Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 15:29
shy girl
shy girl is offline
Wie heeft gister de film over een meisje dat sneed gezien? Ik vond em echt heftig..zo confronterend..ik heb mezelf nooit zo erg toegetakeld, maar kras wel soms. Ik moest na de film ff ee ntraantje wegpinken, ik vond em echt heftig.
Advertentie
Oud 15-10-2002, 16:01
Gothic
Gothic is offline
Ik vond het wel meevallen eigenlijk. Tuurlijk is het confronterend voor bepaalde mensen... logisch... Ik vond het moment dat de vader naar de dochter kwam met dat mes en zei: Hier als je dan wil snijden, snij mij, want het voelt toch al alsof je me snijdt...

Dat vond ik het beste moment, en ik hoop dat dit mensen aan het denken heeft gezet, want het is niet nodig jezelf te verminken...
Oud 15-10-2002, 16:04
diane
diane is offline
Die film heeft me duidelijk laten zien dat ik niet de enige ben maar door de reactie van mijn ouders.Dat mensen die snijden gek zijn enzo voelde ik me weer zo klote dat ik er weer een uitweg in zocht.

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 18:57.
Oud 15-10-2002, 16:40
Verwijderd
Mijn moeder vroeg zich telkens af hoe mensen nou op zoon idee komen..dus ik t maar n beetje uitgelegd..k was als de dood dat ze er achter kwam dat ik ook mezelf gesneden heb..
Oud 15-10-2002, 17:22
Verwijderd
Ik heb hem met mijn vriend gezien, ik wilde hem echt graag zien, hij wat minder. Naderhand zei ik dat ik hem echt goed vond, heel confronterend... Mja, ik wilde ook vertellen dat ik mezelf heel lang heb gesneden, maar dat ging niet. Hij vond het een typische meisjes film, jammer...

Ik vond het trouwens heel erg realistisch hoe die ouders reageerden met 'Weet je wel wat je mij aandoet?' en meer van dat soort uitspraken, telkens weer zichzelf als slachtoffer zien en nooit eens nadenken of het probleem bij henzelf ligt, of wat er dan aan de hand is en wat ze er aan kunnen doen.... Heel herkenbaar wel, dat had ik met een vriendin van me, die werd jaloers

Ik vond alleen het einde niet zo leuk, beetje onafgemaakt. Hoorde er natuurlijk wel weer bij, maar ja... vond ik niet mooi...
Oud 15-10-2002, 17:58
Miracle
Miracle is offline
Bleegh heb ik weer, ik wist niet dat hij erop was. wel jammer, nou heb ik het gemist
Oud 15-10-2002, 18:00
angel_girl
angel_girl is offline
Ik heb hem ook gezien.. vond hem wel aardig !
Oud 15-10-2002, 18:08
Verwijderd
ik heb hem eerder al een keer gezien, en ik zag er gister een paar flarden van. hij was redelijk confronterend, maar er zat toch ook nog wel een groot verschil met haar problemen en de mijne.
dat wat "gothic"zei, ik berijp wat je bedoelt, ik maak het zelf iedere keer mee, mijn ouders die zeggen: hier heb je een aansteker, brand me dan! of mijn moeder: als je dan zo nodig iemand pijn moet doen, sla mij dan!
maar als ze dat zeggen voel ik me onbegrepen. dat is namelijk niet waar het om gaat!
Oud 15-10-2002, 18:19
Anne
Anne is offline
Ik had hem al een keer eerder gezien en wilde hem nu weer zien. Misschien had ik dat niet moeten doen, het kwam weer heel hard aan en was erg confronterend. Hoe walgelijk dit ook klinkt, ik was zelfs jaloers op dit meisje. *kan niet geloven dat ze dit op schrijft* Maar aan de andere kant zag ik nu echt in dat het zo stom is, zo verschrikkelijk stom om jezelf de vernieling in te helpen. Ik zag nu wat ik een jaar geleden (toen was ie ook op tv) niet zag... ben ik toch vooruit gegaan.
Ik heb de film nog niet helemaal gezien, had hem opgenomen, maar misschien dat ik niet eens meer ga kijken. Ik weet niet of het wel verstandig is. (L)
Oud 15-10-2002, 19:13
rare kwast
rare kwast is offline
jah ik heb de film gezien, niet helemaal op momenten dat ik het niet meer aankon heb ik hem snel over gezet.
ik vond hem ook behoorlijk confronterend.
dat stukje dat de vader zei: snij me maar vond ik ook erg mooi, ik zie het mijn vader al doen NOT, ik zie het niet eens voor me dat ze het weten........
maar ik vond het een mooie film
Oud 15-10-2002, 19:20
Gael
Gael is offline
het was zeker een mooie film. Ik heb em opgenomen...

Ik werd opgebeld door een goede vriendin...

Na afloop was het zeker K**, mijn moeder ging vragen of zij ook zoals die moeder was. Kon niet zo veel zeggen...

Die ouders kijken echt VEEL op mijn ouders.
Oud 15-10-2002, 20:31
Eend
Eend is offline
Citaat:
shy girl schreef:
Wie heeft gister de film over een meisje dat sneed gezien? Ik vond em echt heftig..zo confronterend..ik heb mezelf nooit zo erg toegetakeld, maar kras wel soms. Ik moest na de film ff ee ntraantje wegpinken, ik vond em echt heftig.
Ik heb precies zulke situaties meegemaakt Xou bijna kunnen zeggen dat die film over mij ging...

Maar tis over nou Alleen wat kleine wondjes die nog moeten helen
Oud 15-10-2002, 20:33
Eend
Eend is offline
Citaat:
Gael schreef:
het was zeker een mooie film. Ik heb em opgenomen...

Ik werd opgebeld door een goede vriendin...

Na afloop was het zeker K**, mijn moeder ging vragen of zij ook zoals die moeder was. Kon niet zo veel zeggen...

Die ouders kijken echt VEEL op mijn ouders.
Ik heb m ook opgenomen Mijn ouders waren vroeger ook altijd zo. Nooit was er tijd voor mij. Ik zocht naar liefde, maar kreeg vaker klappen.
Mjah, sinds de therapie enzow gaat alles veel beter. Mijn ouders hebben ook hulp gekregen en nu is alles een beetje toppiej aan t worden
Oud 15-10-2002, 20:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Eend schreef:
Ik heb m ook opgenomen Mijn ouders waren vroeger ook altijd zo. Nooit was er tijd voor mij. Ik zocht naar liefde, maar kreeg vaker klappen.
Mjah, sinds de therapie enzow gaat alles veel beter. Mijn ouders hebben ook hulp gekregen en nu is alles een beetje toppiej aan t worden
echt? Damn wat fijn, eindelijk
Oud 15-10-2002, 21:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
diane schreef:
Die film heeft me duidelijk laten zien dat ik niet de enige ben maar door de reactie van mijn ouders.Dat mensen die snijden gek zijn enzo voelde ik me weer zo klote dat ik er weer een uitweg in zocht.
Heb ik ook.

"Mensen die snijden zijn gek en horen in het gekkenhuis!"
"Mensen die snijden zijn allemaal krankzinnig en niets waard, het zijn de vertrapte afvallers uit de samenleving!"
"Meestal is er wel heel wat meer aan de hand en zijn ze ook echt gek!"

Geweldig hé.

Lang leve m'n ouders, die me zó geweldig steunen!

Oud 15-10-2002, 21:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Voor de mensen die de film niet gezien hebben, waaronder ik...

Misschien kunnen we de film eens kijken op een meeting... zodat we er dan SAMEN over kunnen praten!
Moet vast wel op de een of andere manier te regelen zijn.

Maar ik moet nu weg. Sorry. Moedertje komt.
Oud 15-10-2002, 21:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Misschien kunnen we de film eens kijken op een meeting... zodat we er dan SAMEN over kunnen praten!
Ehm tja, lijkt me wel heeeeel erg confronterend. En wat dat betreft - ik zou er niet heen DURVEN
Oud 15-10-2002, 21:48
dystopia
dystopia is offline
Ik ook van jou.. is ookzo'n film..
Erg ontroerend.. heb het niet vaak dat een film me erg raakt.. maar deze wel.. raakt me bijzonder.. zo ontroerend en dan dat vervelende happy end dat vind ik dan eigelijk om te kotsen.. (het meisje dat het deed was namelijk WEL dood maar het ging dus om die jongen... mja... liever een droevig einde dan)

Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 02:47.
Oud 15-10-2002, 22:31
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Heeft iemand een verklaring waarom dit zoveel bij vrouwen voorkomt en zo weinig bij mannen? Ik zie vaak heel veel vrouwen posten in dit soort topics, bijna nooit mannen. Waarom is dat eigenlijk?
Vrouwen/meisjes zijn in het algemeen gevoeliger dan mannen/jongens.
Misschien trekken mannen/jongens het zich ook veel minder aan daardoor. Ik bedoel, dat ze het wel even kl*te vinden. Maar er ('beter') mee om kunnen gaan....
Hm, misschien zoeken jongens meer een (vlucht)weg in alcohol, of geweld (tegen anderen).
Oud 15-10-2002, 22:36
moenbase
moenbase is offline
Die film heb ik gezien Painfull Secrets. Ik vond het best schokkend af-en-toe. Vooral hoe de ouders er mee om gingen. Het was ook moeilijk voor hen, ze voelden zich machteloos.
Het was best hetig om te zien toen 't meisje te zien was helemaal onder de sneden.
Oud 16-10-2002, 00:34
Deftones16
Deftones16 is offline
Ik heb de flm ook gezien ik vond het wel een goeie film kzat daar zelf ook wel van wow maar 1 of andere maniier had ik helemaal geen medelijden met haar ze heeft er zelf voor gekozen en jah ik weet als mensen het doen moeten ze zelf wetne vind ik gewoon jah en ik vond het wel meevallen hoe ze zich sneed kben zelf ook wel es gehecht maja ach jah .....kvond wel dat die moeder aan zich zel d8 had meer medelijden met zichzelf ,.............mensen die dat doen kunnnen gewoon neit met hun gevoelens omagaan....moetne ze maar leren iedereen kan dat
Oud 16-10-2002, 09:24
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Grapjas. Ik kijk wel uit.

Citaat:
benchMarc schreef:
Heeft iemand een verklaring waarom dit zoveel bij vrouwen voorkomt en zo weinig bij mannen? Ik zie vaak heel veel vrouwen posten in dit soort topics, bijna nooit mannen. Waarom is dat eigenlijk?
Bij vrouwen richten problemen zich vaker naar binnen en bij mannen vaker naar buiten (niet altijd dus, maar vaker). En ik denk dat vrouwen er eerder voor uitkomen dan mannen.

Ik heb de film btw niet gezien, weet ook niet of ik hem wel had willen zien.
Oud 16-10-2002, 10:19
Anne
Anne is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ben ik blij dat ik die film al gezien heb.
Oud 16-10-2002, 13:34
Deftones16
Deftones16 is offline
Ik vind zelf een beetjedat tegenwoordig iedereen zich snijd dus waar maken we ons zorgern om tis nu toch normaal iedereen heeft littekens.........sorry hoor maar ik vind het ziek!
iedereeen die zichzelf snijdt and sutff komt door die stomme t.v of door die computers als je van die zielepoten hebt die tegenelkaar gaan vertellen oooooohhhhhhhh ik snij mezelf ooooh denkt die ander dan dat ga ik ook doen.....
Kom op maakt me ni uit als je snijdt maar houu dat dan voor je kom op zeg en al mensen vragen wat is dat op je arm..jaaaaaa dat is mijn kat....
bedenj van te voren iets ofzo ga niet zielig zitten doen van ooohhh ik snij mij.....iedreeen doet net alsof het normaal is .......People wake up!!!
Is het niet!
ik ken 1 iemand uit mijn vrienden groep die niet snijd......en weet je waarom....hij durft het niet...
Dus anders had hij het wel gewild....
mensen wat wordt de volgende generatie .kdenk dat ik het wel weet het wordt branden en darna misschien wel stukken uit je huid snijden en dan je huid bewaren of weet ik veel wat.....
en denk ook es aan je ouders eej!
Niet altijd alles op je ouders goooien ja dan kan je wel zeggen blablbal mijn ouders dit mijn ouders dat maar dat doet iedereen omdat je puber bent dan lijkt het net alsof alles wat je ouders doen fout is....is niet zo hun denken zo jouw goed op te voeden.....*uitzonderingen daar gelaten*
Rn ga dan niet allemaal strax oooo jaa maar w8 mijn ouders blaaaaaat kom op je moet niet altijd alle negatieve dingen bekijken van je ouders......
En net zoals dat meisje in die film ik snap echt niet wat die ouders nou verkeerd hebben gedaan ze steld zich aan.....die vader d8 zo het goed te doen....nou niet dus nou ga dan naar hem toe ofzo...en zj laat zi chzelf verkrachten dus..eigen schuld daar is ook nix over te zeggen....maja da is mijn mening goedbyye
Oud 16-10-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Deftones16 schreef:
Ik vind zelf een beetjedat tegenwoordig iedereen zich snijd dus waar maken we ons zorgern om tis nu toch normaal iedereen heeft littekens.........sorry hoor maar ik vind het ziek!
iedereeen die zichzelf snijdt and sutff komt door die stomme t.v of door die computers als je van die zielepoten hebt die tegenelkaar gaan vertellen oooooohhhhhhhh ik snij mezelf ooooh denkt die ander dan dat ga ik ook doen.....
Kom op maakt me ni uit als je snijdt maar houu dat dan voor je kom op zeg en al mensen vragen wat is dat op je arm..jaaaaaa dat is mijn kat....
bedenj van te voren iets ofzo ga niet zielig zitten doen van ooohhh ik snij mij.....iedreeen doet net alsof het normaal is .......People wake up!!!
Is het niet!
ik ken 1 iemand uit mijn vrienden groep die niet snijd......en weet je waarom....hij durft het niet...
mensen wat wordt de volgende generatie .kdenk dat ik het wel weet het wordt branden en darna misschien wel stukken uit je huid snijden en dan je huid bewaren of weet ik veel wat.....
Niet altijd alles op je ouders goooien ja dan kan je wel zeggen blablbal mijn ouders dit mijn ouders dat maar dat doet iedereen omdat je puber bent dan lijkt het net alsof alles wat je ouders doen fout is....is niet zo hun denken zo jouw goed op te voeden.....*uitzonderingen daar gelaten*
Rn ga dan niet allemaal strax oooo jaa maar w8 mijn ouders blaaaaaat kom op je moet niet altijd alle negatieve dingen bekijken van je ouders......
En net zoals dat meisje in die film ik snap echt niet wat die ouders nou verkeerd hebben gedaan ze steld zich aan.....die vader d8 zo het goed te doen....nou niet dus nou ga dan naar hem toe ofzo...en zj laat zi chzelf verkrachten dus..eigen schuld daar is ook nix over te zeggen....maja da is mijn mening goedbyye
Donder even op zeg, jij kan niet voor iemand anders uitmaken wat er aan de hand is (dus dat het is omdat je puberig bent, van de tv of vrienden blabla).. Jij kent mij niet, dus kan je niet zeggen waarom ik (of iemand anders) zou snijden. Dat gaat je ook niets aan. En dat iedereen nu ineens snijdt? Ach man, misschien doet men dat al veel langer maar durft men er nu over te praten...
Denk eens niet alleen over hoe jezelf denkt, maar ook hoe anderen denken.
Advertentie
Oud 16-10-2002, 14:03
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Ik heb de film btw niet gezien, weet ook niet of ik hem wel had willen zien.
Dit soort dingen zijn veel erger dan de dingen die ze (16+ oeh) in de bios durven vertonen, da.
Oud 16-10-2002, 14:30
Deftones16
Deftones16 is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Donder even op zeg, jij kan niet voor iemand anders uitmaken wat er aan de hand is (dus dat het is omdat je puberig bent, van de tv of vrienden blabla).. Jij kent mij niet, dus kan je niet zeggen waarom ik (of iemand anders) zou snijden. Dat gaat je ook niets aan. En dat iedereen nu ineens snijdt? Ach man, misschien doet men dat al veel langer maar durft men er nu over te praten...
Denk eens niet alleen over hoe jezelf denkt, maar ook hoe anderen denken.
ik denk juist aan die andere mensen zodat die anderen het niet gaan doen......wan als iedereen elkaar zo aansteekt wtf gaat het nie goed hoor
Oud 16-10-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Deftones16 schreef:
ik denk juist aan die andere mensen zodat die anderen het niet gaan doen......wan als iedereen elkaar zo aansteekt wtf gaat het nie goed hoor
't gaat niet om aansteken, dat kan helemaal niet. Mensen die het doen om 'mee te doen' zijn echt triest, zo was die vriendin van mij dus ook. Ik had hulp nodig, en het enige wat zij deed was jaloers zijn en ineens ook krassen en snijden... Wanneer je goed bij je hoofd bent, ben je niet jaloers op iemand die zichzelf snijdt of krast...
Je kan niet iedereen over een kam scheren...

Maar goed, praat dan wat duidelijker, je post kwam heel raar over...
Oud 16-10-2002, 14:50
Deftones16
Deftones16 is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
't gaat niet om aansteken, dat kan helemaal niet. Mensen die het doen om 'mee te doen' zijn echt triest, zo was die vriendin van mij dus ook. Ik had hulp nodig, en het enige wat zij deed was jaloers zijn en ineens ook krassen en snijden... Wanneer je goed bij je hoofd bent, ben je niet jaloers op iemand die zichzelf snijdt of krast...
Je kan niet iedereen over een kam scheren...

Maar goed, praat dan wat duidelijker, je post kwam heel raar over...
gehhe jah..een vriendin heeft dat ook gedaan maar toen zeg maar op de verkeerde lek als je begrijpt welke....dus daarom werd ik zo boos... excuuus mee maar het dat i tegenwoordig zo vaak kan ik zo boos om worden
Oud 16-10-2002, 19:23
2young2live
2young2live is offline
jah ik heb de film ook gezien, niet helemaal trouwens, maar ik heb me vreselijk geergerd aan die moeder, heeft ze het gewoon doorgeluld!! ik was écht pissig...alsik zo'n moeder zou hebben zou ik er nu een stuk erger aan toe zijn...het was ook niet zo slim om die film te kijken, besefte hoeveel ik het snijden miste, en heb dus weer gesneden, na maandenlang er vanaf te zijn, maargoed, het was éénmaal, moet kunnen toch...maar ik vond de film niet confronterend ofzo, snap niet waarom dat confronterend zou moeten zijn
Oud 16-10-2002, 21:28
Verwijderd
ik heb de film ook gezien..
ik heb niets te maken met snijden of wat dan ook..
maar ik vond het toch misschien vreemd om te zeggen een mooie film...
Oud 17-10-2002, 09:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Dan ben ik een uitzondering... alleen ik post niet zo heel vaak meer op psychologie.
Oud 17-10-2002, 10:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Vrouwen/meisjes zijn in het algemeen gevoeliger dan mannen/jongens.
Misschien trekken mannen/jongens het zich ook veel minder aan daardoor. Ik bedoel, dat ze het wel even kl*te vinden. Maar er ('beter') mee om kunnen gaan....
Hm, misschien zoeken jongens meer een (vlucht)weg in alcohol, of geweld (tegen anderen).
Klopt!

Jongens zijn dom!

En ik haat het om daarbij te horen.
Oud 17-10-2002, 10:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Klopt!

Jongens zijn dom!
Check die nuance
Dat je het haat dat je een jongen bent cq. dat bovenstaande waar is wat jij quote betekend niet dat elke jongen op deze planeet dom is.

Retesubjectief!
Oud 17-10-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Check die nuance
Dat je het haat dat je een jongen bent cq. dat bovenstaande waar is wat jij quote betekend niet dat elke jongen op deze planeet dom is.

Retesubjectief!
Het heeft volgens mij niet eens iets met dom zijn te maken, maar oké...
Oud 17-10-2002, 17:12
Black Reina
Black Reina is offline
kheb em ook gezien, k ging bijna letterlijk over me nek, een paar jaar geleden heb k t ook gedaan, en heb dr ongelooflijk veel spijt van, en kan dr ook niet tegen als k t andere mensen zie doen, dan wor k helemaal misselijk enzow, en licht in me hoofd
Oud 17-10-2002, 18:03
Belle
Belle is offline
ik had m heel graag willen zien.. maar ja ik kan nooit thuis zijn 's avonds en ik was m vergeten op te nemen
Oud 17-10-2002, 18:04
Roos
Roos is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Heb ik ook.

"Mensen die snijden zijn gek en horen in het gekkenhuis!"
"Mensen die snijden zijn allemaal krankzinnig en niets waard, het zijn de vertrapte afvallers uit de samenleving!"
"Meestal is er wel heel wat meer aan de hand en zijn ze ook echt gek!"

Geweldig hé.

Lang leve m'n ouders, die me zó geweldig steunen!

Leg je de verantwoordelijkheid bij hen?
Oud 17-10-2002, 18:09
diane
diane is offline
Rosie we geven hun niet de schuld.
Maar hun reactie is ook niet verder gekeken dan hun neus langs is
Oud 17-10-2002, 18:18
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
diane schreef:
Rosi we geven hun niet de schuld.
Maar hun reactie is ook niet verder gekeken dan hun neus langs is
Mja ik snap Rosi wel. Ik verwacht echt nix van m'n ouders, okey beetje steun mag opzich wel, en als ze dat zouden doen: erg fijn. maar ik vind het eigenlijk een beetje overdreven om dat echt van hen te verwachten.
Tis toch jou probleem en niet die van een ander, zij hebben waarschijnlijk ook andere dingen aan hun hoofd
Oud 17-10-2002, 19:46
diane
diane is offline
Mijn ouders weten nog van niks alleen het probleem is dat ze nu al weten als iemand zich snijd dat ie gek is.
En dat vindt ik een verkeerde reactie
Oud 17-10-2002, 20:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
diane schreef:
Mijn ouders weten nog van niks alleen het probleem is dat ze nu al weten als iemand zich snijd dat ie gek is.
En dat vindt ik een verkeerde reactie
mijn ouders weten het ook niet, geen idee hoe ze erover denken. pa denk ik veroordelend, ma - tja geen idee.
Me pa heeft laatst lopen verkondigen hoe erg hij het vond als iemand rookt ed en dan vooral de soort "gezelligheidsrokers" mja dat vond ik wel een beetje pijnlijk. maar goed, aan de andere kant wil ik me niet laten beinvloeden door m'n ouders. en ik ga er niet mee stoppen, om wat hij gezegd heeft
Oud 17-10-2002, 20:54
moenbase
moenbase is offline
Ze snijdt zich alweer
Dit maal heel veel keer

Nog één maal en het is fataal
Iedereen zal om haar huilen
In een grote, verdrietige zaal...

Niemand begreep haar
Het leven was veel te zwaar...

Blijf zitten in de bankjes
Want zij ligt nu in een kistje
Gemaakt van 6 plankjes...

Laatst gewijzigd op 17-10-2002 om 22:06.
Oud 18-10-2002, 12:30
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
dreen schreef:
en ik ga er niet mee stoppen, om wat hij gezegd heeft
Je moet er ook niet mee stoppen omdat anderen het zeggen. Maar omdat jij moet inzien dat het niet dé oplossing is om met mentale pijn om te gaan.
Oud 18-10-2002, 14:44
yvonnaah
yvonnaah is offline
ik heb hem ook gezien!
ik vond dat de familie van dit meisje niet goed met haar situatie omging! zo wordt het tenslotte alleen maar erger!!
toch herkende ik veel van da meidjuh in mezelf, ik heb haar probleem ook zoow ongeveer gehad alleen nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer hulp gehad (opnames enzoow..).
ik vond het wel een goeie film omdat de mensen zo meer gaan nadenken wat ze andere mensen kunnuh aandoen! of dat ze die mensen met dit probleem beter begrijpen.. en meer respect voor hun dus hebbuh!!
maar gelukkig heb ik hier geen last meer van
Oud 18-10-2002, 14:53
Verwijderd
Heb em niet gezien, had die film iig zeker niet met mijn ouders willen kijken. Ze geloofden dat toen ik het deed, ik een stem in mijn hoofd had die zei dat ik het moest doen. Ik denk dat het te moeilijk voor ze was om te beseffen dat ik het zelf deed, omdat hun verstandige dochter zoiets toch nooit zou doen... Gelukkig is het verleden tijd voor mij. Het is nog altijd moeilijk, maar waar het om gaat is dat je beseft waar je het voor doet. En als het moeilijk is, stel jezelf dan de vraag wat belangrijker is:

->> Zomers niet kunnen lopen in korte shirts+broeken. De belofte met jezelf breken. Jezelf soms voor levenslang verminken. Leven met leugens... ("Nee, dat heeft de kat gedaan!")

->> Trots op jezelf kunnen zijn dat je van die vreselijke verslaving bent afgekomen, gewoon kunnen dragen wat je wilt. lichaam hebben zonder gruwelijke littekens. Geen leugens voor iedereen. Niets te verbergen hebben. Niet telkens bang zijn dat iemand het ziet.

Wat wil je? It's all up to you. Maar ik heb voor het laatste gekozen. Het enige waar ik nu nog spijt van heb, is dat ik dat niet eerder heb gedaan. Nu kijk ik naar ws. levenslange littekens op mn bovenbenen(ze zitten er al bijna 2 jaar) Ik heb een tijd lang niet durven zwemmen, maar nu kan het weer gewoon. Ja, dat litteken zit er en dat is iets waarvan mijn ouders niet weten hoe hij er echt komt (heb gezegd dat ik tegen de punt van een kast ben gestoten) maar ik houd me aan mijn eigen afspraken. Ik zal NIET meer automutileren... Ik ben sterk genoeg.
Oud 18-10-2002, 14:55
yvonnaah
yvonnaah is offline
Citaat:
Deftones16 schreef:
Is het niet!
]

wa ben jij een stomwijf zeg!!!!! denk eens na voordat je iets zegt! zoals ik da hoor weetjuh nog nie eens waarom die mensen da doen! er zijn wel mensen tussen die da doen om aandacht te trekken maar nie iedereen is zoow!!!! tjezzzusss denk eens na man met die botte hersenen van je!! die mensen die dat doen hebbuh serieuze problemen en die kunnuh die stomme mening van jou nu nie gebruiken! dom van je hoor!! ga eerst wa leren over waarom mensen dit doen!!! en denk vervolgens na waar en wanneer je di zegt!!!
Oud 18-10-2002, 15:03
Anne
Anne is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik zal NIET meer automutileren... Ik ben sterk genoeg.
Ik wilde dat ik zo sterk was...
Oud 18-10-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
liefferd schreef:
ik heb hem ook gezien!
ik vond dat de familie van dit meisje niet goed met haar situatie omging! zo wordt het tenslotte alleen maar erger!!
toch herkende ik veel van da meidjuh in mezelf, ik heb haar probleem ook zoow ongeveer gehad alleen nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer hulp gehad (opnames enzoow..).
ik vond het wel een goeie film omdat de mensen zo meer gaan nadenken wat ze andere mensen kunnuh aandoen! of dat ze die mensen met dit probleem beter begrijpen.. en meer respect voor hun dus hebbuh!!
maar gelukkig heb ik hier geen last meer van
als ik het me goed herrinner, is ze op het laatst ook opgenomen
Oud 13-11-2003, 13:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-10-2002 @ 18:58:
Bleegh heb ik weer, ik wist niet dat hij erop was. wel jammer, nou heb ik het gemist
Same here Had m wel willen zien!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten