Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 01:28
Verwijderd
Môgge,

Gedurende de laatste weken heb ik verscheidene keren gedroomd dat ik stierf, denk ik. Ik kon in die dromen opeens nauwelijks meer overeind blijven staan, ik kreeg daarna ook geen lucht meer en het zicht werd me ontnomen doordat mijn ogen zich sloten. Steeds als dit gebeurde schoot er door me heen dat ik dood zou gaan, om vervolgens bezweet wakker te worden.

Ik heb in de afgelopen weken niet veel meer bijzonders dan anders meegemakt dat verband houdt met de dood, ook heb ik voor zover ik weet niet meer angst voor de dood.

Het is niet zo'n heel groot probleem, maar is er misschien iemand die dit herkent en wellicht weet waar dit door kan komen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 07:03
Verwijderd
heb je al een droombetekenis boek geraadpleegt ? (of hoe dat ding ook maar heet)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 09:28
Careless
Careless is offline
pe51 mag daar nog wel het één en ander van weten. Hij vertoont zich geloof ik regelmatig op Mystiek en soms op Psych.

Ik heb ook weleens gedroomd dat ik dood ging. Een paar keer in één droom zelfs; ik kwam telkens weer in een ander leven terecht om meteen daarna te sterven en weer een ander leven in te vallen.

Ik weet niet waar het mee te maken heeft. Om maar eens even zweverig te doen - misschien sluit je op dat moment een bepaald deel van je leven af of breek je met een bepaald iemand of laat je iets persoonlijks varen. Een deel van jezelf vervaagt dan, dat sterft min of meer.
Maar daar moet je me niet al te veel op vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:07
Verwijderd
"Consistent symbol for change and separation in dreams, that should not be interpreted literally. Dreams of a child, sibling, or parent dying reflect change in our perception of that relationship. Old qualities of the person are “passing away,” new qualities are being recognized. Dreams of death of an ex-lover reflect separation of the relationship. Mothers of toddlers often dream of accidents, including death, befalling a child. The dreams are not precognitive. Rather, a mother’s concern for her child’s safety, represented by the accident, never rests!

Dreaming of one’s own death (a dreamer may witness his or her funeral, or may “just know” that he or she has died) symbolizes an inner metamorphosis and an evolution of development. Old ways of perceiving are passing away; new self-discoveries are being made. The dream is a symbol of transition. "

Bron: www.dreamdoctor.com

Oftewel: Dood staat vaak voor veranderingen, en niet voor overlijden zelf. Er is dus iets in jouw leven dat veranderd moet worden, of wat jij zelf graag veranderd ziet, zonder dat je het echt durft.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 19-11-2003 @ 11:07:

Dreaming of one’s own death (a dreamer may witness his or her funeral, or may “just know” that he or she has died)
Dat is het ja, ik wist in mijn dromen dat ik dood zou gaan.

Bedankt allemaal .
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:15
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Oftewel: Dood staat vaak voor veranderingen, en niet voor overlijden zelf. Er is dus iets in jouw leven dat veranderd moet worden, of wat jij zelf graag veranderd ziet, zonder dat je het echt durft.
klopt ja.
dat is ook zo met tarot.
Oud 19-11-2003, 21:14
grandmommy
grandmommy is offline
het kan ook een onbewust teken zijn voor het gegeven dat jijzelf misschien veranderd
Oud 19-11-2003, 22:11
Verwijderd
Inderdaad, er vindt een verandering plaats of die moet in ieder geval plaatsvinden. Ik ben geen steek verder nu, maar ik weet iig waarom ik dat nou meerdere malen gedroomd heb .
Nogmaals bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten