Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee idd er zit geen orgineel materiaal in het is er alleen op gebaseerd.
Ken eigenlijk weinig films met origineel materiaal Misschien een oude nazi film ofzow (daar werden d8 ik nog wel is stukken uit Hitlers speechen in gebruikt) Dat is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
FORREST GUMP maakte ook gebruik van archiefmateriaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alive bevat geen originele filmbeelden. Maareh, Schindlers List bevat denk ik wel wat origineel materiaal? |
![]() |
|
bedankt allemaal
![]() ik kan het trouwens nergens vinden wat voor origineel materiaal er is gebruikt bij Schlinder's List (op imdb staan alleen wat personages die zichzelf spelen maar daar kan ik niks van af leiden) en het is lang geleden dat ik 'm heb gezien dus ik weet het even niet meer ![]()
|
![]() |
tja, misschien wordt de grens tussen speelfilm en documentaire nu wat lastig...
Triumph des Willens (1934) en Olympia (deel 1&2 uit 1938) zijn documentaires over Hitlers partijdagen en "zijn" olympische spelen in berlijn. Nuit et Brouillard is een erg indrukwekkend documentaire gecompileerd uit beelden die ter plekke in concentratie- en vernietigingskampenkampen zijn gemaakt je ziet bijvoorbeeld iemand de gaskraan opendraaien (en het is dus NIET nagespeeld ![]() en er zitten beelden in van het pakhuis waar het afgeschoren haar werd bewaard en dat soort dingen vrij luguber maar wel indrukwekkend de nazi's hebben veel filmmateriaal geschoten en veel is verwerkt in documentaires die op zich wel vrij verkrijgbaar zijn, maar die zo obscuur, luguber, onaantrekkelijk zijn dat ze niet bij de v&d liggen... er is ook een heel goede BBC-documentaire die de "tv-oorlog" in Vietnam beschrijft - deze bestaat dus volledig uit archiefbeelden... weet alleen niet meer hoe die heet qua films kun je nog denken aan dr Strangelove (beelden van kernproeven) en Apollo 13...
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heeft u het laatst gezien en wat vond u ervan? Verwijderd | 500 | 16-09-2008 18:17 | |
Films, TV & Radio |
Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel) Dinalfos | 500 | 24-02-2007 18:55 | |
Films, TV & Radio |
American Splendor Verwijderd | 3 | 04-07-2004 15:23 |