Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het acceptabel dat dieren gebruikt worden om testmedicijnen te testen die van groot belang kunnen zijn voor wetenschappelijke ontwikkeling en de bestrijding van ernstige ziektes bij de mens. Ik weet alleen niet wat het verschil is tussen het testen op een dier (onvrijwillig) of het (vrijwillig) testen op een mens dat geen andere keus meer heeft omdat hij of zij terminaal ziek is.
Voor wat betreft make-up die getest wordt op dieren: dat vind ik absoluut onacceptabel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Mensen die roepen dat ze er altijd tegen zijn, zijn meestal niet ziek en niet aangewezen op medicijnen en reageren tamelijk kortzichtig. Ik durf te wedden dat zo gauw zij zelf of iemand in hun directe omgeving dringend aangwezen is op een medicijn ze opeens er niets meer tegen zouden hebben.
Van mij mag men zoveel proefdieren doodmaken als men wil, zolang het voor medisch gebruik is. Elke vernieuwing op medisch gebied is mooi meegenomen en kan veel leed van mensen voorkomen. Ik zal niet ontkennen dat dieren ook redelijk behandeld moeten worden, maar ik stel mensen nog altijd boven dieren Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik ben voor dierenproeven, op voorwaarde dat ze niet gans hun leven in een kooitje opgesloten zitten. misschien moeten we eens gaan zorgen dat die beestjes meer vrijheid hebben? (bijv. een binnentuin ofzo)
Citaat:
Kijk, ik denk dat dieren niet dezelfde rechten kunnen hebben als mensen. Waarom niet? Wel, ik heb een dier zich nog nooit iets horen afvragen, ik heb een dier nog nooit een filosofisch gesprek horen voeren. |
![]() |
|
Op de korte termijn moet al het dierenleed in het proefdieronderzoek worden gestopt, en moet proefdieronderzoek voor cosmetische doeleinden worden verboden. Op lange termijn, dat wil zeggen, zodra de industrie de kans heeft gekregen zich de andere testmethoden eigen te maken, kan dan al het proefdieronderzoek gestopt worden.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik vind het nogal schandalig. Ik denk niet alleen aan proeven maar bijvoorbeeld aan een dierentuin of een circus waar dieren worden verplicht hun leven lang in een kooi te zitten (zoals jij zegt), dat is nog zo'n schande. Laatst gewijzigd op 05-11-2003 om 08:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
O, humanitas ipsa est in bestias bonitas! Vere, desinamus bestiis nocere petentes "progressionem", "humanitatem" et "salutem humanam". Progressio, humanitas, salus vera est hoc quod nos amorem in animo nostro ponemus et quo non tantum bestiae sed etiam nos ipsi bene valemus.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben vegetarier geworden want vlees smaakt me niet, niet concreet omwille van het "dieren doden om te eten" (of tja misschien speelt dit onbewust wel een rol). |
![]() |
||
Citaat:
Lang leve de inconsequentie, als dat tot gevolg heeft dat er tenminste íets verbetert met betrekking tot dieren ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal maar weer eens een belangrijke link te voorschijn halen, mag je de hele site lezen, hoef je het er nog steeds niet mee eens te zijn, maar dan ben je waarschijnlijk wel zo verlicht dat je bovenstaande uitspraak terugneemt.... Doctors and Lawyers for Responsible Medicine
||
![]() |
Citaat:
En ... jawel ik heb een familielid die stervende was maar zij is weer gezond dankzij medicatie. De vraag die ik mezelf stel: waarom laten we de natuur niet zijn gang gaan? Er zijn al zoveel mensen op deze verdoemde wereld die alles hoe langer hoe meer kapot maken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien redeneren we niet in termen van 'soort' maar in termen van 'individuen'.. Het overlijden van een mens heeft dus wel degelijk impact op nabestaanden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het gebruik van proefdieren weerstreven wordt door jou gelijkgesteld aan het weerstreven van het ontstaan van goede medicijnen (waardoor bepaalde zieke mensen zullen sterven). Dat is althans de meest voor de hand liggende logica die te destilleren is uit je gedachte. Dat impliceert dat, naar jouw idee, zij die zich verzetten tegen het gebruik van proefdieren dit doen wetende dat dat gebruik noodwendig zou zijn voor het ontstaan van nieuwe en noodzakelijke medicijnen, daarmee voor lief nemende dat zieken zullen sterven. Een en ander is onjuist. De aantoonbare resultaten van onderzoek met proefdieren zijn gering, terwijl het gebruik niet a priori gezegd kan worden vruchten af te werpen. Gewichtiger is uiteraard de tegenwerping dat het gebruik van proefdieren bepaald niet de enige methode is ter verkrijging van betrouwbare medicijnen. Dat op zichzelf kan de vitiatie van je merkwaardige gedachte dragen. Het maakt immers duidelijk, dat zij die zich teweer stellen tegen proefdier gebruik, bepaald geen tegenstanders van deugdelijk medisch onderzoek zijn.... (nog daargelaten overigens dat "geen recht op leven" gezwatel. Want, kersebesje, wat versta je daaronder toch: recht op leven? Wat is de bron van dat recht? En wat is de logica ervan, dat de drager van zulk een recht dat verliest wanneer hij heeft gedood?)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het valt niet te ontkennen dat de meeste nieuwe kennis die word verkregen door het toepassen van proefdieren tamelijk gering is, maar het is wel weer kennis die van groot belang kan zijn voor de ontwikkeling van goede medicijnen. In mijn ogen kunnen dus geen veilige edijnen worden verkregen zonder dat ze getest worden op levende wezens. Wie zich dus hiertegen verzet, die verzet zich tegen medische vooruitgang en ontwikkeling en deugdelijk onderzoek. En die mensen weerstreven dus deugdelijke medische vooruitgang. |
![]() |
|
![]() |
Aangenomen dat proefdieronderzoek een bepaalde mate van nut heeft voor medisch onderzoek: het blijft gering.
Maar laten we eens het volgende, voor jouw standpunt gunstige, vooronderstellen, louter om -op heldere wijze- je denkfout aan het ligt te brengen: -zonder proefdier onderzoek wordt geen enkele medisch vooruitgang geboekt -zonder medische vooruitgang gaan alle zieke mensen dood -alle mensen hebben een recht op leven Betekent dit nu, indien ik ook in die situatie tegen proefdieronderzoek zou zijn, dat ik die mensen een recht op leven zou ontzeggen? Neen. De enige juiste inferentie zou zijn deze, dat ik -zoals zeer gebruikelijk te doen-, zeg dat dat recht niet onvoorwaardelijk zou zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() volgens mij verlies jij trouwens wel vaker contact met de realiteit maar dat terzijde
|
Een van de ergste uitspraken die je hier kan geven is wel:
als je zelf in het ziekenhuis ligt denk je er ineens heel anders over. Als het al waar is, het heeft weinig zin om de morale zwakheid van de mens als argument gebruiken als dat al juist is waar je op aangevallen wordt. Je voelt op je klompen aan dat dieren martelen om anderen te redden niet eerlijk is. En als je zegt dat die dieren best pijn mogen lijden voor jou, dan is dat hypocriet. Als je aan de andere kant van het glas zat zou je echt wel wat anders zeggen. Bijna net zo erg is als mensen zeggen: wat is dan het alternatief? Als je dat zegt redeneer je compleet verkeerd. Het is niet de vraag of mensenleed een acceptabel alternatief voor dierenleed is, maar of je dieren wel voor jezelf pijn mag doen. Andersom dus. (excuses als ik hier iets heb gezegd dat anderen al hadden gezegd, ik heb niet het hele topic doorgelezen) ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik geloof niet dat little nemo gewoon is uit het niets complimentjes te maken. Ik wil het dus gerust als compliment opvatten (ofschoon ik -misschien wil je dat toelichten- er moeilijk een flatteus karakter in kan zien), maar nemo's intentie zou zich -denk ik- daartegen verzetten.
||
Citaat:
Het betekent dat ik fantasie heb, inbeeldingsvermogen, idealisme, onbevangenheid, een zekere mate van 'relaxed-heid'... En niet zo'n zeur ben als iemand die met z'n knieën tot in de modder staat...(als in; met beide benen op de grond).
||
![]() |
Citaat:
excuseer de wijdlopigheid, hoor. ![]()
Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 23:55. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
proefdier vrij marijke 1992 | 21 | 26-05-2012 10:26 | |
Flora & Fauna |
Proefdieren twirlliefhebber | 55 | 04-06-2008 18:07 | |
Lifestyle |
Wereldverbeteraar(s?) lifestyle Larry Flint | 276 | 03-02-2007 01:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
proefdieren *Tatjana 1st.* | 126 | 05-07-2005 21:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
proefdieren lieke pieke | 1 | 22-05-2002 17:31 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
wie helpt mij aan een betoog over proefdieren johanna_22 | 3 | 15-02-2002 16:21 |