Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
't Is niet zweverig, 't is psychologie. Ik geloof dus dat het zeker kan; als je op een bepaalde manier naar mensen kijkt, kan je daar heel veel uit halen... en ook wanneer je op een bepaalde manier met mensen praat kan je ze overhalen iets te doen, zonder dat ze dat zelf echt doorhebben.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het is wel zo dat je mbv lichaamstaal (iemand noemde zwaaiende armen) de gedachtes van mensen kunt beinvloeden. Ik heb ook een keer gezien hoe je mensen voor een bepaald symbool kunt laten kiezen (ik dacht een ander programma?), maar toch vind ik het uiterst merkwaardig dat hij van te voren weet welk wilekeurig woord de vijfde persoon gaat noemen (bij doorfluisteren) als hij zelf niet op de hoogte is van het eerste woord. Het lijkt me praktisch onmogelijk.
In het geval van de zwaaiende armen stel persoon 1 denkt idd vliegen 2 denkt vogel 3 denkt snavel 4 denkt eten 5 denkt drinken dit vind ik bijv logisch maar het is net zo goed mogelijk dat 1 denkt vliegen 2 denkt vliegtuig 3 vakantie 4 zon 5 zomer Als persoon 2 iets anders denkt, wat niet zo raar is. Je kijkt naar je eigen omgeving bijv, je referentiekader Dan gaat de rest van het rijtje mis De kans dat het bij allevijf goed gaat is zeer klein.. ![]() Toch is het mooi dat je "trucjes" zijn om mensen's onderbewustzijn te beinvloeden, maar Derren Brown is vanzelfsprekend erg commercieel ingesteld, ik denk dus dat er bepaalde onderwerpen fake zijn. Bovendien zullen ze mislukte experimenten hoogstwaarschijnlijk niet uitzenden oja, gedachtenlezen (Char enzo (maar das ook nog met geesten)) geloof ik niet in kwestie van voorbereiding en verhoortechnieken
|
![]() |
Hij geeft wel toe dat hij het ook niet altijd weet.
Bij zijn meest bekende show 'Russian Roulette Live' liet hij dat namelijk ook weten/merken toen hij de trekker op een bepaald moment niet over durfde te halen en het pistool op de zandzak richtte. Toen hij de trekker over had gehaald bleek dat de kogel niet in die kamer zat. Hij heeft toen 5 minuten lang stil gezeten om te bepalen hoe hij verder moest. Persoonlijk geloof ik er wel in. De wat simpelere trucs die kan iedereen ook zelf doen. Bijvoorbeeld de truc die hij afgelopen uitzending deed: Hij had 2 enveloppen met geld, iemand moest kiezen voor de envelop waar zij dacht dat het geld zou in zetten. Het was zijn taak om ervoor te zorgen dat ze de verkeerde envelop koos. Je kon duidelijk zien dat hij de envelop zonder het geld meerdere malen naar 'het slachtoffer' toe bewoog en dat hij de andere envelop stil hield. Toch vind ik het knap en onbegrijpelijk hoe hij iemand zijn portemonnee rolt, maar tegelijk de stropdas van zijn slachtoffer ook weet te rollen! |
![]() |
|
Ja maar luister eens,
hij deed ook dat spelletje met papier, steen en schaar, en dat wist hij elke keer te winnen, zelfs met mijn gezicht de andere kant op gericht. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat hij op psychologische wijze kan bepalen wat het volgende is dat de persoon in kwestie zal kiezen. Net zoals van de week toen hij dezelfde tekening op dat bord maakte als die man en precies wist welke bewegingen hij maakte. Hij schreef het op, en nog eens en nog eens en nog eens, totdat hij echt die beweging maakte. Hij dwingt gedachten op. Ik geloof het wel. Ook in zweverige ziN! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Char, dat is toch dat mens dat medium claimt te zijn? Achachach meisje toch... Maar dat is inderdaad wat anders dan Derren Brown.
Vorige week werd dat stuk uitgezonden met die 2 aparte cellen met twee schoolborden erin toch? Je zag inderdaad dat op het moment dat Derren een zin zei met het woord "cross" erin, dat die gast met z'n armen over elkaar ging zitten. Buitengewoon verklaarbaar, maar wel tof. Of die truc met de leugendetector. Als iemand rechtshandig is, en hij vertelt een leugen, dan kijkt ie bijna altijd naar links geloof ik (dan istie aan het construeren). Dat hoeft maar een heel subtiel signaal te zijn, maar het is wel meetbaar. Het blijft tof, die truc. Het is niet zo dat ie het, zoals die Char of die zwevo uit Tiel, via de 'hogere sferen', zoals die gasten dat zo mooi noemen, doet. Hij prent de mensen onbewust in wat ze moeten doen, that's it (zoals die act op de hondenrenbaan, waarbij ie geld wist los te troggelen met een verliezend kaartje...). Als je dat kunt, dan ben je zo allejezus machtig... Ik zou zeggen, watch and learn haha!!! Mathijs |
![]() |
||
Citaat:
ik geloof wel dat het kan, mensen zijn 95 % gelijk aan elkaar, dus is best mogelijk! Misty |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat wat Derren Brown doet aan de ene kant gewoon goed en psycholigisch te onderbouwen is, mensen worden constant beinvloed.
JIJ OOK.... kijk maar vul even het volgende rijtje met lettergrepen aan tot een goed woord of begrip, gewoon wat als eerste in je opkomt kan gewoon in je hoofd. CHAI_ BOA_ COM_ BRO_ PSY_ KAA_ TRU_ ik ga hier straks mee verder... anyway ff mijn verhaal afmaken, Brown heeft zelf denk ik de selectie wat betreft de uitzending gemaakt .ze zullen echt niet altijd goed gaan. Vooral die dingen op straat niet, maar die zenden ze ook niet uit! Maar goed veel mensen weten niet hoever de psychologie al is als het gaat om invloeden en waarneembare reacties van het lichaam op de eigen gedachten. En Brown weet dat wel |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat het eerst in je opkwam
nou komt het de kans dat jij bijvoorbeeld bij BRO_ Brown zegt is vele malen groter (als je alles hebt gelezen iig) dan dat je het woord afmaakt met bijvoorbeeld BROEK of BROOD of BRONS. Want je bent al beinvloed door dat je in bijna elke reply het woord BROWN bent tegengekomen. Ik denk dat DB dat ook veel gebruikt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|