Ik ken mensen die principiël geen ondergoed dragen en er heel erg gelukkig mee zijn. Ook al moet ik toegeven dat ik toch wat verder van ze af sta sinds ze mij deelgenoot maakten van deze intieme lichaamsfeiten.
Wat ik frappant vond aan je tekst was dat je in de eerste alinea tweemaal achter elkaar vergeet om ondergoed te kopen (je bent het vergeten, staat voor de winkel en vergeet het nogmaals). Misschien was je het vergeten alweer vergeten. Zou kunnen.
De oversprong naar de bekende denkwijze van 'wat zou er gebeuren als we dat allemaal deden? Dan zou...' vind ik wat flauw en ook niet zo heel erg uitgewerkt. Failliete kledingzaken kan ik me moeilijk voorstellen (zo'n C&A is niet stuk te krijgen!) en je staat er ook te kort bij stil om het echt leuk te maken. Over de hygiëne had je zeker nog wel een aantal fijne grapjes kunnen maken, meen ik.
De stap naar de persoonlijke sfeer is ook weer rap, net als het einde waar ik weinig mee kan. Fijn, iemand die Iemand heet, gezien de hoofdletter, ziet er grappig uit in zijn dan wel haar ondergoed (of een hij in haar ondergoed, dat zou een hoop verklaren, nietwaar?) maar wat hebben we er aan? Vragen, vragen, vragen. Neem je niet teveel hooi op je vork als je over ondergoed begint?
'Hideous' is volgens mij een woord van onze overzeeëse parapluburen. Ik vind het persoonlijk jammer dat je er een Engels woord doorheen gooit, terwijl er zat Nederlandse alternatieven zijn. Maak er dan een vernederlandste versie van: 'Hidieus'. Wat op zich nog niet eens zo heel slecht klinkt, al zeg ik het zelf.
LUH-3417 - Let wel, ik leg nu mijn vinger alleen op de plekken die ik rot bevond. Alles wat ik niet zei, vind ik geweldig.