Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 14:41
Isa
Isa is offline
voor degenen die denken kids te krijgen in de toekomst, hoe gaan jullie je kids opvoeden?
zoveel mogelijk details graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 14:42
Stevill
Stevill is offline
zo vrij en vriendelijk mogelijk slaan ed blijft ze bij ik ga ze liever belonen voor elk goed iets dan straffen voor elk slecht iets
omdat ze dit zullen onthouden en zich niet zo kut voelen in omgang met ouders als ik altijd heb gedaan
Oud 01-04-2002, 14:46
Isa
Isa is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
zo vrij en vriendelijk mogelijk slaan ed blijft ze bij ik ga ze liever belonen voor elk goed iets dan straffen voor elk slecht iets
omdat ze dit zullen onthouden en zich niet zo kut voelen in omgang met ouders als ik altijd heb gedaan

hoe zit het met TV,computer,snoep en vet eten?

ga je hun tijd achter de TV/comp beperken of laat je ze in alle vrijheid?

haal je veel snoep in huis waar ze altijd maar uit kunnen pakken of ga je nooit snoep kopen? of ga je ze zo gezond mogelijk eten voorschotelen?

details plz.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 14:49
Stevill
Stevill is offline
zo gezond mogelijk want dat is heel belangrijk natuurlijk tv pc moeten ze zelf weten snoep ed moeten ze zelf maar kopen
sport gaan ze ook op al moet ik ze dwingen en muziek omdat ze daar later veel plezier en profeit van hebben
Oud 01-04-2002, 14:57
Kleine A*
Kleine A* is offline
ik zou mn kinderen niet al te streng opvoeden, zoveel mogelijk verantwoordelijkheid geven maar niet te veel, en gewoon hun eigen gang laten gaan behalve als ze te ver gaan zoals roken, drugs gebruiken maar alcohol vinnik best.

Oud 01-04-2002, 15:07
Cathode
Cathode is offline
Ik wil geen kinderen maar een vrije opvoeding vind ik wel goed. je kinderen veel zelf laten kiezen en hun niet de hele tijd controleren. Ze zouden mee moeten helpen in het huishouden en zelf werken als ze extraatjes willen kopen. Ze mogen wel een beetje snoep en geabboneerd zijn op een tijdschrift maar als ze meer moeten hebben dan moeten ze het zelf betalen. Ze zouden wel een (vecht)sport moeten kiezen en een andere hobby (muziek lijkt me een goede keuze).
Dit lijkt wel wat op mijn eigen opvoeding. Ik vind dat ik wel goed opgevoed ben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 15:11
Verwijderd
the funky way
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:39
Ninnoc
Ninnoc is offline
ten eerste wil ik geen kinderen
maar als ik ze per ongeluk krijg in ieder geval niet zoals ik ben opgevoed.

-ik zal nooit naar een klein rotgat in friesland verhuizen
-ik zal ze vrijer laten dan ik ben gelaten
-ik zal ze series nemen, en als ze een mening hebben over iets waar ik het niet mee eens ben zal ik gewoon met ze in discussie gaan.
-ik zal mijn kinderen nooit slaan
-ik zal ze nooit publiekelijk vernederen
gewoon zo veel vrijheid als ze aan kunnen en respect
Oud 01-04-2002, 16:42
]{ing
]{ing is offline
Niet. Ik wil geen kinderen, verschrikkelijk, nog zoveel zorgen erbij.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:27
HoñeY
HoñeY is offline
Net zoals ik ben opgevoed...Met mij is ook alles redelijk goed gekomen:-)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:34
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Niet. Ik wil geen kinderen, verschrikkelijk, nog zoveel zorgen erbij.

Exactly!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:25
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
ik neem geen kinderen...dat doe ik ze niet aan
Oud 01-04-2002, 22:08
Verwijderd
Zow vrij mogelijk, maar dat ze wel hun grensen kennen en respect hebben! Precies zo als mijn ouders hebben gedaan! Ik bepaal bijna alles zelf, maar ben wel gewoon goed opgevoed, ik weet precies wat ik wel en niet kan doen bij mensen!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 22:10
muckymouse
muckymouse is offline
ik als moeder, neej dat doe ik die arme dingen niet aan....
Oud 01-04-2002, 22:16
Denise84
Denise84 is offline
niet religieus, mogen ze later zelf kiezen. Ze zullen verwend worden, maar niet verwaand en leren dingen te waarderen en weten dat niet alles van zelfsprekend is. Ik zal ze niet slaan, maar op een andere manier straffen (maar ik weet echt nog niet hoe)
Oud 01-04-2002, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Denise84 schreef:
niet religieus, mogen ze later zelf kiezen. Ze zullen verwend worden, maar niet verwaand en leren dingen te waarderen en weten dat niet alles van zelfsprekend is. Ik zal ze niet slaan, maar op een andere manier straffen (maar ik weet echt nog niet hoe)

Over twee generatie bestaat er geen kerk meer in Nederland!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 23:00
Verwijderd
Ik ga ze redelijk vrij opvoeden. Zodra ze een beetje kunnen praten zal ik interactie met ze voeren. Dus niet domweg 'nee' om iets te verbieden, maar vertellen waaróm dat niet mag. Verder ga ik er vanuit dat mijn kinderen (als ze net zo intelligent als ik worden) slim genoeg zijn om niet verzeild te raken in crimineel gedrag, van de drank en de drugs af te blijven en een studie af te maken zonder Korsakov op te lopen (ja, mijn kinderen gaan wel bij het corps, maar ze liggen niet elke dag strontbezopen in bed!)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 08:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ga ze redelijk vrij opvoeden. Zodra ze een beetje kunnen praten zal ik interactie met ze voeren. Dus niet domweg 'nee' om iets te verbieden, maar vertellen waaróm dat niet mag.

idd, dat is de beste manier. daar worden ze empathischer van. (hebik ook maar gehoord)

Verder ga ik er vanuit dat mijn kinderen (als ze net zo intelligent als ik worden) slim genoeg zijn om niet verzeild te raken in crimineel gedrag,

er is geen enkele reden om daar van uit te gaan. als je dat wilt dan kun je maar beter niet in een drukke stad gaan wonen.

van de drank en de drugs af te blijven

veel dingen met ze samendoen dan, dat blijkt te helpen om gebruik te voorkomen. ook hier is er geen enkele reden om ervan uit te gaan dat jouw kinderen dat (drugs/drank gebruiken dus) niet zullen doen.

en een studie af te maken zonder Korsakov op te lopen (ja, mijn kinderen gaan wel bij het corps, maar ze liggen niet elke dag strontbezopen in bed!)
corps? dat kun je je eigen onschuldige kinderen toch niet aandoen?
lijkt me ook niet bepaald een goede omgeving als je ze van de drugs/drank af wilt houden.

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 09:50
Verwijderd
Ze mogen doen wat ze willen,
ze mogen zelf uitzoeen wat ze willen, als ze hulp daarbij willen, krijgen ze die uietaard wel..

Maar ik neem toch geen kiddo's dus jah.. :/
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 09:56
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
ik wil gewoon open en eerlijk met ze praten ... als ze met vragen zitten er zoveel mogelijk over praten en gewoon ze ook vragen of ze met dingen zitten.
qua kleding wil ik zelf maken en dat ze dan erbij zitten en zelf bepalen wat ze willen hoe belachelijk ook

verder toch zeker regelmatig met ze naar bos strand en parken gaan...
met ze stoeien , absoluut altijd verhalen voorlezen voor slapen gaan

maar ze mogen niet zomaar alles flikken maar ik wil ze ook niet te beschermend opvoeden zo van *wat niet weet wat niet deerd* ik weet uit ervaring hoe frustrerend dat is.

verder wil ik ze gewoon van jongs af aan dingen als gebruik van kruides etc. bijbrengen en t leren te spelen met muziekinstrumenten
Oud 02-04-2002, 11:21
Esmée
Esmée is offline
Zoals mijn eigen ouders mij en mijn zusje hebben opgevoed. Naja in grote lijnen dan. Ze laten ons best vrij, geven ons bepaalde normen en waarden mee die ik mijn kinderen later ook mee wil geven. Het enige dat anders moet is dat mijn ouders allebei veel weg zijn voor hun werk en dat mijn zusje en ik toen we nog kleiner waren met een kindermeisje zaten, niet dat dat erg was of zo, en ook niet dat m'n ouders er niet voor ons waren, maar ik vind dat ouders toch veel aanwezig moeten zijn voor hun kids.
Oud 16-04-2002, 11:12
Isa
Isa is offline
ikzelf ga
-iig de moeder tijdens de zwangerschap aan strenge eisen stellen.
-ik wil ergens wonen met meer zon en natuur. wel beetje orde op zaken stellen voordat ik kinderen mocht krijgen.
-TV achter slot en grendel, ik wil niet dat mijn kind word zoals ik dus hij/zij mag niet weten dat er zoiets als TV bestaat.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:15
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik wil maar één kindje, en die wordt streng opgevoed, ik wil voorkomen dat hij/zij de fout ingaat. Maar verwennen zal ik hem/haar ook zeker, en ik zou graag willen dat ik hij/zij altijd naar me toe komt met vragen of als er problemen zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:24
*fledermous*
*fledermous* is offline
Ik wil geen kinderen.......maar als er dan inderdaad per ongeluk eentje komt...:

* Geen tv, computer, radio...
* Geen religie, ze moeten in staat zijn deze op latere leeftijd zelf
te kunnen kiezen, of weglaten dus.
* Geen junk-food.....dus ze meteen vanaf het begin af
gezond eten, en dus geen zin of trek in dat soort eten hebben
* Ze moeten veel boeken lezen...is goed voor hun ontwikkeling
* Verantwoordelijkheid leren nemen, ze de mogelijkheid geven
om ze hun eigen mening te laten uiten.
* Ik wil graag dat ze op een vecht/verdedigingssport gaan
* Ik wil ze graag de mogelijkheid bieden om een
muziekinstrument te leren spelen.
* Ze moeten meehelpen in het huishouden, om zelf te kunnen
'bevelen' moet je ook kunnen gehoorzamen namelijk.

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje....

maar ik geloof dat dat een onmogelijke taak is..!! geen kinderen dus...
Oud 16-04-2002, 13:11
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:

* Geen tv, computer, radio...
* Geen religie, ze moeten in staat zijn deze op latere leeftijd zelf
te kunnen kiezen, of weglaten dus.
* Geen junk-food.....dus ze meteen vanaf het begin af
gezond eten, en dus geen zin of trek in dat soort eten hebben
* Ze moeten veel boeken lezen...is goed voor hun ontwikkeling
* Verantwoordelijkheid leren nemen, ze de mogelijkheid geven
om ze hun eigen mening te laten uiten.
* Ik wil graag dat ze op een vecht/verdedigingssport gaan
* Ik wil ze graag de mogelijkheid bieden om een
muziekinstrument te leren spelen.
* Ze moeten meehelpen in het huishouden, om zelf te kunnen
'bevelen' moet je ook kunnen gehoorzamen namelijk.
Streng, maar als dat je zou lukken krijg je hele fijne kinderen die later prima voor zichzelf kunnen zorgen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2002, 13:27
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Mocht ik kinderen nemen:

* Als ze nog klein zijn nog wel een beetje streng, niet dat ze de hele dag over straat slenteren ofzo.
* Ze moeten wel verplicht op muziekles, dan kunnen ze later zelf kijken wat ze daar mee doen. Maar ik vind het wel nodig dat ze daar iets van af weten. En sport eigenlijk ook wel, maar never nooit voetbal (sorry voor de kindjes...) Gewoon hockey of ballet ofzo.

*Verder maken ze het er natuurlijk ook zelf naar , hoe vrij ik ze3 zal laten. Als ze 15 zijn mogen ze niet de hele nacht weg blijven ofzo, maar gewoon 1 uur ofzo thuis. Houden ze zich er niet aan, tja dat is dan jammer voor hun, dan kunnen ze de keer erna nog eerder thuis komen. Als ze zich er wel aan houden een tijd lang, dan mogen ze gewoon steeds later. Als ik zie dat ze wel een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebben, dan mogen ze het na een tijdje zelf weten hoe laat ze thuis komen. ( Maar dan verwacht ik niet dat ze ieder weekend om 8 uur aan komen zakken, ze moeten wel een beetje besef hebben )

* Verder met school: Ik heb toch wel het liefst dat ze minstens HAVO doen, gewoon omdat ik wil dat ze een basis hebben voor later. Veel pubers boeit het op het moment zelf niet. Maar als mijn kinderen echt perse een andere richting op willen mag dat ook, het gaat er natuulijk om dat ze wel kunnen doen waar ze goed in zijn of waar ze plezier in hebben. Natuurlijk wil ik later trots zijn op mijn kinderen, maar ze moeten niet geforceerd worden omdat ikdan tegen anderen kan opscheppen ofzo.

*Met het naar school gaan zal ik wel redelijk streng zijn. Als ze een keer ECHT geen zin hebben , ok, maar het moet niet te erg worden.

* Verder wil ik wel dat m'n kinderen wel wat over kunst leren, maakt niet uit op wat voor een manier; het kan zijn gewoon veel met ze knippen en plakken enzo maar ook naar musea of fotograveren. Gewoon dus op de manier die hun het meest bevalt.

* kleren mogen ze van mij helemaal zelf weten, en piercings enzo ook, zolang ze maar geen dingen stiekem doen.

Al met al komt het er dus op neer dat ik gewoon wil proberen een goeie "basis" te maken voor mijn kinderen en dat ze daar gewoon zelf wat mee gaan doen als ze oud genoeg zijn.

*ziet eisen en regels *
Oud 16-04-2002, 14:06
Roos
Roos is offline
Citaat:
Esmée schreef:
maar ik vind dat ouders toch veel aanwezig moeten zijn voor hun kids.
Hoe wil je dat dan doen? Ik neem aan dat je wel carriere wilt maken (advocate o.i.d. als ik het me goed herinner..?), en dat je ook je man niet thuis wil laten zitten.

Ik zal mijn kinderen (als ik ze krijg) op bepaalde gebieden hetzelfde opvoeden als mijn ouders deden, op andere niet. Gezond eten vind ik erg belangrijk voor kinderen. Het is onzin dat kinderen van 3 zeggen "dit lust ik niet", "dit wil ik niet". Ze moeten leren dat ik het beste met ze voor heb, en dat ze mij kunnen vertrouwen als ik iet zeg.

Ik vind het belachelijk dat kinderen die amper kunnen lopen in de supermarkt janken omdat ze persee dat zakje snoep willen. De ouders zeggen toch dat het niet mag? Vanaf het moment dat ze kunnen praten, moet hen duidelijk gemaakt worden dat ze met huilen niet alles meer kunnen bereiken. Ze zullen moeten praten, luisteren en converseren met hun ouders, niet alleen janken. Als kinderen klein zijn, KUNNEN ze alleen huilen, en ik zie bij zoveel gezinnen dat het kind zijn zin krijgt als hij een paar minuutjes aanhoudelijk huilt. Dat is slecht. Het kind moet leren dat hij niet alles kan krijgen door te zeuren.

Mijn ouders kochten nooit Olvarit potjes, ze maakten hetzelf. Gewoon een par doperwtjes, een zacht peentje, een aardappel en wat jus oid. mixen. Veel gezonder dan die potjes, het is vers en zelfgemaakt. Natuurlijk krijgen ze wel snoep, maar daar moeten ze van leren genieten. Twee dropjes zijn ook lekker, het hoeft niet persée een hele zak te zijn.

Ik kan nog uren doorpraten. Ik vind het belangrijk om het kind op vroege leeftijd te ontwikkelen op bepaalde belangrijke gebieden. Uit uitvoerig onderzoek is gebleken dat kidneren van een paar jaar oud al hee lveel kunnen. Ouder die hun kind alleen maar voor de televisie zetten omdat dat lekker makkelijk is, ontnemen hun kinderen echt veel. Kinderen kunnen dan al oefenen met lezen, wat ze overigens ontzettend leuk vinden, praten, spelen waardoor hun motoriek ontwikkelt, zowel fijne motoriek (een puzzel leggen, tekenen) als rennen, voetballen, hockeyen .
Een kind moet een eigen mening krijgen, die ze mogen uiten en die serieus genomen moet worden door de ouders. Daarnaast is het ook belangrijk dat je kind voldoende in contact komt met leeftijdgenootjes. Buiten spelen, samen stoepkrijten, verstoppertje etc.

Als de kinderen ouder zijn, naar de middelbare school gaan, uit willen gaan etc., hoop ik dat ik ze al genoeg heb meegegeven waardoor ze vaak zelf al goede keuzes kunnen maken over tijdstippen waarop ze thuis komen, feesten waar ze wel of niet naar toe gaan etc. Natuurlijk kan je ze dan niet helemaal vrij laten, maar ik hoop dat ze dan de juiste balans hebben gevonden tussen lekker puberen en verstandig zijn.

Wat een lang verhaal

De samenvatting: ouders moeten de kinderen vanaf de geboorte bepaalde normen en waarden aanmeten. De ouders hebben het voor het uiteindelijk voor het zeggen, maar overleggen met de kinderen over de meeste dingen. Het kind kan al op vroege leeftijd zeer veel (ikzelf kon toen ik drie was al vrij veel boekjes lezen, die ik later pas in groep drie in de kast zag staan), dit moet niet onderschat worden door de ouders. Het kind kan denken, en wil zijn mening geven, deze mening moet niet verwaarloost worden. De ouders moeten de kinderen steunen in hun persoonlijke ontwikkeling, alswel ontwikkeling in school, sport, op sociaal gebied, etc.
Oud 16-04-2002, 14:09
Roos
Roos is offline
Ik vergeet muzikale ontwikkeling. Nou ja, ik zal er niet over uitwijden, wordt ook zo vermoeiend voor jullie . Ik vind het minder belangrijk dan de andere punten die ik noemde, maar wel leuk als je kind er interesse voor toont.
Oud 16-04-2002, 14:39
Black Sugar
Black Sugar is offline
Uiteindelijk zie ik dat dan wel maar ongeveer zoals ik elf ook ben opgevoed, redelijk vrij eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:00
Caroo
Caroo is offline
Niet...want ik wil geen kinderen

Ennuh als ik toch kinderen zou nemen..dannuh weet ik 1 ding: Ik ga niet zo verschrikkelijk zeuren en zeiken over alles en niets.. Dat is juist negatief voor kinderen... (naar mijn id...)
Oud 16-04-2002, 15:02
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hulde aan rosi
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:43
*fledermous*
*fledermous* is offline
Citaat:
ik wil gewoon open en eerlijk met ze praten ... als ze met vragen zitten er zoveel mogelijk over praten en gewoon ze ook vragen of ze met dingen zitten.
qua kleding wil ik zelf maken en dat ze dan erbij zitten en zelf bepalen wat ze willen hoe belachelijk ook

verder toch zeker regelmatig met ze naar bos strand en parken gaan...
met ze stoeien , absoluut altijd verhalen voorlezen voor slapen gaan

maar ze mogen niet zomaar alles flikken maar ik wil ze ook niet te beschermend opvoeden zo van *wat niet weet wat niet deerd* ik weet uit ervaring hoe frustrerend dat is.

verder wil ik ze gewoon van jongs af aan dingen als gebruik van kruides etc. bijbrengen en t leren te spelen met muziekinstrumenten

Als ik toch lees wat jij met je kindertjes ga doen..zou ik spontaan kindertjes willen nemen....

Trouwen?
Oud 16-04-2002, 15:45
*fledermous*
*fledermous* is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper
hmm..ik ben niet zo goed in quoten..dat moest nog boven die vorige tekst staan..
Oud 16-04-2002, 15:49
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
hmz oke........zorgen dat ze doen wat ze zelf willen.......met enig overleg met paps en mams.......zeeer veel muziek in hun leven brengen ........zorgen dat ze niet van die instant figuurtjes worden en........hmz voor de rest geen idee
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Hulde aan rosi
Sja, het kon écht niet korter hoor
Oud 16-04-2002, 15:58
Li
Li is offline
ik denk dat ik mijn kinderen ongeveer zo ga opvoeden zoals mijn ouders doen.
Ik laat ze vrij, als ik wil dat ze iets niet doen leg ik uit waarom en praten we erover, als het kind vervelend is: ga ik neit hysterisch lopen dreigen met: "moet mamma soms boos worden??", verder moeten ze beleefd zijn tegen oudere mensen.
Ze mogen zelf kiezen op wat voor sport ze willen, golf is prima, maar voetbal is net zo goed, zolang ze het zelf maar naar hun zin hebben, hetzelfde met muziekles.. Ik zal mijn kinderen niet pushen in iets wat ik zelf nooit heb kunnen bereiken..
Ik zal ze dingen laten waarderen en respect laten hebben voor mensen, ik zal ze leuke verhalen vertellen voordat ze gaan slapen, ik zal ze niet naar gewelddadige programma's laten kijken, maar naar leerzame, ik zal veel met ze spelen en tijd vrij maken, enz...

Ik zie het al helemaal voor me, op een zondag met de volvo v70 met z'n allen naar het bos
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:17
Verwijderd
* mijn kindjes worden in elk geval vrij en zelfstandig opgevoed. hoe vrij en zelfstandig hangt af waar ik ga wonen, als ik bij hun geboorte nog aan het rondreizen ben dan zullen ze een stuk vrijer zijn dan als ik hier zal moeten blijven, maar hoe dan ook zullen ze weten wat zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en vrijheid zijn.
* ik zal er altijd voor mijn kindje(s) zijn als ze over iets willen praten, ik zal ook gewoon zelf naar ze toekomen als ik met iets over ze wil praten of zie dat ze met iets zitten. verder vind ik dat mijn kinderen er best bij mogen zijn als ik me toevallig aan het omkleden ben, schaamte om zoiets onbenulligs vind ik lomp. *werd altijd hardstikke de kamer uitgeflikkerd als mn moeder zich ging omkleden, zelfs al ging het om een ander tshirt aantrekken*
* ik zal nooit tegen mijn kinderen schreeuwen, ze slaan, of ze minderwaardig laten voelen op welke manier dan ook
* ik zal mijn kinderen ook nooit meer laten voelen dan ze zijn, zelfvertrouwen is ontzettend goed, maar grootheidswaan en verwendheid niet.
* hij/zij/ze zullen wel naar school gaan, maar ik zal ze niet dwingen om per se goede cijfers te halen, zoals mijn ouders wel hebben gedaan. als ze vwo niet halen, dan hoeven ze geen vwo te doen, als ze havo niet halen, dan hoeven ze geen havo te doen, en ik zal er niet boos om worden.
* hij/zij/ze mogen hun muziek/kleding/leefstijl zelf bepalen, en ik zal ze niet verplcihten om bij familiebezoek oid 'even van hun stijl af te zien' zoals mijn ouders wel proberen te doen. ook zal ik ze niet hinderen bij het ontwikkelen van hun stijl, zelfs als die stijl me niet aanstaat (waar weinig kans op is)
* bij alle vrijheid waar ze in leven mogen ze daar geen misbruik van maken, dus mochten ze met hun 14de onder een brug willen gaan wonen om daar dagen lang te gaan zuipen, dan mag dat niet.
* ik zal er altijd voor ze zijn, of het nou goed met ze gaat of niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
verhaaltje
Dat is ook wel ongeveer hoe ik opgevoed ben, en zo ben ik ook wel van plan mijn eigen kinderen op te voeden..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:45
rabecca
rabecca is offline
ehm....
Ik wil ze vrij opvoeden zoals ik ben opgevoedt.
Ik zou ze veel aandacht geven en aand8 aan hun verhaal besteden dat ontbreekt bij ons thuis nog wel eens.
Ik zou ook héééél graag willen dat ze veel leren enzo dat is mij ook altijd geleerd dat school het belangrijkste is en dak moest studeren en dat soort shit.
Ik wil mijn kinderen gewoon motiveren.
Ik ben ook heel vrij qua sex enzo omdak zelf ook zo ben opgevoed.
Dat betekend natuurlijk niet dat ze leke week met een ander het bed in mogen duiken.
maar als hij/zij een vriend/in heeft mag die gerust bij ons slapen en ik betaal de condooms natuurlijk.
Ik heb liever dat ze het boven in een bed doen als dat ze stiekum in de kou onder een bruggetje staan te sexen.
Vooral de eerste keer dan moeten ze zich op hun gemak voel en dat gaat dan denk ik niet zo makkelijk buiten ergens.
en qua uitgaan ben ik ook best makkelijk.
Ze krijgen geen tijd mee want als ik zeg om 1 uur thuis en de rest mag tot 2/3 uur dan fietst hij/zij dus alleen en is er meer kans op een ongeluk als dat ze met zijn allen in een groep naar huis rijden (zegt me mammie ook )
Ik zal ze nooit slaan, jah misschien een zacht tikje op de vingers als je een klien kindje hebt dat bijvoorbeeld aan het stopcontact zit...
Ja en hun kledingstijl mogen ze helemaal zelf weten al worden ze een huppelkutje of een goth (ofzo) dat maakt me niet uit het is mijn kind en ik hou van hem/haar wat hij/zij ook draagt en ik shaam me echt niet voor mijn kind dat zal ik ze ook zeker duidelijk maken.

Ik hoop ook dat ik een hele goede band met mijn kind krijg net zoals ik met mijn moeder heb.
Mijn moeder heeft dat zelf nooit gehad dus ze is heel blij dat ik wel met dr kan/wil praten en ik voel me daar ook heel goed bij en ik wil dat mijn kind ook alles tegen haar moeder kan zeggen zonder dat je meteen 4 maanden huisarrest krijgt of ruzie en geschreeuw enzo
Ik ben wel bang dat ik `m teveel zal verwennen ofzo dat ik echt zo`n spoiled brad (ofzo) krijg maar hopelijk zorgt de vader voor de discipline
Nee, op zich zal ik in sommige dingen wel streng zijn als ze hun school verkloten (expres) terwijl hij/zij en ik weten dat hij/zij het kan word ik wel boos enzo.
En qua drugs.... tja ik wil natuurlijk niet dat mijn kind aan de drugs gaat maar ik zal altijd zeggen van als je bijv een keer wil blowen doe dat dan thuis waar ik bij ben dan haal ik het en van mij part nodig je je hele vriendenkring uit dat maakt me niet uit maar niet op straat kloten!
Als het dan in mijn huis gedaan wordt waar ik bij zit kan ik het tenminste overzien dat ze geen rare dingen gaan doen of weet ik veel wat.
Dat heeft mijn moeder ook tegen mij gezegd enzow ik heb het dus een keer geprobeert en ik vond het onwijs vies!
Dat kan natuurlijk ook met alcohol maja je begrijpt vast wel wat ik bedoel...

Nou ja even kort samengevat mijn kinderen worden vrij opgevoed omdat ik denk dat dat de beste manier is (mijn mening hoor)
Oud 16-04-2002, 17:38
tinkelbel
tinkelbel is offline
Ik wil mijn kinderen gewoon opvoeden zoals ik zelf ben opgevoed (ongeveer dan). Ik breng ze al vroeg waarden bij, zodat ze die altijd met zich zullen meedragen en wil hen ook aanmoedigen tot het leggen van sociale contacten. Maar het allerbelangrijkste vind ik dat wat er ook gebeurt, dat ze altijd een thuis hebben om naar terug te keren en ik wil ook dat ze graag thuis zijn, en graag vriendjes of vriendinnetjes meebrengen.
Ik wil ze wel vrij laten en hen al vroeg op hun verantwoordelijkheden wijzen zodat ze zelf leren dat hetgene dat ze doen gevolgen met zich meebrengt en dat ze er zelf voor moeten opdraaien.
Ik wil ook genoeg tijd aan mijn kinderen besteden en niet zoals bij het gezin waar ik oppas, dat de ouders gedurig weg zijn en een kinderoppas op hun kinderen laat letten, want dan profiteren je kinderen toch alleen maar van het feit dat jij er als ouder nooit bent en beginnen ze eisen te stellen, die jij uit een schuldgevoel dan maar snel inwilligt. Nee, zo gaat het (hopelijk) bij mij later niet zo zijn. Ik wil samen met mijn kinderen dingen doen en vind ook dat het gezin altijd op de eerste plaats komt, tenminste zolang de kinderen nog klein zijn, vanaf ze ouder worden kan hun vriendenkring ook een belangrijke plek in hun leven krijgen, maar ze moeten wel beseffen dat het gezin/ouders er altijd voor hun zullen zijn, onvoorwaardelijk...
Oud 16-04-2002, 18:03
Verwijderd
Ik denk precies het zelfde als ik opgevoed word... Liberaal.

drank, kleding, drugs, school.. Ik zal ze adviseren en ze een beetje laten expirimenteren. bij de gevallen Drugs en School hoop ik dat ze zelf de grens weten, anders moet ik de touwtjes zelf aantrekken, drinken is gezond en ze dragen maar wat ze mooi vinden, zij moeten er mee over straat niet ik..

Over het algemeen zoals bijvoorbeeld bij uitgaan, zal ik in het begin duidelijk een tijd stellen, als ze zich er netjes aan houden, mogen ze later, tot ze uiteindelijk zelf mogen bepalen hoelaat ze thuis komen, gewoon langzaam verrandwoordelijkheid overdragen dus...

Lijkt me aardig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:46
Li
Li is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Ik denk precies het zelfde als ik opgevoed word... Liberaal.

drank, kleding, drugs, school.. Ik zal ze adviseren en ze een beetje laten expirimenteren. bij de gevallen Drugs en School hoop ik dat ze zelf de grens weten, anders moet ik de touwtjes zelf aantrekken, drinken is gezond en ze dragen maar wat ze mooi vinden, zij moeten er mee over straat niet ik..

Over het algemeen zoals bijvoorbeeld bij uitgaan, zal ik in het begin duidelijk een tijd stellen, als ze zich er netjes aan houden, mogen ze later, tot ze uiteindelijk zelf mogen bepalen hoelaat ze thuis komen, gewoon langzaam verrandwoordelijkheid overdragen dus...

Lijkt me aardig.
mij ook
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 20:00
Cinamon
Cinamon is offline
ehm
beetje streng
maar niet TE want dan is het niet goed...
Je moet ze wel vrij laten in bepaalde dingen maar ook goed discipline aanleren....
Voor de rest.. als ze later uitgaan en zow... ehm
wel ff het bloemetjes en bijtjes verhaal en dat ze moeten oppassen voor figuren die alles doen om je het bed in te krijgen
ehm voor de rest...
tjah.. da wast wel

kuzzies
Oud 16-04-2002, 20:14
Verwijderd
Net zoals mijn ouders mij hebben opgevoed *heeft prima band met ouders en nooit problemen met ze... ok bijna nooit*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:59
Dromer
Dromer is offline
Ik zal mijn kinderen denk ik iets strenger opvoeden dan m'n ouders mij en (vooral m'n broertje) hebben opgevoed. Als ik zie hoe brutaal hij soms is... dat zou ik dus niet pikken.

- ten eerste zou ik m'n kinderen zo goed mogeljk leren praten, dus geen oetsjiekoediekoedie, wil jij happie doen?? maar gewoon eet eens door (of zoiets) en ook niet Zal mamma dat voor je doen, maar zal IK dat voor je doen.

- duidelijke grenzen stellen mbt uitgaan enzo Nee is nee (wel met verklaring natuurlijk)

- veel knuffelen en overal over praten, gewoon een goeie open liefdevolle band

- gezond eten, en vooral alles eten, zo ben ik zelf echt opgevoed, ik lust alles en dat vind ik heel belangrijk
Oud 18-04-2002, 23:01
Roxy
Roxy is offline
uhm wel redelijk vrij in dingen maar ik wil iig een goede band hebben als ik al kinderen wil hebben... niet zoals ik met mn ouders heb...
Oud 19-04-2002, 17:47
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Pebbles schreef:

Dat is ook wel ongeveer hoe ik opgevoed ben, en zo ben ik ook wel van plan mijn eigen kinderen op te voeden..
* zwaait armpjes in de lucht*

Hulde aan Paranoide!
Oud 20-04-2002, 10:44
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
ik wil later huisvader worden, een beetje met die kinderen tekenfilms kijken enz enz...
Oud 21-04-2002, 19:54
bambykill
bambykill is offline
Ze moeten voor zichzelf kunnen denken dus dat wil ik ze leren, maar niet zo iets van dat de wereld slecht en kut is want daar komen ze zelf wel achter. Verder mogen ze in het hele huis joints roken en als ze naar een feestje toe gaan krijgen ze een dosis zelfgekweekte wiet mee.

Ik wil ze veel leren over het mistery van kruiden en welke kruiden welke eigenschappen hebben en waar je ze voor kan gebruiken. Ik heb dat zelf niet in mijn jeugd geleerd maar ik heb er wel gigantisch veel aan gemist.

Voor de rest heb ik er verder niet al te veel over nagedacht, komt nog wel. Ik vind dit toch maar een goeie topic
Oud 22-04-2002, 14:38
Jones
Citaat:
nare man schreef:
Ik ga ze redelijk vrij opvoeden. Zodra ze een beetje kunnen praten zal ik interactie met ze voeren. Dus niet domweg 'nee' om iets te verbieden, maar vertellen waaróm dat niet mag. Verder ga ik er vanuit dat mijn kinderen (als ze net zo intelligent als ik worden) slim genoeg zijn om niet verzeild te raken in crimineel gedrag, van de drank en de drugs af te blijven en een studie af te maken zonder Korsakov op te lopen (ja, mijn kinderen gaan wel bij het corps, maar ze liggen niet elke dag strontbezopen in bed!)
Stel je voor dat je een kind krijgt dat op VMBO-niveau (no offence) zou zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten