Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 20:04
Verwijderd
Ben jij door je ouders muzikaal opgevoed? Kreeg je al van jongs af aan verschillende stijlen te horen en waren je ouders er bewust mee bezig, of werd er helemaal niets aan muziek gedaan? Werd je aangespoord een instrument te gaan bespelen?
En ben jij van plan je kinderen later muzikaal op te gaan voeden?
Zou de muziek waarmee je opgegroeid bent invloed hebben op wat je zelf gaat luisteren als je eenmaal zelf bewuster met muziek bezig gaat zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 20:08
Fjall
Fjall is offline
ik kreeg gewoon te horen wat er op de radio was. zo gaande weg ging ik me wat meer verdiepen in de muziek door tijdschriften te lezen etc.

me ouders en vrienden hielpen daar niet echt mee. die moeten het meer hebben van wat ik ze voorschotel.

mocht ik ooit kinderen krijgen (nu nog niet aan denken) dan zal ik ze zeker wat andere zaken laten horen en stimuleren een instrument te spelen. ik had bv erg graag willen drummen, maar dat mocht nooit van me ouders
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 20:09
Verwijderd
Ik kreeg (krijg) standaard classic FM te horen.

Nee, ik luister nu niet standaard klassiek
ja, sommige klassiek vind ik wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 20:10
86dagreed
86dagreed is offline
aangezien mijn vader DMS was werd Hardcore mij met d epaplepel ingegoten. Hij sloeg echt bendes in elkaar, en hij was de leider.. ja ja , hij was de leider en en en prijs op zijn hoofd.
Omdat hij zo DMS was as hell, en toen toen, begon hij een eigen zaak, maar de IRA blies die zaak op met een mortiergranaat.
Ja.

En en en toen is hij ondergedoken maar still DMS.
Oud 21-11-2003, 20:38
Unique Clone
Unique Clone is offline
Toen ik klein was ging ik vaak mee naar concerten met mijn ouders naar o.a Aerosmith, Guns 'n Roses en andere Hardrock muziek.
Mijn tante begon zo'n 13 jaar geleden een Metal Café en daar kreeg ik nogal wat muziek te horen van o.a Metallica, Pantera en Sepultura.
Ik bouwde de Rock/Metal stijl langzaam op.
Ik begon rond mijn 5de goed naar de muziek te luisteren van Guns 'n Roses en vond het echt helemaal te gek.
Het werd steeds wat ruiger tot Metallica en Pantera.
Ik ging weleens mee naar festivals zoals Dynamo Open Air, wat ik nu nog steeds weleens bezoek.
Het begon een beetje over te lopen naar de Nu-Metal kant, maar blijf ook altijd nog van de oude speed/trash/heavy-Metal houden.
Dit is nu wat ik nu ben.

Mijn ouders hebben wel degelijk invloed gehad in mijn muziek keuze doordat ik er mee ben opgegroeid.

Einde
Oud 21-11-2003, 20:49
Zelma
Zelma is offline
Mijn ouders hebben mij al vanaf mijn 4e naar de muziekschool gebracht, eerst een paar 'speelliedklas'; daar werd je als kleuter al een beetje bekend gemaakt met muziek.
De muziekschool raadde me daarna aan om eerst blokfluit te spelen om de overgang naar een 'écht' instrument makkelijker te maken (blokfluit vond ik niet geweldig trouwens).
Sinds mijn elfde speel ik nu klarinet, dit is me wel aangeraden door mijn ouders aanbevolen (die zijn zelf niet zo muzikaal opgevoed dus hadden ze er niet echt heel veel verstand van, het was meer: doe dat maar want dat klinkt mooi). Ik ben achteraf wel blij met deze keuze want je kunt er relatief veel kanten mee uit... klassiek, jazz, harmonie, blues, etc... bijna alles behalve rockbands .
Als ik nog een instrument zou mogen kiezen zou ik (elektrische) gitaar willen leren spelen.
Oud 21-11-2003, 20:55
Verwijderd
ik stond volgens mijn ouders altijd in mijn luier te 'dansen'op 'shout'het nummer van wham.
ik heb viool gespeeld, en nog een orientatie jaar gedaan met 4 muziek instrumenten. ik wil (en dat roep ik al jaren) graag (bas)gitaar essen hebben. ik zong veel thuis, was dol op kinderen voor kinderen en overal waar gezongen werd, en kate bush omdat mijn moeder dat draaide.
verder heb ik op school heel erg veel gezongen: op de middelbare school heb ik 5 jaar verplicht koor gehad en zat ik bij de sopranen.
die koorlessen waren echt geweldig, en het klonk gewoon ook goed. (ik moet zeggen dat ik die koorlessen soms wel mis)
qua muziek van buitenaf: op de basisschool luisterde ik net zo makkelijk naar gabber als naar bon jovi als naar kate bush. vanalles dus, maar vooral popmuziek. op de middelbare school ben ik daar snel vanaf gestapt toen ik met de 'alternatieve muziek in aanraking kwam, het is nooit meer goed gekomen met mij
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:22
chipmunk
chipmunk is offline
Ik ben al van kleins af aan opgevoed met muziek ja. Toen ik 4 was zeurde ik al of ik viool mocht spelen en op mijn 5e kreeg ik vioolles, dit heb ik tot mijn 10e vol gehouden, toen ging het vervelen. Ik heb nog kort cello gespeeld daarna maar daarna kwam ik erachter dat een klassiek instrument niet mijn diwng was, ik hou wel van klassieke muziek maar niet zo op die manier. Het heeft ook een tijd geduurd voordat ik gitaar mocht spelen omdat ze dat eigenlijk maar een minderwaardig instrument vonden, vooral electrisch. Toch ben ik wel blij dat ik ook klassiek geleerd heb. Door mijn vader ben ik mijn eerste rock en hardere muziek gaan luisteren, maar zoals mijn smaak nu is heb ik wel zelf ontwikkeld. Ik vind het eigenlijk wel een belangrijk deel van de opvoeding, en ik zal mijn kinderen ook met plezier in hun muzikale ontwikkeling op weg helpen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn ouders zijn niet echt muzikaal en ze hebben me ook nooit aangespoord om een instrument te gaan spelen, maar ze hebben er wel voor gezorgd dat ik allerlei soorten muziek te horen kreeg. Van De zangeres zonder naam en vader abraham tot Thin Lizzy en deep purple. En de liedjes van the sound of music kon ik spelen op ons orgel, maar dat kwam omdat er van die stickertjes opzaten.
Oud 21-11-2003, 22:31
Sirenie
Sirenie is offline
Mijn ouders hebben naar mijn mening een goede muzieksmaak, maar ze hebben mij niet echt bewust met muziek opgevoed geloof ik. Er was volgens mij wel altijd muziek in huis, papa had veel jazzplaten (ik heb een hekel aan jazz) en ik ben ook altijd opgegroeid met traditionele indische en andere oosterse muziek. Ik zat vaak in het weekend 's ochtends op het voeteneinde van hun bed alle liedjes die ik kende te zingen, dus het zat er wel al vroeg in Ze zijn ook niet echt supermuzikaal, ze hebben in hun jeugd zoiezo nooit lessen gehad. Mama heeft een paar jaar geleden accordeonles gehad, maar daar had ze niet echt aanleg voor, en dat is zacht uitgedrukt... Ik heb het geluk gehad dat ik op de vrije school zat, waar wat meer aandacht aan muziek besteed werd. Dat vonden mijn ouders wel belangrijk geloof ik.
Ik ben zelf geinteresseerd geraakt in muziek. Eerst de spice girls enzo, maar daarna ook echte muziek. Ik wilde op een gegeven moment zelf muziekinstrumenten spelen. Eerst hobo, daarna dwarsfluit, en dat mocht. Hobo is niks geworden, maar ik heb 8 jaar dwarsfluitles gehad. Ze hebben me nooit echt aangespoord, wel hadden ze liever dat ik doorging met dwarsfluit toen ik er de brui aan wilde geven. Mama vindt het nog steeds erg belangrijk dat ik muzikale educatie volg naast mijn studie muziekwetenschap, waar niks aan de praktijk gedaan wordt. Ze betaalt de helft van mijn dure privé-zanglessen en van haar mag ik ook best nog chello erbij ofzo. Papa vindt het allemaal ook wel best denk ik.

Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 22:50
Fog
Fog is offline
mn ouders [eigenlijk van allebij de kanten de hele familie] zijn allebij erg muziekaal, spelen veel instrumten, zijn altijd op zoek naar nieuwe muziek en luisteren ook bijna de hele dag naar muziek....

ik wou ook altijd graag instrumenten spelen...ze hebben me vroeg op muziekles gedaan en ik heb ook van familie leden nog instrumenten leren spelen. ik ging wel met ze mee naar concerten maar niet echt grote concerten, daar ben ik nog nooit geweest, meer kleine optredens.

als ik over bepaalde muziek zei dat ik het rot muziek vond legden ze me uit wat er zo mooi aan kan zijn en dan moest ik luisteren, dan zag ik er meestal ook wel wat in...ik heb door hun eigenlijk bijna alles op de een of andere manier wel leren waarderen...

ze hebben wel altijd gezegt dat je naar echt goede muziek vaak verder moet zoeken dan dat wat aan komt waaien....ik heb best een aparte muzieksmaak en ben altijd wel op zoek naar nieuwe dingen en sta ook voor alle stijlen wel open, ik denk dat dat voor een deel toch wel door mn ouders komt...
Oud 22-11-2003, 01:58
Verwijderd
Neu ik ga mijn kinderen echt niet blootstellen aan die gare kutmuziek waar ik naar luister.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 02:35
Rieno
Rieno is offline
Mn ouders zouden me gestimuleerd hebben als ik er op jonge(re) leeftijd intresse voor had gehad...dat was dus niet echt zo.
Nu ik een instrument bespeel, kan ik op elke mogelijke steun rekenen....

Aangezien ik zelf speel, zullen mijn kinderen er later vast wat van mee krijgen....ik ga niemand pushen om te beginnen met een instrument, maar als ze er zelf mee komen, zal ik het zeker stimuleren..(maar dat denk ik dan, duurt toch nog wel even)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 02:42
Blenderhead
Blenderhead is offline
set gay

nee, nei muziekaal opgevnoe
Oud 22-11-2003, 09:54
dark_poetry
dark_poetry is offline
Mijn vader is een pianist en dirigent,dus tsjah toen ik heel klein kindje was leerde hij me al piano spelen maar wou het nooit.
En nu heb ik er grote spijt van.
Oud 22-11-2003, 10:09
cottoncandy
cottoncandy is offline
ik kan me niet voorstellen dat iemand geinteresseerd is in al deze levensverhalen
Oud 22-11-2003, 10:13
Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Muzikaal heb ik niks van mij ouders mee gekregen. Maar ik ben opgegroeid met klasgenoten die allemaal van rock & hardrock hielden. In groep 6 kreeg ik mijn eerste bandje van Metallica (ride the lightning) en daarna is het alleen maar erger geworden. Van Slayer tm Obituary en later ben ik ook meer bekend geraakt in de duistere sferen zoals Venom, Burzum, Darkthrone enz. En nu ben ik een fanatiek metal verzamelaar, en bezoek ik regelmatig concerten endergelijke.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 10:23
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
mijn vader was een gitarist in een band en hij speelde dus heel veel gitaar thuis, waardoor mn broer en ik meteen interesse kregen in muziek. ik luisterde ook altijd naar zn cd collectie (phil collins, the police, rolling stones, paul young, van die echte pa muziek) tot mn 10e toen ik zelf muziek mocht uitkiezen en kopen. en mn vader heeft nooit nee gezegd toen ik zei dat ik een muziekinstrument wilde leren spelen (al mocht ik geen trompet spelen omdat de jongensachtig was volgens mn moeder) Ze hebben me niet echt muzikaal opgevoed qua cd's geven en me vertellen wat voor muziek ik zou moeten luisteren, maar door het feit dat mn vader zelf veel muziek luisterde/speelde richt ik me nu meer op muziek dan veel vrienden van me
Oud 22-11-2003, 10:26
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Mijn ouders zijn toch redelijke hippies.

Ging vroeger veel met ze naar concerten en dergelijke.

Qua cds/lps zijn het vooral the beatles die ik door hun heb leren kennen.
Oud 22-11-2003, 11:03
belgo
belgo is offline
Mijn vader trad op op het eerste Kamperland Festival en trad op met Elly en Rikkert.

Mijn moeder luisterde Jacques Brel.
Oud 22-11-2003, 11:12
Verwijderd
Bij mij is het met de paplepel ingegoten.
Mijn ouders zijn allebei afgestudeerd op lichte muziek (gitaar). Mijn vader is elektrische gitaarles gaan geven, en mijn moeder klassiek gitaar.
Vanaf groep 3 zit ik op vioolles, en tot groep 8 heb ik dat gespeeld. Ik ben nu sinds de zomer weer opnieuw begonnen.
Eigenlijk speelt mijn hele familie wel een instrument.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 11:14
Verwijderd
Mijn ouders hebben elkaar leren kennen in een studentenbandje

Ze hebben me niet bewust muzikaal opgevoed, bijvoorbeeld door me verschillende stijlen te laten horen ofzo. Ze hebben me wel altijd zelf platen laten uitkiezen die ik wilde horen en zo ontdekte ik zelf wat ik leuk vond. Verder is muzikaliteit denk ik wel in zekere zin erfelijk. Ik heb het zeker van m'n ouders geërfd. Ze vinden het nog steeds jammer dat ik nooit op muziekles ben gegaan, maar dat wilde ik niet.

Ik heb wel notenschrift leren lezen though. Dat hoort imo wel bij je opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-11-2003 @ 12:14:
Mijn ouders hebben elkaar leren kennen in een studentenbandje
Hippie scum!

Citaat:
Dat vind ik niet. Als je geen instrument speelt, heb je dat nooit nodig.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:24
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 21-11-2003 @ 21:55:
ik stond volgens mijn ouders altijd in mijn luier te 'dansen'op 'shout'het nummer van wham.
die's van Tears For Fears!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:28
Fjall
Fjall is offline
ik luisterde als kind vooral nar Bryan Adams, Michael Jackson etc. Zo rond mijn 10e/11e werd dat Def Leppard, Toto etc. Op mijn 12e/14e werd dat Pearl Jam, Alice In Chains, Soundgarden, Live etc. Vanaf een jaar of 16 werd dit Korn, Deftones, Prong, Machine Head... Sindsdien ben ik me eigenlijk wat meer gaan verdiepen in andere genres en kwam ik al gauw uit bij hardcore (Snapcase, Hatebreed, V.O.D.), emo (Sunny Day Real Estate) etc. Sindsdien maakt het me allemaal niet zoveel meer uit eerlijk gezegd. Ik heb natuurlijk wel voorkeur voor bepaalde genres, maar sta in principe open voor alles wat muziek heet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 13:16
alpha
alpha is offline
Ik ben opgegroeit met muziek. Thuis werd er altijd gezongen, en Kinderen voor Kinderen was DE muziek die werd gedraaid.

We (ik en mijn zussen) hebben alledrie op muziekles gezeten, en na 2 jaar AMV mochten we kiezen op wat voor instrument we verder wilden. We kozen allemaal blokfluit (nu snap ik dat dus ook echt totaal niet nee) en mijn zus heeft zelfs op conservatirium-niveau gezeten (niet gegaan overigens).

Ik speel nu 1,5 jaar drums, omdat ik steeds meer into rock ed ging qua muziekstijl en het me echt te gaaf leek. Op school speelden we wel eens drums met muziek en het ging me heel makkelijk af, alle oefeningen had ik goed. Toen heb ik mn ouders de oren van het hoofd gezeurd om een drumstel en kreeg die op mijn 15e verjaardag heel onverwachts. Toen heb ik een jaar op de wachtlijst gestaan voor les, en nu heb ik dus 1,5 jaar les. Ik vind het echt superleuk, ik speel sinds kort ook in een combo wat mij nog meer motiveert.

Ik ga later mijn kinderen zeker muzikaal opvoeden, er zal zeker gezongen worden (dat op z'n minst). Ik verwacht dat ik wel met een muzikaal typje oud wordt, ik vind het heel frustrerend, mensen die muziek niet belangrijk vinden. En de mensen waarmee ik omga spelen zelf ook allemaal een instrument, dus mijn verwachting is dat er wel muziek door het huis zal schallen later.
Op muziekles gaan ze ook, AMV zeker, en als dan blijkt dat ze het niks vinden hoeven ze zeker niet verder, ik ga ze ook echt niet dwingen om een instrument te bespelen. Het moet van binnen komen maar AMV is toch een deel van je algemene opvoeding.
Oud 22-11-2003, 13:37
Verwijderd
Citaat:
cottoncandy schreef op 22-11-2003 @ 11:09:
ik kan me niet voorstellen dat iemand geinteresseerd is in al deze levensverhalen
true
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:40
Stevill
Stevill is offline
Ik danste vroeger met mijn vader op de muziek van George Michael.

Leuk beeld hebben???: Kind > Vader > Gaymusic

Maargoed later ga ik mijn kinderen muziekaal opvoeden, slaan met drumstokken ed. verder mogen ze van mij alles bespelen mits ze het gels zelf bij elkaar P.i.m.p.-en.
Bij het luisteren van R&B worden ze vroegtijdig onteerd en vervalt de kans op enig familie bezit.

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:43
DaKonium
DaKonium is offline
ik ga mijn kinderen zo opvoeden dat ze m'n platen, als ze die ooit gaan erven, niet binnen een week bij het vuilnis zetten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:55
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
mijn pa luisterde altijd naar klassieke rock a la Deep Purple, Crosby, Stills, Nash, Neil Young, America, Allman Brothers Band, Pink Floyd en god weet ik wat. Peter Gabriel, Genesis, Kate Bush, Simply Red en ook nog meer poppy spul. UB40, George Michael. Iig: het was altijd een afwisselend geheel bij ons thuis.

Zelf kreeg ik op mn 8e een bandje met Bon Jovi, Wham en Europe erop. Via een vriend leerde ik Iron Maiden kennen op mn 10e en toen ging het mis.
Oud 22-11-2003, 14:20
Gus
Gus is offline
Mijn vader had platen van de Beatles. En vanaf daar ben ik de afgelopen jaren afgegleden naar van alles en nog wat, eigenlijk. Maar zoals toen wordt het nooit meer: onder de tafel op zolder op eigen houtje "Hey Jude" ontdekken.
Oud 22-11-2003, 20:04
lana
lana is offline
Citaat:
belgo schreef op 22-11-2003 @ 12:03:
Mijn moeder luisterde Jacques Brel.
de mijne ook

Niet bepaald muzikaal opgevoed, niemand speelt een instrument, maar elke zondag werd (en word) er standaard jazz opgezet thuis, ik kwam meer in aanraking met muziek door de stapels LP's van m'n ouders.
Oud 23-11-2003, 13:55
El Kim
El Kim is offline
Echt muzikaal opgevoed ben ik niet... Mijn ouders luisterden meestal naar Sky Radio (de ouwelullenzender... ) Wel heeft mijn moeder vroeger pianoles gehad, maar daar had ze zo'n gruwelijke hekel aan dat ze heeft gezworen om haar kinderen dat nooit aan te doen Qua muziek werden ik en mijn zus ook nergens toe gedwongen ofzo, we mochten gewoon luisterden wat we leuk vonden Mijn moeder heeft ons wel allebei gevraagd of we een muziekinstrument wilden leren bespelen. Mijn zus wou niet, ik wel (ma vroeg het ook eerder aan mij omdat ik altijd zo geconcentreerd naar muziek zat te luisteren ). Toen ben ik op mijn 7e blokfluit gaan spelen, en op mijn 10e overgestapt naar klarinet. Dat doe ik nog steeds, heb nog steeds les, en ik kan op alle mogelijke steun rekenen.
Oud 23-11-2003, 13:59
Verwijderd
- beatles
- pink floyd

i rest my case
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 14:04
vixen
vixen is offline
Als we op vakantie waren had mn vader altijd bandjes met the steve miller band, daar was ik dan ook fan van. Verder wat klassiek gedoe, maar niks leuks. Ik heb alles helemaal zelf uit moeten zoeken.
Oud 23-11-2003, 14:07
Verwijderd
mijn moeder houdt veel van hiphop, en soul achtige dingen, mn vader was meer n Frank Zappa/bowie persoon.

van alle markten thuis, zo samen, en ik dus ook.
geweldig, werkelijk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 15:22
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 21-11-2003 @ 21:04:
Ben jij door je ouders muzikaal opgevoed? Kreeg je al van jongs af aan verschillende stijlen te horen en waren je ouders er bewust mee bezig, of werd er helemaal niets aan muziek gedaan? Werd je aangespoord een instrument te gaan bespelen?
En ben jij van plan je kinderen later muzikaal op te gaan voeden?
Zou de muziek waarmee je opgegroeid bent invloed hebben op wat je zelf gaat luisteren als je eenmaal zelf bewuster met muziek bezig gaat zijn?
Ik kom uit een vrij muzikale familie.. mijn twee oudere broers spelen gitaar, mijn vader ook...
Wat ik me nog kan herinneren van vroeger was dat ik al snel met muziek in de weer was, mijn ouders luisterden de Beatles en Rolling Stones..dat soort muziek.. en ik ging daar dan altijd op dansen en meezingen (niet in correct Engels natuurlijk, ik verzon woorden die erop leken).

Zelf speel ik gitaar en zing ik.. dat is geheel mijn eigen keuze geweest.. mijn ouders steunden me wel, maar ze dwongen me niet ofzo.

Later ALS ik ooit kinderen heb, zou ik ze zeker met muziek willen laten opgroeien.. ik vind muziek namelijk erg belangrijk..
Natuurlijk moeten ze zelf weten wat ze er dan later mee doen..ik zou ze nergens toe dwingen.
Oud 23-11-2003, 15:30
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Peter en de Wolf,

over en over!
Oud 23-11-2003, 15:35
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-11-2003 @ 12:14:
Pas als je alle toonladders kent heb je iets om over te praten. Het notenschrift kennen is an sich compleet nutteloos.
Oud 23-11-2003, 16:41
Verwijderd
dit forum...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:27
Rrr.
Rrr. is offline
Mijn ouders zijn daar eigenlijk helemaal niet mee bezig.. vind het ook wel jammer dat ze me vroeger nooit naar een muziekschool gestuurd hebben.
Oud 23-11-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
YuckFou schreef op 23-11-2003 @ 20:27:
Mijn ouders zijn daar eigenlijk helemaal niet mee bezig.. vind het ook wel jammer dat ze me vroeger nooit naar een muziekschool gestuurd hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:47
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Mijn pa was een hippie..
Dus die kwam met allemaal Jimi Hendrix spul aanzetten..
Maar ik luisterde dat niet omdat ik niet mocht drummen van mijn ouders (mocht geen drumstel in huis )..
Toen wilde ik nix meer met muziek te maken hebben..
Mijn Pa wou altijd dat ik gitaar ging spelen..
Maar ik nam het hem en mijn ma kwalijk dat ik niet mocht drummen..
Nu zo'n 3 jaar geleden ben ik toch begonnen met gitaar spelen enzo ..
Oud 23-11-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
ddeftones schreef op 22-11-2003 @ 13:28:
ik luisterde als kind vooral nar Bryan Adams, Michael Jackson etc. Zo rond mijn 10e/11e werd dat Def Leppard, Toto etc. Op mijn 12e/14e werd dat Pearl Jam, Alice In Chains, Soundgarden, Live etc. Vanaf een jaar of 16 werd dit Korn, Deftones, Prong, Machine Head... Sindsdien ben ik me eigenlijk wat meer gaan verdiepen in andere genres en kwam ik al gauw uit bij hardcore (Snapcase, Hatebreed, V.O.D.), emo (Sunny Day Real Estate) etc. Sindsdien maakt het me allemaal niet zoveel meer uit eerlijk gezegd. Ik heb natuurlijk wel voorkeur voor bepaalde genres, maar sta in principe open voor alles wat muziek heet.
waarom vertel je dat?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 07:20
Roxy
Roxy is offline
Mijn ouders zijn zelf eigenlijk vrij saai wat muziek betreft, ze luisteren eigenlijk nooit muziek dus hebben ze ook niet de kans gehad om mij te indoctrineren....ik heb het min of meer zelf moeten uitvogelen..
Oud 24-11-2003, 08:19
Verwijderd
Citaat:
ddeftones schreef op 22-11-2003 @ 13:24:
die's van Tears For Fears!!!!
oeps ja, da's waar, zat met last christmas van wham in mn hoofd.
ik en namen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 08:36
chaostar
chaostar is offline
Vroeger luisterde ik vooral klassiek, dat kwam door m'n moeder die deed dat ook. De muziek van m'n vader (country, Elvis) vond ik maar niks...En toen kwam m'n zus aanzetten met een cd van Savatage, waar ze me mee brainwashde Waarschijnlijk had ze dat niet gedaan als ze van tevoren wist wat de uitwerking op mij was... M'n moeder heeft me ook nog een keer meegenomen naar the phantom of the opera, had ze ook niet moeten doen, de jaren daarna heeft er niks anders in m'n cd-speler gezet.

Verder werd ik op m'n zesde op intrumentale verkenning en blokfluitles gezet, wat ik zo leuk vond dat ik bij blokfluiten een jaar over mocht slaan. Bij instrumentale verkenning ging dat niet want m'n vingers waren nog te klein voor de instrumenten die ze gebruikten in jaar 2.

Ik zal mijn kinderen (als die er ooit komen dan hè) niet allemaal stijlen voorschotelen waar ze naar moeten luisteren, ze mogen zelf op speurtocht gaan. En waarschijnlijk komen ze er niet onderuit om een muziekinstrument te spelen, omdat ik er zelf veel mee bezig ben, dus dan krijgt het kind er ook automatisch mee te maken. Maar van mij mogen ze net zo goed op voetbal hoor.
Oud 24-11-2003, 11:39
June bug
June bug is offline
Mijn ouders (vooral m'n vader) was altijd, en is nog steeds, veel met muziek bezig. Daardoor hou ik zelf ook wel erg van muziek, en op m'n derde zat ik al regelmatig samen met paps achter zijn drumstel. Ik ben dan ook aangespoord om muziekles te nemen, maar ik vond het zelf ook erg leuk dus.
Als ik later kinderen krijg zal ik ze ook wel zo opvoeden, ik vind dat wel belangrijk.
Reageren

Regels voor berichten