Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2003, 19:42
Verwijderd
Ik heb vandaag te horen gekregen dat we met onze voetbalclub naar een vriendschappelijk toernooi in Belgie gaan. Iedereen enthousiast en iedereen wil mee (ik dus ook). Probleem is, het toernooi is van donderdag 20 mei tot zondag 23 mei. Als ik terug kom heb ik de volgende dag dus meteen examens.
Nu vraag ik me af, is het slim om mee te gaan of niet?
Hierbij moet je wel mee rekenen:
- Over het algemeen heb ik m'n tijd om te leren erg nodig.
- Ik weet niet hoe ik er op dat moment voor sta. Op dit moment 'wel aardig' (Voor elk vak voldoende), maar of ik het dan ook nog sta is natuurlijk nog maar de vraag.
- We (samen met mij nog 3 andere die de volgende dag examens hebben) krijgen daar elke avond de tijd om te leren.
- Van te voren kan ik ook veel leren.
- Ontspanning is goed (maar is dit teveel ontspanning?)
- Onze club is niet van hoogstaand niet niveau, dus het is niet een kans om ontdekt te worden door een scout ofzo.

Dus als je (nuttige) tips/suggesties hebt, alles is welkom Ik wil natuurlijk graag mee naar zo'n voetbaltoernooi, maar m'n school mag er niet onder lijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2003, 19:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zou het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 19:57
wissie
wissie is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-11-2003 @ 20:42:
- Over het algemeen heb ik m'n tijd om te leren erg nodig.

- Ik wil natuurlijk graag mee naar zo'n voetbaltoernooi, maar m'n school mag er niet onder lijden.
In dit geval lijkt me dat je school er wel onder zal lijden, en dat wil je niet. In feite geef je je eigen antwoord al.

Tenzij je voetbal als prioriteit stelt boven school. Je zult zelf een afweging moeten maken, maar het lijkt mij verstandig voor je examens te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
wissie schreef op 04-11-2003 @ 20:57:
In dit geval lijkt me dat je school er wel onder zal lijden, en dat wil je niet. In feite geef je je eigen antwoord al.

Tenzij je voetbal als prioriteit stelt boven school. Je zult zelf een afweging moeten maken, maar het lijkt mij verstandig voor je examens te kiezen.
Ik vind school idd belangrijker dan school, maar ik twijfel nog wel heel erg. Ik ga het er ook nog ffs met m'n ouders over hebben
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 20:47
Balance
Balance is offline
Ik zou het absoluut doen.
Je bent vanaf de kerst al bezig met het oefenen voor de examens, dus je resultaten hangen echt niet van die laatste 4 dagen af waarin jij weg bent. Vlak voor de examens krijg je ook nog eens lesvrije weken, dus je hebt nog zat dagen over om volledig aan je leerwerk te besteden.
Je kan niet volle dagen leren, moet je juist lekker kunnen ontspannen. Bovendien geef je aan dat je er elke avond de tijd krijgt om nog te leren. Toon dan een stuk zelfdiscipline en leer ook echt wanneer het nog nodig blijkt te zijn in die laatste dagen.
Maar vooral: zorg op tijd voor een planning die niet op de laatste dagen aankomt. Dan is d'r niks aan de hand
Oud 04-11-2003, 21:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-11-2003 @ 21:00:
Ik vind school idd belangrijker dan school
Juist, ja.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 21:40
@Moon
@Moon is offline
Als ik jou was zou ik niet gaan. Stel dat je zakt, wat dan? Ik moet er niet aan denken.. Ok je zou het kunnen doen als je echt alles van te voren al heel goed heb geleerd. Alleen..heb je wel heel veel discipline nodig.....en dat hebben toch de meeste mensen niet....
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 21:52
Thomas
Thomas is offline
Die toernooien zijn er wel meer. Misschien dat je de eerste dag ofzo wel kan gaan, maar de andere dagen overslaat.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 04-11-2003 @ 22:52:
Die toernooien zijn er wel meer. Misschien dat je de eerste dag ofzo wel kan gaan, maar de andere dagen overslaat.
ik ga niet voor 1 dag naar belgie. Maar ik heb al min of meer met m'n ouders besloten dat ik niet ga. Anders ben ik de volgende dag op de examens niet fit/geconcentreerd en ik vermoed dat het leren in die dagen ook niets wordt. En zoals je al zegt, er komen wel meer toernooien (kan mss wel mee doen met een toernooi van een lager team, dat is gewoon thuis spelen en niet bij de examens )
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 22:45
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 04-11-2003 @ 21:47:
Ik zou het absoluut doen.
Je bent vanaf de kerst al bezig met het oefenen voor de examens, dus je resultaten hangen echt niet van die laatste 4 dagen af waarin jij weg bent. Vlak voor de examens krijg je ook nog eens lesvrije weken, dus je hebt nog zat dagen over om volledig aan je leerwerk te besteden.
Je kan niet volle dagen leren, moet je juist lekker kunnen ontspannen. Bovendien geef je aan dat je er elke avond de tijd krijgt om nog te leren. Toon dan een stuk zelfdiscipline en leer ook echt wanneer het nog nodig blijkt te zijn in die laatste dagen.
Maar vooral: zorg op tijd voor een planning die niet op de laatste dagen aankomt. Dan is d'r niks aan de hand
I agree: ik zou het ook gewoon doen om precies dezelfde reden
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 08:55
Studentje
Studentje is offline
Kom op zeg, elke idioot kan toch bedenken dat je na vier dagen zuipen en slecht slapen niet goed een examen kan doen.

Je zegt zelf dat je niet op een hoog niveau speelt, dus dan zal het heus wel op zuipen uitdraaien.
Oud 05-11-2003, 10:17
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-11-2003 @ 23:12:
ik ga niet voor 1 dag naar belgie. Maar ik heb al min of meer met m'n ouders besloten dat ik niet ga. Anders ben ik de volgende dag op de examens niet fit/geconcentreerd en ik vermoed dat het leren in die dagen ook niets wordt. En zoals je al zegt, er komen wel meer toernooien (kan mss wel mee doen met een toernooi van een lager team, dat is gewoon thuis spelen en niet bij de examens )
Probleem opgelost.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 13:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou niet gaan, want als je gaat kun je de 4 dagen ervoor helemaal niet leren. School is belangrijker dan hobby's.
Oud 05-11-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 05-11-2003 @ 09:55:
Kom op zeg, elke idioot kan toch bedenken dat je na vier dagen zuipen en slecht slapen niet goed een examen kan doen.

Je zegt zelf dat je niet op een hoog niveau speelt, dus dan zal het heus wel op zuipen uitdraaien.
alcohol is daar verboden
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 17:27
alwaysgood
alwaysgood is offline
wie zegt dat iedereen zich daaraan houdt
Oud 05-11-2003, 17:46
very drunk driver
very drunk driver is offline
school vind ik persoonlijk veel belangrijker
Oud 05-11-2003, 18:53
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
je moet echter niet vergeten genoeg te ontspannen tussen al dat zenuwslopende leren
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 09:01
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 05-11-2003 @ 16:05:
alcohol is daar verboden
Slechte zaak.
Reageren

Regels voor berichten