Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je nog nooit rituelen hebt gedaan, weet ik niet in hoeverre het slim is om daar met Yule opeens met een groep massaal mee te gaan beginnen. Je kan ook een leuk jaarfeest hebben zonder rituelen, mijns inziens. Beschouw het gewoon als een leuk, alternatief kerstfeest. Ga ergens zitten met een vuurtje, of kaarsen, als je binnenbent. Zorg voor genoeg eten en drinken etc. Doe allemaal een wens voor het nieuwe jaar en verpak die op originele wijze ofzo.
Verder is het geloof ik inderdaad zo, dat je na zonsondergang niet meer zomaar ergens in een bos mag gaan zitten. Wil je dit toch doen, zorg er dan voor dat je niet in een bos vlakbij een woonwijk gaat zitten, om bezorgde bewoners oid te voorkomen. Kijk dan ook uit met vuur enzo. Je kan het natuurlijk ook altijd gewoon binnen doen, en dan een uitstapje naar buiten maken als je zin hebt.
||
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk, maar toch zou ik het willen proberen. We zijn met zo'n zes mensen en maar eentje weet nergens iets vanaf. De rest is bezig met wicca, alleen hebben we geen van allen ook echt ooit een ritueel gedaan. En ooit moet de eerste keer zijn. Maar ik begrijp wel wat jij bedoelt. En binnen gaat echt niet lukken, als het in de tuin al niet mag. Ik snap niet waarom mijn vader zo lastig doet. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Wel een beetje vreemd om meteen als allereerste ritueel een groepsritueel te houden, maar goed.
Ik stel mijn rituelen als volgt op: ik zoek op internet naar info, die verzamel ik, dan ga ik na wat het voor mijzelf betekent, dat hou ik ook bij en vandaaruit ga ik aan het werk. Mijn rituelen hebben vaste stukken en veranderlijke stukken. Het begin, het trekken van de cirkel, het aanroepen van de wachters,... is altijd hetzelfde. De rest van het ritueel is gericht op het jaarfeest. Mijn teksten schrijf ik zelf. Voor een groepsritueel, is het belangrijk dat iedereen zich thuisvoelt en iedereen zich goed voelt. Ook is een bijdrage belangrijk, ieder kan voor iets zorgen, de ene voor de kaarsen, de volgende voor de bezem, athame, altaarkleed, versieringen, chalice,... Vaak wordt er ook een bijdrage van iedereen gevraagd in het ritueel zelf, een stuk txt, een deel van het ritueel,... Zodat het idd een GROEPSritueel is, en niet het voorlezen van een persoon. Nog een tip: zorg dat je je txten kent, iedereen, lange txten kunnen gelezen worden, maar als je een simpele zin om het aanroepen van de wachters al elke keer moet gaan opzoeken, stoort dat enorm en het doet afbreuk aan je gevoel. En nog iets: als je op een bepaald moment voelt dat iets anders moet of wilt improviseren, ga je gang, voel je niet gebonden aan het zwart op wit, je gevoel is belangrijker en wat je van jezelf geeft. |
![]() |
|
Bedankt. Ik dacht dat ik dat al gezegd had, de meesten zullen wel al een ritueel gedaan hebben, maar nog nooit van voor naar achter. Normaal gesproken doe ik met de jaarfeesten alleen een klein ritueel. Net wat op dat moment in me opkomt. Ik bereid wel iets voor, maar laat het meestal over aan het moment. En dat kun je moeilijk doen als je met meerdere mensen bent, dat werkt niet.
|
Maar als je met met z'n zessen bent, waarom is het dan een probleem als het niet bij jou thuis kan? Dan kan je het toch nog bij één van de anderen proberen?
Verder sluit ik me aan bij Mutant. Probeer van te voren duidelijk te hebben wat voor een ritueel je gaat doen, en richt dat dan ook van te voren met z'n allen in. Bedenk eerst wat je met je ritueel wilt bereiken, en kijk wat alle anderen al voor ervaring hebben. Misschien kan je een aantal ervaringen combineren. Ga daarna gewoon met z'n zessen om de tafel zitten en kijken waar jullie het allemaal mee eens zijn. Met de inrichting zelf kan ik je verder niet helpen. Ik ben geen Wiccan, dus ik weet absoluut niet wat de richtlijnen zijn en welke dingen je allemaal wel/niet moet gebruiken om een "goed" ritueel te bouwen.
||
Citaat:
![]() Heb ik wel vaker last van, problemen zoeken die er niet zijn.
||
Citaat:
![]() Ik moet toch maar eens gaan praten
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ach ja, ik vier het samen met mijn zus, wat voedsel offeren, noten en vruchten in een boompje hangen, wat honingwijn drinken enzovoorts. Het hoeft allemaal niet zo groots en verplicht, probeer in elk geval voor een prettige, ontspannen sfeer te zorgen en onthoud dat er echt geen stricte regels zijn om zoiets dergelijks te vieren.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het is al vaker gezegd, maar ik zou ook niet meteen als eerste een ritueel in groepsverband doen.
Begin klein...oefening baart kunst... De optie van Tio vind ik een hele goeie.... neem niet teveel hooi op de vork ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Dobermann gaat naar de Saaibucks ;) #1524 Verwijderd | 500 | 09-10-2011 20:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mening over moderne hekserij. Mítss | 136 | 10-03-2007 18:06 | |
Wicca is nep Blues | 41 | 03-04-2006 18:49 | |
wat is hekserij/satanisme/e.a. Hernuel Fan | 46 | 09-08-2005 21:25 | |
Mijn Geloof??? Tangle | 52 | 18-12-2004 14:04 | |
Hekserij Moonlight fairy | 65 | 08-12-2004 15:18 |