gewoon, ze heeft aantrekkingskracht, het is een hemellichaam, ze zorgt voor eb en vloed, waarom zou dat ook niet een bepaald iets in ons lichaam teweegbrengen?
1) Niet alles zend energie uit, sterker zelfs percentueel bijna niks;
- warme objecten geven al dan neit zichtbaar licht af
- objecten die reageren geven energie (vaak licht) af of nemen het op
- objecten die kernfusie of kernsplitsing ondergaan geven energie af en verliezen massa.
Die stenen die geven hoogstens 'warmtestraling' en dat doet alles al dus dat doet niks
2) correct
3) De vraag moet zijn waarom wel? Waarom zou de mens zo ontwikkeld zijn dat de maan een invloed op hem heeft? - Bovendien, enige reden voor eb en vloed is dat de maan aan het water (en ons ook) trekt waardoor we misschien wel een twintigste procent lichter worden (niks in vergelijking met lopen).
Oud 31-10-2003, 12:31
Verwijderd
EIgenlijk is dit best offtopic Maar ok

Die warmtestraling kan volgens mij ook al wat doen, bepaalde warmte verzacht pijn, is aangenaam en heeft een positieve werking op het lichaam.

Even in het kort:
werking van stenen is afhankelijk van een aantal factoren
- kleur, tekening steen, helderheid,...
- chemische samenstelling hoofdgroep, zuiverheid, aanwezigheid van eventuele bijmengingen
- vorm en structuur en verschijningsvorm (kristalvorm) en dus ook welk trillingsgetal daarbij hoort
- werkt de steen voor of tegen iets
- eigen keuze, wat trekt aan

Maar ik kan een hele uitleg geven, daar heb ik nu even geen tijd voor. Ik wil nog even het forum rondstruinen, kijk of alles in orde is en dan mijn werkstuk voor school afmaken (waarvoor ik online moet zijn vandaar dat ik hier nu überhaupt ben).
Kun je wachten tot morgen ofzo?

Over de maan, daar is geen bewijs ofzo van, maar dat is gewoon mijn eigen overtuiging, de mens wordt snel beïnvloed, dus ik denk dat de maan puur technisch gezien met die aantrekkingskracht ook een effect op ons heeft. Dat heeft nix met het mystieke of het geloof in de maan te maken voor mij. Als ik me duidelijk genoeg uitdruk?
Oud 01-11-2003, 08:57
Rerisen Phoenix
Citaat:
Mutant schreef op 31-10-2003 @ 13:31:
EIgenlijk is dit best offtopic Maar ok

Die warmtestraling kan volgens mij ook al wat doen, bepaalde warmte verzacht pijn, is aangenaam en heeft een positieve werking op het lichaam.

Ja, maar dat heeft niks met de steen zelf te maken. Elk object van ongeveer dezelfde kleur heeft dat effect. Overigens merk je pas iets van die warmtestraling zodra het object warmer is dan je lichaam.

Citaat:
Even in het kort:
werking van stenen is afhankelijk van een aantal factoren
- kleur, tekening steen, helderheid,...
- chemische samenstelling hoofdgroep, zuiverheid, aanwezigheid van eventuele bijmengingen
- vorm en structuur en verschijningsvorm (kristalvorm) en dus ook welk trillingsgetal daarbij hoort
- werkt de steen voor of tegen iets
- eigen keuze, wat trekt aan
Dit zeggen mensen, bovendien zie je vaak ook dat aanhangers verschillende dingen zeggen. - maar ik beschouw dit als ontopic post (dus niet voor mij)

Citaat:
Maar ik kan een hele uitleg geven, daar heb ik nu even geen tijd voor. Ik wil nog even het forum rondstruinen, kijk of alles in orde is en dan mijn werkstuk voor school afmaken (waarvoor ik online moet zijn vandaar dat ik hier nu überhaupt ben).
Kun je wachten tot morgen ofzo?
Tuurlijk, ik ben hier nog wel even

Citaat:
1. Over de maan, daar is geen bewijs ofzo van, maar dat is gewoon mijn eigen overtuiging,
2. de mens wordt snel beïnvloed, dus ik denk dat de maan puur technisch gezien met die aantrekkingskracht ook een effect op ons heeft.
3. Dat heeft nix met het mystieke of het geloof in de maan te maken voor mij. Als ik me duidelijk genoeg uitdruk?
1. Er is altijd OF een bewijs OF een verlangen dat het bestaat voor iemand om iets te geloven. Wat is voor jou het bewijs dat dat zo is?... of wil je gewoon dat het zo is.
2. Mens wordt niet snel beïnvloed, zet hem in een erg sterk magnetisch veld en er worden zéér lichte veranderingen ontdekt in werking van hersenen.
De beïnvloeding geschied door chemicaliën, de mens is een scheikundig wezen, geen 'energetisch/magnetisch' wezen. Op zich wel een interessante gedachte, zouden er levensvormen zijn waarbij magnetische velden een grotere rol spelen dan scheikundige stoffen? - maar dat is te offtopic.
En de mensen die op de maan waren, die ondervonden een véél lichtere zwaartekracht van hemellichaam waar ze opstonden dan op aarde EN de kracht van het hemellichaam boven ze was sterker dan de maan is vanaf aarde. - Geen effecten gemerkt anders dan bot- en spierverzwakking.
3. Ben bang van niet.

Nog een laatste iets, mens is geëvolueerd uit aap. Waarom zou een levensvorm zo ontwikkelen dat allerlei goede kwaliteiten alleen bij volle maan werken? Of dat ze stenen nodig hebben om beter te genezen?
Oud 01-11-2003, 13:06
Verwijderd
Ja, maar dat heeft niks met de steen zelf te maken. Elk object van ongeveer dezelfde kleur heeft dat effect. Overigens merk je pas iets van die warmtestraling zodra het object warmer is dan je lichaam.
Het ging mij even niet om de steen, maar over warmtestraling in het algemeen.

1. Er is altijd OF een bewijs OF een verlangen dat het bestaat voor iemand om iets te geloven. Wat is voor jou het bewijs dat dat zo is?... of wil je gewoon dat het zo is.
ik wil niets, ik verlang het niet en ik ben ook niet slim genoeg om het te kunnen bewijzen. Ik heb gewoon dat idee, ik geloof dat, maar ik wil niet persé dat het zo is. Bewijzen kan ik niet geven (behalve dan dat het lijkt, nadruk op lijken, dat er met volle maan meer gekken rondlopen dan anders . Voor mijn gevoel is het logisch dat de maan een effect op ons zou hebben, waarom ik dat gevoel heb weet ik niet, ik kan het ok niet anders uitleggen.

2. Mens wordt niet snel beïnvloed, zet hem in een erg sterk magnetisch veld en er worden zéér lichte veranderingen ontdekt in werking van hersenen.
De beïnvloeding geschied door chemicaliën, de mens is een scheikundig wezen, geen 'energetisch/magnetisch' wezen. Op zich wel een interessante gedachte, zouden er levensvormen zijn waarbij magnetische velden een grotere rol spelen dan scheikundige stoffen? - maar dat is te offtopic.
En de mensen die op de maan waren, die ondervonden een véél lichtere zwaartekracht van hemellichaam waar ze opstonden dan op aarde EN de kracht van het hemellichaam boven ze was sterker dan de maan is vanaf aarde. - Geen effecten gemerkt anders dan bot- en spierverzwakking.

Ik dacht niet puur en alleen aan fysieke beïnvloeding, ik dacht ook aan psychische beïnvloeding. En dan lijkt mij de mens wel erg beïnvloedbaar te zijn (ik heb geen psychologie gestudeerd, val me er dus niet op aan, het is mijn eigen ervaring). Ik denk nu aan kuddegedrag, aan brainwashen, suggestieve reclame en beelden,...
Het is maar een idee, maar stel dat er toch in heel wat mensen een kleine gedachte zit, onbewust, van dat die maan invloed heeft, zou dat dan niet doorwerken op hen? Ik denk ook aan placebo-effecten van medicijnen enzo.

3. Ben bang van niet.
Beter lukt het me toch echt niet. Gevoelens en indrukken zijn niet altijd even makkelijk onder woorden te brengen...

Nog een laatste iets, mens is geëvolueerd uit aap. Waarom zou een levensvorm zo ontwikkelen dat allerlei goede kwaliteiten alleen bij volle maan werken? Of dat ze stenen nodig hebben om beter te genezen?
Het is niet zo dat je daar afhankelijk van bent, het is een ondersteuning, iets dat invloed kan hebben. Een hulpmiddel, meer niet. Je hebt bijna niets nodig, alleen de elementaire levensbehoeften. Maar het is er toch, waarom zou je het niet gebruiken en aanwenden voor positieve dingen. En als je erin gelooft en baat bij hebt, des te beter, zij die er niet in geloven, nemen maar een aspirine meer...

Nog even over de stenen:
Kleuren hebben een bepaalde uitwerking op ons bijv: in sombere wintermaanden geeft een warme heldere kleur rust en vreugde. Kleuren hebben invloed op ons: zwart maakt depressief, geel vrolijk, rood passioneel of woedend,… Vandaar dat we bepaalde kleuren ook aantrekken als we in een bepaalde stemming zijn. We geven gevoelens ook kleuren mee: hoop is groen, liefde rood, maar jaloezie is ook groen, onschuld is wit,…

Wat de insluitsels en tekeningen betreft: die ontstaan door onreinheden en die kunnen dus de werking minder sterk maken, maar de prijs ook betaalbaarder maken.

Elke zuivere steen heeft ook een eigen trillingsgetal. Denk even aan een horloge: tegenwoordig loopt elk horloge precies op tijd dankzij een kwartskristal. Het trillingsgetal daarvan is altijd hetzelfde ongeacht de temperatuur of luchtdruk enz.
Ook andere stenen, mits zuiver, hebben zo’n exact getal. Voor uurwerken wordt kwarts gebruikt omdat het goedkoop is en in grote hoeveelheden gevonden wordt en zeer zuiver gemaakt kan worden. Een bijzonder mooi voorbeeld is de robijn die in bepaalde medische lasers gebruikt wordt en waarvan de toepassing inmiddels onmisbaar is.

Maar helen met kristallen en edelstenen is gebaseerd op het principe dat iedere cel in het lichaam een specifiek eigen trilling heeft. Wanneer deze trillingen verstoord raken, voelen we ons ziek, ongezond. Kristallen kunnen worden afgestemd op een natuurlijke, helende trilling die door gedachtekracht geactiveerd kan worden. Dankzij die gedachtekracht –van jezelf of een kristaltherapeut- kan een kristal of edelsteen fungeren als een kanaal voor helende energie.

Ik heb dus even mijn boeken geraadpleegd, maar om het allemaal juist te weten, zou je zelf eens moeten lezen en op zoek moeten gaan. Volgens mij kom je nog erg interessante dingen tegen .
Oud 01-11-2003, 18:16
Rerisen Phoenix
Uitgebreide reactie komt later (heb haast).

Even over trillingsgetal wat jij zegt. Dat zal dus eigenfrequentie zijn en zuivere stenen zullen die wellicht hebben ja. Maar... die steen heeft geen mogelijkheden ze uit te zenden omdat de steen geen energie heeft om dat te doen. Die eigenfrequentie merk je pas wanneer je geluid van die frequentie erop los laat en de steen zal heftig reageren variërend van sterk trillen tot barsten.

De cellen van het lichaam hebben geen eigenfrequentie omdat het mengsels zijn met zeer veel kleine vloeibare delen. Vloeistoffen en gassen hebben zulke korte eigenfrequenties dat alleen licht ze beïnvloeden.
Oud 04-11-2003, 09:40
Aries
Aries is offline
Citaat:
Mutant schreef op 31-10-2003 @ 00:07:
I know, maar er werd raad gevraagd, dus ik ben mijn kennis over die dingen maar es gaan doorspitten . Ik geloof er zelf in en ik weet dat er bepaalde dingen al zijn gelukt.
Zeker geloof ik in de energie van de stenen, alles heeft energie/uitstraling/trillingen, dus daar werk ik zeker mee. Dat bepaalde kruiden een uitwerking hebben, vind ik vrij logisch, er zijn genoeg medicijnen gebaseerd op de werking van bepaalde kruiden/planten.
En de maan, ik ben ervan overtuigd dat de maan ook een invloed heeft op ons leven, gewoon, ze heeft aantrekkingskracht, het is een hemellichaam, ze zorgt voor eb en vloed, waarom zou dat ook niet een bepaald iets in ons lichaam teweegbrengen?

En als het alleen maar werkt door het geloof erin, dan heeft het toch geholpen, ook al was het een placebo-effect. Zolang de persoon er maar vanaf is.
Ik zelf geloof dat magie geen placebo effect is ... wel andersom..
placebo effect = magie .. het feit dat je erin gelooft laad iets op ..
Oud 04-11-2003, 20:07
arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
Sorry no offence
ja dat dachten ze in de middeleeuwen ook,
maargoed een heks is niet meer dan iemand die harmonie zoekt met alles (zowel bovennatuurlijk al in rl)
Oud 05-11-2003, 09:49
Aries
Aries is offline
Citaat:
arP schreef op 04-11-2003 @ 21:07:
ja dat dachten ze in de middeleeuwen ook,
maargoed een heks is niet meer dan iemand die harmonie zoekt met alles (zowel bovennatuurlijk al in rl)
Juist:

NIKS GEKS AAN EEN HEKS
Oud 04-12-2003, 16:42
Meartje
Meartje is offline
mijn optie zou zijn:
Bid voor diegene maar ja dat is natuurlijk geen ritueel.
helaas ik kan je niet helpen
alhoewel ik dat wel zou willen.
het spijt me.
Oud 06-12-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
jesusfreak schreef op 04-12-2003 @ 17:42:
mijn optie zou zijn:
Bid voor diegene maar ja dat is natuurlijk geen ritueel.
helaas ik kan je niet helpen
alhoewel ik dat wel zou willen.
het spijt me.
In principe is bidden precies hetzelfde als een ritueel. De 'vraag' is het zelfde, de uitwerking min of meer ook. Alleen de handeling verschilt. (Is dus ook goede manier om aan iemand uit te leggen wat een ritueel is...)

Tink
Advertentie

Regels voor berichten