Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2002, 18:26
Egyptian
Egyptian is offline
"Een 8-jarig jongetje is tien dagen van school geschorst nadat hij in de auto van zijn ouders naar school was gereden. De jongen verklaarde de schoolbus te hebben gemist en wilde niet te laat op school komen. De ouders hadden niks in de gaten."

Bron Nu.nl

(is trouwens niet de directe link naar 't artikel, want die is er niet, het staat in de kantlijn rechts.)

En ik maar trots dat 'k op m'n 16e al wist hoe de auto werkte.

Maar ff over die schorsing van school, kan dat zo maar. 'k bedoel 't is wel een strafbaar feit maar daar heeft die school opzich toch nix mee te maken ?

Hij heeft 't strafbare feit toch niet op school gepleegd. en 't is nog maar 'n ventje van 8. z'n bedoelingen waren goed. een boete oke, maar dat van die school vindt flauw.
Oud 18-04-2002, 18:53
Anymalz
Anymalz is offline
Ja vindt ik ook maarre is dit echt reallistisch
Oud 18-04-2002, 19:10
Egyptian
Egyptian is offline
't staat in de (internet)krant
Oud 18-04-2002, 20:05
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ja dahag geloof je het zelf? Een kind van acht???
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:06
Verwijderd
Lijkt me wel humoristisch om te zien
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:32
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
hehe, dat kan nooit man, misschien heeft de school een fout gemaakt door zijn step voor auto aan te zien?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:40
Jozzy
Jozzy is offline
Hehehe, het was natuurlijk een zogenaamde Turbostep (c) , die gaat 50 m/u in plaats van 50 km/u wat dat jochie natuurlijk dacht!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:59
Verwijderd
Het was carnaval!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:01
twiety
twiety is offline
Hoe kan zo'n jochie in hemelsnaam z'n ogen op de weg houden EN z'n voeten aan 't pedaal?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:11
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Maar ff over die schorsing van school, kan dat zo maar. 'k bedoel 't is wel een strafbaar feit maar daar heeft die school opzich toch nix mee te maken ?

Hij heeft 't strafbare feit toch niet op school gepleegd. en 't is nog maar 'n ventje van 8. z'n bedoelingen waren goed. een boete oke, maar dat van die school vindt flauw.
Hangt een beetje af van die busdienst af... Volgens mij is het zlefs zo dat de school ook medeverantwoordelijk is voor jou reis naar en van school. Helemaal als de schoolbus vanuit de school geregeld is.
Oud 18-04-2002, 21:15
twiety
twiety is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Hangt een beetje af van die busdienst af... Volgens mij is het zlefs zo dat de school ook medeverantwoordelijk is voor jou reis naar en van school. Helemaal als de schoolbus vanuit de school geregeld is.
Ach, hij is 8, heeft kunnen joyriden en heeft de pers gehaald, met als bonus een tijdje vrij van school. Nix mis mee, lijkt me. Later kijkt hij hier lachend op terug.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:00
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ach, hij is 8, heeft kunnen joyriden en heeft de pers gehaald, met als bonus een tijdje vrij van school. Nix mis mee, lijkt me. Later kijkt hij hier lachend op terug.
Oud 18-04-2002, 22:16
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
twiety schreef:

precies
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:35
Egyptian
Egyptian is offline
Er wordt gesproken over een schoolbus die hij gemist heeft (hij werd waarschijnlijk opgehaald dus).

Er stond niet bij waar 't was maar aan die schoolbus te zien denk ik aan Amerika.

In Amerika heeft zo'n beetje elke auto een automaat. dus rijden is niet bepaald moeilijk.

En aangezien de amerikaanse bevolking nogal fors (dik) is kan zo'n jochie ook best fors (en eventueel) groot genoeg zijn om bij de pedalen te komen.
Oud 18-04-2002, 22:39
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
In Amerika heeft zo'n beetje elke auto een automaat. dus rijden is niet bepaald moeilijk.
Daar maak je een denkfout.

Een auto besturen is absoluut niet moeilijk. Aan het verkeer deelnemen is iets heel anders dan een auto besturen!
En aan het verkeer deelnemen is één van de meest gecompliceerde dingen die er zijn. Je zelf aan alle regels houden is niet de kunst, maar kunnen anticiperen op de fouten van anderen!
Dat is met een automaat niet veel anders hoor.
Oud 18-04-2002, 22:46
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Daar maak je een denkfout.

Een auto besturen is absoluut niet moeilijk. Aan het verkeer deelnemen is iets heel anders dan een auto besturen!
En aan het verkeer deelnemen is één van de meest gecompliceerde dingen die er zijn. Je zelf aan alle regels houden is niet de kunst, maar kunnen anticiperen op de fouten van anderen!
Dat is met een automaat niet veel anders hoor.
Dat zal wel meevallen denk ik,

Ik ben al vrij vaak in de states geweest en de wegen zijn daar meer als 2x zo breed als hier in nederland.

En zeker als ie niet zo ver van school woonde zou 't niet echt een probleem zijn, en vooral niet met automaat, 'k rij zelf ook in een automaat, (auto's ouders) dus zo moeilijk is 't niet dan.

'k zie dat best wel gebeuren, zo'n ventje van 8 die 'n beetje kan rijden.
Oud 19-04-2002, 00:24
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Egyptian schreef:

Ik ben al vrij vaak in de states geweest en de wegen zijn daar meer als 2x zo breed als hier in nederland.

Er rijden daar ook twee keer zo veel auto's rond, so....
Oud 19-04-2002, 08:06
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
En zeker als ie niet zo ver van school woonde zou 't niet echt een probleem zijn, en vooral niet met automaat, 'k rij zelf ook in een automaat, (auto's ouders) dus zo moeilijk is 't niet dan.
Automaat of niet is alleen relevant voor het optrekken en terugschakelen. Zelf rijd ik handgeschakeld, m'n vader automaat (S80). Ok, het rijdt iets relaxter, maar een wereld van verschil kan ik het niet noemen. Feit blijft nog steeds dat je dezelfde verkeersregels moet toepassen, invoegen, uitvoegen, voorrang verlenen, goed om je heen kijken, etcetera.

Citaat:
'k zie dat best wel gebeuren, zo'n ventje van 8 die 'n beetje kan rijden.
Ik zie hem een auto besturen. Maar rijden? Nee.
Oud 19-04-2002, 08:14
Verwijderd
1 ding: als het op een dorpje was, boeit het 'deelnemen aan het verkeer' niet zoveel. Iedereen kan een klein stukje rijden..

En automaat is idd simpel. Vraag me meer af hoe hij bij de pedalen kwam en boven het stuur uitkijken kon..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 09:45
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
******** schreef:
1 ding: als het op een dorpje was, boeit het 'deelnemen aan het verkeer' niet zoveel. Iedereen kan een klein stukje rijden..

En automaat is idd simpel. Vraag me meer af hoe hij bij de pedalen kwam en boven het stuur uitkijken kon..
ik zie het al voor me rij jij daar op je fiets naar school,
wordt je ingehaald door een ''lege'' auto
Oud 19-04-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
bartje1112 schreef:
ik zie het al voor me rij jij daar op je fiets naar school,
wordt je ingehaald door een ''lege'' auto
LoL
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 22:41
soulless
soulless is offline
Jongens, elke debiel in het drukke Nederland kan rijden, werkelijk elke hersenloze eikel...

En een jochie in een land waar de wegen twee keer zo breed zijn en in bv Alabam geen kip langs komt in een automaat zou het niet lukken? Dacht het wel.
Oud 20-04-2002, 09:50
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
soulless schreef:
Jongens, elke debiel in het drukke Nederland kan rijden, werkelijk elke hersenloze eikel...
Ik moet toch wel een beetje lachen om deze opmerking.
Ik rijd zo'n 1500-2000 kilometer per maand, niet echt veel dus, maar genoeg om elke dag weer idioten tegen te komen die niet kunnen rijden.
Oud 20-04-2002, 10:28
Verwijderd
1.

Is gewoon niet waar dit.

2.

Citaat:
Ik rijd zo'n 1500-2000 kilometer per maand, niet echt veel dus
Uh...huh?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 17:02
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
Egyptian schreef:

tuurlijk heeft de school er wat mee te maken, als je een skelter uit het gymlokaal steelt mag de school je idd straffen...
maar 10 dagen is wel een beetje veel, volgens mij reed hij ook nog es te hard...
Reageren

Regels voor berichten