Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2003, 14:21
aboe
aboe is offline
Dag lieve mensen,

Ik zit met het volgende probleem, om het maar recht voor zijn raap te zeggen, het duurt uren voordat ik in slaap kom. Ik heb het nu al bijna 5 weken...en ga er nu aan onderdoor. Als ik bv om 11 uur naar bed ga slaap ik niet voor half 3. En dan snachts vaak wakker. Ik word er echt gek van. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt. Overdag ben ik wel moe... maar meestal voel ik me hyper, lichtelijk stoned. Dan denk ik elke avond "vanavond kan ik wel slapen omdat ik zo moe ben"... maar nee hoor.
Ik heb mijn psychologe hierover gemaild, ik had eigenlijk 30 januarie een afspraak met haar, maar die is afgelast wegens omstandigheden.....
Ik weet dat het slecht is, maar nu sla ik de laatste nachten drank achterover zodat ik lam ben en dus wat eerder in slaap kom.
Nu heb ik dus vakantie, en heb tot 15.00 uur liggen slapen, ik heb het wel nodig..

Het klinkt allemaal wat zeurderig volgens mij, sorry, maar ik hou dit zo niet vol.

Iemand tips?

Liefs Aboe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2003, 14:36
Verwijderd
Op psych en ook op L&G staan verschillende topics over niet of moeilijk in slaap kunnen vallen, ik heb geen zin alles wat ik daar in gezegd heb, hier te herhalen, gebruik maar ff de zoekfunctie.

Heb je al een reactie van je psychologe gehad?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 14:42
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik weet niet of je er wat aan hebt en het klinkt simpel, maar bij mij helpt het altijd om zachtjes muziek op te zetten. Als ik niet kan slapen slaap ik binnen een half uur ofzo als er muziek op staat.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 14:42
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Ik vind het moeilijk om tips te geven, omdat ik nog niet echt een duidelijk beeld heb van je slaappatroon en hoe je overdag "leeft".

Voor je naar bed gaat, wat doe je dan zoal?
Hoe ben je, als je zo wakker ligt al die uren, waar zit je met je gedachten?, hoe voel je, je?.Blijf je constant wakker of met tussenpozen?. Droom je veel?, Pieker je veel?.
Hoe slaap je, als je slaapt voor je gevoel?,(rustig, onrustig). Waar zou het aan kunnen liggen misschien?.

Hoe leef je overdag?, heb je, je dag gestructureerd?of zie je wel hoe alles komt/loopt, wanneer je iets doet?.

Tips

*Probeer rustmomenten te creeëren voor je naar bed gaat, ga niet ellelang voor de pc of Tv zitten, maar doe iets rustigs; boek lezen en dergelijke.
*Probeer eens een week alle dagen gestructureerd in te delen. Elke dag hetzelfde tijdstip naar bed en hetzelfde tijdstip er uit.(ja, dan moet je wel een wekker aan zetten). Plan het eten en activiteiten op een dag in.(schrijf dit op) Ga ook eens na of je veel piekert op een dag en schrijf deze gedachten/gevoelens op. Kijk na een week eens of er iets veranderd is....
Oud 24-12-2003, 15:07
sublime
sublime is offline
ken het probleem erg goed, is bij mij standaard namelijk denk te veel na, als ik in bed lig, waardoor ik niet kan slapen, zelfs slaaptabletten helpen niet echt

heb je uhm 'omgekeerde psychologie' geprobeerd? zo noemt men het geloof ik: heel nadrukkelijk tegen jezelf zeggen dat je NIET WILT SLAPEN > bij mij helpt t wel een beetje, alleen als ik merk dat ik bijna slaap denk ik 'jeej ik slaap bijna' en ben ik weer wakker das dus een beetje een nadeel..

verder, rooibos thee is rustgevend, sowieso iets warms drinken, of lekker heet douchen helpt te ontspannen..

een uur voor je gaat slapen niet meer iets heel actiefs of energie eisends doen, gewoon relaxen, loze tvprogramma's kijken, beetje muziek luister, of wat ik wel doe; mandala's tekenen en vooral kleuren (heel ontspannend)

op een vast moment gaan slapen en opstaan.. zo krijg je een beter ritme en ook overdag enigszins 'harmonieus' proberen te zijn, niet afwisseling van extreme momenten en momenten waarop je nix doet zeg maar...

dit zijn allemaal vrij 'praktische' tips; verschilt per persoon of het helpt.. maar je kunt het in ieder geval proberen

als dit allemaal niet werkt, er zijn goeie (homeopathische) slaapmiddelen te krijgen, moet je alleen niet te vaak doen, dan slaap je namelijk helemaal niet meer zonder. mijn zus heeft een soort thee, geloof ik, en die slaapt er erg goed mee, als je wilt weten hoe het heet kan ik t voor je navragen...

(en ik zou stoppen met de drank als slaapmiddel, dan kun je beter homeopathische middelen gebruiken )

(kom er net achter dat hierboven al hetzelfde gezegd is, ongeveer )

nu ja, iig succes ermee. slaap lekker
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:54
Crow
Crow is offline
Ik zal mijn verhaal kort houden. Ik heb ook erg veel problemen gehad met slapen, kon niet in slaap komen en bleef iedere nacht weer piekeren. Tot ik erachter kwam dat je van het roken van weed goed in slaap kon vallen. Een paar jaar heb ik heerlijk geslapen, elke nacht. Tot ik vond dat ik maar s moest stoppen met het roken van weed, (het is tenslotte wel drugs!!) althans.. ik vond dat ik ook gewóon in slaap moest kunnen vallen, want als ik 's avonds een joint had gerookt was ik elke ochtend weer kei gaar. Ik ben er nu achter gekomen dat ik wat meer energie kwijt moet. Ik sport 's ochtends en zorg r gewoon voor dat ik op t einde van de avond (bijna) bekaf ben, waardoor ik niet eens meer zin heb in alcohol of n joint en meteen in slaap val. Ik wordt tegenwoordig uit mezelf om 8u wakker en voel me dan goed. Het zal niet veel zijn, maar ik hoop dat je r iets aan hebt.. Succes..!
Oud 24-12-2003, 16:35
Dory
Dory is offline
Heb er ook last van, omdat ik hoe moe ik ook ben, mijn hoofd niet stil krijg.

Ik weet niet of jij er ook last van hebt dat je de hele dag met de volgende nacht bezig bent? Zo van: "poe, want ben ik moe, hopelijk slaap ik vannacht goed" of "straks slaap ik vannacht weer niet" , als dat zo is, is het belangrijk dat je daarmee stopt. Probeer zo min mogelijk met slapen, moe zijn etc. bezig te zijn, dus ook gene speciale rituelen voor het slapen zijn. Ga pas naar bed als je voelt dat je erg moe bent en aan het gapen bent, het maakt niet uit hoe laat dit is. Ook in bed moet je je er niet mee bezig houden dat je moe bent, dat je vast niet kunt slapen, etc. Als het niet lukt om ergens aan te denken, denk dan aan iets fijns oid.

Succes
Oud 24-12-2003, 16:56
infamous
infamous is offline
helpt een bad of hete douche nemen niet ?
Oud 24-12-2003, 17:50
Verwijderd
Mischien door rustig te gaan denken .. en niet alles teverwerken als je gaat slapen ..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 12:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
niet kunnnen slapen komt bij mij altijd door over vanalles nadenken en/of niet echt moe zijn.

oplossing van heteerste deel kan mediteren oid zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 13:02
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Waardoor slaap je niet goed?
Oud 25-12-2003, 15:22
aboe
aboe is offline
dank je wel voor jullie reacties!
Mijn psycologe heeft nog niet terug gemaild..en zal dat waarschijnlijk ook niet meer doen denk ik.
Als ik nou maar eens wist waardoor ik niet kon slapen, veel van de tips die er staan werken bij mij niet. Ik ben wel aan het piekeren...maar.........
Ik weet het niet.........
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:29
marc-O>88
marc-O>88 is offline
vind je misschien iemand leuk? daar zou het goed aan kunnen liggen..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 16:44
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
aboe schreef op 25-12-2003 @ 16:22:
dank je wel voor jullie reacties!
Mijn psycologe heeft nog niet terug gemaild..en zal dat waarschijnlijk ook niet meer doen denk ik.
Als ik nou maar eens wist waardoor ik niet kon slapen, veel van de tips die er staan werken bij mij niet. Ik ben wel aan het piekeren...maar.........
Ik weet het niet.........
Welke tips werken niet en waarom niet (denk je)?

Je piekert wel. Waar pieker je over?
Oud 25-12-2003, 20:52
hopefully
hopefully is offline
misschien kun je es proberen, om alle energie die je in andere stopt dan teru gte halen... klinkt beetje raar, maar alele dignen die je die dag gedaan hebt, allee energie die je van mensen in jou hebt gestopt achter een roos gooien ( dmv eraan denken en ademhalen... heel diep en hard uitblazen) en alles wat je in anderen hebt gestopt dan terug halen..
of als je hier geen last van hebt.
Als je aan allemaal dingen gaat denken, keihard STOP! roepen...
wil ook wel eens helpen!

succes iig!!!
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 21:03
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
aboe schreef op 24-12-2003 @ 15:21:
Dag lieve mensen,

Ik zit met het volgende probleem, om het maar recht voor zijn raap te zeggen, het duurt uren voordat ik in slaap kom. Ik heb het nu al bijna 5 weken...en ga er nu aan onderdoor. Als ik bv om 11 uur naar bed ga slaap ik niet voor half 3. En dan snachts vaak wakker. Ik word er echt gek van. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt. Overdag ben ik wel moe... maar meestal voel ik me hyper, lichtelijk stoned. Dan denk ik elke avond "vanavond kan ik wel slapen omdat ik zo moe ben"... maar nee hoor.
Ik heb mijn psychologe hierover gemaild, ik had eigenlijk 30 januarie een afspraak met haar, maar die is afgelast wegens omstandigheden.....
Ik weet dat het slecht is, maar nu sla ik de laatste nachten drank achterover zodat ik lam ben en dus wat eerder in slaap kom.
Nu heb ik dus vakantie, en heb tot 15.00 uur liggen slapen, ik heb het wel nodig..

Het klinkt allemaal wat zeurderig volgens mij, sorry, maar ik hou dit zo niet vol.

Iemand tips?

Liefs Aboe
ik slaap altijd tot 2-3-4uur in de middag int weekend en op feestdagen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 21:03
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
aboe schreef op 24-12-2003 @ 15:21:
Dag lieve mensen,

Iemand tips?

Liefs Aboe
ik slaap altijd tot 2-3-4uur in de middag int weekend en op feestdagen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:47
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Drank is een logische oplossing. Misschien moet je een juiste 'dosering' uitvinden waardoor je én goed slaapt én er geen kater aan overhoudt? Sterkte in ieder geval, ik weet dat het een marteling is...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Mr_Akkerhuis schreef op 31-12-2003 @ 20:47:
Drank is een logische oplossing. Misschien moet je een juiste 'dosering' uitvinden waardoor je én goed slaapt én er geen kater aan overhoudt? Sterkte in ieder geval, ik weet dat het een marteling is...
Ik denk om eerlijk te zijn niet dat drank een goede oplossing is.

Verder sluit ik me aan bij Dreamerfly
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 31-12-2003 @ 20:56:
Ik denk om eerlijk te zijn niet dat drank een goede oplossing is.
Ik denk zelfs dat het geen oplossing is. Je lost niks op, je onderdrukt alleen iets (hetgeen waardoor je niet kunt slapen). En je ontwikkeld er een probleem bij.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 03:40
Nona
Nona is offline
Niet drinken in ieder geval. Zo leer je jezelf aan om in slaap te vallen als je gedronken hebt en wordt het een lastige gewoonte, die nog ongezond wordt ook. Probeer andere dingen, maar geen alcohol of drugs.
Oud 01-01-2004, 11:35
jet
jet is offline
kijk, 1 kee rin je bed liggen tot half 3 is goed, zeker als je zo moe bent.. maar als je dat de hele vakantie nog blijft doen verschuif je je hele dag en nacht ritme en zal het nog moeilijker worden om om een uur of 11 in slaap te vallen... maar ik doe het zelf ook. ik slaap meestal pas om een uur of 2, ook als ik om 10 uur al naar bed ga.. ik ga altijd maar even radio luisteren, daar word je wel moe van.. ik heb aleen het probleem dat ik wel de hele dag door slaperig ben. maarja succes ermaa
Oud 01-01-2004, 21:08
aboe
aboe is offline
Dag mensen,

Ik heb alles zo nog eens goed doorgelezen wat dingetjes voor mezelf op een rijtje gezet. En wel degelijk weet ik dat ik aan het piekeren ben. Ik slaap nog steeds heel slecht het word elke keer vroeger...rond een uur of 6 in de ochtend. Mijn psycologe heeft nog niet terug gemaild, en ik betwijfel of ze dat nog gaat doen i.v.m haar overleden vader.
Ik weet niet zo goed hoet het nu verder moet, maar ben me er nu wel van bewust dat drank niet de juiste oplossing is.
Het lukt me maar niet om te stoppen met piekeren....!

Maar in ieder geval wel bedankt voor jullie reacties enzo...

Liefs Aboe
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 22:16
Verwijderd
Denk maar aan mij, Aboe, ik ben zo slaapverwekkend!

Ik heb ook wel 'ns dat ik niet in slaap kan komen. Dan denk je ook overal aan enzo.

Misschien kun je echt eens proberen om bijv. schaapjes te tellen. Heb ik serieus ook wel 'ns geprobeerd, zoiets.

Of probeer gewoon nergens aan te denken. En dan niet heel streng daarin zijn ofzo, maar gewoon af en toe een beetje ingrijpen als je weer afdwaalt naar andere ingewikkelde gedachten.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 22:50
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik slaap meestal slecht in bepaalde huizen / bij bepaalde personen. Heb een keer bij het kruidvat zo'n potje "Zenuwen & Slapen - Nachtrust - beinvloedt de nachtrust positief" pillen gehaald (homeopatisch). Je mag er maximaal 2 en ik merk dat het helpt
Oud 02-01-2004, 12:28
Maresa
Maresa is offline
Ik slaap elke nacht maar twee uur... frustrerend, maar wat doe je eraan
Oud 02-01-2004, 14:09
Verwijderd
ik heb daar ook last van,maar ik ben er achter gekomen waardoor het kwam,ik ging,na het uitzetten vande tv nog uren nadenken over van alles en nog wat,daardoor belette ik het mezelf om in slaap te kunnen vallen.
nu doe ik de tv uit,denk nog iets van een kwartiertje na,"verwijder" dan alle gedachtes en val in slaap
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 17:00
aboe
aboe is offline
hmzz...maar hoe zet je bewust je gedachtes opzij, hoe kun je bewust stoppen met nadenken? Het lukt mij niet om dat bewust te doen, en de truukjes schaapjes tellen enz... werkt niet.
Heb volgende week weer school, druk met voorstelingen spelen enzo..dus ik heb mijn rust echt nodig!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 17:05
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
aboe schreef op 02-01-2004 @ 18:00:
hmzz...maar hoe zet je bewust je gedachtes opzij, hoe kun je bewust stoppen met nadenken? Het lukt mij niet om dat bewust te doen, en de truukjes schaapjes tellen enz... werkt niet.
Heb volgende week weer school, druk met voorstelingen spelen enzo..dus ik heb mijn rust echt nodig!
Als je weer gaat piekeren b.v. het licht even aan doen. Even weer "rustig" worden en dan weer proberen te slapen. Of het licht aan doen en alles opschrijven van waar je over piekert.(niet te lang)....Misschien heb je dit ook al geprobeerd?

Mag ik vragen waar je over piekert?
Oud 02-01-2004, 17:58
aboe
aboe is offline
Ja heb ik al geprobeerd,

maar waar ik over pieker? Zijn een heleboel dingen..misschien zeur ik wel teveel... maar contact met mijn moeder, mijn toekomst, opleiding die tegenvalt, verhuizing, mijn pap....
zo kan ik nog wel even door blijven gaan.
Als ik dit zo neerschrijf denk ik echt "kom op stel je niet zo aan"...... maar het zit me nog allemaal dwars. Wil er eigenlijk niet stil bij staan..omdat ik dacht dat het allemaal zo goed ging
Weet niet zo goed hoe nu verder....

Liefs Aboe
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 18:42
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
aboe schreef op 02-01-2004 @ 18:58:
Ja heb ik al geprobeerd,

maar waar ik over pieker? Zijn een heleboel dingen..misschien zeur ik wel teveel... maar contact met mijn moeder, mijn toekomst, opleiding die tegenvalt, verhuizing, mijn pap....
zo kan ik nog wel even door blijven gaan.
Als ik dit zo neerschrijf denk ik echt "kom op stel je niet zo aan"...... maar het zit me nog allemaal dwars. Wil er eigenlijk niet stil bij staan..omdat ik dacht dat het allemaal zo goed ging
Weet niet zo goed hoe nu verder....

Liefs Aboe
Als ik je verhaaltje zo lees, heb je best wel veel dingen waar je mee zit. Waarschijnlijk zit je dat "in de weg" en lukt het slapen hierdoor niet goed. Klopt dat? of denk je dat het met iets anders samenhangt?

Ik vind het geen aanstellerij, jij ervaart/voelt dat zo en ik denk dat het het belangrijk is dat je bij die gevoelens en gedachten stil staat.(en wel in een redelijke mate; je moet jezelf niet over-piekeren)
Je zegt:

Citaat:
"Wil er eigenlijk niet stil bij staan..omdat ik dacht dat het allemaal zo goed ging"
Ik denk dat, dat het punt is. Als je het gaat onderdrukken, komt het vroeg of laat naar boven. B.v. als je gaat slapen en je die gedachten en gevoelens misschien niet meer weg kan stoppen.

Hoe ga je er overdag mee om; de dingen waar je over piekert?
Stop je het weg, ga je veel doen om er niet bij stil te hoeven staan of denk je er wel over na?.

Hoe kijk jij er tegen aan dat je op het moment geen gesprekken hebt met je psych?
Oud 02-01-2004, 19:01
aboe
aboe is offline
Ik denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt..alhoewel ik het niet leuk vind om toe te geven.
OVerdag ben ik heel vrolijk, heb nog nooit zo goed gevoeld. ben heel druk, bijna hyper. Tenminste, ik dacht dat ik me nog nooit zo goed had gevoeld, ik weet eigenlijk wel dat ik me eigenlijk niet zo voel.
Ik vond het wel fijn dat ik geen gesprekken meer met haar had, vond het ook niet meer nodig. Ik wil dat het goed blijft gaan dus niet stilstaan bij de dingen die nog voor me klaarstaan.... maar ik denk dat ik daar de keuze niet in heb..?

Liefs Aboe,

Dank je wel!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:48
Maarten
Maarten is offline
Ik kan ook voor geen meter slapen... Ik lig altijd uren in bed en ik word 5 keer per nacht wakker ofzo echt fucking irri en eigenlijk gaat alles wel goed dus ik snap er geen barst van :/
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 20:14
Miracle
Miracle is offline
Sorry ik heb niet het hele topic gelezen.

Is het misschien een idee om 's avonds ruim voor het slapen gaan van je af te schrijven. Vertel aan iemand wat je dwars zit, schrijf het op, of wat voor manier jij ook fijn vindt.
Je hebt er dan al over nagedacht en daardoor is je hoofd een beetje 'leger' en kun je sneller in slaap vallen?

Ik hoop dat het helpt, succes!
Oud 02-01-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
aboe schreef op 02-01-2004 @ 18:00:
mja,ik zeg dan teegn mezelfu is het afgelopen en ga ik slapen en meestal lukt het dan wel,anders ga ik even lezen en daarna lukt het meestla ook welc omdat al mijn gedachten draaien om hetgeen wat ik gelezen heb en daar ga ik allemaal niet over nadenken.

ik weet het ,het klinkt vaag,maar probeer me te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 21:36
insane
insane is offline
Citaat:
sublime schreef op 24-12-2003 @ 16:07:
ken het probleem erg goed, is bij mij standaard namelijk denk te veel na, als ik in bed lig, waardoor ik niet kan slapen, zelfs slaaptabletten helpen niet echt

heb je uhm 'omgekeerde psychologie' geprobeerd? zo noemt men het geloof ik: heel nadrukkelijk tegen jezelf zeggen dat je NIET WILT SLAPEN > bij mij helpt t wel een beetje, alleen als ik merk dat ik bijna slaap denk ik 'jeej ik slaap bijna' en ben ik weer wakker das dus een beetje een nadeel..

verder, rooibos thee is rustgevend, sowieso iets warms drinken, of lekker heet douchen helpt te ontspannen..

een uur voor je gaat slapen niet meer iets heel actiefs of energie eisends doen, gewoon relaxen, loze tvprogramma's kijken, beetje muziek luister, of wat ik wel doe; mandala's tekenen en vooral kleuren (heel ontspannend)

op een vast moment gaan slapen en opstaan.. zo krijg je een beter ritme en ook overdag enigszins 'harmonieus' proberen te zijn, niet afwisseling van extreme momenten en momenten waarop je nix doet zeg maar...

dit zijn allemaal vrij 'praktische' tips; verschilt per persoon of het helpt.. maar je kunt het in ieder geval proberen

als dit allemaal niet werkt, er zijn goeie (homeopathische) slaapmiddelen te krijgen, moet je alleen niet te vaak doen, dan slaap je namelijk helemaal niet meer zonder. mijn zus heeft een soort thee, geloof ik, en die slaapt er erg goed mee, als je wilt weten hoe het heet kan ik t voor je navragen...

(en ik zou stoppen met de drank als slaapmiddel, dan kun je beter homeopathische middelen gebruiken )

(kom er net achter dat hierboven al hetzelfde gezegd is, ongeveer )

nu ja, iig succes ermee. slaap lekker
Ook ik ken dit probleem want ik heb het nou nog...ik hoop dat ik er iets aan heb
Oud 03-01-2004, 11:18
coopergirl
coopergirl is offline
* Wel eens geprobeerd te mediteren?
* ...Homeopatische slaap-opwekkende middelen? (St Janskruid is een bekend voorbeeld.)
* Een huisarts kan voor voor 2 weken slaapmedicatie voorschrijven (temazepam, oxazepam, diazepam, lormazepam et cetera)
* Schrijf alle gedachtes van je af voordat je naar bed gaat.
* Probeer het slapen niet te forceren. (Op je klok/ wekker kijken werkt averechts)
* ontspannende muziek.
* Hond uitlaten voordat je naar bed gaat. (buitenlucht bevorderd de slaap)
* Probeer in ieder geval je slaap en waakritme niet te verdraaien.

Sterkte, Aboe!

(Overigens: in de psychiatrie worden menschen met slaapproblemen een hele nacht+dag bezig gehouden zodat ze de daaropvolgende nacht wel goed kun slapen...(ipv ze chronisch slaapmedicatie voor te schirjven)

Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 11:31
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-01-2004 @ 12:18:

* ...Homeopatische slaap-opwekkende middelen? (St Janskruid is een bekend voorbeeld.)
St Janskruid is toch meer een antidepressivum? Ik denk dat valeriaan beter is om te slapen...
Oud 03-01-2004, 11:42
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Een stukje harplopen. Wordt je moe van, je bent buiten geweest, je hoeft even nergens aan te denken. Dan een warme douche, en slapen Wie weet helpt het.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:44
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 03-01-2004 @ 12:31:
St Janskruid is toch meer een antidepressivum? Ik denk dat valeriaan beter is om te slapen...

Sint Janskruid wordt wel gebruikt ter bevording vd nachtrust.. Ik bedoelde echter wel valeriaan

Gunstige effecten Sint janskruid:
*Bestrijdt depressie : verhoogt gehalte neurotransmitters
*Bestrijdt ook angst, onrust, stress, premenstrueel syndroom, *chronische vermoeidheid, fibromyalgie of chronische pijn
*Bevordert gezonde nachtrust

Sint janskruid
Oud 03-01-2004, 12:53
Verwijderd
ik weet niet of het al is gezegd (te lui om alles te lezen ) maar drank drinken voor je gaat slapen zorgt er misschien wel voor dat je eerder in slaap valt, maar je slaap wordt dan onregelmatig en je slaapt dan heel licht, zodat je nog steeds niet echt bent uitgerust..

Ik heb van mijn arts codeïne voorgeschreven gekregen, maar dat was meer omdat ik door pijn niet kon slapen.. maar het werkt Het is natuurlijk niet echt gezond, maar zo kan je natuurlijk ook niet doorgaan..

Weet je wat ik ook wel eens doe als ik niet kan slapen:

- lezen (tot je ogen dichtvallen)
- naar het ritme van je hart luisteren (dan moet wel je eerst zo rustig zijn dat je hem kan horen)
- nog even iets 'actiefs' gaan doen zoals je kamer opruimen (en als dat niet helpt, is je kamer iig netjes )
- als je ergens mee zit (dat je bijvoorbeeld een afspraak moet kamen en je bent bang het te vergeten oid) het opschrijven, dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken..

Succes iig
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:55
Maarten
Maarten is offline
Geen homeopathie gebruiken, dat is bullshit en het is wetenschappelijk bewezen dat het bullshit is bij de Benveniste affaire waarbij wetenschappers en homeopaten een proefopstelling maakten waarbij het resultaat was dat homeopathie niet werkte.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 13:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-01-2004 @ 13:55:
Geen homeopathie gebruiken, dat is bullshit en het is wetenschappelijk bewezen dat het bullshit is bij de Benveniste affaire waarbij wetenschappers en homeopaten een proefopstelling maakten waarbij het resultaat was dat homeopathie niet werkte.
Citaat:
Homeopathie versterkt het immuunsysteem, waardoor het zelf ziektekiemen kan elimineren. Dit is in vele acute ziekten geobserveerd, zoals diarree bij kinderen, malaria, maar ook bij chronische ziekten. Ook heeft homeopathie zijn nut bewezen bij zowel lichamelijk als emotioneel trauma. Qoute komt van deze site.
Homeopathische middelen hebben zeer zeker merkbaar effect en dienen mijns inziens niet direct als 'suggestief zijnde' afgeschildert te worden.

Wanneer je je verdiept in kruiden/ planten et cetera, zul je versteld staan van de uitwerkingen die je ermee kunt bereiken.

Be openminded (...)
Oud 03-01-2004, 13:30
aboe
aboe is offline
hey hey,

Ik heb toch maar besloten om maandag naar ggz te bellen om te vragen hoelang mijn psycologe uit de run is hehe. En zit er eventueel aan te dneken om tot die tijd sint jans kruid te gebruiken, ik heb het hier nog liggen. Hopelijk werkt dat een beetje....

In ieder geval bedankt enzo
Oud 03-01-2004, 13:53
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-01-2004 @ 13:55:
[edit] ...Ik was vergeten aan mijn vorige post toe te voegen dat er bovendien reguliere huisartsen zijn die homeopathische middelen voorschrijven. [/edit]
Oud 03-01-2004, 16:27
Maarten
Maarten is offline
Homeopathie is eigenlijk het volgende, men neme een stof die dezelfde symptomen opwekt als de kwaal die je hebt. Je flikkert deze stof in de zee. Een maand later kom je terug en neem je een slok uit de zee. Dat is homeopathie.

Ik weet genoeg van homeopathie en het is allemaal bullshit. Alle verdunde troep die je beter doet voelen is placebo-effect en als het niet verdund zou zijn en het zou werken dan is het een toevalstreffer die nergens op gebaseerd is.

Er zijn ook homeopaten die eerst een reguliere diagnose doen en vervolgens pas bepalen of je geschikt bent om onderworpen aan de uitknijppraktijken die men homeopathie noemt. Als het te ernstig is of snel behandeld dient te worden kunnen ze het niet over hun hart krijgen om over lijken te gaan om geld te verdienen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:20
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
aboe schreef op 02-01-2004 @ 20:01:
Ik denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt..alhoewel ik het niet leuk vind om toe te geven.
OVerdag ben ik heel vrolijk, heb nog nooit zo goed gevoeld. ben heel druk, bijna hyper. Tenminste, ik dacht dat ik me nog nooit zo goed had gevoeld, ik weet eigenlijk wel dat ik me eigenlijk niet zo voel.
Ik vond het wel fijn dat ik geen gesprekken meer met haar had, vond het ook niet meer nodig. Ik wil dat het goed blijft gaan dus niet stilstaan bij de dingen die nog voor me klaarstaan.... maar ik denk dat ik daar de keuze niet in heb..?

Liefs Aboe,

Dank je wel!
Hoi Aboe

Citaat:
ik weet eigenlijk wel dat ik me eigenlijk niet zo voel.
En ik denk dat je het dáár dan juist moet aanpakken. Wanneer jij weer meer het gevoel hebt dat je, je ook zo gedraagt/uit etc naar hoe je, je écht voelt(bij je gevoelens/gedachten stil staan, oplossingen zoeken hierin voor jezelf, verwerken), dan denk ik dat je ook beter kan slapen. Ik weet dit niet zeker, maar ik denk dat het belangrijk is dat je het onderliggende probleem aanpakt.(en daarbij kan het natuulijk niet kwaad om s'avonds voor je gaat slapen, te proberen eventuele onrust door hardlopen/mediteren of wat dan ook wat te doen verminderen)

Citaat:
Ik heb toch maar besloten om maandag naar ggz te bellen om te vragen hoelang mijn psycologe uit de run is hehe.
Heel goed! . Durf je ook evntueel, om een andere hulpverlener te vragen?

Citaat:

De keuze heb je altijd zelf, maar vraag jezelf eens af wat het beste voor je is?. Confrontaties aangaan met je problemen is eng, is niet leuk, maar zal je er uiteindelijk niet veel profijt van hebben?. Kijk eens naar je piekeren, je slaapprobleem, het overdag wegstoppen van hoe je, je echt voelt: hoe denk je daar dan over?, denk je dat je daar hulp bij nodig hebt?

Gebruik je het Sint Jans kruid al?, Helpt het?, Vind je het een goede oplossing?

Groetjes,
Mariamne
Oud 03-01-2004, 22:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DiGiTracker suprosides us with
Er zijn ook homeopaten die eerst een reguliere diagnose doen en vervolgens pas bepalen of je geschikt bent om onderworpen aan de uitknijppraktijken die men homeopathie noemt. Als het te ernstig is of snel behandeld dient te worden kunnen ze het niet over hun hart krijgen om over lijken te gaan om geld te verdienen.
Kortzichtige beredenatie, dude. Wanneer jij je echt in de materie verdiept zou hebben, had je na alle waarschijnlijk een doordachter, minder bekrompen antwoord gegeven.
Homeopathie is een holistische geneeswijze, wat betekent dat de hele mens centraal staat. Als lichaam, geest en sociaal functioneren niet in evenwicht zijn kan een mens ziek worden. Het belang is dan ook om het evenwicht te herstellen.

Citaat:
DiGiTracker suprised us with:
Homeopathie is eigenlijk het volgende, men neme een stof die dezelfde symptomen opwekt als de kwaal die je hebt. Je flikkert deze stof in de zee. Een maand later kom je terug en neem je een slok uit de zee. Dat is homeopathie
Ik weet genoeg van homeopathie en het is allemaal bullshit. Alle verdunde troep die je beter doet voelen is placebo-effect en als het niet verdund zou zijn en het zou werken dan is het een toevalstreffer die nergens op gebaseerd is.
...Dit is enigszins te vergelijken met het principe van het reguliere inenten: een kind, dat ingeënt wordt tegen rode hond, krijgt een geringe hoeveelheid verzwakt rode hond virus ingespoten en wordt daardoor immuun voor rode hond.

Homeopathische middelen worden op een speciale manier verdund en geschud (potentiëren), waardoor zij geen schadelijke werking meer hebben, maar nog wel het zelfgenezende vermogen van het lichaam stimuleren.
Oud 06-01-2004, 17:07
aboe
aboe is offline
ik durfde niet te bellen..en ze heeft nog niet teruggemaild terwijl ze vandaag wel op werk was...

Ai
Oud 07-01-2004, 22:21
ratsja
ratsja is offline
een half uur voor je slapen gaat onder douche !!
Reageren

Regels voor berichten