Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 21:06
Verwijderd
hallo allemaal,
het is misschien allemaal wat raar, maar sinds ik de opleiding sociaal pedagogische hulpverlening doe ben ik veel over mezelf aan het nadenken...
zo dacht ik vandaag tijdens het werken aan mijn onzekerheid over bepaalde dingen.

Ik ben een meisje dat eigenlijk in de omgang met mensen helemaal niet verlegen is. Ik praat veel en ga met jan en alleman om. alleen ik heb een klein probleempje en vraag hier jullie advies om..

Op het werk (ik doe catering) moet ik veel creatieve uitingen van mezelf in het eten brengen om het extra mooi te maken, misschien is het omdat ik zelf geen opleiding voor kok doe en de rest van de mensen daar wel, maar ik ben constant onzeker en kijk steeds om me heen of niemand zit te kletsen over dat ik het helemaal fout doe.
Bij het voetbal hebben we twee teams, ik hang er een beetje tussen in, het eerste team word bijna kampioen, en het tweede team verliest alles. Het liefst voetbal ik bij het tweede team omdat ik weet dat ik daar niet zo aangekeken wordt op fouten die ik maak. Bij het eerste team voetbal ik veel slechter als dat ik kan omdat ik bang ben iets fout te doen.
Op school is het net zo, met uitgaan denk ik het eerste uur dat iedereen me aankijkt omdat ik misschien wel niet zo mooi aangekleed ben als de rest, of dat mijn haren niet goed zitten. (en dit is echt niet uit ijdelheid want dat ben ik niet echt...)
Als ik kleren koop en ik vind iets hardstikke gaaf, dan koop ik het vaak niet omdat ik bang ben voor reacties van andere, ik loop dan ook in kleren die zo'n beetje iedereen draagt..

Eigenlijk bij alles wat ik doe word ik onzeker, ik kan nou twee dingen denken:
1. dit is juist goed, zo wordt ik vanzelf minder onzeker!
2. ik moet dit gaan vermijden... (maar ik vind mezelf dan wel beetje een watje..)

IK WIL DIT ALLEMAAL HELEMAAL NIET!!!
wie helpt mij??
Advertentie
Oud 08-11-2003, 21:17
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
lifestyle?

maar goed. je moet niet te veel over alles nadenken, je hoeft namelijk niet ALLES te overwegen.
je kan proberen om eerst je houding naar anderen toe te veranderen, gewoon proberen over te komen of je zeker van je zaak bent ookal ben je dat mssn helemaal niet.
op een gegeven moment gaat dat wel vanzelf.

en als je iets fout doet maakt dat ook helemaal niet uit. als het nodig is word je daar dan vanzelf wel op gewezen en kan je er voor een volgende keer rekening mee houden.

maar ik was geloof ik ook maar retarded.
Oud 08-11-2003, 21:20
Faery
Faery is offline
Teveel blowen en ongeïnteresseerd geraken.
Oud 08-11-2003, 21:22
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Faery schreef op 08-11-2003 @ 22:20:
Teveel blowen en ongeïnteresseerd geraken.
ja das ook een manier
Oud 08-11-2003, 21:26
Quiana
Quiana is offline
Crosspost

Aangezien hij beter past op Psych, kan die beter open blijven lijkt me.
Oud 08-11-2003, 21:36
Verwijderd
Ik zag het
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten