Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
klopt.. maar soms is het zo dat iets gebeurd en je dan gewoon weet van, dit heb ik bijvoorbeeld gister gedroomd.. al dacht je toen dat het een gewone droom was.. |
![]() |
|
een visioen weet je eigenlijk meer van te voren, bij deja vu is het egt zo op het moment van: hé dit komt me bekend voor, of dit het bik eerder mee gemaakt.
Visioen kan ook in dromen zijn en dat is van te voren dat je beelden ziet Dus wel duidelijk verschil opzich eigenlijk ik heb nooit visioenen, haha ![]() ![]() maar deja vu heeel vaak en das behoorlijk irri want ik heb mezelf aangeleerd om elke keer als ik dat heb zeg maar "deja vu" te zeggen, jah kweenie, da doe ik gwoon, of ik denk t even iig zeg ik het soms hard op maar zodat ik me ervan bewust ben denk ik. Maar nu krijg ik dus steeds dat ik denk van: dis een deja vu. Dan zeg of denk ik: deja vu. En dan heb ik daar weer een deja vu over. Jah btje vaag, maar is zeg maar deja vu van een deja vu en duurt steeds langer, meestal ist maar 1 seconde ofzow. Nu ist steeds van deja vu van een deja vu van een ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Volgens mij is een visioen een droom, maar dan een droom die je overdag hebt als je wakker bent. En een droom krijg je alleen als je slaapt. Maar in wezen zijn een visioen en een droom 2 woorden voor hetzelfde ding.
Een visioen kan voorspellend zijn, of niet-voorspellend. Precies zoals een droom. Maar als de beelden voorspellend zijn, dan wil dat niet zeggen dat het een visioen is. Dat is het pas als je de droom kreeg toen je wakker was. Een déjà-vu kan (volgens mij) dus geen droom zijn, want je krijgt een déjà-vu als je wakker bent. Dus kan je een déjà-vu alleen vergelijken met een visioen. Bij een visioen krijg je beelden met een gevoel samen, of een film waar gevoel in zit. (net als in een droom dus). En bij een déjà-vu krijg je 'het gevoel of weten, dat je dit al eens eerder meegemaakt hebt'. Het is dus een sterk gevoel over een soort herinnering. Als je het nagaat, heb je het voor de eerste keer niet in het echte leven meegemaakt, maar 'in je geest'. En je krijgt een déjà-vu altijd op het moment dat je het 'in het echte leven' meemaakt. Een déjà-vu is dus het gevoel of weten wat je van binnen hebt, dat je wat je nu in het echt gaat meemaken, al eens eerder meegemaakt hebt (maar dan in je geest). Je kunt ook dromen dat je iets al eens eerder gedroomd hebt. Dan begrijp je in je droom dat je dit al eens eerder gedroomd hebt. Maar dat is een heel ander gevoel dan een déjà-vu. En dan gaat het om 2 keer dromen in plaats van 1 keer in je geest, en 1 keer in real life. Dat is dus, zoals ik ertegen aankijk. groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
Je kan een schilderij hebben van een huiskamer waarin een schilderij aan de muur hangt. En op dat schilderij is die huiskamer weer te zien. En in die huiskamer op dat schilderij, is natuurlijk weer dat schilderij te zien. Zo heb je een schilderij binnen een schilderij binnen een schilderij. Ik heb wel eens met m'n webcam een foto gemaakt van m'n monitor. Dat beeld van de webcam kwam dus op de monitor terecht. Dus zag ik op m'n monitor een beeld van m'n monitor. En in dat beeld was weer m'n monitor te zien. Dan krijg je dus een monitor binnen een monitor te zien (een stuk of 12 keer, dan wordt het te klein). Dat ziet er dan zo uit: monitor in monitor enz. Dat is hetzelfde idee als een droom in een droom. (en dan kan je zo verdergaan: in een droom in een droom in ... enz.). Dat heb ik ook wel eens gehad. De eerste keer sta je dan wat vreemd te kijken, van wat is dat nou? Maar m'n droom liet zo zien, dat hij het ook over zichzelf kon hebben. En dat hij kan beseffen, hoe ik over een droom nadenk. In droomforums zijn ook mensen met dromen, die schrijven dat ze droomden dat ze wakker werden. En even later bleek, dat ze niet echt wakker waren, maar dat ze droomden dat ze wakker waren. En dat ze daar weer uit wakker werden. En toen opstonden, en dus toen pas echt wakker werden. Er is dus een bewustzijn over een bewustzijn over een bewustzijn. 3 of meer niveau's van waarheid kunnen dat zijn (in jouw geval zijn het er 2). Net zoiets als dat je verschillende niveaus van kennis hebt. Eerst kom je erachter, dat je nog veel moet leren om iets te kennen (wiskunde of Frans of zo). Dan beheers je dat, maar dan ontdek je dat er nog een dieper niveau van kennis is. En als je dat beheerst, ontdek je een 3e nog diepere niveau van kennis. Je hebt dit ook in de natuur. Als je de dag en het jaar bekijkt, hebben die alletwee een hoogtepunt. In de dag is het de middag (zon op hoogste punt). En in het jaar is het het hoogtepunt van de zomer. Die duurt van 21 juni tot 21 september en het hoogtepunt is rond 6 augustus. Want de zomer is eigenlijk de middag van het jaar. Of de middag is de zomer van de dag. Zo kan je dus naar (6 augustus, 12 uur 's middags) kijken. Dan heb je dus een middag in een middag, of een hoogtepunt in een hoogtepunt. Het is dus ook een natuurverschijnsel. In jouw geval had je dit niet bij een schilderij, foto van een monitor, droom of huiswerk of natuurverschijnsel, maar bij een déjà-vu. Dat kan dus ook. Geen probleem dus. Als je zou menen, dat het niet kan, dan zou er een foutje in je hersens kunnen zitten. Maar nu je doorhebt, dat zoiets bestaat, zijn je hersens gewoon in orde. Het is gewoon iets wat moeilijk te bevatten is. Daarom moet ik het ook met van alles vergelijken. Je kan het natuurlijk 'vaag' vinden, maar ik vind zoiets mooi, en mysterieus. --- Ik zou gewoon aanvaarden, dat er een déjà-vu over een déjà-vu kan zijn. Of "een déjà-vu in een déjà-vu". Als je dat beseft, dan weet je dat er dus op het gebied van ''déjà-vu's niet alleen een weten op één niveau mogelijk is, maar ook een dieper weten, op een dieper niveau. De kennis of het besef van zo'n déjà-vu kan jouw eigen persoonlijke besef gewoon omvatten dus. Ik zou het dan gewoon zo bekijken, dat je dit mag weten. Dus ben er maar blij mee, waarom zou je het niet vertrouwen? Zoiets bestaat gewoon, en je kan er ook respect voor hebben, voor zulk diep weten. LIjkt me. Ik vergelijk zoiets met dat mensen dromen krijgen die laten zien dat ze als dromen de toekomst kunnen kennen. Door mini-voorspellinkjes te geven over in wezen onbelangrijke dingen. Of dat je kan dromen dat je wakker bent, maar op een dieper niveau slaap je nog altijd. Zoals een kind van groep 1 lagere school tot 10 kan tellen, maar nog niets afweet van de getallen van 11 tot 100. Daarin slaapt het dan ook nog, bij wijze van spreken. Het lijkt er dan het meeste op, dat zo'n dromen of déjà-vu's gewoon willen laten zien, dat dit mogelijk is. Dus lijkt me het beste om dat gewoon te aanvaarden. Die kennis zal bij je leven horen, anders kreeg je hem niet, daar ga ik van uit. groeten, peter. Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 11:16. |
![]() |
|
Visioen, dat je van te voren ziet wat er gaat gebeuren
je zit in Tegen woordige tijd, en je ziet de toekomst deja vu , eerder gebeurt terwijl je denkt dat het echt is(is dus niet) , gebeurt op dat moment in de werkelijkheid je zit in Tegenwoordige tijd, en je ziet iets wat je denkt dat eerder is gebeurt
|
Verwijderd
|
Ik heb vandaag nog zo'n deja vu...of visioen gehad!
![]() Ik had het gedroomt... en de volgende dag gebeurden het ook...alleen iets anders. Ik droomde dat een meisje mij iets vroeg, ik zei "Nee" dat pakte dus helemaal verkeerd uit. (wat de vraag was doet dr ff niet toe...soort van prive zaak ![]() de volgende dag (vandaag was dat dus) gebeurde het alleen niet door dat meisje maar door een jongen ... dit keer zei ik "ja" ![]() lijp huh!!? |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik had zoiets laatst ook... ik droomde dat ik in de klas iets zei en dat daarop iedereen ruzie kreeg met elkaar... de volgende dag was alles hetzelfde in mijn droom, iedereen had dezelfde kleren aan enzo, maar toen zei ik iets anders en toen kwam er geen ruzie... best vreemd, maar wel fascinerend...
|
![]() |
|
Dat heb je soms dat je iets droomt wat er de volgende dag gebeurd, bij mij meestel in negatieve vorm. dan lijkt het alsof je een deja vu hebt. ik denk dat een deja vu is als de situatie ook 'echt' gebeurd is op dezelfde manier, een visioen is meestal 'vaag' en kan je op meerdere manieren opvatten.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En af en toe heb ik ook nog wel eens het idee van "heb ik dit nou al verteld of niet" Of verteld iemand anders wat. Wat is bijv. 5minuten daarvoor heeft meegemaakt. Reageer ik ineens van. Weet ik. Heb je al eens verteld. Of ook iets waarvan ik niet precies weet wat het is. Het stelt ook vast niets voor. Maar soms heb ik het idee van. "Huh is dit wel een echt woord" "Wat klinkt dat raar" enzo Best trippend. Maar ik zit er best wel mee, met dat laatste. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
een deja vu is iets dat je bekend voorkomt, het lijkt of dat je het al eens gedaan hebt.
een visioen is dat je je ogen sluit en dat er ineens een beeld door je hoofd komt (meestal een angst aanjagend beeld) dat betekt dat je hebt gezien wat er gaat gebeuren dat is het verschil.
|
![]() |
Vanuit de idee dat je je leven een oneindig aantal keren opnieuw beleeft is een deja vu cq visioen een ervaring die je hebt om je af te vragen of je de keuze die je in een vorige leven hebt gemaakt niet opnieuw moet overwogen om te bepalen of die keuze wel definieert Wie Je Bent.
(geinspireerd door Neal Donald Walsch)
|