Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb 't laatst nog ff gedaan, en ik zag verdomde veel fragmented files op m'n D-partitie (downloads etc), na 1x defragmenteren waren er nog steeds zoveel fragmented files, dus ben ik er mee opgehouden
'k ga binnekort een nieuwe PC kopen, dan formatteer ik deze wel ![]()
|
Niet echt vaak... maar wanneer ik het wel doe merk ik overigens echt wel verschil met voordat ik had gedefragmenteerd
![]() (gebruik natuurlijk NTFS)
|
Mijn windows XP PC formatteer ik eens in de 3 maanden, dus defragmenteren lijkt me een beetje onzin.
En jah, verder heb ik alleen Linux PC's...
||
Citaat:
![]() En da's vrijwel elke vrijdagnacht, tenzij ik uitga, maar dan kom ik vaak thuis als hij net met z'n scan klaar is...
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Het is inderdaad zeker handig FAT op z'n minst een keer per 2 maanden te defragmenteren (of nog beter, te formatteren, maar dat is weer zoveel werk). Bij de meeste mensen die ik ken en die hun pc een jaar of langer niet gedefragmenteerd hebben, loopt het écht heel erg traag. Trager dan zou mogen, zelfs voor windows begrippen. En dan wordt de pc niet eens intesief gebruikt (beetje msn'en, typen en surfen, klein beetje gamen).
|
![]() |
||
Citaat:
Ten eerste: defragmenteren duurt vaak langer dan formatteren en opnieuw installeren (waar ik heel erg van houd)... Ten tweede: vaak maakt het geen flikker uit en is het na een week weer gewoon een zooitje...
|
FAT is verouderd ja, maar veel win9x installs zitten daar nog mee. Als je als poweruser zo'n OS gebruikt, loont het idd om elke maand te re-installen. Maar als je poweruser bent, gebruik je geen Win9x, dus houd je de beginnende gebruikers over. Dan is defragmenteren wel een goede optie, en dat het lang duurt is ondergeschikt. Zoiets laat je gewoon 's nachts een keer draaien, en is je systeem weer lekker snel.
Onzin dat het een week later alweer een rommeltje is.
||
![]() |
Citaat:
Beginnende gebruikers, hmm, lijkt me niet. Er draaien nog steeds veel versies van Win98; terwijl, WinXP is zo'n beetje de defacto standaard. Sterker nog, Win98 krijgt geen security updates meer en is single-user en nog een boel redenen waarom het zuigt. Het zou mij niet verbazen wanneer een flink % van deze PC's een stuk trager zijn dankzij FAT32 @ Win9x.
|
Defragmenteren is zeker met Fat 32 systemen hard nodig. Er zijn tools om het beter en grondiger en vooral sneller de doen dan met defragmenteren van Windows.
Een goed voorbeeld is Speeddisk van Norton (onderdeel van Systemworks). Als je je PC niet steeds trager wilt laten worden dan is onder andere defragmenteren noodzakkelijk. Doe het in Veilige modus. Nadat je PC een keer helemaal is gedaan en je dit regelmatig herhaald zul je merken dat het veel minder langzaam gaat dan de eerste keer. Mijn tip is dus gewoon af en toe (1x per maand) doen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over het algemeen is NTFS de beste keuze. Daar kan ik me in vinden.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar uiteraard is de poweruser overgestapt op een Windows NT gebaseerd OS (aangenomen dat hij Windows prefereert) en dus draaien vrijwel alleen newbies nog Win9x. Dus is formatteren en andere zaken teveel moeite voor deze groep, dus loont het wel om regelmatig te defraggen. That's my point.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
* Iedere 'poweruser' heeft de beschikking over een machine die sneller is met WinXP dan met Win9x. Ergo, een verschil van honderden euro. Dat is onzinnig. * Na een maand is Win9x brak. Dat is grove onzin, ruimschoots gebaseerd op zowel eerstehands als tweedehands ervaringen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|