Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
misschien kun je es proberen, om alle energie die je in andere stopt dan teru gte halen... klinkt beetje raar, maar alele dignen die je die dag gedaan hebt, allee energie die je van mensen in jou hebt gestopt achter een roos gooien ( dmv eraan denken en ademhalen... heel diep en hard uitblazen) en alles wat je in anderen hebt gestopt dan terug halen..
of als je hier geen last van hebt. Als je aan allemaal dingen gaat denken, keihard STOP! roepen... wil ook wel eens helpen! succes iig!!! sterkte! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder sluit ik me aan bij Dreamerfly ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
kijk, 1 kee rin je bed liggen tot half 3 is goed, zeker als je zo moe bent.. maar als je dat de hele vakantie nog blijft doen verschuif je je hele dag en nacht ritme en zal het nog moeilijker worden om om een uur of 11 in slaap te vallen... maar ik doe het zelf ook. ik slaap meestal pas om een uur of 2, ook als ik om 10 uur al naar bed ga.. ik ga altijd maar even radio luisteren, daar word je wel moe van.. ik heb aleen het probleem dat ik wel de hele dag door slaperig ben. maarja succes ermaa
|
![]() |
Dag mensen,
Ik heb alles zo nog eens goed doorgelezen wat dingetjes voor mezelf op een rijtje gezet. En wel degelijk weet ik dat ik aan het piekeren ben. Ik slaap nog steeds heel slecht het word elke keer vroeger...rond een uur of 6 in de ochtend. Mijn psycologe heeft nog niet terug gemaild, en ik betwijfel of ze dat nog gaat doen i.v.m haar overleden vader. Ik weet niet zo goed hoet het nu verder moet, maar ben me er nu wel van bewust dat drank niet de juiste oplossing is. Het lukt me maar niet om te stoppen met piekeren....! Maar in ieder geval wel bedankt voor jullie reacties enzo... Liefs Aboe |
![]() |
|
Verwijderd
|
Denk maar aan mij, Aboe, ik ben zo slaapverwekkend!
![]() Ik heb ook wel 'ns dat ik niet in slaap kan komen. Dan denk je ook overal aan enzo. Misschien kun je echt eens proberen om bijv. schaapjes te tellen. Heb ik serieus ook wel 'ns geprobeerd, zoiets. Of probeer gewoon nergens aan te denken. En dan niet heel streng daarin zijn ofzo, maar gewoon af en toe een beetje ingrijpen als je weer afdwaalt naar andere ingewikkelde gedachten. |
![]() |
|
Ik slaap meestal slecht in bepaalde huizen / bij bepaalde personen. Heb een keer bij het kruidvat zo'n potje "Zenuwen & Slapen - Nachtrust - beinvloedt de nachtrust positief" pillen gehaald (homeopatisch). Je mag er maximaal 2 en ik merk dat het helpt
![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb daar ook last van,maar ik ben er achter gekomen waardoor het kwam,ik ging,na het uitzetten vande tv nog uren nadenken over van alles en nog wat,daardoor belette ik het mezelf om in slaap te kunnen vallen.
nu doe ik de tv uit,denk nog iets van een kwartiertje na,"verwijder" dan alle gedachtes en val in slaap |
![]() |
||
Citaat:
Mag ik vragen waar je over piekert?
|
![]() |
Ja heb ik al geprobeerd,
maar waar ik over pieker? Zijn een heleboel dingen..misschien zeur ik wel teveel... maar contact met mijn moeder, mijn toekomst, opleiding die tegenvalt, verhuizing, mijn pap.... zo kan ik nog wel even door blijven gaan. Als ik dit zo neerschrijf denk ik echt "kom op stel je niet zo aan"...... maar het zit me nog allemaal dwars. Wil er eigenlijk niet stil bij staan..omdat ik dacht dat het allemaal zo goed ging ![]() Weet niet zo goed hoe nu verder.... Liefs Aboe |
![]() |
|||
Citaat:
Ik vind het geen aanstellerij, jij ervaart/voelt dat zo en ik denk dat het het belangrijk is dat je bij die gevoelens en gedachten stil staat.(en wel in een redelijke mate; je moet jezelf niet over-piekeren) Je zegt: Citaat:
Hoe ga je er overdag mee om; de dingen waar je over piekert? Stop je het weg, ga je veel doen om er niet bij stil te hoeven staan of denk je er wel over na?. Hoe kijk jij er tegen aan dat je op het moment geen gesprekken hebt met je psych?
|
![]() |
Ik denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt..alhoewel ik het niet leuk vind om toe te geven.
OVerdag ben ik heel vrolijk, heb nog nooit zo goed gevoeld. ben heel druk, bijna hyper. Tenminste, ik dacht dat ik me nog nooit zo goed had gevoeld, ik weet eigenlijk wel dat ik me eigenlijk niet zo voel. Ik vond het wel fijn dat ik geen gesprekken meer met haar had, vond het ook niet meer nodig. Ik wil dat het goed blijft gaan dus niet stilstaan bij de dingen die nog voor me klaarstaan.... maar ik denk dat ik daar de keuze niet in heb..? Liefs Aboe, Dank je wel! |
![]() |
|
Sorry ik heb niet het hele topic gelezen.
![]() Is het misschien een idee om 's avonds ruim voor het slapen gaan van je af te schrijven. Vertel aan iemand wat je dwars zit, schrijf het op, of wat voor manier jij ook fijn vindt. Je hebt er dan al over nagedacht en daardoor is je hoofd een beetje 'leger' en kun je sneller in slaap vallen? Ik hoop dat het helpt, succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik weet het ,het klinkt vaag,maar probeer me te begrijpen |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
* Wel eens geprobeerd te mediteren?
* ...Homeopatische slaap-opwekkende middelen? (St Janskruid is een bekend voorbeeld.) * Een huisarts kan voor voor 2 weken slaapmedicatie voorschrijven (temazepam, oxazepam, diazepam, lormazepam et cetera) * Schrijf alle gedachtes van je af voordat je naar bed gaat. * Probeer het slapen niet te forceren. (Op je klok/ wekker kijken werkt averechts) * ontspannende muziek. * Hond uitlaten voordat je naar bed gaat. (buitenlucht bevorderd de slaap) * Probeer in ieder geval je slaap en waakritme niet te verdraaien. Sterkte, Aboe! ![]() (Overigens: in de psychiatrie worden menschen met slaapproblemen een hele nacht+dag bezig gehouden zodat ze de daaropvolgende nacht wel goed kun slapen...(ipv ze chronisch slaapmedicatie voor te schirjven)
Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 11:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sint Janskruid wordt wel gebruikt ter bevording vd nachtrust.. Ik bedoelde echter wel valeriaan ![]() Gunstige effecten Sint janskruid: *Bestrijdt depressie : verhoogt gehalte neurotransmitters *Bestrijdt ook angst, onrust, stress, premenstrueel syndroom, *chronische vermoeidheid, fibromyalgie of chronische pijn *Bevordert gezonde nachtrust Sint janskruid
|
Verwijderd
|
ik weet niet of het al is gezegd (te lui om alles te lezen
![]() Ik heb van mijn arts codeïne voorgeschreven gekregen, maar dat was meer omdat ik door pijn niet kon slapen.. maar het werkt ![]() Weet je wat ik ook wel eens doe als ik niet kan slapen: - lezen (tot je ogen dichtvallen) - naar het ritme van je hart luisteren (dan moet wel je eerst zo rustig zijn dat je hem kan horen) - nog even iets 'actiefs' gaan doen zoals je kamer opruimen (en als dat niet helpt, is je kamer iig netjes ![]() - als je ergens mee zit (dat je bijvoorbeeld een afspraak moet kamen en je bent bang het te vergeten oid) het opschrijven, dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken.. Succes iig ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wanneer je je verdiept in kruiden/ planten et cetera, zul je versteld staan van de uitwerkingen die je ermee kunt bereiken. Be openminded (...)
|
![]() |
hey hey,
Ik heb toch maar besloten om maandag naar ggz te bellen om te vragen hoelang mijn psycologe uit de run is hehe. En zit er eventueel aan te dneken om tot die tijd sint jans kruid te gebruiken, ik heb het hier nog liggen. Hopelijk werkt dat een beetje.... In ieder geval bedankt enzo ![]()
||
Citaat:
|
Homeopathie is eigenlijk het volgende, men neme een stof die dezelfde symptomen opwekt als de kwaal die je hebt. Je flikkert deze stof in de zee. Een maand later kom je terug en neem je een slok uit de zee. Dat is homeopathie.
Ik weet genoeg van homeopathie en het is allemaal bullshit. Alle verdunde troep die je beter doet voelen is placebo-effect en als het niet verdund zou zijn en het zou werken dan is het een toevalstreffer die nergens op gebaseerd is. Er zijn ook homeopaten die eerst een reguliere diagnose doen en vervolgens pas bepalen of je geschikt bent om onderworpen aan de uitknijppraktijken die men homeopathie noemt. Als het te ernstig is of snel behandeld dient te worden kunnen ze het niet over hun hart krijgen om over lijken te gaan om geld te verdienen. |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
De keuze heb je altijd zelf, maar vraag jezelf eens af wat het beste voor je is?. Confrontaties aangaan met je problemen is eng, is niet leuk, maar zal je er uiteindelijk niet veel profijt van hebben?. Kijk eens naar je piekeren, je slaapprobleem, het overdag wegstoppen van hoe je, je echt voelt: hoe denk je daar dan over?, denk je dat je daar hulp bij nodig hebt? Gebruik je het Sint Jans kruid al?, Helpt het?, Vind je het een goede oplossing? Groetjes, Mariamne
|||
Citaat:
Homeopathie is een holistische geneeswijze, wat betekent dat de hele mens centraal staat. Als lichaam, geest en sociaal functioneren niet in evenwicht zijn kan een mens ziek worden. Het belang is dan ook om het evenwicht te herstellen. Citaat:
Homeopathische middelen worden op een speciale manier verdund en geschud (potentiëren), waardoor zij geen schadelijke werking meer hebben, maar nog wel het zelfgenezende vermogen van het lichaam stimuleren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Ik kan niet slapen! Vlerkje | 121 | 26-11-2015 07:29 | |
Onzin |
Ik kan niet slapen! magnusdebaas | 26 | 13-09-2015 11:08 | |
Liefde & Relatie |
helppp ik kan niet meer!!! danielDTC97 | 11 | 21-01-2012 16:38 | |
Verhalen & Gedichten |
ik kan niet slapen Dionysos | 5 | 07-05-2004 17:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Slapen Charlottetje | 6 | 31-12-2003 12:12 | |
Psychologie |
ik kan niet meer slapen als ik alleen thuis ben leintjuh | 1 | 14-02-2002 21:23 |