Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 15:48
Verwijderd
STER rekent af met te luide spots

Uitgegeven: 27 oktober 2003 15:40

HILVERSUM - De STER installeert medio november geluiddempers op de eigen reclame. Die voorkomen dat een tv-spot plotseling extra hard klinkt.

Dat heeft J. Minnaar van de STER maandag gezegd. Al geruime tijd ergeren tv-kijkers zich aan de plotselinge toename van het geluid van veel spots. Op zich voldoen die reclames wel aan de eisen voor het aantal decibellen, maar 'persen' de makers het geluid als het ware samen zodat het harder klinkt dan het lijkt. De bedoeling is dat de spot zo extra opvalt.

De STER heeft zich de kritiek aangetrokken en het afgelopen jaar geluiddempers getest. De apparaten blijken te voldoen: het geluid komt gelijkmatiger over. De STER heeft drie apparaten van 20.000 euro elk aangekocht, voor alle drie de netten één. "We hopen de kijkers zo tegemoet te komen, tenslotte moet reclame leuk zijn", aldus Minnaar.

De dempers zijn volgens Minnaar de enige optie. Het verbieden van de compressietechniek was geen reële mogelijkheid: daarvoor zijn er teveel aanbieders van reclame en komen er ook teveel spots uit het buitenland. IP, dat de reclames verzorgt voor RTL 4 en 5 en voor Yorin, heeft enkele jaren geleden al geluiddempers, zogenoemde Optimods, geïnstalleerd.

Niet slecht, ik erger me er ook meestal aan. Gelukkig gaan ze het aanpakken en nu maar hopen dat het beter gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 16:22
Boogie
Boogie is offline
Wat een fijn bericht. Ik zat me vanmiddag namelijk nogal te ergeren aan het geschreeuw in sommige commercials.
Oud 27-10-2003, 19:15
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Het valt me eigenlijk vooral op bij net5. Schrik me elke keer de tering als de reclames beginnen, het geluidsverschil is daar zoo groot was me bij ned1,2 en 3 eerlijk gezegd nooit echt opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 20:00
Jules
Jules is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef op 27-10-2003 @ 20:15:
Het valt me eigenlijk vooral op bij net5
Ja, dat komt door die verrot harde 'bloep' tussen het programma en de reclame
Oud 27-10-2003, 20:09
PV
PV is offline
netjes
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 21:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het valt me overigens ook op (niet dat ik verwacht dat hier iets aan gedaan wordt) dat het geluidsverschil tussen verschillende zenders behoorlijk hoog is.
Oud 27-10-2003, 21:28
marlies
marlies is offline
Hopen dat het gaat helpen, alleen jammer dat het alleen de ster betreft (en daarmee dus alleen Ned 1,2,3)

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het was al een tijdje beloofd, nu is het er dan eindelijk.

btw die bloep van net5 is idd
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:52
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik wist geen eens dat IP die dingen al had. Zou eigenlijk best kunnen nu ik er over na denk. Ik heb al heel lang geen last meer gehad van die zenders.
Wel idd van sbs en net5
Oud 28-10-2003, 16:56
aniki
aniki is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 27-10-2003 @ 22:12:
Het valt me overigens ook op (niet dat ik verwacht dat hier iets aan gedaan wordt) dat het geluidsverschil tussen verschillende zenders behoorlijk hoog is.
yep
als ik van rtl 4 naar een andere kanaal zap moet ik eerst de volume verlagen omdat het geluid opeens heel hard staat.
yorin heeft dat ook maar dan niet zo erg
het ergste is ketnet
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:58
Tofke_H
Tofke_H is offline
dat men dat maar snel doet in Vlaanderen!
Oud 28-10-2003, 18:28
Verwijderd
Gelukkig dat ze daar nou eindelijk eens iets aan gaan doen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 15:49
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 27-10-2003 @ 22:12:
Ja, dat heb ik ook altijd als ik van een andere zender naar MTV zap. Dan schrik ik me af en toe ook even rot...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten