Advertentie | |
|
![]() |
|
uhm ja die hebben ik meerdere malen gehad 2 voorbeeldjes
1; mevr A.Bik van duits kenmerken - geen uitstraling ( ja van iemand uit het jaar nul ) - kan echt niet uitleggen - geen gezag - wel moeilijke pw en so zodat iedreen aan het einde van het jaar een 5,4 of lager op rapport stond ( ik 5 nog ) 2. meneer van Wijck ( alias Piefje) kenmerken - saaie opa uitstraling - kan geen orde'houden - eten in de les...hij zegt er nix van - ouderwets taalgebruik; gevolg lachende leerlingen hij is na een paar maanden overspannen geworden ( denken we ) en kwam dat jaar niet meer terug.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik had een levensbeschouwingleraar die echt geen orde kon houden. Zelfs als iedereen gewoon normaal deed verzon ie wel een reden zodat ie weer wat te zeiken had.
Voorbeeld: We hadden het over AIDS en iedereen moest een woord zeggen wat daarmee te maken had (ja, dat is dan 5 VWO). Op een gegeven moment zei iemand "SOA", maar hij wist niet wat dat was. Meisje dus uitleggen: Dat is een afkorting voor sexueel overdraagbare aandoening. Hij: Ik hou niet van afkortingen. Wij: Meneer, AIDS is ook een afkorting. Maar hij wilde het maar niet geloven. Vind je het gek dat ie niet serieus wordt genomen. Ook fijn: Hij had na de aanslagen van 11 september voorpagina's van kranten onder het bord gehangen, waardoor je dus de hele tijd tegen uit het raam springende mensen zat aan te kijken. Maar hij wilde ze niet weghalen, we moesten ons niet zo aanstellen.
|
Mijn oude Grieksleraar, dat was echt zielig... Ontzettend aardige man, kan alleen niet zo heel goed orde houden, dat wil zeggen, hij laat -door hogere klassen- veel te snel en te vaak over zich heen walsen. In de 1e, 2e en 3e klas kan hij het nog net bijbenen, vanaf de 4e niet meer...
Hij liet overhoringen niet meetellen, omdat iedereen (ja, ook ik, maar niet expres) een 1 had, hij gaf nooit meer straf als iemand zijn huiswerk niet gemaakt had, want dat werd toch niet nagevolgd... Ga zo maar door. In de 6e klas werd hij het zo beu, dat hij op een gegeven moment nog 3 minuten per les in het lokaal was: om te zeggen wat de opdracht was. Ik was zo ongeveer de enige die nog wel inzet had voor Grieks, en ik ben toen ook gaan klagen bij mijn mentor dat ik het een beetje stom vond dat ik mijn leraar geen vragen kon stellen, omdat hij telkens de klas uitliep. Toen is hij de rest van het jaar gewoon in het lokaal blijven zitten, en heeft hij mij (en soms nog 2 anderen) zo ongeveer priveles gegeven, de anderen zaten maar wat te kloten, en daar besteedde hij dus uiteindelijk ook maar geen aandacht meer aan. Nu is hij vervroegd met pensioen, en ik ben blij voor hem... |
![]() |
|
echt, ik lees hier sommige posts, hoe ongelofelijk kinderachtig kan je zijn; propjes en negerzoenen naar iemand gooien.
dat vind ik echt ongelofelijk triest. Die persoon zit daar om je te helpen. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 21:53. |
![]() |
|
![]() |
Bij ons op school maken ze er een soort hobby van om buitenlandse docenten aan te nemen, en die dan in te stellen om les te geven in de taal die ze spreken in het land waar ze vandaan komen.
eerst hadden we mevrouw Kolthof, uit frankrijk, zij gaf dus Frans, en daardoor is m'n hele HAVO 3 frans verpest, zo erg dat ik het geneens kon kiezen, dus koos ik duits. Maargoed, ontopic. Ze kan dus absoluuuut geen orde houden, dan begint ze in het frans te bleren, en dat snapt dan niemand natuurlijk. Na duits gekozen te hebben, herhaald het drama zich dit jaar weer. Het aannemen van mevrouw von Dyck. Een heel aardig mens, maar ze weigerd dus om NL te praten, uitleg over grammatica is een ramp, en niemand luistert. Dat zijn mijn trauma's ![]() |
![]() |
|
We hadden in de tweede een docente frans die halverwege het jaar gekomen was omdat er een andere docente was opgestapt. En onze klas heeft die vrouw echt geterroriseerd! Niet normaal meer. Ze dreigde ermee dat je uit de klas werd gestuurd maar deed het nooit dus had iedereen zoiets van 'lang leve de lol'. Als ze zei "niet met briefjes gooien" werd er door de klas gelopen om de berichten door te geven. Sneu eigenlijk.
En in de vierde was er een docent ANW die zelf niet eens snapte wat hij aan het vertellen was. Niemand luisterde, iedereen spijbelde, ik heb wel eens met zn 6en in de les gezeten ipv 30. (de reden dat ik er was was dat ik een presentatie moest doen) maar echt niemand luisterde naar hem, ach, als je halverwege je verhaal niet meer weet hoe het ook alweer in elkaar zit en alles fout uitlegt, ben je ook niet geschikt als docent. Hij is er dan ook gestopt na een jaar. (overigens was hij al docent natuurkunde ofzo op een mbo)
|
Jeetje..ik heb echt medelijden hier hoor, met al die leerkrachten...dat is toch zielig!! Ze doen zo hun best...
Naja. Ik heb helemaal geen leerkracht gehad die we alleen maar pesten ofzo, maar onze biologie leraar die was echt ontzettend raar: midden in de klas ging hij op de tafel liggen en deed ie een krokodil na... ![]() En met proefwerken hielp ie je altijd, dan stelde je hem een vraag, ging ie die hele opgave uitleggen, en als je hem dan vroeg of het goed was, dan zei ie ja of nee, net zolang tot je bijna alles goed had... Beetje raar ![]()
|
![]() |
bij ons op school sprong 1 fransleraar er bovenuit; dat hadden de brugklassers zelfs al na 1 week door - best zielig, maar alle mooie verhalen van die school komen uit zijn lokaal
![]() het verste wat onze klas is gegaan is het afsteken van een strijker in de klas (best wel een teringherrie met alle ramen en deuren dicht); verder jassen/tassen uit het raam gooien en de standaard geintjes - spieken was bij die gast ook niet moeilijk van een jaar hoger komt het briljante verhaal van het erwtensoep-gevecht (2e uur erwtensoep maken bij verzorging die je mee mocht nemen; 3e uur frans les... ![]() heel zielig op zich ja; maar als je hem aan het einde van t jaar namens de klas n kistje sigaren gaf, dan was hij bereidt om alles te vergeten.
|
![]() |
|
|