Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar idd, dat ga ik maandag ook doen ![]()
||
Citaat:
Het kan zijn dat het zadel niet goed past en dat hij daardoor last van zijn rug krijgt. Kijk daar eerst naar, als het dus niet meer goed past (paardenrug veranderd naar mate ze ouder worden), als het niet goed past gaan rijden met een ander zadel, en het probleem is weg.
|
Ik denk ook dat er een groot gedeelte stress bij zit. Eclair is gewoon een paard, dat van rust houdt. Als het te druk wordt, wordt ze al snel pissig.
Ik kreeg vrijdag avond van de andere verzorgster van Eclair te horen, dat er een muts is geweest, die met een ander zadel op Eclair heeft gereden. Ik ben dara nu dan ook zwaar pissig over. Ze heeft niet voor niks een opgemeten zadel. Dat zadel is nu een half jaar oud, lijkt me sterk dat haar rug nu al vergroeit is, maar ik zal het nakijken iig ![]() Ook zal ik haar rug navoelen. Ik weet wel een paar ontspanningsoefeningen voor een paard, dus die zal ik ook extra veel gaan gebruiken bij haar. Ook zal ik zorgen, dat ik wat meer tijd in het poetsen bij haar zal steken, zodat ze ff wat langer van stal is en ze ff aan kleine kinderen kan snuffelen en nahjah, zolang het maar niet te druk wordt. Dat beest is heilig voor me en ik kan echt niet tegen de gedachte, dat zij misschien enorme pijn loopt te lijden ![]()
|
het ligt er aan.. tis net als met paardenfluisteraars.. Ze helpen paarden met mensen problemen, niet andersom. als ik jou was zou ik naar de oorzaak kijken. ik heb zelf een eigen paard en als ik rustig ben, is hij dat ook (ook al ist een zenuwpees) maar als ik me ga stressen omdat er een dresuur wedstrijd is enz.. word hij ook onrustig
||
Citaat:
![]() En paardenfluiseraars vind ik best wel crap ![]()
|
![]() |
Dat paarden prima acteurs zijn gaat nergens over. Een paard is een dier , een dier heeft geen geweten en zal dus ook niet weten hoe het iemand kan manipuleren.
Als mens ben je verantwoordelijk voor de gezondheid van je paard en ik vind dat als je iets merkt aan je paard, dat je voor de volle 100% er moet proberen zien achetr te komen wat er aan de hand is. Maargoed, ff over het paard in kwestie. Ik weet bijna ZEKER dat hij/zij ergens pijn heeft. Het hoeft niet perse de rug zelf te zijn, maar dat lijkt me in dit geval wel. Het kunnen spieren zijn die verkrampt/verzuurd zijn, wervels die niet goed liggen, of bijvoorbeeld een ontsteking van binnenuit. Omdat er echt veeeel mogelijkheden zijn is het heel belangrijk om er een deskundige naar te laten kijken! Mocht het niet iets lichamelijks zijn, dan weet ik uit eigen ervaring een niet zo voor de hand liggende oorzaak: mijn paard is echt een mietje en was een tijd lang echt GESTRESST omdat het plafond zo laag was. Toen hebben we hem bij mijn oom op stal gezet en ik kende hem niet weer. Zo vrolijk, en veel losser in de bewegingen, hij zat ineens nooit meer vast! Ook was hij niet meer zo bang. Maar toen het paard dat naast hem stond verkocht werd kwam er een nieuw paard naast. Best een beetje dominant, en het hele probleem begon weer van voor af aan, en dat terwijl ze elkaar niet eens aan konden raken ofzo! Nouja toen hebben we weer geruild van stal en nu is het weer goed. Maarja het is vervelend dat het je eigen paard niet is, omdat je er zo gek mee bent, en je nooit alles kan doen (dierenarts laten komen ed) wat je normaal zou doen. oe lang verhaal sorrie , maar hoop datje er wat aan hebt succes ermee!! oja valeriaan door het eten werkt rustgevend. |
![]() |
|
Ik heb Ecalir een heerlijke appelliksteen gegeven, ze likte dr ff aan, daarna moest ze m niet meer. Lang leve mn andere verzorgpaard
![]() Maar dr is iemand op de manege en haar man gaat de manege overkopen (wat een vooruitgang!) En die heeft Eclair onder de rooie lampjes gezet. Iets van infrarood of zoiets? nah, iig is het goed voor de bloedsdoorloop en de knelpunten in haar lichaam worden losser, waardoor ze veel minder pijn heeft. En inderdaad, ze was enorm lief vandaag, ze heeft niemand aangevallen en ze was heerlijk speels. Verder hield ze haar hoofd niet meer zo erg omhoog en drukte ze haar rug veel minder weg, dus wat dat betrefd is er een grote vooruitgang gekomen ![]()
||
Citaat:
het gaat ook niet om geweten, het gaat om ervaring ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dag later zelfde gedaan, en toen lip ze ook prima. Zadel erop en... goh... zomaar ineens kreupel. Even doorgezet entoen gaf ze het op ![]() En de fake plas-pauze's ken ik ook ja ![]()
|
Rug na laten kijken op evt vastzittende spieren (kan ermee te maken hebben), tijdje op rust (2 weken ofzow), opnieuw beginnen met de hele volgorde van trainen, voorlopig 1manspaardje van maken. Maar ja, bij manegepony's werkt dat niet zo. Die moeten werken om de kost te verdienen, niet om de kost te maken
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De kunstmatige insaaiminatiekliniek van Dr. van Holland - #545 Verwijderd | 35 | 07-03-2009 10:41 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120 Verwijderd | 492 | 08-02-2008 17:14 | |
Lifestyle |
Roddelcomité Verwijderd | 164 | 21-06-2006 14:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van een verhaal. Vlooienband | 20 | 18-01-2003 03:02 |