Advertentie | |
|
![]() |
|
ik luisterde als kind vooral nar Bryan Adams, Michael Jackson etc. Zo rond mijn 10e/11e werd dat Def Leppard, Toto etc. Op mijn 12e/14e werd dat Pearl Jam, Alice In Chains, Soundgarden, Live etc. Vanaf een jaar of 16 werd dit Korn, Deftones, Prong, Machine Head... Sindsdien ben ik me eigenlijk wat meer gaan verdiepen in andere genres en kwam ik al gauw uit bij hardcore (Snapcase, Hatebreed, V.O.D.), emo (Sunny Day Real Estate) etc. Sindsdien maakt het me allemaal niet zoveel meer uit eerlijk gezegd. Ik heb natuurlijk wel voorkeur voor bepaalde genres, maar sta in principe open voor alles wat muziek heet.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik ben opgegroeit met muziek. Thuis werd er altijd gezongen, en Kinderen voor Kinderen was DE muziek die werd gedraaid.
We (ik en mijn zussen) hebben alledrie op muziekles gezeten, en na 2 jaar AMV mochten we kiezen op wat voor instrument we verder wilden. We kozen allemaal blokfluit (nu snap ik dat dus ook echt totaal niet nee) en mijn zus heeft zelfs op conservatirium-niveau gezeten (niet gegaan overigens). Ik speel nu 1,5 jaar drums, omdat ik steeds meer into rock ed ging qua muziekstijl en het me echt te gaaf leek. Op school speelden we wel eens drums met muziek en het ging me heel makkelijk af, alle oefeningen had ik goed. Toen heb ik mn ouders de oren van het hoofd gezeurd om een drumstel en kreeg die op mijn 15e verjaardag heel onverwachts. Toen heb ik een jaar op de wachtlijst gestaan voor les, en nu heb ik dus 1,5 jaar les. Ik vind het echt superleuk, ik speel sinds kort ook in een combo wat mij nog meer motiveert. Ik ga later mijn kinderen zeker muzikaal opvoeden, er zal zeker gezongen worden (dat op z'n minst). Ik verwacht dat ik wel met een muzikaal typje oud wordt, ik vind het heel frustrerend, mensen die muziek niet belangrijk vinden. En de mensen waarmee ik omga spelen zelf ook allemaal een instrument, dus mijn verwachting is dat er wel muziek door het huis zal schallen later. Op muziekles gaan ze ook, AMV zeker, en als dan blijkt dat ze het niks vinden hoeven ze zeker niet verder, ik ga ze ook echt niet dwingen om een instrument te bespelen. Het moet van binnen komen maar AMV is toch een deel van je algemene opvoeding.
|
Ik danste vroeger met mijn vader op de muziek van George Michael.
Leuk beeld hebben???: Kind > Vader > Gaymusic ![]() Maargoed later ga ik mijn kinderen muziekaal opvoeden, slaan met drumstokken ed. verder mogen ze van mij alles bespelen mits ze het gels zelf bij elkaar P.i.m.p.-en. Bij het luisteren van R&B worden ze vroegtijdig onteerd en vervalt de kans op enig familie bezit.
Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 13:43. |
![]() |
|
mijn pa luisterde altijd naar klassieke rock a la Deep Purple, Crosby, Stills, Nash, Neil Young, America, Allman Brothers Band, Pink Floyd en god weet ik wat. Peter Gabriel, Genesis, Kate Bush, Simply Red en ook nog meer poppy spul. UB40, George Michael. Iig: het was altijd een afwisselend geheel bij ons thuis.
Zelf kreeg ik op mn 8e een bandje met Bon Jovi, Wham en Europe erop. Via een vriend leerde ik Iron Maiden kennen op mn 10e en toen ging het mis.
||
Citaat:
![]() Niet bepaald muzikaal opgevoed, niemand speelt een instrument, maar elke zondag werd (en word) er standaard jazz opgezet thuis, ik kwam meer in aanraking met muziek door de stapels LP's van m'n ouders.
|
Echt muzikaal opgevoed ben ik niet... Mijn ouders luisterden meestal naar Sky Radio (de ouwelullenzender...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Wat ik me nog kan herinneren van vroeger was dat ik al snel met muziek in de weer was, mijn ouders luisterden de Beatles en Rolling Stones..dat soort muziek.. en ik ging daar dan altijd op dansen en meezingen (niet in correct Engels natuurlijk, ik verzon woorden die erop leken). Zelf speel ik gitaar en zing ik.. dat is geheel mijn eigen keuze geweest.. mijn ouders steunden me wel, maar ze dwongen me niet ofzo. Later ALS ik ooit kinderen heb, zou ik ze zeker met muziek willen laten opgroeien.. ik vind muziek namelijk erg belangrijk.. Natuurlijk moeten ze zelf weten wat ze er dan later mee doen..ik zou ze nergens toe dwingen.
||
Citaat:
|
Mijn pa was een hippie..
Dus die kwam met allemaal Jimi Hendrix spul aanzetten.. Maar ik luisterde dat niet omdat ik niet mocht drummen van mijn ouders (mocht geen drumstel in huis ![]() Toen wilde ik nix meer met muziek te maken hebben.. Mijn Pa wou altijd dat ik gitaar ging spelen.. Maar ik nam het hem en mijn ma kwalijk dat ik niet mocht drummen.. Nu zo'n 3 jaar geleden ben ik toch begonnen met gitaar spelen enzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Vroeger luisterde ik vooral klassiek, dat kwam door m'n moeder die deed dat ook. De muziek van m'n vader (country, Elvis) vond ik maar niks...En toen kwam m'n zus aanzetten met een cd van Savatage, waar ze me mee brainwashde Waarschijnlijk had ze dat niet gedaan als ze van tevoren wist wat de uitwerking op mij was...
![]() Verder werd ik op m'n zesde op intrumentale verkenning en blokfluitles gezet, wat ik zo leuk vond dat ik bij blokfluiten een jaar over mocht slaan. Bij instrumentale verkenning ging dat niet want m'n vingers waren nog te klein voor de instrumenten die ze gebruikten in jaar 2. Ik zal mijn kinderen (als die er ooit komen dan hè) niet allemaal stijlen voorschotelen waar ze naar moeten luisteren, ze mogen zelf op speurtocht gaan. En waarschijnlijk komen ze er niet onderuit om een muziekinstrument te spelen, omdat ik er zelf veel mee bezig ben, dus dan krijgt het kind er ook automatisch mee te maken. Maar van mij mogen ze net zo goed op voetbal hoor. ![]()
|
![]() |
Mijn ouders (vooral m'n vader) was altijd, en is nog steeds, veel met muziek bezig. Daardoor hou ik zelf ook wel erg van muziek, en op m'n derde zat ik al regelmatig samen met paps achter zijn drumstel. Ik ben dan ook aangespoord om muziekles te nemen, maar ik vond het zelf ook erg leuk dus.
Als ik later kinderen krijg zal ik ze ook wel zo opvoeden, ik vind dat wel belangrijk.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
eensaai en alleen #394 Verwijderd | 500 | 28-10-2008 19:17 | |
Muziek |
"Hoe beter de muziek, hoe minder succesvol het is" Carn | 74 | 26-02-2007 10:09 | |
Muziek |
Blues p-chez | 23 | 26-08-2002 16:09 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
help!!! Fke | 3 | 05-06-2002 13:31 | |
Algemene schoolzaken |
Mijn rapportje... Bonzi2oo2 | 25 | 03-12-2001 20:39 |