Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2003, 09:59
snoopy17
snoopy17 is offline
Ik moest vandaag een toets maken en ik kon me op geen mogelijkheid concentreren, ik las 10 keer dezelfde zin en nog drong er niets tot me door! Kwerd gek..!
Nu hoorde ik iets over concentratiepillen..die wel schijnen te werken? Gebruikt iemand deze of heeft iemand ze gebruikt? En wat is de naam er van?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2003, 10:03
Verwijderd
Ik weet niet of je het vaker hebt of hebt gehad...maar als dit de eerste keer is, is het dan niet een beetje rigoureus om meteen pillen te willen slikken?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:04
Miracle
Miracle is offline
Heb ik nog nooit over gehoord. Moet je dat bij je huisarts halen ofzo?

T lijkt me iig niet echt geweldig.
Oud 17-11-2003, 10:20
snoopy17
snoopy17 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2003 @ 11:03:
Ik weet niet of je het vaker hebt of hebt gehad...maar als dit de eerste keer is, is het dan niet een beetje rigoureus om meteen pillen te willen slikken?
nee, kheb het al vaker gehad en je zou denken dan heb je je toets niet goed genoeg voorbereidt, maar het is juist als ik onwijs goed en lang aan een toets heb geleerd. Wanneer ik mijn toets niet zo goed leer dan heb ik zoiets van dat doe ik wel even..maar anders
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:20
fib
fib is offline
misschien help het als je biergirst tabletten (voor concentratie en herstel) slikt??
Oud 17-11-2003, 10:21
Verwijderd
Citaat:
snoopy17 schreef op 17-11-2003 @ 11:20:
nee, kheb het al vaker gehad en je zou denken dan heb je je toets niet goed genoeg voorbereidt, maar het is juist als ik onwijs goed en lang aan een toets heb geleerd. Wanneer ik mijn toets niet zo goed leer dan heb ik zoiets van dat doe ik wel even..maar anders
Misschien meer een soort van faalangst, dan een concentratiestoornis?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:23
snoopy17
snoopy17 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2003 @ 11:21:
Misschien meer een soort van faalangst, dan een concentratiestoornis?
zou kunnen, maar wat valt daar tegen te doen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
snoopy17 schreef op 17-11-2003 @ 11:23:
zou kunnen, maar wat valt daar tegen te doen?
Bv. faalangsttraining, dat wordt op de meeste scholen wel gegeven.
En er over praten helpt soms ook al.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 11:18
LiedekeR
LiedekeR is offline
op tijd gaan slapen, en sochtends VEEEEL koffie.
Oud 17-11-2003, 13:05
Konijn
Konijn is offline
Wanneer heb je zo lang en goed geleerd? Want dat kost ook veel concentratie, dus misschien ben je (onderbwust ofzo) wel gewoon moe..
Oud 17-11-2003, 14:07
Verwijderd
Als het er niet in zit, komt het er ook niet uit. Daar doen die pillen niets aan. Waarom zou je die troep slikken? Gewoon colleges bijhouden, vantevoren en op tijd beginnen met studeren en dan gewoon een goeie nacht maken, dat werkt het beste.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 15:07:
Als het er niet in zit, komt het er ook niet uit. Daar doen die pillen niets aan. Waarom zou je die troep slikken? Gewoon colleges bijhouden, vantevoren en op tijd beginnen met studeren en dan gewoon een goeie nacht maken, dat werkt het beste.
Citaat:
snoopy17 schreef op 17-11-2003 @ 11:20:
Ik zie nergens staan dat het er niet in zit, dat ze dingen niet bij houd, niet op tijd begint met studeren, enz. Waar haal jij dat uit?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:45
Verwijderd
of je gaat elke ochtend een kwartier mediteren.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-11-2003 @ 15:12:
Ik zie nergens staan dat het er niet in zit, dat ze dingen niet bij houd, niet op tijd begint met studeren, enz. Waar haal jij dat uit?
OK, ze (en jij ook) zegt dat ze wel op tijd is begonnen, wel goed heeft voorbereid, etc. Als het dan nog niet lukt, moet je je afvragen of het wel nut heeft om die pillen te slikken. Als je keihard je best doet en een toets nog niet kunt halen, is er iets anders aan de hand./
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:09
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 15:48:
OK, ze (en jij ook) zegt dat ze wel op tijd is begonnen, wel goed heeft voorbereid, etc. Als het dan nog niet lukt, moet je je afvragen of het wel nut heeft om die pillen te slikken. Als je keihard je best doet en een toets nog niet kunt halen, is er iets anders aan de hand./
Jij hebt natuurlijk geen last van faalangst, of iets wat er ook maar in de buurt komt.
Dat is jouw beleving, hoe kun je nou zomaar zoiets over haar zeggen als je zelf nooit zo iets ervaart? Ken je de impact die faalangst kan hebben, ook al leer je nog zo goed, al ben je nog zo intelligent? Zo niet, vind ik niet dat je zo moet reageren.
Oud 17-11-2003, 16:01
snoopy17
snoopy17 is offline
zoals ik al eerder zei: heeft het niks te maken met voorbereiding of wat dan ook..ik wil alleen maar duidelijk maken dat wanneer ik juist ontzettend goed heb geleerd en voorbereidt heb er een grotere druk op me staat zo van nu maar eens laten zien wat je in al die uren hebt gedaan, wanneer ik een toets heb waar ik weinig voor leer is die druk niet groot en scoor ik meestal nog beter ook.
Het probleem is gewoon dat ik te zenuwachtig ben waardoor ik kan concentreren. Ik begrijp alles maar kan het niet uiten omdat ik me niet kan focussen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 16:05
snoopy17
snoopy17 is offline
kweet niet of je het kent..je hoort elke snottering van je buurvrouw..het tikken van de pen, je kijkt bij welke vraag je buurvrouw is en je wordt gekker en gestresster..en je weet dat je het kan
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 16:08
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 17-11-2003 @ 17:05:
kweet niet of je het kent..je hoort elke snottering van je buurvrouw..het tikken van de pen, je kijkt bij welke vraag je buurvrouw is en je wordt gekker en gestresster..en je weet dat je het kan
--> klinkt meer als faalangst, vind ik...
Oud 17-11-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef op 17-11-2003 @ 17:08:
--> klinkt meer als faalangst, vind ik...
Ik ook.
Citaat:
snoopy17 schreef op 17-11-2003 @ 17:01:
zoals ik al eerder zei: heeft het niks te maken met voorbereiding of wat dan ook..ik wil alleen maar duidelijk maken dat wanneer ik juist ontzettend goed heb geleerd en voorbereidt heb er een grotere druk op me staat zo van nu maar eens laten zien wat je in al die uren hebt gedaan, wanneer ik een toets heb waar ik weinig voor leer is die druk niet groot en scoor ik meestal nog beter ook.
Het probleem is gewoon dat ik te zenuwachtig ben waardoor ik kan concentreren. Ik begrijp alles maar kan het niet uiten omdat ik me niet kan focussen
Je kunt je door het zenuwachtig zijn niet concentreren, kun je dan niet beter aan de oorzaak (het zenuwachtig zijn) iets doen dan aan het gevolg (het niet kunnen concentreren)?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 19:11
the tourist
the tourist is offline
Je kunt valeriaancapsules gebruiken, die kun je gewoon bij de kruidvat enzo kopen.
"Kruidvat Valeriaan capsules zorgen door ontspanning voor een gezond zenuwstelsel en hebben een kalmerende werking." (volgens de verpakking )

Het is dus niet echt voor je concentratie, maar je wordt er wel rustiger door, dat scheelt waarschijnlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:44
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Probeer eens een keertje van die Dextro tabletten, dat bevordert de concentratie ook wel.
Oud 18-11-2003, 07:22
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Werken die pillen nou ook of niet? Heeft iemand ze ook nog UITGEPROBEERD?
Reageren

Regels voor berichten