Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou haar een beetje met rust laten, er een keer met haar over praten waarom ze het niet zo leuk vind, zonder dat jij emotioneel wordt of je persoonlijk voelt aangevallen en haar gewoon rustig vertellen waarom het juist zo fijn is dat jij nu een lieve vriendin hebt. Ik zou ook rustig aan mijn moeder de kans geven om mijn vriendin beter te leren kennen.
Zoiets zou ik doen, denk ik.
||
Citaat:
Ik ben 't eens met D0RIEN en miro. Moeder gewoon rustig laten wennen aan het idee en langzaam beetje kennis laten maken met je vriendinnetje. Als ze doorkrijgt dat het echt serieus is, en dat er toch niks aan te doen valt en dat het is wat jij wil enzo, zal ze heus wel bijdraaien. Dat je vader er geen problemen van maakt zal ook wel helpen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja ok je hebt wel een punt idd |
![]() |
|
Je moeder is teleurgesteld in haar verwachtingen van jou maar houdt daarom nog niet minder van jou. Zij wil ook het liefst dat je gelukkig bent.
De beste manier om het te accepteren is waarschijnlijk het zien dat haar dochter zo gelukkig is met haar lief. Ga niet uitgebreid lopen zoenen waar ze bij is, dat is misschien wat te confronterend. Maar een paar verliefde blikken moeten mogen, en als ze je vriendin op persoonlijke basis leert kennen en waarderen zal dat ook helpen. Ik werd pas echt geaccepteerd in de schoonfamilie toen ik het hele huis heb lopen soppen tijdens de verhuizing van mijn schoonouders. Daarvoor vonden ze me best leuk en lief, maar toen hoorde ik erbij. Succes ermee. En gun haar wat tijd om aan het idee te wennen. |
![]() |
|
ik denk dat het gewoon iets is wat tijd kost... en alles gewoon rustig aan laten verlopen.. als ze jullie samen ziet, zal ze het in het begin onwennig en vervelend vinden, maar het lijkt me dat zij op een gegeven moment ook gaat inzien dat jij op deze manier gelukkig bent! en dat zal zij ook het allerbelangrijkst vinden denk ik.. tzal tijd kosten.. maar ik denk zo dat het allemaal op den duur wel goed komt en dat ze het accepteerd.
Succes, veel liefs! |
![]() |
||
Citaat:
![]() maarre ik denk idd dat het gewoon ff wennen is en idd hoe zou jouw eerste reactie zijn als je moeder ineens met een vriendin aankwam terwijl jij gewoon hetero bent?? je zou he tmisschien wel accepteren maar eerste reactie zou toch wel een beetje vreemd zijn misschien.. en je moeder had misschien heel erg op ene kleinkind gehoopt en dat ziet ze nu misschien niet meer gebeuren en daarom reageert ze misschien wel zo! |
![]() |
|
Ik zit wat dat betreft toch best wel in een luxe-positie, mijn ouders hebben het allebei vanaf de 1e seconde (en daarvoor ook al) geaccepteerd. Heb er dus geen ervaring mee, maar ik denk dat het het beste is om, zoals de mensen voor mij ook al zeiden, je moeder langzaam te laten wennen, want ik kan me ook wel weer voorstellen dat ouders zo reageren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je er wel verder met haar over gepraat? Misschien kun je haar dingen vragen. Elk mens is verschillend en waarschijnlijk zal ze zelf het beste aan kunnen geven wat voor haar het beste zal werken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
vraagje over lichamelijk gahandicapt lisa_orpha | 8 | 26-01-2009 21:39 | |
Psychologie |
Vanaf nu neem ik mijn leven in mijn handen! voyager | 7 | 21-10-2005 12:46 | |