Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2003, 19:34
sterre
sterre is offline
heb ongeveer al 1.5 maand een vriendin (jah, een lief...) en heb het hier thuis verteld. men vader maakt er geen problemen rond maar men moeder heeft het er erg lastig mee. ze is niet kwaad of zow maar ze vind het echt niet leuk. hoe kan ik haar het beste laten wennen aan de situatie? zijn er dingen die ik kan doen zodat ze haar beter op haar gemak voelt?
Oud 03-11-2003, 19:40
miro
miro is offline
Ik zou haar gewoon even met rust laten als ik jou was. Je kunt het haar niet gaan opdringen maar als t gewoon rustig aangaat (en je vriendin komt gewoon af en toe langs) went ze dr misschien wel aan. Tja ik weet niet of t waar is maar dat is wat ik zou doen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 19:42
Verwijderd
Waarschijnlijk had ze erop gerekend dat je waarschijnlijk kinderen zou krijgen, nu is die kans in haar ogen veel kleiner. Dat is natuurlijk niet leuk voor haar, maar als jij op mensen van hetzelfde geslacht valt kun je daar niks aan doen.
Na verloop van tijd zal ze het vast wel accepteren.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 09:00
Li
Li is offline
Twee goede vriendinnen van mij hebben hetzelfde gehad en bij de ene is het uiteindelijk goedgekomen. Dr ouders moesten er even aan wennen en zodra ze zagen dat het echt geen bevlieging was accepteerden ze het. Het is toch even anders als je opeens hoort dat je dochter een vriendin heeft, want jij zou het misschien ook "raar" vinden als je moeder opeens verliefd werd op een vrouw.
Laat ze dus aan de situatie wennen en dan ziet ze echt wel in dat jij op deze manier gelukkig bent. Komt vast wel goed
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 09:32
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
je moeder durft zekers self niet te vertellen dat ze eigenlijk pot is!!
Oud 04-11-2003, 09:46
Aries
Aries is offline
Citaat:
sterre schreef op 03-11-2003 @ 20:34:
heb ongeveer al 1.5 maand een vriendin (jah, een lief...) en heb het hier thuis verteld. men vader maakt er geen problemen rond maar men moeder heeft het er erg lastig mee. ze is niet kwaad of zow maar ze vind het echt niet leuk. hoe kan ik haar het beste laten wennen aan de situatie? zijn er dingen die ik kan doen zodat ze haar beter op haar gemak voelt?
hmmzja .. gewoon .. aan laten wennen .. maareh misschien vind ik 't ook wel een beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 10:41
Verwijderd
volgens mij heeft je moeder dan een probleem, lijkt me zo
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 11:06
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Ik zou haar een beetje met rust laten, er een keer met haar over praten waarom ze het niet zo leuk vind, zonder dat jij emotioneel wordt of je persoonlijk voelt aangevallen en haar gewoon rustig vertellen waarom het juist zo fijn is dat jij nu een lieve vriendin hebt. Ik zou ook rustig aan mijn moeder de kans geven om mijn vriendin beter te leren kennen.

Zoiets zou ik doen, denk ik.
Oud 04-11-2003, 11:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 04-11-2003 @ 11:41:
volgens mij heeft je moeder dan een probleem, lijkt me zo
Dat is te makkelijk gezegd; Sterretje woont nog bij haar ouders dus als haar moeder een probleem heeft, heeft Sterre een probleem. (Daarnaast houd ze ws. van haar moeder en vind Sterretje het gevoelsmatig ws. ook gewoon al erg)

Ik ben 't eens met D0RIEN en miro. Moeder gewoon rustig laten wennen aan het idee en langzaam beetje kennis laten maken met je vriendinnetje. Als ze doorkrijgt dat het echt serieus is, en dat er toch niks aan te doen valt en dat het is wat jij wil enzo, zal ze heus wel bijdraaien. Dat je vader er geen problemen van maakt zal ook wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 04-11-2003 @ 12:15:
Dat is te makkelijk gezegd; Sterretje woont nog bij haar ouders dus als haar moeder een probleem heeft, heeft Sterre een probleem. (Daarnaast houd ze ws. van haar moeder en vind Sterretje het gevoelsmatig ws. ook gewoon al erg)

ja ok je hebt wel een punt idd
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:08
juno
juno is offline
Je moeder is teleurgesteld in haar verwachtingen van jou maar houdt daarom nog niet minder van jou. Zij wil ook het liefst dat je gelukkig bent.

De beste manier om het te accepteren is waarschijnlijk het zien dat haar dochter zo gelukkig is met haar lief.

Ga niet uitgebreid lopen zoenen waar ze bij is, dat is misschien wat te confronterend. Maar een paar verliefde blikken moeten mogen, en als ze je vriendin op persoonlijke basis leert kennen en waarderen zal dat ook helpen.

Ik werd pas echt geaccepteerd in de schoonfamilie toen ik het hele huis heb lopen soppen tijdens de verhuizing van mijn schoonouders. Daarvoor vonden ze me best leuk en lief, maar toen hoorde ik erbij.

Succes ermee. En gun haar wat tijd om aan het idee te wennen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:59
Verwijderd
neem je vriendin een keer mee naar huis en stel haar voor aan je ouders...misschien ziet je moeder dan in dat je heel gelukkig met r bent en heeft ze er minder problemen mee dan...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 15:55
Verwijderd
Precies, zo rustig mogelijk laten wennen. En zorgen dat ze een goede indruk maakt op je moeder en als het na een tijdje nog niet lukt gewoon aan je moeder gaan vragen wat het probleem is, het gaat er toch om dat jij gelukkkig bent
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 18:10
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
ik denk dat het gewoon iets is wat tijd kost... en alles gewoon rustig aan laten verlopen.. als ze jullie samen ziet, zal ze het in het begin onwennig en vervelend vinden, maar het lijkt me dat zij op een gegeven moment ook gaat inzien dat jij op deze manier gelukkig bent! en dat zal zij ook het allerbelangrijkst vinden denk ik.. tzal tijd kosten.. maar ik denk zo dat het allemaal op den duur wel goed komt en dat ze het accepteerd.
Succes, veel liefs!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:43
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 04-11-2003 @ 10:32:
je moeder durft zekers self niet te vertellen dat ze eigenlijk pot is!!
bedankt voro je bijdrage

maarre ik denk idd dat het gewoon ff wennen is en idd hoe zou jouw eerste reactie zijn als je moeder ineens met een vriendin aankwam terwijl jij gewoon hetero bent?? je zou he tmisschien wel accepteren maar eerste reactie zou toch wel een beetje vreemd zijn misschien.. en je moeder had misschien heel erg op ene kleinkind gehoopt en dat ziet ze nu misschien niet meer gebeuren en daarom reageert ze misschien wel zo!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 20:12
Anne
Anne is offline
Ik zit wat dat betreft toch best wel in een luxe-positie, mijn ouders hebben het allebei vanaf de 1e seconde (en daarvoor ook al) geaccepteerd. Heb er dus geen ervaring mee, maar ik denk dat het het beste is om, zoals de mensen voor mij ook al zeiden, je moeder langzaam te laten wennen, want ik kan me ook wel weer voorstellen dat ouders zo reageren.
Oud 07-11-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 07-11-2003 @ 21:12:
Ik zit wat dat betreft toch best wel in een luxe-positie, mijn ouders hebben het allebei vanaf de 1e seconde (en daarvoor ook al) geaccepteerd. Heb er dus geen ervaring mee, maar ik denk dat het het beste is om, zoals de mensen voor mij ook al zeiden, je moeder langzaam te laten wennen, want ik kan me ook wel weer voorstellen dat ouders zo reageren.
Geldt bij mij thuis ook, mijn zusje heeft nu bijna 2 jaar een vriendin...en mijn ouders (en die van haar vriendin ook) accepteerden het gelukkig vanaf het begin. Sommige mensen zullen er meer tijd voor nodig hebben om er aan te wennen.

Heb je er wel verder met haar over gepraat? Misschien kun je haar dingen vragen. Elk mens is verschillend en waarschijnlijk zal ze zelf het beste aan kunnen geven wat voor haar het beste zal werken.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 00:12
funkypunk
funkypunk is offline
gewoon laten wennen en misschien niet voor je mama's ogen klef doen op dit moment (niet omdat het stiekem moet, maar dat zal denk ik een langer proces zijn)
Oud 08-11-2003, 00:15
ne0
ne0 is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 08-11-2003 @ 01:12:
gewoon laten wennen en misschien niet voor je mama's ogen klef doen op dit moment (niet omdat het stiekem moet, maar dat zal denk ik een langer proces zijn)
*agrees*
Reageren

Regels voor berichten