Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kunt volgens mij je rekenmachine laten uitzoeken in wat voor scherm die moet. Dan kiest ie iets dat heel krap is, maar dan heb je in ieder geval een indicatie.
Grafiek laten tekenen, dan shift-F2 (Zoom)-F5 (Auto). Succes!
|
Die auto-zoom werkt natuurlijk ook niet altijd...ik heb wel eens een formule in de vorm 1/x (ik kan ff niet op de naam komen van zo'n formule) laten tekenen en dan met de auto-zoom, en toen kreeg ik een schuine lijn als in een rechtlijnig verband (ax), doordat hij hem heel sterk inzoomde, terwijl zo'n grafiek er natuurlijk heel anders uitziet!
Auto-zoom kan dus handig zijn, maar je moet wel even controleren of het klopt, of beter nog: zelf bedenken binnen welk bereik en domein de grafiek ongeveer zal liggen. Hoe je dat kan afleiden uit de formule, staat volgens mij wel in het gewone wiskundeboek. Er staat dan uiteraard niet "met zo en zo'n grafiek moet je dit domein en bereik kiezen" maar wat de vorm van de standaardgrafiek is en hoe deze standaardgrafiek getransformeerd kan worden door verandering van bepaalde waardes. |
![]() |
|
Bedankt voor jullie reacties
![]() Maar, heel veel mesen zeggen dat je dat uit kan rekenen de ymin, door in de formule x= 0 in te vullen. dus dan is xmin = 0 en bij ymax begreep ik niet helemaal. Das tog het hoogse punt van de grafiek ofzo? ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
GR Casio FX-9860GII spelletjes verdwijderen Bloeemm | 3 | 27-05-2013 17:51 | |
Algemene schoolzaken |
Help!! vraag over CASIO 9860G SD iemand18 | 1 | 23-01-2013 16:09 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[GR] Informatie in GR Casio doen mees51 | 3 | 11-11-2011 17:32 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |