Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou Marcade, zo denk ik der dus echt niet over..
Maar Williams, hebben haar vriendinnen het ook wel eens geprobeerd..want het kan misschien bij haar verkeerd over komen omdat jij haar ex bent zeg maar..dat ze misschien gaat denken dat jij het nit leuk vind van die jongens enz... ![]()
|
Ik ben voor een recht-voor-zn-raap aanpak. Kost even moeite, maar confronteer haar er mee en maak duidelijk dat jullie het raar vinden, en er niet van zijn gediend. En zeggen, dat als ze ermee doorgaat dat jullie dat best vinden, maar dat jullie dan niet meer achter haar staan zoals vroeger.
Het is vervelend, ik heb t ook zien gebeuren met mensen, maar als je het bovenstaande doet, dan heb jij in ieder geval je zegje gedaan
|
![]() |
"Je hebt 't tenminste geprobeerd? Haar te waarschuwen en het te laten in te zien"
En? Dat is enkel iets voor het feitenboek en heeft geen waarde in de realiteit voor een persoon met compassie. Z'n harde aanpak werkt niet denk ik. Je moet proberen te zorgen dat je met haar in een serieuze context kan praten en leg dan jouw situatie uit, hoeveel je om haar geeft, blabla en dan hoe je hetgene wat ze nu doet als negatief vindt en dat het je pijn doet om dat te zien. Probeer confrontatie en discussie in het begin uit de weg te gaan en probeer de sfeer ontspannen te houden tot je je verhaal gedaan hebt. Ik kan me alleen maar voorstellen dat ze deze dingen doet uit zwakte, onzekerheid enz en dat ze er later spijt van gaat krijgen. Dat moet ze zelf ook in gaan zien. Ik hoor wel eens dat wanneer mensen op kamers gaan wonen en wat onder de juk van hun ouders wegzijn, of gewoon als ze ongeveer in die periode van het leven terrecht komen en bewust worden van de enorme vrijheid die ze hebben allerlei dingen te doen dat die mensen dan 'losslaan' en alle dingen doen 'die god verboden heeft'/'welke men op TV ook doet en romantiseerd' enz Succes. |
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet hoe oud ze is, want dat heb je er niet bijvermeld, maar als je in de puberteit zit is dit 'normaal'. In de puberteit ga je los en op zoek naar jezelf. Ik wil hier niet mee zeggen dat iedereen dit doet of heeft gedaan, maar het heeft meestal ook te maken met stoer gedrag en natuurlijk het meelopen. '' Als je niet meedoet, dan hoor je er niet bij''
Ook kan het zijn dat er wat erg is gebeurd in haar directe omgeving, overlijden van familie, ziekte in de familie ect. Hoe hard het ook klinkt, maar laat haar met rust. Ze komt zichzelf tegen en als het zover komt dan komt ze met hangende pootjes naar jullie terug. Als het echt een keer goed fout gaat wordt ze vanzelf wakkergeschud. Wat jullie op dat moment doen als je bij jullie terug komt is jullie keuze. Of sturen haar weg (begrijpelijk) of bedenk dan wel ff dat ze dan wel iemand echt nodig heeft....succes ermee. PS: Ik spreek uit ervaring...een vriendin van mij is ook zo veranderd. Alles was ok, tot haar moeder overleed....drank, drugs, sex alles kwam er aan te pas.
|
Valt dit niet gewoon onder de noemer 'puberteit' ?
Pas als ze over drie jaar nog zo is, mag je jezelf zorgen gaan maken mijns inziens. Geef dat kind de ruimte om haar eigen identiteit te zoeken. Uiteraard kun je wel vermelden dat jij het wat minder leuk vindt zo, maar waarschijnlijk krijg je de middelvinger terug. En dat is haar goed recht.
||
Citaat:
||
Citaat:
Natuurlijk kun je het niet eens zijn met haar gedrag, maar je kunt haar toch moeilijk dwingen om op een bepaalde manier haar leven in te richten (behoudens wettelijke bepalingen uiteraard). "Ik vind het een onvervreemdbaar recht voor iedereen om op zijn eigen manier ten gronde te gaan", aldus Robert Frost.
||
Citaat:
Je dwingt haar nergens toe je maakt alleen duidelijk dat je er niet achter staat
|
Ik weet niet precies wat je er aan kan doen. Ik herken wel iets in je verhaal, maar vind het moeilijk je goede raad te geven
Ik ben zo'n persoon die te veel geeft om het oude vertrouwde en die bang is oude vrienden kwijt te raken. Hierdoor ben ik misschien te gefocust op het behouden van vriendschappen, terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat vriendschap van twee kanten moet komen en dat echte vriendschappen ook blijven als je even minder contact hebt. Je kan die goede vriendin van je niet dwingen minder met 'foute' mensen om te gaan. Hoe stom het ook klinkt; vroeg of laat komt ze er zelf wel achter dat ze de foute kant op aan het gaan is. En zo niet, dan is ze werkelijk zó veranderd dat ze niet meer met jullie om wil/kan gaan. En dat zal je dan eigenlijk moeten accepteren, want je hebt je best gedaan om de vriendschap te redden Meer kan je niet doen dan er eens met haar over praten... vriendschap laat zich niet dwingen, hoe rot het ook voelt!
|
![]() |
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde ben geweest een jaar lang ofzo. Maar je komt er zelf echt wel achter dat je dom bezig bent. Al duurt het bij de ene langer dan bij de andere. En je kan der nix aan doen want ze moet zelf in zien dat ze niet slim bezig is. Bij mij heeft het ook nooit geholpen. Maar ja achteraf heb je dan zoiets van waar ben ik mee bezig geweest.
|
![]() |
|
![]() |
Op dit moment maak ik precies hetzelfde door met een goede vriend van mij (enkel verschil is dan dat hij 'opeens' homo is geworden, daar zal het wel van komen). In feite heb ik me erbij neergelegd dat hij nu zo aan het veranderen is en laat hem maar wat los (ook al klinkt dat wel heel makkelijk zo).
Misschien is de verandering van die vriendin slechts tijdelijk, misschien voorgoed, je weet het niet. Het kan inderdaad door de puberteit komen, maar dat hoeft natuurlijk niet. En het feit dat ze kwaad wordt betekend trouwens dat ze zich wel wat aantrekt van jullie commentaar. Mijn advies zou zijn, probeer haar haar eigen gang te laten gaan, hoe moeilijk dat ook is, en (als je het zelf wilt) geef aan dat als ze je ooit nodig mocht hebben, je er altijd voor haar zal zijn (want het kan niet lang goed gaan).
||
Verwijderd
|
Citaat:
misschien heeft ze het wel eventjes nodig om flink te beesten... er komt heus wel weer een tijd dat ze daar geen zin meer in heeft... en vervolgens weer helemaal de oude wordt... het is natuurlijk wel een beetje vreemd om iemand helemaal zien te veranderen... maar het komt heus wel weer goed... het is gewoon een fase |
![]() |
|
hmmnee,, je kunt er denk ik vrij weinig aan doen...
mensen veranderen pas als ze dat zelf willen.. het kan zelfs averechts werken als iedereen opeens hierover tegen haar gaat "zeiken". Ze kan natuurlijk ook tot inkeer komen... Ik denk dat ze zichzelf aan het vinden is... het kan bijtrekken, ze kan oop verder afglijden... helaas,.. maar ik denk dat jij dit niet in had hebt... Je hebt in ieder geval je best gedaan,, en je mag natuurlijk altijd blijven herhalen wat je ervan vind... Misschien komt ze dan tot inkeer, je hebt ook kans dat ze zich tegen je gaat keren ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
laat dr maar...
Hoe harder je tegen dr zegt dat het niet leuk is, hoe verder ze gaat. Ze zien jullie dan als een soort ouderlijke figuren. Ze gaat vanzelf een keer flink op dr bek en dan zal ze wel zien wat ze fout heeft gedaan, maar daar kunnen jullie nu niets aan doen. En laat haar maar vallen, en als ze er naar vraagt zeg je da thet door haar gedrag komt, als ze zich dat niet aantrekt weet ik het ook niet.... succes |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe vindt ik me een vriendin? one-life_33 | 5 | 14-03-2016 20:04 | |
Liefde & Relatie |
Ruzie met een vriendin Verwijderd | 7 | 21-11-2012 17:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Seksualiteit |
Gevoelig onderwerp: pedofilie | 96 | 21-02-2002 12:07 | |
Liefde & Relatie |
Mijn beste vriendin heeft een slechte vriend! Droppie-temp | 7 | 29-01-2002 14:01 | |
Psychologie |
Mijn beste vriendin heeft een slechte vriend! Droppie-temp | 3 | 28-01-2002 23:21 |