Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 16:31
[e*a*s*y #es#]
Ik heb dus omdat moment gewoon heel veel behoefte om te praten, maar niet met zomaar iemand. Het gaat om een lerares bij mij opschool. Ze is niet altijd de aardigste maar toch heb ik echt super veel aan haar. Ik ben na de vakantie pas 1x bij haar geweest en dat is nu al bijna 5weken geleden.
Ik wil nu heel graag naar haar toe maar mijn probleem is dat ik niet durf.Thuis denk ik: vandaag ga je naar haar toe en dan ga je dit en dit vertellen. Dan heb ik eindelijk al mijn moed bij elkaar verzameld om naar haar toe te gaan, dan wil ik naar haar lokaal lopen en dan durf ik niet.
Laatst begon ik helemaal te bibberen en begon ik me vanalles in mijn hoofd te halen.
Ik was bang dat ik niet meer wist wat ik wilde vertelen of dat ze het onzin vond waarmee ik zat. Of dat ze geen zin in me had omdat ze gek van me wordt(ze is geen officiele vertrouwenspersoon ofzo en verder helpt ze niemand) of dat ik haar lastig val omdat ze wel betere dingen te doen heeft.
Voorig jaar had ik het gevoel dat ze me vervelend vond en toen heb ik haar dat gevraagd, maar ze zei van niet.
Maar ondanks dat is dat gevoel niet meer weggegaan.
Ik wil zo graag weer met haar praten maar het lukt gewoon echt niet. Help It's not e*a*s*y
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 16:37
Verwijderd
ik weet niet precies wat je er zelf aan kan doen, maar misschien kan je aan een vriend of vriendin vragen of hij/zij jou daar heen wilt brengen, dan is iig de eerste stap al gezet. dat scheelt misschien wel weer

SUcces!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 16:42
coopergirl
coopergirl is offline
Misschien kun je op een papiertje steekwoordgewijs neerzetten wat je haar globaal wil vertellen.....

Wanneer je het echt niet persoonlijk durft te vragen, kun je ook een briefje in haar postvakje leggen dat je graag een afspraak met haar wil maken e.d....

Succes ermee
Oud 01-11-2003, 16:50
Quiana
Quiana is offline
Als je bang bent dat je niet meer weet wat je wilt vertellen,
schrijf het dan van tevoren op... Misschien wordt het daardoor
iets duidelijker, en onthoud je het beter. Je kan het ook evt
meenemen... (in steekwoorden oid dan) Of haar zelf schrijven
idd, dat jullie een afspraak oid maken...

En als ze vindt dat jij haar lastig valt/onzin vertelt,
zal ze het heus wel zeggen.. (je kan het evt nog een keer vragen, voor de zekerheid oid?)
Oud 01-11-2003, 17:15
[e*a*s*y #es#]
Nou, ik had een vriend van mij verteld dat ik niet durfde en hij zei: ik ga wel even naar haar toe. Maar dat heeft hij gedaan toen zij toezicht had in de pauze, en er zaten allemaal irritante jongetjes bij. Hij zei: e*a*s*y wil u iets vragen maar ze durft niet
Ze zei toen: dan moet ze dat me maar zelf vragen (oid)
Nja volgens mij had ze het niet echt serieus opgevat maar nu is de drempel voor mij van de ene kant lager: omdat ze me misschien toch wel verwacht. Van de andere kant durf ik ook weer niet omdat ze natuurlijk denkt dat die jongen dat voor de grap zei ofzo en nu schaam ik me weer omdat ik zo'n mietje ben en zelf niet durf te gaan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:27
Isa
Isa is offline
Angst is slechts gebrek aan informatie. probeer het objectief te bekijken :Besef dat het niet uitmaakt wat de resultaten zijn, die zijn er gewoon, als jouw angst bewaarheid word jammer dan dan is dat ook weer duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:30
Nona
Nona is offline
Maak je geen zorgen om wat je nu denkt. Waarschijnlijk zal ze het meer waarderen als je naar haar toe gaat en laat blijken dat het serieus was dan als je niets doet en haar in de waan laat dat het een grapje was.

Het gaat ook eigenlijk niet om waar je mee zit. Ook al is je probleem nog zo klein of onbeduidend; als jij ermee kan zitten is het belangrijk genoeg om erover te praten. Anders zou je er allang niet meer mee zitten.
Ga dus gewoon als je daar behoefte aan hebt, het kan echt geen kwaad!

Succes!
Reageren

Regels voor berichten