![]() |
|
Ik heb zojuist gelezen dat Interplay heeft besloten Fallout3 'in de kast' te leggen en de volledige groep die de 'blackisle' divisie was te ontslaan.
Dus geen fallout3 dit jaar. Alleen maar FOBOS (en zelfs FOBOS2 zijn ze nu ineens mee begonnen) Nog meer mensen die dik geschokt zijn door het nieuws dat interplay besluit alle fallout fans in de kou te laten staan en hun nieuwe (universeel gehate) fallout game console only te laten worden? bron
|
![]() |
||
Citaat:
Fallout: Brotherhood Of Steel De FO consolegame door de FO-fans al omgedoopt tot FOPOS (Fallout: Piece Of Shit) En inderdaad, ik vind het de meest debiele actie om het BIS team te ontslaan... Want vergeet buiten de fallout serie ook niet de 'Forgotten Realms' games (Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Planescape Torment) De gemiddelde FO speler op de NMA fora hoopt nu al op een fallisement van Interplay zodat een andere 'goede' developer de fallout licentie kan opkopen (NMA => No Mutants Allowed, een van de grootste FO fora en eentje waar zelfs enkele devs van BIS wel eens kwamen)
|
Dubbelpost, sorry
![]() Ik heb gelezen dat niet volledig BIS is ontslagen. Maar wel een heel groot deel. Van wat er over is daar is nog niet zeker van wie wel en niet blijven. Wel weet ik dat Silver Style geinteresseerd is in de ontslagen personen en misschien de rechten op FO3 willen overkopen van IPLY. Misschien dat we volgend jaar kerst alsnog een FO3 hebben maar dan niet van IPLY. En een goed ding hieraan. Interplay weigert zelfs maar te luisteren naar de Fallout fans. (en sloot het FOBOS forum toen daar de boze fans aan het spammen gingen ipv te luisteren) komt Silver Style zelfs eerst aan de fans vragen of die het wel goed vinden dat hun zelfs de game gaan maken. Well, we are definatly interested in hiring some of the former Balck Isle staff. I try to get in contact with them. I also disclose no big secret if I tell you that we have found a mayor partner for The Fall and that money wouldn't be the biggest problem when we would try to get the FO licence. My biggest concern is the reaction of the FO community. We're all huge fans of FO here and have deepest respect for the achivements of the dev team. However, we are no Black Isle, we are Silver Style. And I'm afraid that the community wouldn't be pleased with a FO3 that wasn't developed by the original team. Even if I'm very sure that we could deliver a real stunning game bron Verder nog: R.I.P BlackIsle En nog een teaser van de mensen die aan FO3 gewerkt hebben.
|
Als je als Interplay-directeur een manier wil verzinnen om gegarandeerd veel minder omzet te behalen, een waardeloze PR-move te doen en een slechte reputatie als werkgever te krijgen, hoef je alleen maar het Black Isle-team ontslaan. Werkelijk zeg.
||
Citaat:
![]()
|
Ach, het is hun brood. Ik vind het een domme zet, maar marketingtechnisch weet ik het niet. SiN van Ritual was ook een dijk van een spel, maar SiN2 is er nooit gekomen wegens verkoopcijfers. Bij Fall-Out is het misschien ook in die hoek te zoeken: goed, maar niet veel verkocht. En als ze het financieel niet kunnen bolwerken, wat moeten ze dan?
|
![]() |
||
Citaat:
Fallout2 had alweer het dubbele van dat. Plus het is een van de meest trouwe groep fans want er komen nog steeds mods uit. (ik zit op dit moment te wachten op de onofficiele patch 1.06 (en IPLY is zelf bij 1.02 gestopt)) Dus het is de meest grote randdebielen zet om met fallout van PC (waar die dikke 2-3 miljoen fans inmiddels zitten) ineens over te stappen naar console.
|
Interplay gaat weer lekker
Two weeks later, all but two members of the Fallout team were laid off and the project was cancelled. Interplay apparently believed the game could not be finished by 2004. Interestingly, the two members of the team not laid off were those who were previously working for the head of Digital Mayhem on a separate console title prior to moving to Black Isle Studios. The financial outlook for Interplay is still a bit grim. Millions of dollars in debt with less than a million in the bank, Interplay's decision to cancel the nearly complete (by Black Isle's estimation) Fallout 3 was followed by a green light for the console games Fallout: Brotherhood of Steel 2 (a sequel for a game that hasn't even shipped yet) and Exalted (which doesn't yet have an engine). bron
|
Werkelijk ongelovelijk. Je canned een spel dat erg ver in de ontwikkeling is, waar hopen mensen gretig op zitten te wachten (FO3 is zo'n buy-as-soon-as-it-hits-the-shelves titel), en gaat dan met een sequel van een platformgame bezig waarvan je geen flauw idee hebt of het uberhaupt een succes gaat worden. Volgens mij is dit gewoon een beslissing die niet valt te begrijpen.
|
![]() |
||
Citaat:
Wat ben jij voor nepfan? ![]() Ik had het geld voor FO3 pre-order al opzij gelegd toen ik FO2 kocht (oke, niet helemaal maar je krijgt het idee wel een beetje)
||
Citaat:
De fallout licentie zit ook vast aan FO:BOS... Enige wat ze zouden kunnen doen is het CRPG deel van de licentie verkopen. (en Interplay zit dik in de miljoenenschuld. Dus de kans dat ze zelfs dat doen is minimaal) Ik hoop werkelijk gewoon dat dit een geintje van ze is en ze stiekem ineens kerst 2004 FO3 alsnog releasen en dit doen om de aandacht er juist flink op te vestigen.
|
![]() |
|
|