Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat jij zegt van afgestemd op de persoon, komt er ook in terug: Als we sterven zou waar we terechtkomen afhankelijk zijn van onze eigen verwachtingen.
Het is heel interessant om te lezen en erover na te denken ![]() Ik laat natuurlijk niet zomaar mijn eigen dingen overhoop gooien, maar ik vind het wel prettig om ervover na te denken en eventuele verbeteringen aan te brengen. Zoals een tijd terug toen het ook over reïncarnatie ging en de vraag kwam wat er dan met buitenaards leven is, of we ook zo kunnen terugkeren. Ik geloof in hun bestaan en ik geloof in reïncarnatie maar die link had ik nooit gelegd, dus zo word ik bewust van ongerijmdheden en aangespoord om beter na te denken over hoe het dan wel in elkaar kan zitten ![]() |
![]() |
|
tja dat ze beweren dat reincarnatie niet bestaat daar baal ik dan wel van want ik geloof er wel in dus ik hoop maar dat het niet waar is wat het boek zegt.
Wat ze zegt over resonantie van een ervaring dat geloof ik wel...dat op sommige plekken nog steeds ervaringen doorgaan, terwijl de mensen/ geesten er niet meer zijn, het is slechts een soort afspiegeling nog ervan. Mensen die er gevoelig voor zijn kunnen deze 'voorstellingen' zien en kunnen dan ook denken dat er geesten etc. zitten maar die zitten er niet meer, je ziet gewoon nog een film die zich steeds opnieuw herhaalt op die plek. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik geloof wél in reincarnatie, maar zonder "toeters en bellen": ik hoef niet precies te weten hoe een vorig leven zus en zo in elkaar zit, wat ik in een vorig leven was, of het klopt dat meneer X in een vorig leven die en die was, enz. Hoef ook geen bewijs te zien, bewijzen zijn op de aardse manier, en reincarnatie is iets wat een geestelijk gebeuren is. Dan kan je op aarde wel dingen onderzoeken, maar dan ben je net iemand die een ruimtereis van astronauten vanaf de aarde onderzoekt. Dat is maar een klein deel van het geheel. Het grootste deel van de reis is boven de aarde. Zo is het met reincarnatie ook. Het belangrijkste deel is bovenaards, en daar kunnen we niet bij. Dan kun je in dingen van openbaringsgodsdiensten geloven, om je er iets bij voor te stellen. Maar je kunt er ook vrede mee proberen te hebben dat je daar als mens niet bij kan. Dat vind ik de meest normale, natuurlijke manier. Ik zie reincarnatie als een soort "evolutie van de geest", zoals Darwin praatte in zijn evolutietheorie over de "evolutie van het lichaam". Ik zie het zo, dat ons bewustzijn toen het nog veel jonger was, als plantje, of zo, begonnen moet zijn. Toen als dier verder ging en nu mens is. En daarna misschien als ander wezen kan incarneren. Gelijk op met de lichamelijke evolutie á la Darwin zal er een geestelijke evolutie aan de gang zijn, lijkt me: "zo boven, zo beneden", zeggen ze toch? Dezelfde wet (of wetmatigheid) van groei, die voor een deel op het lichamelijke vlak waar is, en voor een deel op het geestelijke vlak. Niet alleen de hindoes en boeddhisten geloven in reincarnatie. Zelfs in de bijbel zeggen ze dat er geschreven staat: "gij zijt goden". En in Genesis staat, dat de mens als een god kan worden. Maar kerkvaders hebben destijds bepaald, dat er niet in reincarnatie geloofd moest worden. Ze kennen hun eigen roots daar dus niet eens meer, als ik dat zo bekijk. Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 20:46. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik baal niet dat mijn geloof onderuit gehaald wordt, ik zeg alleen dat ik mijn geloof niet zomaar laat onderuit halen door een boek dat gebaseerd zou zijn op ware gebeurtenissen. Het kan echt zijn wat er in staat, maar ik heb het die stem niet tegen mij horen zeggen. Mijn geloof erdoor onderuit laten halen zou zijn alsof ik opeens de Bijbel als waarheid ging zien. En op sommige punten bevestigt het boek mijn gedachten weer.
Ik vind het eigenlijk alleen maar prettig dat een boek me drijft tot denken over wat ik geloof. En als ik erachter kom op die manier dat het dat niet is, waarom zou ik dan balen, dan kom ik toch wel weer tot een nieuwe conclusie, daarbij hou ik me dan niet meer vast aan iets wat toch niet klopt. (Ik heb het even niet over het geloof in het algemeen, maar het geloof in bepaalde dingen). En misschien vind ik zo wel de waarheid ![]() |
![]() |
|
[QUOTE]Mutant schreef op 27-10-2003 @ 18:18:
[B]Wat jij zegt van afgestemd op de persoon, komt er ook in terug: Als we sterven zou waar we terechtkomen afhankelijk zijn van onze eigen verwachtingen. Ja, ik denk daar ook wel eens over...het zou wel kunnen kloppen....mensen terecht laten komen in waar ze geloven is wel het meest 'veilig' voor hen, anders schrikken ze zich ineens het apelazerus. 't lijkt me alleen niet echt prettig als je in de hel gelooft ![]() |
Advertentie |
|
|
|