Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
denk ik wel eens over Het is al meteen moeilijk hoe ik wil beginnen, maar het gaat er eigenlijk om dat ik nog zo veel beleefd kan hebben op het moment dat ik nu schrijf, maar wat ik op dit moment daadwerkelijk heb meegemaakt, is dat wat ik nog weet. iedereen maakt ruwweg evenveel mee, maar niet iedereen herinnerd alles, of dezelfde dingen. op de basisschool ben ik nogal geklierd. sterker nog, ik vond het een hel. ik weet van dat alles nog precies dat ik geklierd werd, en dat ik het verschrikkelijk vond. misschien heb ik nog een paar specefieke gevallen, maar voor de rest ben ik mijn hele basisschooltijd kwijt. Ik heb hem niet meer echt meegemaakt. 's nachts ook bijvoorbeeld. Voor het slapen doe je braaf je beugel in, maar als je wakker wordt, ligt ie alweeer op je bureau, terwijl je niet meer weet dat je hem daar waarschijnlijk neer hebt gegooid. Ik de nk dat je wel weet wat ik bedoel, dat je ook wel eens het gevoel hebt iets niet meegemaakt te hebben omdat je het niet (meer) weet. het hoeft trouwens niet zo te zijn dat "alles wat je je herinnert" alleen maar is dat wat je nu in je gedachten kunt opdreunen. Laatstzag ik ergens david de kabouter, het was net afgelopen, en in gedachten kon ik de aftitelingsmuziek nog gewoon meeneurien, hoewel ik verder alleen nog weet dat ik fan was van die vos, dus dat heb ik me ook herinnerd. er mist iets, dit is niet mijn gevoel dat ik heb als ik hier over denk, maarja,het was te proberen he.
|
Als jij vind dat je veel hebt meegemaakt zal ik de laatste zijn die zegt dat het niet waar is...
je hebt het toch over levenservaring of niet? nou ja, ik bedoel dat is voor iedereen zelf een mening, ik weet niet... of je het kan meten... je kan het vergelijken met iemand anders zn leven, maar denk ook dat dat weinig zin heeft... ik persoonlijk vind het dus niet zo een belangrijke vraag, maar als je het wilt gaan meten, ben ik toch benieuwd hoe je dat doet ![]()
||
Citaat:
![]() je hebt veel meegemaakt als je je veel hertinnert. als je alles vergeet omdat je ooit verkracht bent, dan heb je weinig meegemaakt.
||
Citaat:
Als mensen zeggen dat ze veel hebben meegemaakt bedoelen ze ook meestal dat ze diepe dallen hebben gekend. Als je levenservaring hebt betekent dat dat je veel hebt gedaan en uiteraard vallen dingen weleens tegen. Blijf je bijvoorbeeld je hele leven bij dezelfde werkgever werken dan zal je minder meemaken en minder nare ervaringen hebben dan wanneer je constant iets anders gaat doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Veel is een vaag begrip. Ik weet geen grens te trekken. Ik vind niet dat ik veel heb meegemaakt, maar ik vind ook dat de meeste mensen die zeggen dat ze veel hebben meegemaakt zich aanstellen. Je bepaalt zelf wat veel is, maar zoals ik al zei, ik weet geen grens te trekken.
|
Ik heb vind ik zelf niet veel meegemaakt. Ik heb wel meegemaakt dat mensen zijn overleden, totaal zijn er in mijn omgeving al 5 mensen overleden, dat vind ik nog best veel voor mijn leeftijd.
Verder, ik maak erg veel mee in mijn leven, ik word ouder, maak meer mee qua volwassen worden, nieuwe school, stage, nieuwe mensen, ik merk dat ik langzaam volwassener word. Onduidelijk? ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
De Kantine |
om welke situatie lag jij helemaal in een deuk? Goeniegoegoe | 77 | 17-12-2004 08:14 | |
Psychologie |
Ik zei iedereen de oren van z'n lijf..help me :( Lil'Girl | 10 | 15-10-2003 18:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Dagboek Janne Margriet | 2 | 06-07-2003 19:33 | |
Liefde & Relatie |
Jullie moeten deze chat lezen!! devilcat | 105 | 03-12-2002 09:56 | |
ARTistiek |
Achter de werkelijkheid Inemine | 7 | 11-10-2001 20:36 |