Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 14:42
kaatjexxx
kaatjexxx is offline
Hey iedereen,

Ik had eigenlijk een vraagje een tijdje terug had ik iets gehoord over pro- anorexia sites en ik zou best weleens op zo'n site willen kijken gewoon om te weten wat er allemaal op staat.
Ik denk dat ik wel sterk genoeg in me schoenen sta om me niet over te laten halen om anorexia te krijgen daarom wilde ik aan jullie vragen of jullie misschien een paar sites weten?? want via zoekmachines valt er niets te vinden over pro anorexia sites.
Alvast bedankt,

xxxxxxxxxxjes kaatje
Oud 06-11-2003, 14:48
Verwijderd
Misschien een hele stomme vraag, maar wat wil je echt met zo'n site Volgens mij is er weinig positiefs aan anorexia, dus ik vraag me af of je wat zult vinden. Ik geloof dat ze niet eens bestaan... ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Maar ik weet ook niet alles...
Oud 06-11-2003, 14:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 06-11-2003 @ 15:48:
Misschien een hele stomme vraag, maar wat wil je echt met zo'n site
Het kan best informatief zijn.

En ik denk niet dat ze zoiets hier toestaan, net als dat verhalen of vragen over AM en zelfmoord niet toegestaan zijn. Niet om ons te pesten, maar juist omdat er anderen zijn die nog niet zo sterk in hun schoenen staan en gewoon de juiste "trigger" nodig hebben om in zulke problemen te komen.
Oud 06-11-2003, 15:13
Verwijderd
Overhalen om anorexia te krijgen? Huh? Dat is toch niet iets dat je bewust doet?
Anorexia houdt in dat je extreem weinig zelfvertrouwen hebt en weinig zelfdiscipline en een erg negatief zelfbeeld, vaak ben je dan ook nog neerslachtig of depressief, en dat je dat reflecteert op je figuur waardoor je op een ongezonde manier gaat afvallen. Daarvoor kun je niet worden overgehaald.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er pro-anorexia sites zijn. Er zullen misschien wel pro-erg-dun-zijn-sites zijn, maar de bedoeling van die sites zal toch niet zijn dat mensen anorexia krijgen.
Oud 06-11-2003, 15:15
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-11-2003 @ 16:13:
Overhalen om anorexia te krijgen? Huh? Dat is toch niet iets dat je bewust doet?

Ik kan me ook niet voorstellen dat er pro-anorexia sites zijn. Er zullen misschien wel pro-erg-dun-zijn-sites zijn, maar de bedoeling van die sites zal toch niet zijn dat mensen anorexia krijgen.
Maar mensen kunnen elkaar wel tips geven om hun es verborgen te houden, tips om zo snel mogelijk af te vallen enz. Elkaar tips geven om je eetstoornis als leefstijl te houden, ipv er tegen te vechten. Daarvoor worden zulke sites over het algemeen gebruikt.

En daarom denk ik ook dat hier een slot op komt.
Oud 06-11-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Arashi schreef op 06-11-2003 @ 16:15:
Maar mensen kunnen elkaar wel tips geven om hun es verborgen te houden, tips om zo snel mogelijk af te vallen enz. Elkaar tips geven om je eetstoornis als leefstijl te houden, ipv er tegen te vechten. Daarvoor worden zulke sites over het algemeen gebruikt.

En daarom denk ik ook dat hier een slot op komt.
Maar waarom zou je een eetstoornis willen houden? De meeste mensen worden er nu niet bepaald blij van.

En tips over hoe je het moet verbergen, dat wil dus zeggen dat de makers van die sites vinden dat het iets is om je voor te schamen, dat is toch ook niet positief.
Oud 06-11-2003, 15:40
Vevay
Ze zijn er inderdaad, ik heb wat gezocht op Google en wat eruit komt is echt afschuwelijk.
Er staan tips en truucs op. Foto's van de allerdunste modelletjes die je je maar kunt bedenken. Zelfs armbanden om de eenheid aan te geven.
Oud 06-11-2003, 15:48
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Vevay schreef op 06-11-2003 @ 16:40:
Ze zijn er inderdaad, ik heb wat gezocht op Google en wat eruit komt is echt afschuwelijk.
Er staan tips en truucs op. Foto's van de allerdunste modelletjes die je je maar kunt bedenken. Zelfs armbanden om de eenheid aan te geven.
De rode kralenarmbandjes

Als je al gevoelig bent voor dat soort dingen: niet naartoe gaan. Niet zoeken, niet naar google. Voor mensen die er wel tegen zouden kunnen: prepare.

Thinspiration, en alle uitspraken om je te motiveren.....
Oud 06-11-2003, 15:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Dit is op Psychologie net gesloten...
Oud 06-11-2003, 15:57
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-11-2003 @ 16:13:
Jup, ze bestaan. Een en al geblaat over dat dún zijn (zo dun mogelijk dus) prachtig is, dat het je eigen keus is, dat je je leven anders niet in eigen hand hebt, dat dik zijn (=gewicht hebben) lelijk is en dat je, als je dik bent, een mislukking bent. (ik heb denk ik nu al te veel gezegd )

Ze geven tips over hoe je het beste kunt afvallen, steunen elkaar als iemand het te moeilijk heeft.

Het is echt een vreemde gewaarwoording..
Oud 06-11-2003, 16:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 06-11-2003 @ 16:50:
Dit is op Psychologie net gesloten...
Inderdaad...
Oud 06-11-2003, 16:11
Verwijderd
Beetje jammer.. dat soort sites. Denken ze nou echt dat overdreven dun mooi gevonden wordt ofzo? Ik ken geen 1 jongen die van uitstekende botten houdt.
Oud 06-11-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 06-11-2003 @ 17:11:
Beetje jammer.. dat soort sites. Denken ze nou echt dat overdreven dun mooi gevonden wordt ofzo? Ik ken geen 1 jongen die van uitstekende botten houdt.
Het gaat er geloof ik eerder om dat ze het zelf mooi vinden, ik neem aan dat ze heus wel doorhebben dat de meeste mensen het nou niet bepaald sexy vinden...
Oud 06-11-2003, 16:25
Vevay
Citaat:
A loved one schreef op 06-11-2003 @ 16:48:
De rode kralenarmbandjes

Als je al gevoelig bent voor dat soort dingen: niet naartoe gaan. Niet zoeken, niet naar google. Voor mensen die er wel tegen zouden kunnen: prepare.

Thinspiration, en alle uitspraken om je te motiveren.....
Idd, de rode kralenarmbandjes. Maar ze hebben ook andere versies.

Ik ben er niet gevoelig voor. Al vind ik het wel heel naar om te lezen dat die meisjes zo over zichzelf denken.
Oud 06-11-2003, 16:38
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
slotjuhhhhhhhhhh
Oud 06-11-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 06-11-2003 @ 17:38:
slotjuhhhhhhhhhh
Precies. Die sites zijn hier dus niet toegestaan.
Topic gesloten

Regels voor berichten