Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben hier tegen, omdat ik vind dat als men op zijn 18e volwassen wordt, men niet meer net als kinderen verplicht naar school zou moeten gaan. Op deze manier zou men op 18 niet meer volwassen zijn..
|
ik zelf heb die keuze dus ook gemaakt, om niet meer verder te leren, althans, ik ga cursusen doen zeg maar. en zit ook niet meer vast op school, op het moment dan 2 jaar 1/2 dag in de week. ik word gek op school, kvoel me opgesloten, tempo is te snel of juist te langzaam. school? nix voor mij.
ik ben er dus op tegen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik kan me voorstellen dat de overheid extra zorg en aandacht wil besteden aan jongeren die zonder diploma de arbeidsmarkt opgaan en dus veel minder kansen hebben . Nu geldt de leerplicht inderdaad tot het zeventiende jaar (vanaf zestien partiëel - leerlingwezen).
Tot het vijfentwintigste jaar lijkt mij zwaar overdreven. De doelgroep waar we het hier over hebben, zal nooit langer dan een jaartje of achttien, hooguit negentien doorleren. Ze gaan allemaal het simpele produktiewerk in en daarvoor hoef je nou niet bepaald hooggeschoold te zijn. Ik ben dus wél voor het intensief bemoeien met jongeren van achttien, negentien jaar die zonder diploma van school zijn gegaan. Die kunnen mijns inziens wel gedwongen worden een opleiding te volgen, in het geval dat ze werkloos zijn door gebrek aan scholing. Bijvoorbeeld het (gedeeltelijk) opschorten van de uitkering wanneer ze niet (steeds) aanwezig zijn op hun school. Dat zou een stimulans kunnen zijn om te gaan leren. Laatst gewijzigd op 15-11-2003 om 22:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|