Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2003, 22:19
shut*up
shut*up is offline
ik heb in mn gezicht ( op mn wang om precies te zij ) een soort van rood adertje ofzo.. Ziet er uit als een rood kronkelig streepje, tis vrij klein en valt opzich niet heel erg op... Maar nu hoorde ik laatst iemand zeggen dat je dat kan laten weg-laseren, opzich lijkt me dat wel wat.. Kan misschien iemand mij er wat meer over vertellen enzo..? Bijvoorbeeld of dat inderdaad waar is, of je er dan ipv dat adertje een littekentje van krijgt ofzo, of het duur is, of je door moet verwezen worden door je huisarts..? zulk soort dingen.. Alvast bedankt!
Oud 06-11-2003, 05:49
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat dat couperose is.

Couperose zijn chronisch verwijde/uitgezette haarvaatjes, als gevolg van vaatwandverslapping. Couperose komt meestal voor op wangen en neus en is een volkomen onschuldige aandoening. Couperose lijkt op een netwerk van fijne rode draadjes die net onder het huidoppervlak liggen. De diode-laser verwijderd/verminderd deze storende adertjes d.m.v. lichtenergie.

Voor meer info over het laseren kun je naar de site van een (prive) kliniek die dat doet http://www.aesthetic.nl/couperose.htm

Maar als je maar 1 adertje hebt en die je ook nog nauwelijks ziet waarom zou je er dan wat aan laten doen? Ik denk dat ze je het bij die kliniek ook gaan afraden. Hou je weer geld over om een leuk truitje of zo te kopen, want je zal het zelf moeten betalen omdat het om een cosmetische correctie gaat, die doorgaans niet wordt vergoed door de ziektekostenverzekering.
Oud 06-11-2003, 11:52
shut*up
shut*up is offline
ja, je hebt wel gelijk opzich, maar ben er nog niet helemaal uit of die opvalt of niet... volgens mij toch wel een beetje, net of ik altijd een soort van puistje heb ( oehoeh, ja ik weet het, niet het ergste nee ).. Als het niet al te duur is dan heb ik het er wel voor over denk ik... ijdeltuit die ik ben...
Oud 06-11-2003, 16:00
Verwijderd
zoiets heet toch gewoon een spinnetje? k heb ze op mn handen, t zijn een soort van minivaatjes die naar de bovenhuid zijn gekomen. is niet ernstig, kan je weg laten halen door laser ofzo, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:18
Auntie M
Auntie M is offline
Volgens bovengenoemde kliniek kost een gemiddelde behandeling 155 euro. Zou dus bij jou minder kunnen kosten, maar ik vraag me af of ze het dan wel doen.
Oud 06-11-2003, 18:56
shut*up
shut*up is offline
hmm... zal toch wel..? ik bedoel, zo'n ingreep is bijna altijd om cosmetische redenen ( bij die voorbeeldplaatjes zitten er ook gevallen tussen die niet echt erg zijn ofzo ) en tis zover ik weet ook niet echt schadelijk dus als je betaald neem ik aan dat ze er niet moeilijk over doen... toch..?
Oud 06-11-2003, 18:56
shut*up
shut*up is offline
maar goed, feit is idd wel dat 155 euro wel een beetje veel geld is...

Regels voor berichten