Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2003, 14:10
deczo
deczo is offline
hoi weet iemand hoe je win xp moet installeren van de boot heb het al een stuk of 7 keer gedaan en doet het dan ook maar naar tien dagen gebruik krijg ik altijd dat dit bestand beschadigd windows\system32\config\system is moet je nog iet meer doen dan alleen installeren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2003, 14:59
Verwijderd
Volgens mij is er dan iets mis met de hardware. Want het is wel erg toevallig dat hij er na tien dagen mee ophoudt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:00
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Probeer eens wat duidelijker je probleem te formuleren. En ook eens een punt op een einde van de zin gebruiken; dat leest namelijk wat prettiger.

Maar goed... waarom boot hij niet van de CD? Je XP-Cd is toch gewoon bootable? Anders moet je in de bios ff kijken naar de boot-volgorde. CeeDee moet wel voor HD komen, anders probeert hij de Cd uiteraard niet.

Aan de foutmelding te zien moet je dus een Repair uitvoeren neem ik aan. Je kunt ook met de Cd in de drive naar de DOS-prompt gaan en typen: 'sfc/scannow'
Duurt ongeveer 20min; en dan repareert 'ie ook corrupte en/of verloren bestanden. <<Mocht je Repair niet lukken vanaf de OS-Cd.

Maar hoe heb je 'em dan überhaupt geïnstalleerd dat hij meerdere keren een corrupte /systeem aangeeft? Formateer 'em es een keertje volledig; en installeer hem vervolgens van de grond af. I.p.v. die repairs elke keer.

Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:44
deczo
deczo is offline
nou ik heb gewoon de officele win xp home en de eerste installatie deed het ong 30 dagen daarna steeds 10 het bestand waarop hij was geformateerd was ntfs.sys. Toen gaf ie op een gegevenmoment ook steeds page_not_fould_in_nonpaged_area of IQRS_NOT_EQUIL en dan dat de hele tijd. En dan na 10 of 12 dagen dat windows/system32/config/system beschadigd is of ontbreekt. Maar zou het kunnen dat die hardeschijf misschien wel stuk is? want bij het opstarten maakt ie altijd zo'n zwaar boot geluid naar de schijf.(zecg maar als je hem aan zet hoor tennede alleen dan heel hard) en vaak ook en trrrrrrrrrrrrrrrrrr geluid. dat ie eerst niet deed.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het kan dat je HDD versleten is, maar probeer eerst maar eens winxp opnieuw te installeren. Gewoon zoals het moet.

En leer schrijven...
Oud 03-11-2003, 16:28
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
PAGE FAULT IN NONPAGED AREA kan duiden op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een programma wat geleverd wordt door je fabrikant. Dus kijk eens op de site daarvan als je gaat testen.

IRQL NOT LESS OR EQUAL heeft echter iets te maken met fouten in een stuurprogramma.

Maar doe eerst maar eens een Clean Install.

Zoals ik al eerder zei moet je ook ff letten op hoe je schrijft. Want ik heb je 2e post weer dubbel moeten lezen. Gebruik eens wat meer alinea's ofzo; want anders word dat niks..

Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:16
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
dit komt me bekend voor, en ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden afgezien van nieuwe hardware kopen. Dat terwijl er nota bene met ME geen problemen waren Die hebben we dus maar weer terug gezet.
Oud 03-11-2003, 18:33
Orion16
Orion16 is offline
Check of je harddisk niet gaar is en download GWscan da's een zeer goede uitl van Western Digital die de fouten kan opsporen en herstellen

http://support.gateway.com/support/d...now=1&id=19282
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten