Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is wel een behoorlijk negatief beeld van de werkgever...
Als je inderdaad lekker irritant wilt doen, kun je vragen of je werkgever wel een ontslagvergunning heeft ingevolge art. 6 van het Bijzonder Besluit Arbeidsverhoudingen 1945. Zonder zo'n vergunning mag hij niet opzeggen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb toen een contract getekend voor zover ik weet onbepaalde tijd. alleen hun zeggen dat ik pas voor vast ben een jaar na datr contract. zou dat kunnen kloppen ?
ik moet het contract denk ik ook maar ff helemaal naspitten
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is dat niet van belang voor de 'vastheid' van dat contract. Je kunt een proeftijd overeenkomen van maximaal twee maanden. In de proeftijd kun je elk ogenblik zomaar ontslagen worden en kun je ook zelf elk ogenblik stoppen wanneer je daar zin in hebt. Na die twee maanden kun je niet meer zomaar ontslagen worden, of het nu gaat om een contract voor bepaalde of voor onbepaalde tijd. Natuurlijk kunnen zij je een contract aanbieden voor een jaar, dat na een jaar overgaat in een contract voor onbepaalde tijd. Maar gedurende dat jaar gelden dan wel gewoon de opzegverboden en opzegtermijnen. |
![]() |
|
En na dat jaar hoeft het contract niet automatisch worden verlengd, ze kunnen gewoon zeggen dat je contract niet verlengd wordt. Maar volgens mij kunnen ze dat niet zomaar op de dag zelf doen, maar moeten ze dat wel ff van tevoren melden. But I'm not sure.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de praktijk zal natuurlijk wel vantevoren gezegd worden dat de overeenkomst binnenkort eindigt, maar de wet verplicht hier niet toe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt en er gebeurt niets, dan loopt dat contract in beginsel oneindig door. Heb je een contract voor bepaalde tijd, dan eindigt het automatisch aan het einde van de periode waarvoor het overeengekomen is. Wil jij of je baas het contract beëindigen, dan moet er opgezegd worden. Daarvoor moet je baas een opzegtermijn van éen maand in acht nemen. Ook moet hij je tegen het einde van de maand opzeggen. Voorbeeldje: je krijgt op 15 november te horen dat je baas je wil opzeggen met inachtneming van een termijn van een maand. Dan eindigt het contract een maand later tegen het einde van de maand, dus op 31 december. Zegt hij je tegen een kortere termijn op, of niet tegen het einde van de maand, dan is er sprake van een onregelmatig ontslag. In jouw situatie zegt je baas gewoon 'of hij het contract verlengt of niet', een maand vantevoren omdat hij geen onduidelijkheid wil hebben over de opzegtermijn. Zoals ik hierboven zei, hoeft een contract voor onbepaalde tijd nooit verlengd te worden. Die mededeling is alleen gericht op de (eventuele) opzegging. Dan kan hen nooit verweten worden dat ze onregelmatig hebben opgezegd. |
![]() |
|
www.uwv.nl als je dit wilt weten. je kan ze ook mailen en ze antwoorden vrij snel.
|
![]() |
|
www.cwinet.nl wil ook wel werken btw.
|
![]() |
|
werkgevers die studenten e.d. in dienst hebben overtreden vaak genoeg de regels. heb weleens gezien dat ze massaontslag deden (>20) en dit niet doorgegeven hadden. Zo kan de rekening best hoog oplopen voor de werkgever. Wetten en regels zijn er niet voor niets om de werknemers te beschermen. In veel gevallen komt het erop neer dat de werkgever zich niet houdt aan de wettelijke regels en voorschriften.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
0 uren contract? alisonn | 17 | 16-12-2010 10:18 | |
Werk, Geld & Recht |
GROOT DILEMMA!!! =O help aub! chriszie1 | 7 | 04-12-2010 22:04 | |
Werk, Geld & Recht |
wil ontslag nemen, maar zit met opzegtermijn Verwijderd | 9 | 08-12-2005 12:56 | |
Werk, Geld & Recht |
verschil ontslag in proeftijd en daarna [D0RIEN] | 6 | 26-10-2003 13:19 | |
Werk, Geld & Recht |
ontslag + opzegtermijn Fleur | 10 | 21-10-2003 23:17 | |
Algemene schoolzaken |
RECHTENSTUDENTEN... of andere mensen die verstand hebben van recht... HELP!! leon-v | 11 | 26-02-2003 01:01 |