Voor mijn boekverslag nederlands (De kroongetuige - Maarten 't Hart) wordt er om een volledige tekstanalyse gevraagd. Iemand enig idee wat voor punten ik moet bespreken?
Ik kom niet verder dan:
- tijd
- ruimte
- personages
- motieven/thematiek
- perspectief
- verhaallijnen...
Wat dacht je van titelverklaring, hoofdstukindeling en -aanduiding, anders gedrukte delen (verklaring daarvan), persoonlijke mening, info over de schrijver. Dat zijn toch wel zaken die erin kunnen.
Als ik jou was zou ik een aantal boekverslagen/tekstanalyses van bijv. deze site bekijken en alle nieuwe onderdelen die je tegenkomt in je verslag opnemen. Volledigheid is nooit gegarandeerd, dus het beste is eigenlijk aan je leraar/es te vragen wat hij/zij onder volledigheid verstaat.
desiree1986 schreef op 17-11-2003 @ 14:16: Als ik jou was zou ik een aantal boekverslagen/tekstanalyses van bijv. deze site bekijken en alle nieuwe onderdelen die je tegenkomt in je verslag opnemen. Volledigheid is nooit gegarandeerd, dus het beste is eigenlijk aan je leraar/es te vragen wat hij/zij onder volledigheid verstaat.
Bedankt. Hij zegt gewoon alles wat je in de 4de over tekstanalyse gehad hebt... Maar dat weet ik echt niet meer .