Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Chakra's zijn een soort energie centra in je lichaam. Je hebt er zeven, hoewel er nog kleinere schijnen te zijn. Ze liggen zeg maar op of in het verlengde van je ruggegraat. De onderste onderaan je ruggegraat, bij je staartbotje, deze is rood. Daarboven tussen je navel en je kruis, geloof ik, oranje. Bij je zonnevlecht (die zit op die plek onder je borstbeen), geel. Bij je hart, groen. Bij je keel, blauw, bij je voorhoofd paars (violet?) en bij je kruin, wit. Zo heten ze dan ook - kruinchakra, keelchakra, etc.
Je kunt ze openstellen om energie binnen te halen, dan trek je de energie bijv. via de rode chakra helemaal door je lichaam, telkens de chakra's openend waar je langskomt, tot je bovenaan bent, en laat het er dan als een fontein weer uitkomen. Hmz, zoek maar op internet, er staat vast veel meer over ![]() |
![]() |
|
Je hebt in je hele lichaam 7 hoofdchakra's. Elk geven ze energie af. Naast die 7 heb je ook nog honderden andere chakra's, je hebt ze in je palmen zitten in je voeten op je knienen, en ook een paar chakra's zelf buiten je lichaam. Echt, je hebt ontelbare chakra's, en die zijn verbonden door meridianen, zie meridianen maar als een soort van aders, maar die vervoeren dan geen bloed maar energie. Dit zijn de hoofdchakra's: 1 Crown Ckakra. 2 Brown Chakra. 3 Throat Chakra. 4 Heart Chakra. 5 Solar Plexus. 6 Sex chakra. 7 Root Chakra (de basis chakra). Sorry als er fouten benamingen tussen zitten.
|
Je hebt een zenuwstelsel, en een bloedstelsel, die stelsel bestaan uit bloedaders en zenuwbanen. Elk van deze draden vervoeren iets, bloedaders vervoeren bloed, en zenuwbanen vervoeren volgens mij soort elektrische stootjes waardoor je pijn kunt voelen. Elk van die draden zitten verbonden aan organen, hart, lever en longen enz. De aderen en banen zijn verbonden met deze organen en geven de nodige stoffen. Zo kun je het ook vergelijken met een energiestelsel. Dat stelsel bestaat ook uit banen en zijn ook verbonden met organen (de chakra's). De meridianen (energiebanen) geven ook de nodige stoffen (energie dus) aan de chakra's, en de chakra's op hun beurt geven de goeie energie af aan de organen (Hart Chakra geeft dus energie aan het hart, Sex Chakra geeft dus weer energie aan de geslachtsorganen). Zo kun je het dus ongeveer allemaal vergelijken. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
||
Citaat:
|
Dit is zo een beetje de informatie die ik uit boeken heb verzameld:
Chakra betekend ook wel Wiel. Ze zijn de energiepunten in het lichaam van de mens en je hebt dan ook 7 'hoofdchakra's'. Iedere chakra staat in verbinding met bep. organen en leveren energie voor deze organen. De onderste Chakra's staan in verbinding met de diepe emoties en behoeften van de mens. De bovenste chakra's met het geestelijke en spirituele. Als je een blokkering hebt in je chakra's, of een overlading van energie kan dit je uit balans halen. Deze raken uit balans door bv. pijnlijke ervaringen die je niet kunt verwerken. Je hebt : de Kruinchakra (kruin): Het staat voor het hoogst voor de mens bereikbaar bewustzijn (ook wel verlichting, 'ik ben' genoemd). Het heeft te maken met je intuitie en het vermogen van helderziendheid. Klier: Pijnappelklier Organen: Bovenste hersenen, rechteroog Kleur: Wit Voorhoofdschakra, ook wel 3e-oog-chakra (Tussen/boven wenkbrauwen): Het centrum van buitenzintuigelijke waarneming, zoals helderziendheid en telepatie. het heeft te maken met de wil, de geest en het verstand, het punt waarmee we visualiseren. Klier: Pijnappelklier Organen: Onderste hersenen, linkeroog, neus, wervelkolom, oren Kleur: Turquoise de Keelchakra (Keel): Het is de chakra van communiceren en het uitdrukken van creativiteit. Het centrum waar je je innerlijke stem ontvangt. Ook het vermogen van helderziendheid behoort hier toe. (Ik geloof dat alle ziektes een reden hebben, een duidelijk voorbeeld is keelpijn die kan staan voor dat je je gevoelens niet kunt uiten) klier: Schildklier Organen: Keel, bovenste deel van de long, Armen, Spijsverteringskanaal Kleur: Blauw Hartchakra (Hart): Het centrum van ware liefde, genegenheid, overgave, broederlijkheid, spirituele groei en begrip. Klier: Thymus Organen: Hart, onderste deel van de long, Bloedstroom Kleur: Groen Zonnevlecht Chakra (boven navel): Het middelpunt van het lichaam. De plaats waar fysieke energieen verdeeld worden. De plaats van machtsinstinct. (Bij angst voel je daar iets samentrekken) Klier: Alvleesklier Organen: Maag, lever, galblaas Kleur: Goud/geel Miltchakra (beneden navel): Het centrum voor seksuele energieen en van het gevoel van eigenwaarde. Je neemt hiermee onmiddelijk de gevoelens van andere mensen waar. Het centrum van buitenzintuigelijke waarneming. Klier: Geslachtsklier Organen: Voortplantingsorganen, Benen Kleur: Oranje Stuitchakra (schoot): De plek van lichamelijke levenskracht en overlevingsbehoeften van de mens. Het regelt de werktuigen die het fysieke lichaam direkt in leven houden. Klieren: Bijnieren Organen: Nieren, Blaas, Wevelkolom Kleur: Rood Misschien een leuk voorbeeldje, als je verliefd bent en 'vlinders in je buik' hebt zal dit dan te maken hebben met het feit dat je Miltchakra onder je navel ligt en staat voor seksuele energieen? Heb ff ge-edit, en functies erbij gezet ![]()
Laatst gewijzigd op 05-05-2002 om 20:40. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb vroeger ooit zelf begonne met zwarte magie omdat het plezant lijkt andere mensen hun mind te controleren!!!! MAAR de eerste maanden is dit zeer plezant, je kan iedereen krijgen dat je maar wil, ruzies stoken waar je wil... Maar de cosmos keert zich tegen u, je verliest zelcontrole, verliest je beste vrienden, u vrienden nu zijn juist zschijn, alles begint tegen jouw te keren, waardoor je meer en meer probeert en dieper en dieper in de put geraakt!!! Ik ben nu bezig met witte magie, dit is het omgekeerde van zwarte, je helpt mensen, stimuleert ruzies, zend krachten uit, geneest heelt. Je vrienden die je nu maakt zijn veel meer waard !!! echt. Je gaat jezelf ook beter voelen. Als je vragen hebt mag je altijd vraagen op dit mail adres aswin.coolsaet@tiscali.be Ik ben nu 16 en ik heb ermee te maken vanaf mijn 8. door oudere zus. heb er studies voor gevolgd om van mijn identiteitenvanaf te graken, metals gevolg dat ik er ook heel veel over weet. Heb hier thuis massa's boeken liggen. vergeet niet zwarte magie hangt vaak direct samen met satanisme.
Dit is een antwoord op iemand die al twee weken met zwarte magie bezig is. Chacra's wordt grbuitk in de witte magie, je hebt er zeven. ik ge nu niet alles uitleggen maar als je vragen hebt hierboven staat mijn mail adres. Ik werk ook met chacra's . geef energie enzoverder.... ik kan ook blokades van de charcras wegwerken. ken ook veel van edelstenen en hun krachten af
Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 17:33. |
![]() |
||
Dank voor die uitleg Ki fighter. heb er veel aan.
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
hoe weet je welke chakra's geblokkeerd zijn? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Groetjes Louis
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() p.s. ben trouwens JING aan het beoefenen ![]() tis me nog niet helemaal gelukt ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jij moet het ook leren, tis masterlijk. Ik voel me echt mega - energiek. Ik voel het gewicht niet, maare tis zeer sterk, de energie van de bal. En ik zie hem gedeeltelijk. EN of hij hard is weet ik niet, niet op gelet. Waarschijnlijk is het een Kingbal, jing + ki = king ![]() Groetjes Louis
||
Citaat:
||
Citaat:
ikzelf heb namelijk helemaal geen kracht meer over zowel lichamelijk als geestelijk en ik wil ook wel iets hebben waardoor ik me energieker kan gaan voelen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
om ki te beoefenen, moet JIJ waarschijnlijk vantevoren mediteren kunnen. groetjes louis p.s. hoe je ki en moet mediteren, vraag je maar allemaal aan ki - fighter
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
--> nog iets over dat denken, hoe sterk je geest wel kan zijn !!! het is wetenschapelijk bewezen dat mensen die gewoon aan uw idieaal lichaam danken (bv gespierde man met blokskes, tette van spiere , blablabla ,..... ) dat uw lichaam zich er ook naar zal zetten, als je elke dag bv op je stoel zit en aandachtig, geconcentreerd aan oefeningen in van in de fytnes denkt dan komen je spieren met 13% bij. als je gaat trainen heeft dit natuurlijk meer effect, maar die personen die dit uitbpobeerde voor de wetenschap waren nog maar in beginfase, maw als je hier goed in bent kan die 13% natuurlijk stijgen!!!
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Boeddhisme werkstuk, alleen nog maar 3 vragen! *stephanie | 3 | 06-06-2008 11:45 | |
Psychologie |
derde oog Verwijderd | 54 | 08-12-2007 15:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |